Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Времена се мењају. ЉУди сада више нису брижни родитељи који хоће себи у граду да обезбеде услове као на селу, већ саможиви менаџери којима је важно да буде стално у некаквом покрету. Тако да је њему важно да може да преспава, да му буде згодно да стигне свуда и да мето буде извикано, што је можда и најважније.

У Москви, на месту бившег хлебзавода број 5 никле су 3 40спратнице које гледају са једне стране на ранжирни део Белоруске станице. Био сам у једном стану на 21ом спрату, не чује се ништа, а врло јеинтересатно да гледаш како нижу вагоне... Становници, отприлике ови што сам их описао.

Власници могу да не буду станивници
 
Па ја бих уживао да гледам на тај вокзал... а овде га покрили бетонским саркофагом:)
 
Није то неки проблем, говорим из личног искуства живота на 40 метара од пруге :) Навикне се човек а после кад се одсели ноћу му и фали воз да заспи.
 
Dobro, ima toga, što jes jes. Kao što se čovek navikne i na zvuke automobila koji prolaze (ali bez trubnjave i dranja, na to se niko ne navikava).
Ali ipak, ako jednoj osobi prija, ne mora da znači da će i drugoj. Uostalom, tu je i problem dece, odnosno beba. Kojima to itekako ume da smeta.

Sve u svemu, suludo je od starta graditi zgradu tik pored železničke stanice. Da, postoje soliteri iznad, ali soliteri su udaljeni a lamele zaklonjene krošnjama i nasipom.

Kad negde mora da se gradi uz prugu, ok, nekad se mora tako. Ali ovde se ne mora uopšte. Nego investitor našao parče zemljišta i priliku da zaradi, a država našla priliku da se ugradi. I da (p)održi nenormalno visoke cene nekretnina, i samim tim poreza i harača.

Ajde bre, pa kao što sam pisao već X puta po raznim temama - stoje im zapušteni i usvinjeni onoliki hektari zemljišta, takođe u krugu od 5 km od Trga (Luka Beograd, prostor iza Pančevca, blokovi oko Toplane NBG...) a ovi moraju da grade sve tako po nekim lokacijama tipa izvorišta, klizišta, železničke stanice, trolejbuski depo...
 
Слажем се да је сулудо. Ово је пилићарски урбанизам Миријева, Војводе Влаховића и Лекиног брда где се трпају хиљаде квадрата по уским слепим уличицама на незгодним брдима. Није ми јасно зашто се замајавају овим? Опет, цела прича да је потребан приватни инвеститор за изградњу станице је клошарска и поражавајућа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851566#p851566:297s7b7v je napisao(la):
stf » 20 Maj 2021 09:30[/url]":297s7b7v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851299#p851299:297s7b7v je napisao(la):
solecar » 19 Мај 2021 11:11 am[/url]":297s7b7v]
Koje ste to škole završili pošto sebe predstavljate kao eksperte iz geostatike, geofizike i sl.?
Школа здравог разума и логике.

Једноставно, брдо је због ЈНА фуш градње без испитивања тла кренуло, након тога су спрцане паре пореских обвезника за санацију, клизиште је санирано.

Као што рекох, не би приватник улетао да гради на нестабилном земљишту и ризикује потенционалне огромне трошкове. Није приватник ЈНА, па да његове грешке плаћају порезници од Вардара па до Триглава. Његове грешке плаћа сам.
Škola zdravog razuma i partija zdravog razuma. :lool:
Po tim zdravim razumima je i potpuno nepotrebno da se prezentuju geomehaničke analize okoline uz projekat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851602#p851602:15lwhn5c je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Maj 2021 10:35[/url]":15lwhn5c]Voleo bih da vidim koji slepci bi da kupe stan uz zeleznicku stanicu i tunele.
Ne treba podcenjivati moć naših građana za logičkim rasuđivanjem. Kad pogledamo Vračar i dobar deo Zvezdare i Voždovca, na šta ono liči, a čujemo građane kako kukaju na nemanje gradskog prevoza ili što imaju minibus, uz ulice iz perioda između dva svetska rata, gde su pokupovani stanovi, više nego jasno je da bi se i ovde našao dovoljan broj kupaca bez problema.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851605#p851605:15lwhn5c je napisao(la):
vucko » 20 Maj 2021 10:40[/url]":15lwhn5c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851566#p851566:15lwhn5c je napisao(la):
stf » 20 May 2021 08:30 am[/url]":15lwhn5c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851299#p851299:15lwhn5c je napisao(la):
solecar » 19 Мај 2021 11:11 am[/url]":15lwhn5c]
Koje ste to škole završili pošto sebe predstavljate kao eksperte iz geostatike, geofizike i sl.?
Школа здравог разума и логике.

