Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

jovanovm":3jp2janf je napisao(la):
Pa nazalost, mislim da je problem u tome sto izgradnja Prokopa vise odgovara ljudima na drugim lokacijama (waterfront), nego ljudima koji bi stvarno gradili tu glupu stanicu i propratne sadrzaje...
Srbija nema dobru zeleznicu, nego ocajnu, pa mislim da bi vecina putnika kroz stranicu prolazila Beovozom ili lokalnim vezama... a Prokop nije bas blizu finansijskih centara gde bi vecina ljudi i putovala rapid transit sistemima... tako da stanica na NBG ima mnogo vise smisla sa finansijske strane... itd itd itd...
to vam je moja 5min analiza koju bih dao nekom u SEI npr. ako bi me pitali da li da investiraju u Prokop...
Vidi se da si analizirao samo 5min....što je jako malo,pa si došao do takvog zaključka.

Gde su veći finansiski centri u ovom slučaju nije ni bitno.
Bankari retko i putuju vozom, a u starom delu grada je .. Vlada. :)

Naravno, da treba završiti i st.N.Bgd, eto i CIP je dao "Inicijativu" za to.
Ali, buduća stanica 'Beograd Centar' nije uopšte 'glupa' i nalazi se na
idealnom mestu sa odličnom komunikacijom .. koju treba iskoristiti.

Mažda sada,trenutno, ta lokacija ne izgleda atraktivno, ali ako samo
zamisliš kako sve to može da izgleda ( sa placem na kojem je BIP )
Slobodno možeš da je preporučiš nekom jakom investitoru u Ameriki. :)

prokophq1.jpg
 
A kad se prebaci Železnička ovde, da li znači da će Hajd park preuzeti ulogu parkića ispred ekonomskog? (Kako je meni objašnjavala nastavnica fizike u 7 razredu kako da stignem do škole gde je takmičinje: "Škola je kod ekonomskog, ma znaš tamo gde je pica park, e pa odmah pored parka, nemoj da kasniš".) :D

btw Da li ste vi primetili koliki je samo BIP-ov parking za gajbe i stare kamione?! To je sve ogromno, sećam se da sam jednom sa odeljenjem u osnovnoj školi išao u fabriku, da vidimo kako se pravi pivo, i meni je izgledalo kao da ne postoji kraj te fabrike niti plafon, sa tim ogromnim kazanima i cevima. Naravno, tad sam bio manji, pa mi je sve bilo veliko, ali nisam bio toliko mali 3-4 razred.
 
Ambassador":1j3eu07y je napisao(la):
btw Da li ste vi primetili koliki je samo BIP-ov parking za gajbe i stare kamione?!
Taj plac je oko 6.hektara i još 2-3h gde su one barake pored.

Ceo taj deo, zajedno sa placem stanice, predviđen je GUP-om
za komercijalnu zonu/ gradnju i kad se izgradi, biće jedan od centara grada.
 
A tu se nalazi i ortopedska bolnica Rudo? Šta se planira sa njom? (Dok nisu podigli onu ogradu po sred ulice, ljudi sa štakama itsl. su stalno tu prelazi bul. Vojvode Putnika, sad moraju na semafor)
 
Ambassador":2od0fcg4 je napisao(la):
A tu se nalazi i ortopedska bolnica Rudo? Šta se planira sa njom?
Svi ti objekti. između BIP-a i Prokopa prema ulici, ostaće verovatno dok se
ne izgradi ostalo -BIP i BeogradCentar - a, ko zna šta će se posle tu graditi.
 
vidim, ovih dana se i u novinama ponovo pokrenula tema prokopa... i koliko sam razumeo, gradnju ce najverovatnije nastaviti drugoplasirana firma na tenderu, energoprojekt... medjutim, sad je nastao i problem oko toga, da li ce prokop biti glavna zeleznicka stanica, ako se ikada i izgradi, ili glavnu zeleznicku stanicu treba izgraditi na novom beogradu...
 
