Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

A evo sta se moze dobiti kada se ulozi nesto vise para i truda u stanicu umjesto da se planira bacat novac na nacionalni stadion na obodu ne grada vec BG okruga.
Podzemna stanica

Zuerich

Löwenstrasse


bild-2-1504x846.jpg

n-full-16x9-far

bild-3-1504x846.jpg

bild-1-1504x846.jpg

bild-5-1504x846.jpg
Treba i napomenuti da je ovo stalo (sa tunelom od 4,5 km duzine) 2,068 milijarde Franaka. Neuporedivo sa troskovima od 15 mio sto je sada bilo ulozenu u halu. Da je drugacije, drugacije bi izgledalo.
 
Није ни наш чвор мање коштао - само смо га мало растегли - а колико ће коштати кад нам "из Европе" поруче да нам број колосека не задовољаве потребе путничке железнице (по ЕУ стандардима), па кренемо да бушимо тунел од Земуна, преко Новог Београда, па испод Саве, испод центра града, па негде до Икее, са неколико подземних станица, иххх...

То већ кроз двајестак до 15 година.
 
Ček, ček, prvo nas je ovaj hol na Prokopu koštao oko 80 miliona, koliko smo u nekretninama dali Gruji, koliko je njega koštalo da ga napravi, meni je apsolutno nebitno.
Drugo, koliko milijardi (korigovano za inflaciju) je koštao beogradski železnički čvor? Sad ćeš reći da on nema toliko tunela, što je tačno, ali prokop nije građen ispod aktivne glavne železničke stanice kao ova u Cirihu, a tuneli su ili kopani jako duboko ili u plitkom iskopu, dakle lakše od situacije u Cirihu.

U svakom slučaju, i kod nas je otišlo par milijardi, razlika je što mi nismo skoro ništa dobili.
 
@direktor Kada se preračuna vrednost parcela na NBGu i na Prokopu kao građevinskog zemljišta, Gruja je dobio zemljište u vrednosti od 80 miliona, u zamenu za izgradnju hola. To znači da smo mu mi dali 80 miliona za hol, odnosno toliko nas je koštao.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Vrednost ploče i placa na nbg kako kazes 80 milona vera - 15 mil vera čistili smo cika gruju 65 milona naših para
 
Ahahahahaha, jaooo, što je smešno, ahahahaha.. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ajde, idi spremaj ona Benedikt jaja i gledaj koju ćeš jaknicu da kupiš.. 😂
Tek sad ovo vidim. Cemu ovakav ton?

Smesno je sto se zavrsetak pruge odlaze vec stoti put i da je sada cak i zaustavljena gradnja. Tako da od 2025. godine, koju si spomenuo, nema nista. Nazalost.
 
Opet, nisu to novce koje su odgovarajuce zaobjekt od 450mx120 m sa 10 koloseka, Jeste da je celokupan cvor na 1 Millijardi. Samo uz to ide zelezni mostic od 1,9 km duzine od 200 miliona, zeleznicka stanica od 200 miliona i Dedinjski i Vracarski tunel za koje nemamo neke cifre. Svajcarci su za 4,6 km tunela i 8,6 km ukupne pruge sa 4 koloseka dali 2 milijarde. U Mihenu daju za 4 km tunela i 3 podzemne stanice 11 milijarde, a Stutgart 21 sa 45 km tunela i 8 koloseka stanice takode 12 milijarde. Srbija u stanicnu zgradu ili cvor nije potrosila odgovarajuce sume da imamo isti nivo izgradnje kao sto je u srednjeevropskim drzavama.
 
Mi smo poredili estetiku, koja je najjeftinija stavka, ti si krenuo da porediš kompletne projekte. Ako hoćeš da napraviš dobro poređenje, nađi koliko je koštala stanica sličnog tipa kao prokop, nemoj da nabacuješ cifre celih projekata. Dakle, poluukopana (ili plitki iskop), kaseta za metro, peroni, ploča, hol, pa da vidimo koliko to košta tamo. Imaj u vidu da je radna snaga takođe daleko jeftinija ovde. I da cene dosadašnje izgradnje prokopa treba korigovati za inflaciju, kao i cenu te stanice sa kojom porediš.
 
