Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889083#p889083:2sfiu2af je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 12, 2021 9:35 pm[/url]":2sfiu2af]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889028#p889028:2sfiu2af je napisao(la):
WLABmz » Uto Okt 12, 2021 6:33 pm[/url]":2sfiu2af]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889015#p889015:2sfiu2af je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 12, 2021 6:05 pm[/url]":2sfiu2af]
Како изградња метроа не може да се урачуна? Мораће станица ваљда да се прилагоди путем ескалатора, степеништа, осветљења, ПП заштите, путоказа или ће људи из Прокопа у метро да улазе низ блато па на шине?

Касета за метро већ постоји у Прокопу о одавно је изграђена. Не треба ништа да се прилагођава. И опет, да је остала Београд Главна да функционише, опет би тај метро морао до ње доћи, а она би морала да се "прилагођава", како ти кажеш, много скупље него Прокоп. Тако да тај твој аргумент да рачунаш цену изградњу метроа много више иде у корист Прокопу него Главној.

overdrive":2sfiu2af je napisao(la):
Чини ти се да би довођење станице Београд у ред било скупо.

Да ли ти живиш у реалности или паралелном универзуму? Која станица Београд да се доведе у ред? Та станица не постоји више од 3 године. Нема шта да се доводи у ред, већ да се у потпуности све поново изгради осим станичне зграде. Читав железнички систем, чвор.

overdrive":2sfiu2af je napisao(la):
Ко плаћа станични трг и ескпропријацију? Је л то долази џабе?

Град. Али и то је много јефтиније него поновна изградња старог чвора. Друго, Прокоп може да функционише и без њега иако би било много боље да се изгради.

Има касета. Добро. Значи нема потребе да се уграђуји ескалатори са перона и да се зида степениште ка метроу, а што је све предвиђено и што су остављене рупе за то повезивање? То нам није потребно, а и ако буде требало, неће ништа коштати.

Чвор не мора да се гради од нуле. Само пруга и колосеци на станици и онај део око Калемегдана. То не кошта милијарде. Добро, за мост преко Саве би требало нешто више новца, али нема ту милијарде.

Cvor mora da se gradi od nule. Trebalo bi da se izgradi ponovo pruga kroz Savski amfiteatar, a za to je potrebno da se porusi ceo BnV i Promenada. Dalje, trebalo bi izgraditi prugu kroz Beton halu ponovo, buduci da je zazidana. Pa svuda dalje oko Kalemegdana. Itd…

Overdrive, prekini da umisljas. Nece ti se ispuniti zelja. Pomiri se sa cinjenicom. Prokop je glavna stanica, koliko god ti se ne dopadalo to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889083#p889083:3lwq1828 je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 12, 2021 9:35 pm[/url]":3lwq1828]

Има касета. Добро. Значи нема потребе да се уграђуји ескалатори са перона и да се зида степениште ка метроу, а што је све предвиђено и што су остављене рупе за то повезивање? То нам није потребно, а и ако буде требало, неће ништа коштати.

Чвор не мора да се гради од нуле. Само пруга и колосеци на станици и онај део око Калемегдана. То не кошта милијарде. Добро, за мост преко Саве би требало нешто више новца, али нема ту милијарде.

Не вреди с тобом причати, потпуно си ирационалан. Пар ескалатора и пар степеништа за 1 ниво испод. Притом причаш о томе као да метро на Савском тргу већ постоји и да не мора да се изгради. Човече! :lol:

Ако кажеш да када би се обнављао стари чвор не би требао да се гради од нуле, ти очигледно живиш у неком паралелном универзуму, пошто ти је очигледно јако тешко да појмиш тренутно стање на терену.
 
@Влабмз

Ирационалан је онај ко тврди да станица са онако лошим положајем, треба да буде форсирана и да се у њу улажу милијарде. Ви можете да покушате шта год желите, али не можете да порекнете чињенице. За 50 година, колико постоји, станица Београд Центар није прихваћена од стране путника.

Када правите неки објекат, ваљда гледате колико ће он да приходује. Замислите да неко изгради бензинску пумпу на коју не долазе аутомобили? Направи 12 места за точење, оргоман резрвоар и дође му 10 аутомобила дневно. Свако би угасио такву бензинску станицу.

И као што сам већ рекао, 50 година слушамо аргументе и главни аргумент је то што "пруга не дозвољава граду да се спусти на реке". "Ексклузивно земљиште заробљено", "олсобађање хекатара", "инвеститори долазе".

Никада нисам чуо да ће омогућити путницима боља услуга, да ће бити више полазака, да ће бити лакша организација саобраћаја, повишен степен безбедности, да ће све бити лакше доступно. Нема ничег са саобраћајног, логистичког, комерцијалног, економског и др. стварног аспекта.

Нико од вас није рекао како је то путницима олакшано и како је то боље и корисније за њих. Није јер немате шта да кажете, осим ово што говорите.