cini mi se da nema dileme da ce prokop biti glavna zeleznicka stanica a da je ideja o novobeogradskoj i mozda jos nekoj manjoj protocnoj stanici dobra ali samo kao alternativne nikako glavne
 
I ja mislim da bi prokop trebalo da bude glavna zeleznicka stanica. Na Novom Beogradu je dovoljna jedna omanja protocna stanica. Ali mislim da bi prugu trebalo nekako izmestiti da prolazi pored aerodroma Beograda i da tamo bude jedna mala protocna zeleznicka stanica + GLAVNA autobuska stanica grada, s tim sto bi uveo neku liniju na svakih 15 minuta od prokopa (Vuka, Panceva) do aerodroma i autobuske stanice koja bi tamo bila, kojom bi ljudi iz aviona i autobusa stizali do grada - odnosno Prokopa, Karadjordjevog parka, Vuka i sto da ne Rakovice. :cool:
 
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci pre puta- niko nece dolaziti 3 sata ranije an zeleznicku stanicu da bi sopingovao. Onima koji dolaze u Beograd, sigurno nije do sopingovanja vec da sto pre stignu kuci/u hotel. I konacno, zasto bi iko normalan dosao u trzni centar koji je u stvari zeleznicka stanica, kada moze da ide u normlane trzne centre gde e nece grabiti za parking mesto sa putnicima i onima koji putnike prate, a i izbeci ce tipicne prljavstine koje ima svaka zeleznicka stanica. 80ih, 90ih godina pa i sada svedoci smo niza propalih trznih centara iz prostog razloga sto njihova pozicija kao ni raspored lokaala nema veze sa mozgom - trzni centar ispod Vuka zvrji prazan, trzni centar u Skadarliji ogroman po velicini je skroz prazan, Staklenac je poluprazan, a da ne pricam o raznim trznim centrima po Vidikovcima, raznim Brdima, Mirjevu... AKo se gradi poslovni centar, poslovni prostor oko zelenzicke stanice ni u jednom gradu nije na nekoj narocitoj ceni.

Sve u svemu, bolje je da uoblice tu stanicu kako treba i batale trzni centar i ostale gluposti. Nazolost, ona ploca je vec izlivena i ona zaista jeste u duhu tog vremena kada je projektovana, ali danas bi bilo bolje da je nema i da nad kolisecima moze da se digne neka lepa staklena kupola. No kada je ploca vec tu, moze da se digne kupola, u ispod nje da bude poluegzoticni park - nesto jedinstveno za putnike koji presedaju i slicno. A moze i jedan ili dva nivoa parkinga da se napravi, pa preko toga park.

Sve u svemu, skoncentrisanje na zeleznicku infraastrukturu i jedan svakako nuzan broj pratecih lokala putnoj infrastrukturi je po meni resenje za prokop koje bi pritom svakako bilo mnogo jevtinije i drzava bi mogla sama da ga realizuje. Na ideju o trznom centru iznad zeleznicke stanice, moze se samo posmatrati kao na interesantnu utopiju iz 70/80ih godina.
 
Moram se sloziti sa luciferovom primedbom o trznom centru na stanici i na tom neobicnom konceptu. Daleko prihvatljivija varijanta je hotel neke "srednje" kategorije, plus neki daleko manji soping centar sa restoranima i slicnim usluznim i ugostiteljskim delatnostima. Ali definitivno je da bi stanica za investitora bila isplativa mora da ima i dodatne sadrzaje inace investitor nece ni ulaziti u ceo aranzman.
 
^^Pa ceo prostor koji ce se graditi na ploci Prokopa nece biti trzni centar vec i poslovni centar (kancelarijski prostor), a mozda i hotel. To je na investitoru da odluci. Drugo, koja je razlika izmedju "normalnog" trznog centra i eventualnog trznog centra u Prokopu? Nikakva! Naravno, sve zavisi od marketinga - ako se u Prokopu izgradi TC i u njega dovedu neke ludilo marke i firme i cineplexi, onda ce to biti jednostavna i zdrava konkurencija Delti, MPC-u i ostalima, bez obzira sto je ispod Z .St.