Pa uzmi onda Stutgart 21. Sama stanica stoji na 3,5 Milijarde Evra od 11 koliko kosta cela kapitalna rekonstrukcija cvora. 8 Koloseka, rekonstrukcije stare stanice i to je to. A ovde rade investiciju od 200 mio Evra za Prokop od kojih su 100 milijona za perone, koloseke i betonske ploce i 15 miliona za hol i neki ostatak za komunalnije. Nije se trosilo koliko je potrebno i kapitalni objekt nije ni bio potrebno planirati sa 25 mio kredita koliko je 2014 dobijeno od Kuvejta.
 
Poslednja izmena:
Ili rekonstrukcija Minhenske zeleznicke stanice. 2015 je izdata prognoza da ce kostati 500 mio do 1 milijarde, danas kada su radovi odmakli se govori da je cena "hoher dreistelliger Betrag" u prevodu do 1 milijarde Evra - govorim samo o stanici. https://www.merkur.de/lokales/muenc...gstellung-stammstrecke-2030-ztz-91607180.html

Celokupni projekt rekonstrukcije minhenske stanice sa tunelima je 11 milijarde Evra - Prokop finansijska sitnica. Projekt otkad je cvor funkcionalan bezpotrebno kocen. 2012 iznajmili 800 miliona Dolara ruskog kredita za zeleznice od koga 0 dolara islaBeogradskom zeleznickom cvoru i Prokopu. 2014 ulazilo sa 24 miliona za bazicno osposobljanje zeleznickog putnog dela (perone, koloseke i signalizacije) a 2020 je ugovoreno da ce privatnik da zavrsi deo iznad ploce od kojih hol stoji na nekim max od 15 mio Evra. Mislim da je ovo sve smesno sa gledista razvijenih drustva, tamo grade muzeje za 1 miljardu ili biblioteke za 200 mio Evra.
 
Poslednja izmena:
Evo lista samo zeleznickih stanica u projektima vecih rekonstrukcija. Sve podatke su proverene iz dnevne stampe po zavrsetku projekta (u dva slucajeva radovi nisu zavrsenI:
Berlin HBF (2006) - 800 Mio Evra
Wie HBF (2014) - 1000 Mio Evra (11 koloseka)
Stutgart 21 (2025) - 1000 Mio Evra (8 koloseka)
München HBF (2035) - do 1000 Mio Evra (32 koloseka)

Zakljucak - kostaju kao 5 Prokopa.
 
Jeste, kad gledas samo Prokop stanicnu zgradu (i oduzimas nekih Grujinih ulozenih 15 miliona, sto je suludo - stanica nas kosta koliko mu je dato u nekretninama i buducim poslovima, nema nikakvog oduzimanja)
 
Opet ne razumem sta nam ovo uporodenje moze pomoci, i da je drzava radila posao sama, stanica opet nebi izasla na 900 mio Evra. Bilo sta je dobio Grujic, na ploci gradi na objektu infrastrukture ZS. Katastarski objekt moze biti samo jedan koji je uknjizen infrastrukturi ZS. Bilo sta Grujic sada gradi na ploci, vlasnik je samo objekta, ne parcele na kojoj gradi. Za ostale parcele neznam koje su vrednost, ali ako su jace od 5 mio evra, svaka cast. Naravno da ne podrzavam takve radnje koje su resultat nesposobnosti finansiranje same zeleznice svog objekta. Grujic radi sta mu se nudi, oni drugi ne rade ni ono sto im se nudi. U ostalom bio je valjda i jedini na tenderu - ne secam se dobro, svako od nas je mogao da ucestuje, nije on to samo tako dobio.
 
