Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Screenshot_20230310-000145_Gallery.jpg
 
Ja uopšte ne sumnjam u to da će ceo taj kompleks biti kvalitetno odrađen. Jedino što me brine je kako će se ti neki besmisleni od infrastrukture postavljeni zastareli uslovi a la 15 šaltera za kupovinu karata, manjak prostora za gastronomiju i ostale komercijalno uslužne sadržaje pokazati na terenu.
Pa biće budženi naknadno, kad potreba prevaziđe potrebu za zanemarivanjem.
 
Kakvi smo mi muški jednostavni organizmi - malo zakriviš liniju i odmah nam privučeš pažmnju :D

Ovaj Grujin dizajn za Prokop doista prijatan oku jeste, ali daleko od toga da je skuplje rešenje od Aerodroma koji je mnogo kompleksniji i zahtevniji projekat u svakom pogledu.

Gruja ovde ima zadatak da pokrije deo ploče iznad silaza na perone da ljudi ne kisnu, da im obezbedi mesto gde mogu da kupe kartu, gde mogu da spuste dupe da ih noge ne bole dok čekaju voz, da mogu da uzmu preskupu flašicu vode i još skuplju kafu u kartonskoj čaši, da im obezbedi mesto da piške/kake, i da napravi par prostorija za ljude iz Železnice.

OK, to je jako lepo osmislio, ali Gruja ne mora da gradi umetnute piste, ne mora da gradi parkinge i pristupne saobraćajnice, ne mora da postavlja solarnu elektranu, ne mora da brine o odnošenju smeća, čak ne mora uopšte da brine o tome kako stanica funkcioniše dok radovi traju (sećate se vode koje se sliva na perone - who cares? radovi u roku ;) )

Pritom je na praznoj ploči imao mnogo više slobode da bira šta će i kako će, nego što je nadograditi nešto na već postojeće i da sve to kao celina bude funkcionalno.
 
Ja ne znam šta su ljudi očekivali od proširenja Tesle.. to je samo produžetak postojećeg objekta, ne mogu da budu viši plafoni, onaj koridor za dolazne putnike može da bude samo takav kakav jeste, dolazni deo mora da bude u rupi jer drugačije nije moglo itd, itd.. može se zameriti kvalitet radova, da li se pod odlepljuje ili krov prokišnjava.. fasada tu i tamo... ali primedbe na neke arhitektonske karakteristike da tako kažem-ne stoje... Da je koncesionar imao čist teren da gradi od nule kao ovaj na ploči Prokopa-e onda bi sve bilo drugačije.
 
Milomir Minić (gore desno u sredini) i Milošević u pratnji verovatno funkcionera ŽTP-a i CIP-a
 
Ту је и Мирко Марјановић на слици лево где као отвра радове.
 
Nisam ga ni primetio na crno beloj fotografiji skoro pa mrlja.
 
Kakvi smo mi muški jednostavni organizmi - malo zakriviš liniju i odmah nam privučeš pažmnju :D

Ovaj Grujin dizajn za Prokop doista prijatan oku jeste, ali daleko od toga da je skuplje rešenje od Aerodroma koji je mnogo kompleksniji i zahtevniji projekat u svakom pogledu.

Gruja ovde ima zadatak da pokrije deo ploče iznad silaza na perone da ljudi ne kisnu, da im obezbedi mesto gde mogu da kupe kartu, gde mogu da spuste dupe da ih noge ne bole dok čekaju voz, da mogu da uzmu preskupu flašicu vode i još skuplju kafu u kartonskoj čaši, da im obezbedi mesto da piške/kake, i da napravi par prostorija za ljude iz Železnice.

OK, to je jako lepo osmislio, ali Gruja ne mora da gradi umetnute piste, ne mora da gradi parkinge i pristupne saobraćajnice, ne mora da postavlja solarnu elektranu, ne mora da brine o odnošenju smeća, čak ne mora uopšte da brine o tome kako stanica funkcioniše dok radovi traju (sećate se vode koje se sliva na perone - who cares? radovi u roku ;) )

Pritom je na praznoj ploči imao mnogo više slobode da bira šta će i kako će, nego što je nadograditi nešto na već postojeće i da sve to kao celina bude funkcionalno.
Mogao je i Gruja da izabere mnogo običnije i jeftinije rešenje, medjutim nije, izabrao je sasvim pristojno rešenje i napravio presedan u zemlji po pitanju arhitekture, ali nije morao. Francuzi su uradili ogroman posao na proširenju, mada su i odlično uradili analizu tržišta, znaju da ljudi kod nas otkidaju na takvu magacin arhitekturu i da se zadovoljavaju minimalnim. Sa druge strane, aerodrom je i u držanim rukama donosio ogroman profit, siguran sam da će im se investicija isplatiti višestruko, bilo je priče o silnom zemljištu koje ide uz tu koncesiju.
 
Главни бетонски костур Прокопа је релативно брзо завршен. Највише времена је изгубљено у чекању и лошој координацији радова.
 
Jel može neko samo ukratko da mi kaže koliko kvadrata na Prokopu je planirano za prostor za osoblje i kancelarije Infrastrukture? I kako misle da se obavlja pešačka komunikacija između ovih nekoliko zgrada? Jel će biti neki put koji je pokriven, odnosno pod krovom? Ili misle da se ide ispod betonske ploče?
 
Poslednja izmena:
ov
Jel može neko samo ukratko da mi kaže koliko kvadrata na Prokopu je planirano za prostor za osoblje i kancelarije Infrastrukture? I kako misle da se obavlja pešačka komunikacija između ovih nekoliko zgrada? Jel će biti neki put koji je pokriven, odnosno pod krovom? Ili misle da se ide ispod betonske ploče?
ove zgrade sa strane sto grade, nisu u sklopu stanice. To su poslovni objekti, pristupa im se odvojeno,sa platoa koji treba da se tek uredi i na kome ce se nalaziti jos manjih objekata sa stvake strane. Stanicna zgrada i sve pratece funkcije su u okviru ovog hola
 
Vrh