И за крај... Видим да не користите тај исти објекат којо браните и који заступате. То је довољно.
 
@ЛукаКалуђеровић

Ако је неко могао да умисли овакав систем, зашто је забрањено мислити о нечему што је заправо функционисало?

Зашто бих се ја мирио са том чињеницом, а други се нису мирили са чињеницом да је главна станица у Савском амфитеатру? Што њих неко није покушао да смири и уразуми?

Треће, ја сам овде једини миран, док сви заговорници станице Београд Центар и даљег улагања у исту, вриште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889152#p889152:1e6tnw12 je napisao(la):
Pendolino » Sre Okt 13, 2021 1:25 am[/url]":1e6tnw12]I da nije sve srušeno, morao bi da se gradi ponovo


Морало би да се обнови. Да се среди све, а што је нормално и потребно. Ја не знам зашто, али овдашњим људима реч "одржавање" није у потпуности јасна. Као главни аргумент, поред "ослобађања хектара", наводио се крш, лом и олупине. Видите, ако не одржавате фрижидер, бојлер, шпорет, све постаје крш. Ако не кречите, не мењате цреп и олук на вашој кући, она ће да пропадне.

Уместо да неко каже "хајде да ово обновимо", дошли су на идеју да руше, под образложењем да је крш. Зашто онда не сруше Радову лепотицу? Зашто не сруше зграду у Блоку 23? Зашто не униште барску пругу од Ваљева до ЦГ? Све је то запуштено.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889173#p889173:rrgt5163 je napisao(la):
overdrive » Sre Okt 13, 2021 8:50 am[/url]":rrgt5163]@ЛукаКалуђеровић

Ако је неко могао да умисли овакав систем, зашто је забрањено мислити о нечему што је заправо функционисало?

Зашто бих се ја мирио са том чињеницом, а други се нису мирили са чињеницом да је главна станица у Савском амфитеатру? Што њих неко није покушао да смири и уразуми?

Треће, ја сам овде једини миран, док сви заговорници станице Београд Центар и даљег улагања у исту, вриште.
Niko ne spori da je stara stanica bila funkcionalna, ali ceo novi cvor je daleko funkcionalniji. Prihvati to, jednostavno je tako.

Sam sistem je dobro zamisljen. Omanulo se pri pravljenju planova koji bi podrzali taj sistem. Gradski prevoz je morao da bude jos pre 20 godina uskladjen sa Prokopom, a zgrada kad bude gotova.

Dok je bila glavna u Savskom amfiteatru svi su to prihvatali. Ali od 1. jula 2018. godine tamo vise nije. Cinjenicno stanje je takvo. Sada je Prokop glavni. Accept that.
 
Није, сада је главни Нови Београд, пошто ће имати више путника од Прокопа, а станице су истог ранга.
 
:bubanj: Докажи да је систем функционалнији.

Није се омануло са градским превозом који спаја Прокоп већ са положајем станице.

Док је станица била на Савскосм тргу, одређени људи се нису мирили са тим. 50 година и дуже нису били мирни. Зашто они имају право да мисле како мисле и да раде тако, а остали морају све да прихвате?
 
Prolazne stanice su uvek funkcionalnije. Takodje pruga ne zauzima znacajnu povrsinu vec ide podzemno.

Naravno da se omanulo sa prevozom. Stanica postoji u planu vec sto godina, a pocela je da se gradi 1974. godine. Skoro 50 godina je imao grad da uskladi saobracaj linija. Idalje to nisu uradili.
 
Ne može da se "uskladi", Luka. Da bi imao adekvatan prevoz za glavnu stanicu, koštalo bi milione evra godišnje i ne bi bilo održivo. To je urbanizam, a Prokop je - antiurbanizam građevinskog lobija SR Srbije.

Prevoz može (i treba) samo da se "popravi", ali to ni izbliza neće biti dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889204#p889204:3i04nimo je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sre Okt 13, 2021 10:39 am[/url]":3i04nimo]Prolazne stanice su uvek funkcionalnije. Takodje pruga ne zauzima znacajnu povrsinu vec ide podzemno.

Naravno da se omanulo sa prevozom. Stanica postoji u planu vec sto godina, a pocela je da se gradi 1974. godine. Skoro 50 godina je imao grad da uskladi saobracaj linija. Idalje to nisu uradili.


Не. Омануло се са положајем станице која се налази ван свих праваца кретања људи. Ниједна аутобуска, трамвајска или тролејбуска линија не иде на станицу. Није на раскршћу, не представља функционални део целине.

"Пролазне станице су увек функционалније"....

Нема аргумената у корист Прокопа. Ниједног, осим да су хектари ослобођени.
 
Не ради се генерално о чеоној или пролазној. Ради се о конкретном случају.

