Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

spat, toliko je sada smesan taj izgovor nema se para za stanicu da nemam reci. 600 miliona je podeljeno gradjanima, kredit za prugu se meri milijardama, a mi pricamo o vrednosti od 10-15mil e recimo za stanicu nbg i 80mil za prokop.
 
Po meni je stanica deo kredita za celu prugu, trebali su da obezbede veci novac za nju makar i kredit bio veci za 15 miliona ali da se stanica uradi kako treba.
To je isto moglo i za Prokop da se razumemo.
 
ne bi me cudilo da je i uzet kredit za "novu stanicu na nbg" pa umesto stvarno nove, dobicemo ovu sklepotinu i bice nam predstavljena kao nova. Ako se pobunis i pitas, bice ti odgovoreno " a bilo ti je lepse ono pre jel"
 
Хоћу да верујем да су ове бљешталице у ствари привремено светло и да ће на крају да буде монтирано станично осветљење које врши функцију али и ипак лепо изгледа-
 
Msc":2igumk5k je napisao(la):
Bulbulderac17":2igumk5k je napisao(la):
ne razumem, jel rocket sience to da se ovi reflektori ubace u nadstresnicu....? kako ih nije sramota...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Теби кућа мора да је најмодернија Београду????Јеси ли шта похвалио по Београду???Како до сада нисмо искористили твој потенцијал.....јбт ал смо погрешили.....срећа наша....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
Trudim se da ignorisem ovakve likove ali evo izvoli...ima pohvala naravno...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748045#p748045:2igumk5k je napisao(la):
Bulbulderac17 » Pon Jun 15, 2020 12:52 am[/url]":2igumk5k]Odlicno je ispala! ovi srebrni su predobri na suncu...pogotovo kada zalazi...


Sent from my iPhone using Tapatalk


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746744#p746744:2igumk5k je napisao(la):
Bulbulderac17 » Sre Jun 10, 2020 11:00 pm[/url]":2igumk5k]Naravno to se podrazumeva. Rekoh vec odlican i odmeren posao!

Ne moze najveci kriticar Vesica ni da pohvali nesto sto je njegova gradska vlast inicirala...na to sam mislio...


Sent from my iPhone using Tapatalk


a sto se tice moje kuce, nije najmodernija naravno...gradjena je 60tih...ali cak i u tom vremenu moj deda nije imao ovakve rukotvorine...jbg...tako je to kad ulazes svoj novac...kad ulazes tudji i u tudje...nije te bas briga.

Srdacan pozdrav


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Teško je kritikovati izgled renovirane železničke stanice Novi Beograd, imajući u vidu kako je ona izgledala decenijama i kako je apokaliptično izgledao čitav kraj oko nje. Buvljak za vreme sankcija, pa pored njega buvljak predmeta izvađenih iz đubreta, pa par desetina tona đubreta u okolini kao šlag na tortu, pa divlje naselje pored Belvila.
Ceo kraj je doživeo neverovatnu renesansu.
 
Navip,
nemoj molim te opet onu poznata krilatica "zmije, pacovi i narkomani" ..i kao bolje je nego sto je bilo...

Beograd je izgubio sansu da dobije svasta nesto sto zasluzuje zbog tog nacina razmisljanja...eto umesto da dobijemo pravu stanicu na mozda najprometnijem mestu na nbgd dobili smo ovo na nivou stanice u nekom selu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748622#p748622:2vbboa1u je napisao(la):
Bulbulderac17 » Uto Jun 16, 2020 9:30 pm[/url]":2vbboa1u]Navip,
nemoj molim te opet onu poznata krilatica "zmije, pacovi i narkomani" ..i kao bolje je nego sto je bilo...

Beograd je izgubio sansu da dobije svasta nesto sto zasluzuje zbog tog nacina razmisljanja...eto umesto da dobijemo pravu stanicu na mozda najprometnijem mestu na nbgd dobili smo ovo na nivou stanice u nekom selu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kom selu?
Ako budu ubacili liftove za svaki peron, biće pristojno.
Ne treba smetnuti s uma kako je sve to do skoro izgledalo.
 
