Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

1697216486796.png

Ovo belo sa crvenom trakom dole i ovi simboli gore mi se nekako ne uklapaju u koncept stanice. Sa druge strane se nalaze simboli Beograda ali stvarno ne znam sta bi ovo trebalo da predstavlja
 
To je bila jeftina varijanta (farba) umesto skupe (neki fasadno enterijerski pattern paneli)
 
Večeras je emitovan prilog u BG hronici o peticiji Povežimo Prokop. Sekretarijat za javni prevoz ne planira uvođenje dodatnih linija i pobošljanje postojećih na Prokopu i "pratiće situaciju".
Izjavu je dao i Andreja Mladenović direktor BG voza koji je rekao da će veza Prokopa sa metroom biti stanica Sajam i onda je počeo da priča bajke o trećoj imaginarnoj metro liniji.
 
Večeras je emitovan prilog u BG hronici o peticiji Povežimo Prokop. Sekretarijat za javni prevoz ne planira uvođenje dodatnih linija i pobošljanje postojećih na Prokopu i "pratiće situaciju".
Izjavu je dao i Andreja Mladenović direktor BG voza koji je rekao da će veza Prokopa sa metroom biti stanica Sajam i onda je počeo da priča bajke o trećoj imaginarnoj metro liniji.

Sajam ne moze biti metro veza za Prokop.

Lepo im je objašnjeno da Sajam može biti presedačka trasa metroa i železnice kad bi aktivirali ponovo zeleznički koridor.

Ali to su 2 odvojene stvari.
 
Na zalost je ovo decenijsko zakasnjene dovelo do toga da sada imamo drugih interesa u gradu. Prokop je 2000 ostao da bude drzavni projekt, isto Bg:voz, bili su socialisticko nasledje i post-socijalisticke vlade su projektima odsekli zile. Posle se nije moglo nastaviti. Prokop je dobio drugi zivot kada je post-demokratska stranka prodala staru zeleznicu, pa je nereseno stanje na Topcideru bilo akutno. Radilo se onoliko da minimumu ulaganja mogu pokrenuti rusenje stare zeleznicke stanice. Dobijen je kuvejtski kredit od 26 milijona (novac sto je drzava ulozila u Hram je znatno veci - uz Ruski zajam i pomoc finansiranje). 2010 je za koloseke 5 i 6 ulozeno 334 miliona Dinara (oko 3 mio Evra). 2010 ugovoren ruski kredit od 800 mio dolara, od koga je trebalo 170 mio da ide Prokopu, odustalo se. Krpilo se malim sumama, 2016 ga "otvorili" od tih 26 mio ulozenih u koloseke 1,2,3,4,7, 8. pothodnika, poplocavanja perona, siganlizacije i informativnih panela, tri blagajne i cekaonice sa WCom. Za 6 dana je ponovo otvaranje, Vucic ce ponoviti da su demokrate 12 godine cekale da on otvara Prokop, a drzava dala stanicu privatniku da zavrsi. Radovi nece prestati, sada samo bez privatnika, i vidicemo sta i koje mesto ce Prokop imati u transportnom sistemu Beograda i drzave. Mislim da ce se rukovodioci zadovoljiti zgradom, ne funkciom.
 
Под хитно би требало урадити 1. и 2. колосек. Не знам шта се више чека са тим. Битно је јер с обзиром да је леви колосек Прокоп - Панчевачки мост везан само за 1, 2, и 3. колосек (од чега су два непостојећа). Сваки пут кад се деси нека хаварија на десном колосеку настаје потпуни колапс, јер саобраћај се пребацује на леви, а Прокоп у том случају постаје једноколосечна станица за овај смер, због неизграђених 1. и 2. колосека. Тада од Новог Београда до Панчевачког моста немају где возови да се укрсте.
 
Za tako nešto bi trebao stakleni pod da bi se videli koji vozovi pristižu u stanicu, u prevodu nemoguće.
 
@sergio_spector, sjajan snimak.
Dva pitanja:
1) Nemoguće mi je da kod liftova spolja još nema turniketa, ili mi je promaklo?
2) Izuzev Poštanske štedionice ne videh nikakav drugi komercijalni sadržaj u pripremi…?
 
Evo priloga Beogradske hronike RTS-a o peticiji povežimo Prokop. :gobb:

 
Vrh