Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

u Madjarskoj na većini stanica postoje automati za prodaju karata. Naravno, šalter bi ostao psoebno jer automati ne prodaju CIV karte. Ali bilo bi jako korisno za brže prometovanje putnika na voz. Autoamte bi trebalo staviti na svim bitnijim stanicama čvora.
 
Ha, ha, pa mi nećemo videti automate za prodaju karata u Beogradu ni za GSP, ni za voz još minimum 10 godina.

A potpuno se slažem za novi izgled stanice NBG. To je sasvim pristojan izgled za neku malu stanicu, tipa Gradac kod Valjeva, ali za drugu ili treću po važnosti stanicu u Beogradu je katastrofa.

Pa koliko je teško, za početak, natkriti celu stanicu?!
 
U suštini, automati nisu neki luksuz da poneki postoji na svakoj stanici u zemlji (kao u AT i DE).
No nebitno, čujem da nekakvi automati jesu predviđeni aktuelnom javnom nabavkom.
 
Хоће ли аутомат умети да прерачуна цену карте коју је тако дуго рачунала искусна службеница?
 
Mozda nije bas u rangu "put a lipstick on a pig" rekonstrukcija, ali ovo je ispod svakog kriterijuma za drugu najprometniju stanicu u drzavi. Voleo bih da znam koliko je ovo kostalo?
 
Oni su ovu jednu polovinu stanice radili DVE GODINE, pritom tu osim betoniranja ploče nema ozbiljnijih radova.

Jeste sada makar putnici neće kisnuti, ali je ovo stvarno očaj živi za bukvalno drugu glavnu stanicu Beograda.
 
Siđoh s'voza pa da slikam onako usput bez komentara


















 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777621#p777621:3kfokg62 je napisao(la):
Tikvica » 24 Sep 2020, 17:28[/url]":3kfokg62]Siđoh s'voza pa da slikam onako usput bez komentara

“Render projektovanje” odnosno gubitak veze sa realnošću i time kako se materijali ponašaju u svakodnevnici. Na ekranu gladac a na terenu jadac. Par godišnjih doba će proći i ovo će izgledati sve veoma ofucano zbog manjka robusnosti materijala.
 
Pa takvo rešenje nameće redovno održavanje sto se naravno neće desiti
 

Ovde se vidi elementarno nepoznavanje uslova eksploatacije i veliki nedostatak projektanata za detalje.
Svaki objekat, sve građene strukture zahtevaju održavanje, pa tako i objekti na železnici. Bojim se da će ovde naša aljkavost i nemar doći do izražaja. :bash:
 
Ovde samo treba da se čiste stakla redovno shodno arhitektonskom rešenju nadstrešnice
 
Mogu da razumem da su pokušali da kao zbog sunca postave ona jadna stakla okolo klupa, ali zašto oko stepenica? Koja je logika platiti materijal skupo da bi izgledao ovako fušerajski? Gde su oči tim ljudima koji ovo projektuju?
 
To stako koje iznad stepenica nije bezbjedno ako se polomi neko ce pane preko stepenica jer nema ojacanja tu je ranije bila metalna precka sa armiranim staklom
Da ne kazem da ce stepenice sad da kisnu
Stanica bez wc pristupa invalidima blam blam
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777631#p777631:e4x7r1er je napisao(la):
spatiotecte » Чет Сеп 24, 2020 5:12 pm[/url]":e4x7r1er]Pa takvo rešenje nameće redovno održavanje sto se naravno neće desiti
Чишћење крова ће бити онемогућено због контактне мреже.
 
Ни железничко стајалиште у Барајеву не треба овако бедно да изгледа. ЦИП се озбиљно обрукао са овиме.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777739#p777739:s8kskhiy je napisao(la):
Дошљак » 25 Sep 2020 07:25 am[/url]":s8kskhiy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777631#p777631:s8kskhiy je napisao(la):
spatiotecte » Чет Сеп 24, 2020 5:12 pm[/url]":s8kskhiy]Pa takvo rešenje nameće redovno održavanje sto se naravno neće desiti
Чишћење крова ће бити онемогућено због контактне мреже.
Ako je to razlog, moći će da čiste noću kad je manji promet pa mogu da isključe napon.
 
Искрено, сумњам да би гасили напон због чишћења.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777739#p777739:2sgueq84 je napisao(la):
Дошљак » 25 Sep 2020, 08:25[/url]":2sgueq84]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777631#p777631:2sgueq84 je napisao(la):
spatiotecte » Чет Сеп 24, 2020 5:12 pm[/url]":2sgueq84]Pa takvo rešenje nameće redovno održavanje sto se naravno neće desiti
Чишћење крова ће бити онемогућено због контактне мреже.

Ne samo to, nego je i sam krov na gornjem delu konstrukcije skroz nakockan onim metalnim karakondžulama koje će onemogućiti efikasno i brzo ćišćenje krova. A da ne govorim o takvom obliku koji je idealan za skupljanje prljavštine.

Upravo je lako održavanje jedan od razloga što moderne železničke stanice imaju, negde više a negde manje elegantne, ali jednostavne krovove ili nadstrešnice sa uglavnom glatkim površinama.