Vuk je prazan zato sto je i Beovoz prazan! Kada se uvede metro (LRT, whatever) i poboljsa Beovoz koji bi saobracao na 15 minuta, onda ce biti i vise putnika, a i vise potrebe za komercijlnim sadrzajima na stanici Vukov spomenik. Trznom centru je potreban vrlo jak marketing i to su uglavnom najjaci sektori u upravljanju jednim takvim centrom. TC koje su gore navedeni su od marketinga pruzili nulu!
 
Nenad":1c7mxsjv je napisao(la):
...
Vuk je prazan zato sto je i Beovoz prazan! Kada se uvede metro (LRT, whatever) i poboljsa Beovoz koji bi saobracao na 15 minuta, onda ce biti i vise putnika, a i vise potrebe za komercijlnim sadrzajima na stanici Vukov spomenik. Trznom centru je potreban vrlo jak marketing i to su uglavnom najjaci sektori u upravljanju jednim takvim centrom. TC koje su gore navedeni su od marketinga pruzili nulu!
...i ne samo to nego je i platezna moc gradjana poslednjih 15ak godina bila ravna nuli (bolje receno u minusu) tako da su ti trzni centri propadali. Sada vec polako pocinju da nicu novi i da dolaze poznatije marke i zdrava konkurencija u Beograd. To ce u skoroj buducnosti jos zaziveti kao sto je i svuda u svetu.
 
A povrh svega, čitav koncept kako su se gradili TC ranije (Čumić, Pasaž,...) je drugačiji od novih, jer je ranije bilo mnogo malih lokala, a sada je manje većih lokala, što je jedan od razloga zašto propadaju (drugi je što su u samom centru, i vrlo im je teško prići, te imaju neatraktivne lokale, koji su previše mali). A i koliko ja pretpostvaljam, to što će se nalaziti na vrhu će biti više-manje nezavisno od onoga dole. A ako mogu da se setim, svuda gde sam bio su veće stanice metroa (pa i železnice) obično skroz povezane sa tržnim centrima (npr. London Victoria station, i metro i železnica i gomila prodavnica).
 
Nenad":1gemg0db je napisao(la):
^^Pa ceo prostor koji ce se graditi na ploci Prokopa nece biti trzni centar vec i poslovni centar (kancelarijski prostor), a mozda i hotel. To je na investitoru da odluci. Drugo, koja je razlika izmedju "normalnog" trznog centra i eventualnog trznog centra u Prokopu? Nikakva! Naravno, sve zavisi od marketinga - ako se u Prokopu izgradi TC i u njega dovedu neke ludilo marke i firme i cineplexi, onda ce to biti jednostavna i zdrava konkurencija Delti, MPC-u i ostalima, bez obzira sto je ispod Z .St.

Vuk je prazan zato sto je i Beovoz prazan! Kada se uvede metro (LRT, whatever) i poboljsa Beovoz koji bi saobracao na 15 minuta, onda ce biti i vise putnika, a i vise potrebe za komercijlnim sadrzajima na stanici Vukov spomenik. Trznom centru je potreban vrlo jak marketing i to su uglavnom najjaci sektori u upravljanju jednim takvim centrom. TC koje su gore navedeni su od marketinga pruzili nulu!
Pa vec sam rekao u cemu je razlika:

1. konkurencija oko mesta za parkiranja iymedju putnika/ pratilaca puntika i kupaca
2. Nemogucnost da se stvori lagodna atmosvera zbog nervoze puntika
3. Preskakanje kofera po prolazima

+ suludost, jer bi vrlo mali broj putnika koristio taj trzni centar, jer ljudi gledaju da dodju na stanicu/aeordrom sto kasnije kako bi sto vise ostali kuci, a ljudi koji dolaze su izmrcvareni i boli ih uvo za trzni centar. Prema tome, mozemo mi da sagradimo i pistu na toj ploci, a mozemo da sagradimo i 10 stambenih solitera koji ce biti dubke puni, samo je putanje kakve to veze ima sa zeleznickom stanicom, i u tome se uporavo radi - ne postoji nijedan racionalni razloga da trzni cenat i zeleznicka stanica budu jedna gradjevina.