Пристојније јесте зато што је био распад последњи пут сређено типа 1996. А могло је и морало неупоредиво много боље за станицу овог капацитета и намене. Слично и Раковица. Видећемо шта ће бити од Земуна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748592#p748592:1srh56mi je napisao(la):
Navip » Tue Jun 16, 2020 6:02 pm[/url]":1srh56mi]Teško je kritikovati izgled renovirane železničke stanice Novi Beograd, imajući u vidu kako je ona izgledala decenijama i kako je apokaliptično izgledao čitav kraj oko nje. Buvljak za vreme sankcija, pa pored njega buvljak predmeta izvađenih iz đubreta, pa par desetina tona đubreta u okolini kao šlag na tortu, pa divlje naselje pored Belvila.
Ceo kraj je doživeo neverovatnu renesansu.
Zlatno doba, šta drugo reći.

Ta stanica će biti najbitnija i najprometnija železnička stanica u Beogradu. Ovo što je urađeno nije ni iz daleka dovoljno za tu njenu ulogu. To je kao da imaš truo auto pa ga opereš. Jeste napredak ali autu treba limar.
 
Pa ono će i nakon ove rekonstrukcije biti raspad, oni očigledno ne planiraju ovo ispod ploče i samu ploču sa strane, ono je i dalje horor. Inače duže natkrivene nadstrešnice imaju neke prigradske stanice i stanice po manjim gradovima, ovo i priliči manje prometnim stanicama/stajalištima, a ne bukvalno centralnoj gradskoj stanici milionskog grada.

Te priče "kad se bude imalo para uradiće se moderna stanica, a ove nadstrešnice će se prebaciti na druge stanice" su mi postale mučne, ovo što ćemo dobiti je isključivo rezultat nestručnosti i nesposobnosti nadležnih za ovaj projekat, pa uzeli smo kredit od par stotina miliona evra, 20-40 miliona evra da se uradi moderna stanica je bukvalno ništa, a verovatno će i ovo šminkanje biti naplaćeno isto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748656#p748656:2j75778i je napisao(la):
wk_ » Uto Jun 16, 2020 11:02 pm[/url]":2j75778i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748592#p748592:2j75778i je napisao(la):
Navip » Tue Jun 16, 2020 6:02 pm[/url]":2j75778i]Teško je kritikovati izgled renovirane železničke stanice Novi Beograd, imajući u vidu kako je ona izgledala decenijama i kako je apokaliptično izgledao čitav kraj oko nje. Buvljak za vreme sankcija, pa pored njega buvljak predmeta izvađenih iz đubreta, pa par desetina tona đubreta u okolini kao šlag na tortu, pa divlje naselje pored Belvila.
Ceo kraj je doživeo neverovatnu renesansu.
Zlatno doba, šta drugo reći.

Ta stanica će biti najbitnija i najprometnija železnička stanica u Beogradu. Ovo što je urađeno nije ni iz daleka dovoljno za tu njenu ulogu. To je kao da imaš truo auto pa ga opereš. Jeste napredak ali autu treba limar.

Potpisujem. Najprometnija stanica u državi bez lifta i sa tipskim nadstrešnicama. Odlika blagostanja.
 
Nije moguće doći do ugovora i detalja kao ni toga šta je ugovoreno. Živela Srbija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747998#p747998:1elao0hi je napisao(la):
Igor » 14 Jun 2020 09:45 pm[/url]":1elao0hi]
zeleznicka-stanica-novi-beograd-jun2020-01.jpg

zeleznicka-stanica-novi-beograd-jun2020-02.jpg

zeleznicka-stanica-novi-beograd-jun2020-03.jpg
zeleznicka-stanica-novi-beograd-jun2020-04.jpg


:violina: Osvetljenje se isprečilo na sred puta i ispred i iza. To je sve od nadstrešnica znači.