Obratite pažnju na krov nove Bečke žel stanice. Iako je krov dosta zanimljiv on je u suštini veoma jednostavan i lak za održavanje, nikakve gluposti, šipke i slično a koristi se materijal identičan krovu na prosečnom supermarketu - nije nuklearna fizika. Ne impliciram da ovako baš mora da izgleda stanica na NBG nego želim da kažem da uz malo volje i razmišljanja može da se napravi više nego pristojna nadstrešnica.

cZ9Ttp4.jpg
 
Te шипке су неки Лојаницин фетиш, свуда мора да има неке решетке, шиљке и сл. А погодне су за скупљање птица, тако да је лако предвидери на шта ће личити ови транспарентни кровови.
 
Ne radi se po pobedničkom konkursnom projektu Lojanica (tate i sina), to je ipak svemirski brod prema ovom CIP-ovom đubretu. A, inače, nimalo ne ljubim Lojanicinu arhitekturu, pa sad vi vidite koliko mi je ovo gadno. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777743#p777743:2kdakw7i je napisao(la):
stf » 25 Сеп 2020, 08:43[/url]":2kdakw7i]Ни железничко стајалиште у Барајеву не треба овако бедно да изгледа. ЦИП се озбиљно обрукао са овиме.

ЦИП је одавно заслужио да се угаси
 
ЦИП је одавно заслужио да се доведу млади способни пројектанти, а метузалеми и политичке удворице да оду у пензију или у консултанте (ако има шта да каже). ЦИП мора да опстане и да добије још више на значају. А таквих организација као ЦИП у Србији треба бар још 5
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777773#p777773:27fu2dvq je napisao(la):
Steva » 25 Sep 2020 09:26 am[/url]":27fu2dvq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777739#p777739:27fu2dvq je napisao(la):
Дошљак » 25 Sep 2020, 08:25[/url]":27fu2dvq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777631#p777631:27fu2dvq je napisao(la):
spatiotecte » Чет Сеп 24, 2020 5:12 pm[/url]":27fu2dvq]Pa takvo rešenje nameće redovno održavanje sto se naravno neće desiti
Чишћење крова ће бити онемогућено због контактне мреже.

Ne samo to, nego je i sam krov na gornjem delu konstrukcije skroz nakockan onim metalnim karakondžulama koje će onemogućiti efikasno i brzo ćišćenje krova. A da ne govorim o takvom obliku koji je idealan za skupljanje prljavštine.

Upravo je lako održavanje jedan od razloga što moderne železničke stanice imaju, negde više a negde manje elegantne, ali jednostavne krovove ili nadstrešnice sa uglavnom glatkim površinama.

Obratite pažnju na krov nove Bečke žel stanice. Iako je krov dosta zanimljiv on je u suštini veoma jednostavan i lak za održavanje, nikakve gluposti, šipke i slično a koristi se materijal identičan krovu na prosečnom supermarketu - nije nuklearna fizika. Ne impliciram da ovako baš mora da izgleda stanica na NBG nego želim da kažem da uz malo volje i razmišljanja može da se napravi više nego pristojna nadstrešnica.

cZ9Ttp4.jpg
Bas i nije neka arhitektura - vec od pocetka se subsumira da je ovo resenje daleko od savremene arhitektonske umetnost. NIje samo problematicno unutrasnjo osvetlavanje nego se kritika i svodi na izlozenost od vetra i snega.
Was hat man stattdessen in Wien bekommen? Ein von oben besehen zwar helles, aber von innen düsteres Rautendach mit kleinen seitlichen Lichtschlitzen über dunklen und zugigen Bahnsteigen. Mehr eine breite Haltestelle als ein Bahnhof. Als einziger Bauteil, der den Wunsch transportiert, „Architektur“ sein zu wollen, ist das Dach eine schwache Geste, wird seine beabsichtigte Dynamik von der schwerfälligen Konstruktion konterkariert.https://maiknovotny.com/text/infrastruk ... rchitektur

a da je vise pecina nego sala pise i svajcarski NZZ: Mehr Höhle als Halle
So trabt man denn – dem Supermarkt-Prinzip gehorchend – an möglichst vielen Geschäften vorbei, bis man das Ziel erblickt. Kein fliegendes Dach à la Hotz schützt nun den Ankommenden, nein, ein schweres Stahldach aus ineinander verzahnten, geknickten Bändern legt sich über die Bahnsteige, mehr Höhle als Halle. Der Blick kann nicht in die Ferne schweifen, nicht auf Himmel oder Stadt. Nur aus der Vogelperspektive verfehlt das Dach seine homogene skulpturale Wirkung nicht.https://www.nzz.ch/feuilleton/kunst_arc ... 1.18440567
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777836#p777836:biu01bt2 je napisao(la):
Прле » 25 Сеп 2020, 13:44[/url]":biu01bt2]ЦИП је одавно заслужио да се доведу млади способни пројектанти, а метузалеми и политичке удворице да оду у пензију или у консултанте (ако има шта да каже). ЦИП мора да опстане и да добије још више на значају. А таквих организација као ЦИП у Србији треба бар још 5

ЦИП је државно (партијско), тако да се зна какви кадрови само тамо могу да добију посао. боље га је угасити и решити се неспособних и неинвентивних партијских ухљебних архитеката и других пројектаната, и дати све да раде приватници. ионако ће пројекти бити далеко квалитетнији. чак и од Лојаница
 
Vrh