Poslovni prostor? Hm. NIkad u zivotu ne bi iznajmio kancelariju koja bi bila u zgradi sa zeleznickom stanicom.

Ja sam totalno ubedjen da bi taj trzni centar bio promasaj veka, kao sto je i Trigranit skontao.

Od nesaobracajne infrastrukture u samoj zeleznickoj stanici je (slicno kao i aerodromu) potrebno nekilko kafica, restorena, nekoliko turistickih biroa, rent a car, infostand, jedna samoposluga koja radi 24 sata, nekoliko novinarnica, radnja sa suvenerima i mozda jos neki bar, nekakva specijalizovana prodavnica i to je to. Hotel je pozeljno da bude u blizini, prekoputa, ali graditi ga u okviru zgrade zeleznicke stanice je uvrnuto i nastrano. O poslovnom prostoru da ne pricam.
 
Lucifer":2tqzhrzf je napisao(la):
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci ...
Za malo da se složim, a onda sam se setio Monparnasse stanice u Parizu. TGV i oko nje tržni centar... Kada si u tržnom centru pojma nemaš da je ispod stanica i obrnuto...
 
Lucifer":1xqyl64u je napisao(la):
...
Od nesaobracajne infrastrukture u samoj zeleznickoj stanici je (slicno kao i aerodromu) potrebno nekilko kafica, restorena, nekoliko turistickih biroa, rent a car, infostand, jedna samoposluga koja radi 24 sata, nekoliko novinarnica, radnja sa suvenerima i mozda jos neki bar, nekakva specijalizovana prodavnica i to je to. Hotel je pozeljno da bude u blizini, prekoputa, ali graditi ga u okviru zgrade zeleznicke stanice je uvrnuto i nastrano. O poslovnom prostoru da ne pricam.
Pa onda malo galerija, jedna lepa terasa/promenada,... pa sve to malo bogatije/veće... i malo po malo i potrošismo 100K m2 dok si rekao keks...
 
dGoran":c5rxjofp je napisao(la):
Lucifer":c5rxjofp je napisao(la):
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci ...
Za malo da se složim, a onda sam se setio Monparnasse stanice u Parizu. TGV i oko nje tržni centar... Kada si u tržnom centru pojma nemaš da je ispod stanica i obrnuto...
Ali ovo nije ispod, vec na. Mi nemamo podzemnu stanicu u prokopu.
 
Lucifer":21dbboek je napisao(la):
dGoran":21dbboek je napisao(la):
Lucifer":21dbboek je napisao(la):
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci ...
Za malo da se složim, a onda sam se setio Monparnasse stanice u Parizu. TGV i oko nje tržni centar... Kada si u tržnom centru pojma nemaš da je ispod stanica i obrnuto...
Ali ovo nije ispod, vec na. Mi nemamo podzemnu stanicu u prokopu.
Jeste ispod, dole "u prizemlju" je stanica a gore na spratu je tržni centar, a uz to nam na ruku ide i brdo uz koje se stanica nalazi pa će gotovo izgledati kao da je ukopana. Gore pomenuti Monparnasse ima upravo ovakvu konfiguraciju.
 
dGoran":3u2rsbyw je napisao(la):
Lucifer":3u2rsbyw je napisao(la):
dGoran":3u2rsbyw je napisao(la):
Za malo da se složim, a onda sam se setio Monparnasse stanice u Parizu. TGV i oko nje tržni centar... Kada si u tržnom centru pojma nemaš da je ispod stanica i obrnuto...
Ali ovo nije ispod, vec na. Mi nemamo podzemnu stanicu u prokopu.
Jeste ispod, dole "u prizemlju" je stanica a gore na spratu je tržni centar, a uz to nam na ruku ide i brdo uz koje se stanica nalazi pa će gotovo izgledati kao da je ukopana. Gore pomenuti Monparnasse ima upravo ovakvu konfiguraciju.
Kad bi se svi pravili blesavi ovde da ne razumemo sta drugi kazu, ne bi forum imao mnogo smisla.
 