Stantiago Calatrava, Gare de Oriente ili Estação Ferroviária de Lisboa - Oriente:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DEx7As0khXQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BrRSIVoTkfQ[/youtube]

Stanica izgleda kao katedrala. U pitanju je istočna stanica u Lisabonu analogna beogradskoj zapadnoj (Novi Beograd). Na drugom klipu vidljiva je stanična atmosfera uz zeležnički saobraćaj. Stanice Santa Apolónia i Cais do Sodré nisu srušene. Centar grada opasan je nadzemnom prugom. Postoji i tunel do stanice Rossio. Sve tri stanice su čeonog tipa - neprolazne. I ništa ljudima nije smetalo. Čuva se istorija.
 
Сви преднапредни планери су били свесни да само по 2 колосека источно и западно неће бити довољно за сав и кратколинијски и дуголинијски саобраћај у неком будућем одрживом развоју. Јовин је прво кренуо мегаломански са тунелом испод Новог Београда и Саве између Земуна и Славије, али касније је схватио своје претеривање. Тако је додатне колосеке за регионални метро предвидео уз постојећу пугу на Новом Београду, а подземни део ка Славији да почне тек од Мостара.

Само, у оквиру својих у одређеним случајевима неприхватљиво скупих решења Јовин је некако занемарио везу са аеродромом.На Саобраћајном факултету су се разматрале варијанте везе аеродрома преко Бежанијске косе уместо преко Земуна, како би се покрило више насеља, али увек са тунелом попречно у односу на писте. Напредна веза је око писте са западне стране, што је физички најдужа, па самим тим и најспорија могућност. Ја сам се увек залагао за пругу између писти (садашње и будуће планиране), са кратким тунелом испод југоисточног краја писте.

Какве то има везе са Новим Београдом? За такав прилаз се уместо дуплирања пруге Нови Београд - Земун ради потпуно нова двоколосечна пруга од Новог Београда до Аеродрома преко Бежаније и Ледина. Ако изузмемо напредне и остале форме антиразвојних планова, рачвање би постојало са обе стране станице Нови Београд, и исто би морало омогућити директне везе са све 4 комбинације, могућност најбржег и најлакшег преседања преко истог перона, као и избегавање додиривања путева вожњи возова.

Оптимално решење је на слици.
NOVI BEOGRAD STANICA.jpg
[ATTACH type="full" alt="Ако би карикали више колосека и перона, правимо компликован систем, а који не би имао практичну функцију. Илустрацију система вожње кроз станицу и преседања имамо на сликама доле. И како би требало правити рампе за колосек ка Тргу Републике и колосеке усмерене ка аеродрому, потребно је да знате да је за те рампе довољно по свега нешто више од 300 метара.
NOVI BEOGRAD STANICA 2.jpg"]1[/ATTACH]
NOVI BEOGRAD STANICA - 3.jpg
 

Prilozi

  • NOVI BEOGRAD STANICA 2.jpg
    NOVI BEOGRAD STANICA 2.jpg
    106,1 KB · Pregleda: 5.152
Proširi malo te skretničke lire da iz svakog pravca moze da se ide na svaki kolosek stanice, ovako si napravio resenje kao na prokopu gde pravci ne omogućavaju pristup svim kolosecima stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752047#p752047:2g95box7 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 27 Jun 2020 02:41 pm[/url]":2g95box7]Сви преднапредни планери су били свесни да само по 2 колосека источно и западно неће бити довољно за сав и кратколинијски и дуголинијски саобраћај у неком будућем одрживом развоју. Јовин је прво кренуо мегаломански са тунелом испод Новог Београда и Саве између Земуна и Славије, али касније је схватио своје претеривање. Тако је додатне колосеке за регионални метро предвидео уз постојећу пугу на Новом Београду, а подземни део ка Славији да почне тек од Мостара.

