Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Zanimljiv prilog RTSa sa arhivskim snimcima 1972, 1996 i 2007, cuje se i JB Tito kako 31. Maj 1972 predlaze kako je dobra lokacija za stanicu na sastanku u Urbanistickom zavodu:
Screenshot (478).png
Screenshot (477).png
Screenshot (476).png
Screenshot (471).png
Screenshot (470).png
Screenshot (468).png
Screenshot (467).png
Screenshot (460).png
Screenshot (456).png
Screenshot (454).png
Screenshot (452).png
 
Izjava Tita o premestanja Zeleznicke stanice sa Savskog trga je bila posmatrana uz obrazlozenje oslobadanje Beogradskog priobalja. Sam Tito je naveo Istanbul kao primer da je priobalje lose integrisano, pa su diskutovali o premestanju glavnog jugoslavenskog kolodvora na novu lokaciju na koju je JB masao sa rukom da je dobra lokacija. Na snimku od 4:55 min.
Malo bolje je ovde u Trezoru od 9:32
 
Poslednja izmena:
Treba napomenuti, da je ovo iz 1972 sve delovalo preambiciozno, oni planirali kao da je projekt Urbanistickog plana 1972 realno izvodljiv, kad novca sustinsko nije bilo, pogotovo sto federalnog finansiranje od 1972 bilo ukinuto. Svaka republika je gradila sta je sama mogla izfinansirati, zadnji projekt koji je delimicno (ne vise od 30 %) finansiran federalnim novcima bila je pruga Beograd-Bar.
 
@Otis.Driftwood Ne zaboravi da je predviđeno za jednosmerno kretanje. Barem na papiru su razdvojili odlaske i dolaske, videćemo da li će to da se "primi".
 
Uživo stanica izgleda dosta prostranije, svetlije i bolje nego na fotografijama i video snimcima koje možete videti na tv-u ili yt-u.

Kritike na račun displeja iznad ulaza i izlaza na peronske hodnike i dalje stoje ali je stvar rešiva.

Nedostaju klupe ili stolice za putnike a da nisu mesta u ugostiteljskim objektima, očekujem da će to u narednim danima/nedeljama biti rešeno.

Ulaz i izlaz iz stanične zgrade je podeljen tako da se levo ulazi a desno izlazi (gledajući sa ulice ka stanici). Spolja gledano logičnije je da ulaz bude desno a izlaz levo ali su to uradili zbog toga što je spuštanje na perone sa leve strane. Problem je u tome što su aktivni šalteri u tom slučaju na suprotnoj strani i po ulasku putnici nemaju predstavu gde se šalteri nalaze (Par iz Rusije je imao taj problem). Ovo je rešivo tako što će ulazna vrata biti desna pošto putnici svakako moraju svratiti do šaltera ili automata za karte koji su takođe sa desne strane.
Можда ће главна оријентација станице бити из правца аутопута, мада и тако је распоред шалтера погрешан.
 
Zanimljiv prilog RTSa sa arhivskim snimcima 1972, 1996 i 2007, cuje se i JB Tito kako 31. Maj 1972 predlaze kako je dobra lokacija za stanicu na sastanku u Urbanistickom zavodu:
Pogledajte prilog 177471Pogledajte prilog 177472Pogledajte prilog 177473Pogledajte prilog 177474Pogledajte prilog 177475Pogledajte prilog 177476Pogledajte prilog 177477Pogledajte prilog 177478Pogledajte prilog 177479Pogledajte prilog 177480Pogledajte prilog 177481
@vradovic шта рећи за сва ова отварања?
 
Verovatno zbog stanice rešim da skoknem u Valjevo sinoć vozom, iako sam ga zabatalio od kad su prvi put uvedene one lagane vožnje zbog krađa naponskoj mreži, sećate se već.

Uglavnom rešio sam u poslednjem trenutku, pa sam došao kao prototip putnika koji kasni, a pošto je tek otvorena stanica, i prototip putnika koji ne zna gde je šta. Nažalost, zbog toga nema slika koje sam planirao da napravim i okačim, ali ima već dovoljno na temi.

Ono malo što sam gledao sa spoljašnje strane, NOĆU stanica izgleda lepo. Sa bočnih strana se vidi da nisu useljeni, nego je siva faza još, ali sa izuzetkom toga, lepo je. Budući da gleda u brdo, veličina slova naziva stanice je adekvatna.

Sama stanica iznutra izgleda lepo. Podovi mi se sviđaju, neravnine imaju samo od traka za slepe. Stanica je daleko prostranija nego što deluje sa slika. Ako mene pitate, stanica je previše osvetljena, ili je osvetljenje loše rešeno, bukvalno ako pogledate iznad ulaznih vrata, zaslepeće vas. Možda samo ja ne volim prejaka svetla, ali takav je moj utisak. Visina iznad lokala je primetna, tj. zapazi se kako je loše iskorišćena.