Lucifer":3w3bva3c je napisao(la):
dGoran":3w3bva3c je napisao(la):
Lucifer":3w3bva3c je napisao(la):
Ali ovo nije ispod, vec na. Mi nemamo podzemnu stanicu u prokopu.
Jeste ispod, dole "u prizemlju" je stanica a gore na spratu je tržni centar, a uz to nam na ruku ide i brdo uz koje se stanica nalazi pa će gotovo izgledati kao da je ukopana. Gore pomenuti Monparnasse ima upravo ovakvu konfiguraciju.
Kad bi se svi pravili blesavi ovde da ne razumemo sta drugi kazu, ne bi forum imao mnogo smisla.
Šta si ovime hteo da kažeš ?

Ja ti kažem da je stanica koju sam ja naveo u identičnom položaju kao i Prokop ... Ako nemaš šta pametnije da primetiš bolje nemoj da pišeš ovakve odgovore ... Šta ti konkretno nije jasno ?
 
Kakav i koliki će da se gradi komercijalni sadržaj na i oko stanice
to je stvar investitora ....... koji treba prvo da izgradi stanicu.

Prvobitna ideja države je bila da tenderom nađe stranog investitora
koji će izgraditi stanicu da bi se oslobodio šina Savski afiteatar.
A, taj investitor je trebalo da pokrije troškove gradnje stanice i ostvari
neki profit izgradnjom i prodajom komercijalnog prostora.

Da li to može da se ostvari, videćemo ako Energoprojekt Hold. zajedno sa državom
(koja mora da 'pomogne' ako hoće da se već jednom završi stanica i dobije Savski anf. )
dobije potrebne kredite i uspe da proda komercijalni deo ...da nije na gubitku.

Kod izgradnje stanice, infrastrukture oko nje i komerc.dela na ploči ne bi trebalo
insistirati na nekom velikom profitu da bi se lakše našao kupac/investitor za TC.
Posle sve te izgradnje, okolne lokacije će biti veoma atraktivne ( BIP i parcele za
Drugu fazu Prokopa), pa izgradnjom na njima može Energoprojekt da profitira.

Cilj treba da bude što brža izgradnja same stanice i infrastrukture oko nje,koja će
posle da povuče isplativu izgradnju komerc.dela i oslobodi šina Savski anfiteatar.
 
Vecina gradova Evrope i vecina stanica u njima su izgradjene u proslom i pretproslom veku i gradjene su da pokazu moz industrijalizacije i velicinu i vaznost razvoja kroz zeleznicu. Kada samo pogledam londonske stanice, pa becke, budimpestanske itd..
Mnoge od ovih stanica nisu protocne, vec se u njima zavrsavaju koloseci. Recimo, nova berlinska glavna z. st. je napravljena iz cistog luksuza (a kostala je Boga oca - mislim oko €2 mrd.), a berlinu neophodna nije. Koncipirana je tako da bude okruzena poslovnim/komercijalnim zgradama koje bi trebalo oko nje da pocnu uskoro da se grade. Te lokacije oko stanice su trenutno kotirane kao najatraktivnije zemljiste Nemacke i pri reklamiranju istog se napominje blizina stanice.

Prokop se nalazi u slicnoj situaciji jer ce oko njega za par godina i biti jedan komercijalno - finansijski centar Beograda. Treba samo pogledati projekte koji vec postoje, a i one koje dolaze, tako da nije potrebna neka velika argumentacija za vaznost polozaja i same stanice.