Само, у оквиру својих у одређеним случајевима неприхватљиво скупих решења Јовин је некако занемарио везу са аеродромом.На Саобраћајном факултету су се разматрале варијанте везе аеродрома преко Бежанијске косе уместо преко Земуна, како би се покрило више насеља, али увек са тунелом попречно у односу на писте. Напредна веза је око писте са западне стране, што је физички најдужа, па самим тим и најспорија могућност. Ја сам се увек залагао за пругу између писти (садашње и будуће планиране), са кратким тунелом испод југоисточног краја писте.

Какве то има везе са Новим Београдом? За такав прилаз се уместо дуплирања пруге Нови Београд - Земун ради потпуно нова двоколосечна пруга од Новог Београда до Аеродрома преко Бежаније и Ледина. Ако изузмемо напредне и остале форме антиразвојних планова, рачвање би постојало са обе стране станице Нови Београд, и исто би морало омогућити директне везе са све 4 комбинације, могућност најбржег и најлакшег преседања преко истог перона, као и избегавање додиривања путева вожњи возова.

Оптимално решење је на слици.
Pogledajte prilog 2[ATTACH type="full" alt="Ако би карикали више колосека и перона, правимо компликован систем, а који не би имао практичну функцију. Илустрацију система вожње кроз станицу и преседања имамо на сликама доле. И како би требало правити рампе за колосек ка Тргу Републике и колосеке усмерене ка аеродрому, потребно је да знате да је за те рампе довољно по свега нешто више од 300 метара.
NOVI BEOGRAD STANICA 2.jpg"]1[/ATTACH]
file.php

file.php

file.php

Odlično Karlo. Slažem se da je pametnije formirati novi pravac. Samo ima toliko isprečenih zgrada nasred puta da te zaboli glava. Ne znam kako bi se pruga Vojvođanskom sprovela ako ne plitkim tunelom ispod ulice? Mislim da seoska strana treba da ostane, samo da se restauriraju fasade kuća (osim navedenog nije moguće izvesti nasip ili stubove zbog crkve). A sa druge strane do do pre dve-tri necenije bila isprečena samo škola. Sada pope s bradom što nema. U Vinogradskoj bi ceo južni red kuća mogao biti srušen tako da pruga u nivou bude sprovedena paralelno sa ulicom koja može biti proširena na profil Vojvođanske. Trasa bi skretala u zoni raskrsnice s Kazimira Maljevića odakle bi uz minimalni nagib tunelom izbila paralelno s putem do aerodroma, odnosno kasnije planiranom jugozapadnom pistom.

Ovo rešenje je posebno pogodno za prolazne vozove velike brzine jer isti bi mogli pokriti aerodrom.

Takođe mislim da je nonsens ignorisati dvokolosečnu alternativu preko Topčidera. Novi dvokolosečni most bi mogao primiti pravce ka Pančevačkom Mostu preko Trga Republike, odnosno ka Rakovici preko Topčidera. Nije stari čvor bio u potpunosti za bacanje. Štetočine sve unište. Zato smo bili i ostali sirotinja. Takođe radi bržeg pristupa pruzi preko Umčara fali deonica Beograd C-Obilaznica-Zuce. Interesantno da je postojeći položeni T čvor orijentisan na Mladenovačku. Sve ovo košta, no svakako bi podiglo upotrebnu vrednost čvora.
 
@spatiotecte

Ова врста плана је предвиђена за 12 пари путничких возова на свакој од двоколосечних пруга (што може да буде и по 8-10 пари), са задржавањем возова по свега 2-3 минута. Уколико је прекид саобраћаја на једном или оба колосека на некој од једноколосечних пруга, возови се скраћују до Новог Београда, неки наставе једноколосечно (могуће 3-4 пара возова на сат), а неки преусмере на пругу на којој је све нормално. Дијагонална веза би само ометала саобраћај на прузи на којој је саобраћај нормалан. Раковица је нешто друго, зато што је везана и за путнички и за теретни саобраћај, зато што се ту врши и маневра, али би и тога морало бити мање ако се планира озбиљна мрежа путничког саобраћаја.