Privremeni putokazi ne postoje. Svi koji dođu na stanicu su novajlije, i ne znaju gde je šta, tako da je moralo biti tih privremenih orjentacija bar prvih nekoliko meseci, dok ljudi malo ne skontaju gde je šta. Znali su oni da to treba, i ima nekoliko redara, ali ih nisu baš obučili, pa se onda ulazi u razgovor kao da ćemo da se muvamo, pa natenane, a ne da mi pokažu gde se kupuju karte. Fini su i pristojni, nemojte da me razumete pogrešno, samo produktivnost je trebala biti viša.

Sam raspored u stanici je loš. Deo razloga leži u tome da su travelatori samo za dole ili samo za gore, znate već, ali o njima ću u posebnom postu. I onda dolazite u situaciju da je u donjem desnom uglu kupovina karata, a u gornjem levom uglu travelator za polaske, dakle najudaljenije tačke. Budući da ne znam gde je šta, išao sam gde većina ljudi ide, jer znam da je jedan silazak na peron, što znači svi silaze na istu stranu, i kad sam došao do ulaska, pitam dečkića gde se kupuju karte, kaže skroz dijagonalno tamo. Dođem na info pult, jer nisam nigde video naznačeno prodaja karata, ne kažem da ne piše, samo nisam zapazio, a kretao sam se ka šalteru, i kad tražim karte oni mi kažu "mi smo info pult". Pa onda pitam a gde se kupuju karte, a pa šalter pored. Namerno cepidlačim na ovim stvarima jer ako žuriš na voz, minut ti je ogroman, i usluga treba da je najbrža i najtačnija moguća. A od šaltera za karte do turniketa prosečnoj osobi sa koferom treba sigurno minut.

Nadam se da postoji još šaltera za karte i da je sinoć samo taj radio, pa me zato poslao tamo, jasno je da je jedan šalter premalo, a automati su vrlo diskutabilni kad sam ih koristio jednom. Pritom prosečan srbin diže u pošti pare jer se plaši bankomata, tek neće hteti te automate.

Turniketi štucaju. Bar u mom slučaju, on je uzeo kartu da očita, taj dečkić redar, što znači da je to ceo dan radio, i nije moglo 3-4 puta, pa je svojom karticom otvorio. Mislim da sam već pisao, ali za železničke stanice turniketi su srednje loše rešenje, zaglaviće ti ruku, ti ćeš proći a kofer neće, pa ćeš prebacivati kover odozgo ko mentol.

Travelatori su jezivi. Baš ružno izgleda i onaj nosač, i ona rupčaga kad se spuštaš. Sam travelator je dobar, ne mislim na njega nego na celinu. Ogroman problem je što moraš fazon kilometar a pređeš da bi ušao na voz jer te ostavlja skroz na suprotnu stranu pa pešačiš na drugu stranu. Opet kažem, ako žuriš, gubiš vreme, a svakako se zamaraš i ludiš jer ideš 2 puta u krug bespotrebno. Lift nisam koristio, on bi te spustio na sredinu perona, ne na sam kraj, što je bolja opcija, ali u lift staje max 3 čoveka, a koliko ih ide u voz?

Perone nisu sređivali ništa dodatno, verovatno što su izlupali i isprljali, to su popravili, ali u globalu su isti kao što su bili. U nosač travelatora ne bi trebalo da se udara, nisam se setio da gledam to, a širina perona je dovoljna da možeš i da se mimoilaziš i sve, i verujem da neće biti nekih povreda, iako opet kažem, vrlo primitivno rešenje.

Žao mi je što nema slika, dosta je pitkije nego ovako samo tekst, al eto, možda nekom bude zanimljivo.
 
Pitanje na rts rekoše da je stanicna zgrada koštala 15 mili evra
A da je ploča dio sto je falio itd koštalo 80 mili evra Ima neko preciznije podatke
Sto kažu rodilo se valja ga ljulajti dobro izgleda samo mi nije jasno sto je ne napravismo bez gazda gruje vidm obecan mu je Telekom da ode u podstanare iz svoje zgrade na nbg
I dunav osiguranje isto da ide u pdstanare doduše oni svoju zgradu na trgu prodaju vec duže vreme
Screenshot 2021-12-05 201104.jpg
 
@vradovic шта рећи за сва ова отварања?
Полуписмени шлосер који није умео ни да говори је био универзални стручњак и хохштаплер. Његови савети су нам били од велике користи.
 
то је посебна дијагноза: kukumavis zastarostanicitis


није прецизно дефинисано. речено је само да ће бити пословна зона, а врло је могуће да се изгради и хотел у оквиру те зоне
 
Ovo kad odgledas,tacno ti dodje da odes na tavan i obesis se medj sunke! Toliko tuzno za slusati,ispada da nam uopste i nije trebala nova zeleznicka stanica,a i ovo sto je uradjeno,je toliko jadno,bespotrebno i lose uradjeno. Kako ljudi mogu ovoliko da mrze svoju drzavu,nije mi jasno.Srecom pa nemam SBB,i ne slusam ovakve baljezgarije!Strasno.
 
Ako idem na beovoz kako ulazim na perone? Veruju na reč ili moram pokažem ili skeniram bg plus kartu?
 
Vrh