Szenario da se na Prokopu sagradi i trzni centar je dobar: tako bi se privukli ljudi do Prokopa, a samim tim bi vise koristili BeoVoz (koji ce se nadam se jednog dana popraviti i zaliciti na ono sta treba da bude) i oslobadjali ulice. Sva predgradja ce onda lakse dolaziti do beogradskih trznih centara - direktna veza preko BeoVoza - nego sa raznim presedanjima do Delte ili MPC-a. Ljudi koji bi posle posla na Prokopu hvatali voz bi definitivno zavirili u supermarket ili TC da jos nesto kupe / dokupe. Nasem narodu je kupovina u krvi! Tako bi se stanica i sadrzaji iznad nje medjusobno dopunjavali.

Stanica ce inace biti odvojena od ostalih sadrzaja, tako da je preskakanje kofera iskljuceno. Drugo, imajuci u vidu koliko nasi vozovi kasne, bice dovoljno potencijalnih kupaca:)

Jos jedna vrlo interesantna informacija: u Nemackoj se trenutno razmislja o promeni zakona da bi se omogucilo POPLOCAVANJE iznad sina u gradskim sredinama. Znaci, sine bi se stavljale u "tunele", a na njima bi se dobili milioni kvadrata za razvoj komercijalnih i ostalih sadrzaja. Na ovu ideju se trenutno gleda sa velikom paznjom, a pogotovu investitori koji samo cekaju da zgrabe te buduce ploce!

E sad, vi meni recite da oni koji su projektovali Prokop nisu bili geniji ispred svog vremena :cool:
 
Lucifer":1aei74bp je napisao(la):
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci pre puta- niko nece dolaziti 3 sata ranije an zeleznicku stanicu da bi sopingovao. Onima koji dolaze u Beograd, sigurno nije do sopingovanja vec da sto pre stignu kuci/u hotel. I konacno, zasto bi iko normalan dosao u trzni centar koji je u stvari zeleznicka stanica, kada moze da ide u normlane trzne centre gde e nece grabiti za parking mesto sa putnicima i onima koji putnike prate, a i izbeci ce tipicne prljavstine koje ima svaka zeleznicka stanica. 80ih, 90ih godina pa i sada svedoci smo niza propalih trznih centara iz prostog razloga sto njihova pozicija kao ni raspored lokaala nema veze sa mozgom - trzni centar ispod Vuka zvrji prazan, trzni centar u Skadarliji ogroman po velicini je skroz prazan, Staklenac je poluprazan, a da ne pricam o raznim trznim centrima po Vidikovcima, raznim Brdima, Mirjevu... AKo se gradi poslovni centar, poslovni prostor oko zelenzicke stanice ni u jednom gradu nije na nekoj narocitoj ceni.
Iako sve što si rekao zvuči logično, u praksi to baš i nije tako. Primjer je zagrebački Importanne centar koji je sagrađen neposredno uz Glavni kolodvor, s jednim ulazom izravno s perona Glavnog kolodvora. Importanne centar izgrađen je 1995. godine na 3 podzemne etaže i do danas je najposjećeniji trgovački centar u gradu i mislim da će to tako i ostati. Naravno, takav centar mora imati i dobru koncepciju: u njemu se neće prodavati televizori, jer netko tko samo prolazi neće kupiti TV, ali hoće cipele, CD ili novu košulju. Tako da ja mislim da ideja trgovačkog centra nije promašena, ali mora biti dobro koncipirana da bi se investitoru isplatila. Ako će dnevno kroz kolodvor prolaziti 50.000 ljudi, trgovački centar će se sigurno isplatiti, ali investitor je to sigurno već izračunao, ako je voljan ulupati tolike pare u projekt, tako da bez brige.
 
Nego, gde oni misle da grade parking kada je reč o Prokopu? Čini mi se da sam negde pročitala da će o tome tek da se priča :lol: .
 
Vrh