Da dodam, da li treba biti sporno da privatnik ima komercijalni deo u zeleznickoj stanici, nije sto je rasirena praksa u svetu. Zeleznice svuda imaju komercijalni deo, tako je u Cirihu, Hamburg, Minhen i ostalim objektima. Tako da ne moze biti uopste sporno da privatnik razvija jedan deo unutar zeleznickog kompleksa. To treba kao realnost liberalnog trzista prihvatati. Poznata je i prodaja stanicnog dela, ne i peronskog, Pensilvania station u Nju Jorku, na kojoj je izgraden neboder i Madision skver garden jos 1960ih. U tom slucaju i rusenjem velelepnog objekta.
 
Ako ste se pitali gde su pare za metro, eno ih dole u Beogradskom čvoru.

Oво је погрешно размишљање. Железнички чвор је са тадашњим планом метроа био нераздвојна целина. Највећа је грешка направљена онда када је одлучено да се једно гради, а друго не гради.
 
Одлучила је економија СФРЈ (СРС).

Није спорно, нити је то била моја поента. Рећи да су паре потрошене на железнички чвор појеле метро би било исто као кад би се рекло да је хипотетички линија 1 појела паре за линију 2. Све је то део једног система. Зато нам је и овај тренутни план метроа лош, јер не узима у обзир подсистеме који су већ изграђени.
 
Treba i istaknuti da je Prokop signal dubinske promene ekonomije drustva, sada privrednici, pogotovo oni u gradjevinstvu, prednjace drustvom. Sigurno imamo sada sposobnijih privrednika nego pre 10 i 20 godina. Najgore kadrovi su otisli, mlade sada nesto preuzimaju. Ali i rukovodstvo ima smisao sa privredu, vidicemo kad bude prva kriza kako ce se prebroditi, dokle grade se svuda pruge od 200 km/h, i tamo gde nisu potrebne. Kad se ima, moze se.
 
Nema nikakve promene ni sposobnijih, svi su i dalje povlasceni partijski/drzavni puleni. Jedina razlika u odnosu na pre je kolicina novca (zaduzivanje, prodaja, investiranje) u prometu (samim tim i "ugradnje")
 
Pa uzmi onda Stutgart 21. Sama stanica stoji na 3,5 Milijarde Evra od 11 koliko kosta cela kapitalna rekonstrukcija cvora. 8 Koloseka, rekonstrukcije stare stanice i to je to. A ovde rade investiciju od 200 mio Evra za Prokop od kojih su 100 milijona za perone, koloseke i betonske ploce i 15 miliona za hol i neki ostatak za komunalnije. Nije se trosilo koliko je potrebno i kapitalni objekt nije ni bio potrebno planirati sa 25 mio kredita koliko je 2014 dobijeno od Kuvejta.
Mislim da sam negde pročitao, Stuttgart 21 trenutno preko 4. Kada su bili stigli do trojke, i nakon protesta naroda da se zaustavi gradnja i vrati sve kako je bilo. A sve zbog neverovatnog rasta troškova. U tom trenutku procenjuju trebaće im još 3,5 Milijarde da završe ili 3,5 Milijarde da je sruše i da vrate na staro stanje. Odluka je nakon predstavljanja tih jednakih troškova da nastave.

Dakle što se cene Prokopa bolje i da ne sabiraju dalje, pripašće nam muka ako se sazna
 
Sigurno imamo sada sposobnijih privrednika nego pre 10 i 20 godina. Najgore kadrovi su otisli, mlade sada nesto preuzimaju.
U velikoj si zabludi, bar kad govorimo o građevinarstvu (nije u svim privrednim granama jednako loše, negde nije loše uopšte). To je, doduše, često kod ljudi koji ne žive u Srbiji (mada ja mislim da su slične pojave primetne i u Nemačkoj)
.
Vera u stalni progres je jedna od meni komičnijih religija.
 
Poslednja izmena:
Lično sam imao prilike da sretnem Grujića pre jedno 20tak godina i vidim na delu sposobnost tog čoveka pri upravljanju njegovih međunarodnih projekta. Malo je reći zapanjen sam bio njegovom kompetencijom i kontrolom situacije. Tako da čim sam čuo pre par godina da će on preuzeti Prokop stanicu, nisam imao sumnje da će je građevinski završiti, bar to što je njegov deo bio. Temu cene ne komentarišem, jer ne znam.
 
Vrh