Док би се са западне стране још и могла размотрити нека додатна колосечна веза за недајбоже, са источне стране чак и са оваквом скретничком лиром, "ролер костер" од Новог Београда усмерен ка Тргу републике би имао врх у продужетку Милентија Поповића.

@Express

Железница је много захтевнија по питању стандарда планирања у односу на ЛРТ или метро. Поред благих успона, робуснијих мостова и тунела, благих кривина и широког пружног појаса има израженији утицај буком и вибрацијама. Све то заједно чини је непогодном за Зрењанински пут, али и Војвођанску као и брдовити и густо грађени источни правац.

Железница не може бити 601. Претерано погушћавање станица је оправдано само у центрима великих градова, а ван њих покрива пре свега макроцелине.

Да су Јовин и Јовинисти мало думали када је требало, предвидели би пругу преко средине ИМР па између 60-тим блоковима, или у Јурија Гагарина у полуукопу по средини брзог пута са Железничком станицом Савски блокови блага кривина па Аеродром као брза веза ка Срему, а да стара пруга преко Земуна (Хотела Југославија) остане са комбинацијом насипа и естакада... Али имамо ово што је остало и што је преизграђено. Имамо још мало простора где се може формирати нормалан пружни појас без превише мостова и тунела, а то сам приказао на слици. Посебно сам обележио места тунела.

- Стајалиште Омладинских бригада покрива стари део Новог Београда боље него Ж.Ст. Нови Београд, па и Тошин бунар.
- Стајалиште Бежанијска коса покрива макроцелину најнасељенијед дела Бежаније.
- Стајалиште Кванташ је везано за приступе аутопутевима, и могућност формирања већег парк енд рајда.
- Станица Сурчин Исток је место где долази до прелома токова путника, и изнуђено решење за покривање макролокације Сурчин. Станица је потребна због терминирања, зато што ту постоји могућност да се у вршним сатима воз попуни већ на првој станици, као у Батајници. Друго је пропуштање бржих возова са аеродрома и ка аеродрому.
- Подземна станица Аеродром. Лупање дела терминала не би требало бити критична препрека, зато што би комбинована инвестиција довођења железнице + реконструкција дела терминала дала свему додатну вредност.

Pruga za aerodrom.jpg
 
Prva dva minuta videa:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xoWVYBAR4WY[/youtube]
 
Stvarno je sramotno kakvo rešenje je odabrano za centralnu gradsku stanicu. Uložiš stotine miliona u prugu, a glavne tačke kao što su stanice gradiš kao po projektima iz 60-ih.
 
Ma, planovi iz šezdesetih bi bili ambiciozni, nešto kao stanica Novi Sad, pa dvaput veće. Ovo je ipak tekovina novog doba.

Ali doći će na dnevni red, jednostavno, neće moći da ostane staja.
 
мени је невероватно да постоји толико глупих и ограничених људи у железницама и министаству. па од простора испод перона би могли да зарађују довљно пара да станица буде самоодржива. само да изграде спољне зидове и клоње унутра
 
Наравно. Компанија које траже продајне просторе од 1.000 м2+, а да нису ван града (Змај и сл.) има доста. Укључујући нпр. водећу домаћу индустрију намештаја, којој се "смеши" расељавање Екстра центра у наредним годинама. А доле има ваљда 40.000 м2 - то је више него на аеродрому - за који је неко дао 700 милиона евра - а налази се усред града. Буди паметан, па не искористи!
 
Žalosno je da Železnicu vode potpuno nesposobni ljudi kojima je jedino bitna partijska poslušnost.

Svako ko je osetio dobrobite železnice u inostranstvu sigurno isto oseća.

Toliko potencijala zbog hiljade ljudi koji tu treba da prolaze, bukvalno samo treba dati vlast u tom preduzeću nekome sposobnom.
 
Vrh