Vrlo je jednostavno, ili ćemo dati par stotina miliona evra za Rakovica-Sajam-Novi Beograd ili ćemo datu par milijardi evra za nove tunele do Prokopa.
Nadam se da su oni to shvatili i da je istina ovo što Panta kaže.
Pogledajte prilog 168819
U par rečenica pogodio suštinu. Hteo sam da kritikujem da je par stotina miliona previše, ali tu ne treba samo puko postavljanje koloseka.
- Dvokolosečna pruga 20 miliona evra.
- Novi železnički most na 10 a ne 6 metara iznad plovnog toka, sa plovnim otvorom 120 metara, i delimično estakadi na desnoj obali, ako je bez druma oko 30-40 miliona evra, sa drumom oko 60-80 miliona evra (ne računajući drumske prilaze).
- Železnička stanica Novi Beograd rekonstrukcija, 30-50 miliona evra.
- Rasputnica G - Rakovica sa eksproprijacijom, nadvožnjakom, pomeranjem regulacije bulevara, "železnička petlja" 20-30 miliona evra.
- Železnička stanica Sajam 10-20 miliona evra.
I eto 110-200 miliona evra.
Ako se isključi Sajam-Rakovica "štedi" se 20%. A baš južno od Rakovice imaš dvokolosečne pruge za Železnik i Mladenovac, i još dve jednokolosečne za Požarevac i Užice. Ne treba ti ni fakultet, pa ni srednja škola da shvatiš da čak i ako 2 koloseka severno od Rakovice maksimalno iskoristiš, ovih 6 koloseka južno od iste biti nedovoljno iskorišćeni.
Vezano za prelaz preko Save, u pitanju je rastući obim kretanja koji se približava ka milion putnika dnevno. Čak je i SNS shvatio da je 2 koloseka malo preko Save. Još jedino ne razumem kako do njih nije došla svest o južnom pravcu, a još manje one forumaše kojima smeta da imamo veću mrežu i po pokrivenosti grada i po kapacitetu, maksimalno koristeći postojeći železnički koridor.