Већ сам написао да је станица Београд имала бољи положај. Налазила се на раскршћу путева у Београду. Маса линија ГСП-а је ту пролазила и спајала све делове града. Сви су могли да јој приступе. Из те станице се лако стизало до града.

Станица је имала погоне за одржавање вагона и простор за смештај локомотива. То је једна од одлика чеоних станица иначе. Пошто овде део чланства прича на немачком, нека погледа шта све Kopfbahnhof има у свом саставу. Присуство ложионице и радионице, као и додатних колосека је омогућавао формирање возова, замену локомотива и интервенције без дугог чекања и заузимања отворене пруге. То Прокоп нема и неће имати.

Мана старе станице је било присуство теретног саобраћа и то је једино са чиме се слажем, али боље и то него кроз Вуков споменик (о чему овде нико не прича).

Недостатак чеоне станице је проблем са пролазним возовима. Тај проблем има HBF Leipzig. Воз који уђе у станицу мора да мења смер кретања. Добро је ако је моторни воз или push-pull гарнитура. Проблем је ако је локомотива + вагони. Проблем је делимично решен, али само за возове градске железнице, тако што је ископан тунел испод града за S-bahn па они више не долазе на горње пероне, него пролазе испод.

Ја лично немам ништа против пролазних станица, али ви само то наведете као чињеницу и кажете "ето, сад је пролазно".

Нпр. ја немам ништа против станице НБГ. Добар положај. Јест да је недовршена, али је положај вади дебело. Може до ње да се дође, има људи. Да смо паметни, тамо би направили кров као и Скопљу, додатан садржај и додали још колосека. Онај ЕНСИАР треба уклонити да би станица могла да се шири. Доле да се уради трг и паркинг, да се направи самопослуга, радње, агенције и сл.

Када се организује саобраћај, гледа се каква је која станица. Тако би сви возови који отпочињу или завршавају своје путовање стајали на Савском тргу, а сви пролазни возови би ишли кроз НБГ. Прокоп је у тој једначини непоттебан, сувишан и гротескан.

Надам се да ти је сада лакше и јасније шта сам хтео да кажем.
 
Vec sam rekao da smatram da teretnim vagonima, kao i kamionima, nije uopste mesto u gradu. Teretni vozovi treba da idu obilaznicom. Oni koji su namenjeni za Beograd treba da idu do obodnih stanica. Ne treba da ulaze u grad. Nije im mesto ni na Prokopu, ni na staroj stanici ni u tunelu.
 
Што се тиче теретног саобраћаја, грешка је што није завршена обилазница са мостом код Винче. То ће растеретити град и од камиона и од теретних возова.
 
Е видиш. То је проблем. Угасиш пругу, станицу, све. Где сад са њима? Куда?

Свака станица може да буде добра, и чеона и пролазна. Питање је само где је ставити и како све организовати. Прокоп је на погрешном месту и то не може ништа да исправи. Има најгори положај од свих станица и стајалишта.

НБГ је пролазна станица и боља је иако има само стреху, а не бетноску плочу и тржни центар у најави + солитер. То ти је као да стављаш украсе на трулу или осушену јелку. Као да стављаш спојлер или двоструки издув на ауто без мотора.

Све има, само нема људи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889216#p889216:1xnq2f3i je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 13, 2021 11:19 am[/url]":1xnq2f3i]Што се тиче теретног саобраћаја, грешка је што није завршена обилазница са мостом код Винче. То ће растеретити град и од камиона и од теретних возова.

Урачунај то у цену.
 
Оувердрајв, боље немој да пишеш у порукама да "онај Енсиар треба уклонити", јер та зграда тек што је направљена и нико је жив неће уклањати и пући на то десетине милиона евра. Труди се да звучиш мање ирационално, већег ефекта ће имати твоји постови.
 
Мислим да не треба више ни да пишем.

Хвала ти.
 
Нема логике да нам теретни саобраћај иде кроз насељене делове града. Од свега, мислим да је та обилазница морала да буде изграђена прва и да ту не сме да се доводи у питање цена. Цео Београд пати што немамо потпуну обилазницу, а људи нажалост гину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889222#p889222:2t59plvs je napisao(la):
overdrive » 13 Oct 2021 10:27 am[/url]":2t59plvs]Мислим да не треба више ни да пишем.
То, дабоме, нисам написао, нити мислио.
 
Ниси, али ја мислим да сам све рекао што сам имао. Ко је нормалан, јасно му је и схвата. Ко није, срећан пут.
 
И трамвај за Прокоп има опозицију:
Zemerke na plan imala je i dr Danica Grujičić, dirketorka Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije, navodeći da bi nova zgrada Onkologije trebalo da se sagradi unutar Kliničkog centra i da bi Grad trebalo da razmotri gradnju transferzale - saobraćajnice, jer se planira trasa tramvaja od Karađorđevog parka, Kliničkog centra do Prokopa, a njenom gradnjom bi se ugrozio ceo kompleks KCS.
 
Vrh