Једноставно, брдо је због ЈНА фуш градње без испитивања тла кренуло, након тога су спрцане паре пореских обвезника за санацију, клизиште је санирано.

Као што рекох, не би приватник улетао да гради на нестабилном земљишту и ризикује потенционалне огромне трошкове. Није приватник ЈНА, па да његове грешке плаћају порезници од Вардара па до Триглава. Његове грешке плаћа сам.
Tvoja logika je ako je JNA koja je bila država u državi u SFRJ i koja je napravila nelegalno naselje bez PDR-a da trebamo nastaviti sa svesnim kršenjem zakona pod logikom "ne bi privatnik gradio da je rizično"? Inače, to što Railway city ima zemljište na osnovu JPP-a ne znači da ne može posle usvajanja da ga preproda i izvuče se iz cele stvari.

Moramo negde da povučmo ručnu kočnicu i odlučimo da želimo pravnu državu u kojoj GUP, PGR i zakoni se primenjuju a ne trunu samo na sajtovima Grada i Republike.
:sesir: :grand: :kk:
 
Izašao je tekst u Danasu, po meni je kvalitetan jer nema senzacionalizma i sve činjenice su navedene


Zašto stanovnici oko Prokopa pišu peticiju protiv novih planova gradskih vlasti da na javnoj površini niknu dve višespratnice
Umesto parka – kod Prokopa grade zgrade, stanari strahuju od aktiviranja klizišta


Dva nova solitera, jedan poslovni, drugi stambeni, više od 1.000 novih stanovnika i 400 zaposlenih moglo bi da stigne u komšiluk stanarima ulice Stjepana Filipovića na Savskom Vencu, tik uz nekada Prokop, a sada Glavnu železničku stanicu u Beogradu.

Tako je planom detaljne regulacije koji se nalazi na ranom javnom uvidu, predvideo partner države u izgradnji stanice na Prokopu, firma Railway city.

Sa državom je ova kiparska kompanija, osnovana aprila 2019, potpisala prošlog maja ugovor o javno-privatnom partnerstvu, u kom oni finansiraju završetak radova, a zauzvrat dobijaju da sagrade komercijalni prostor na kome će uloženi novac moći kasnije da vraćaju.

Šta tačno piše u ugovoru, kao i sa drugim velikim državnim poslovima, javnost nije imala priliku da sazna, a zbog netransparentnosti ovaj potez kritikovale su nevladine organizacije i mediji.
Možda vas zanima

Stanarima iz okolnih zgrada, više od netranasparentnosti ugovora i toga ko stoji iza gradnje, smeta to što se ona planira na javnoj površini, na uštrb njih, njihove bezbednosti jer se ceo taj potez nalazi na klizištu.

Parcela na kojoj je predviđena gradnja poslovnog-stambenog objekta na nešto više od jednog hektara, a koja se nalazi u ulici Stjepana Filipovića je, prema rečima pravnika Đorđa Prpe, po svim prethodnim gradskim urbanističkim planovima, počevši od 1971. do onog iz osamdesetih i poslednjeg s početka 2000. bila predviđena kao javna površina.

„U tome ima jedna caka, od Gradskog sekretarijata za urbanizam smo dobili informaciju o lokaciji gde piše da je GUP-om predviđeno da to bude javna površina sa komercijalnim sadržajem. To bi u suštini značilo da je to park ili neki trg, nešto sa komercijalnim sadržajem. Oni su, međutim, isprojektovali da to bude stambeno-poslovni objekat i tu poslovnu komponentu uklopili u to iz lokacije gde se govori o javnoj površini sa komercijalnim sadržajem“, ističe Prpa za Danas.

On kaže da se dobro zna šta je javna površina, da je ona zakonom definisana – parkovi, trgovi, spomen-parkovi.

„Ono što je naša najveća muka je klizište, koje ugrožava bezbednost cele ulice, a problem je što ovde imamo niže zgrade u kojima postoje trakasti temelji, poput onih na kućama, a takvi temelji najverovatnije ne bi mogli da izdrže vibracije od fundiranja tla tokom izgradnje tih solitera“, napominje Prpa.

On objašnjava da trenutno postoji pet solitara i lamela sa sedam ulaza. Svaki soliter ima 88 stanova, a lamela 124 stana.

„Okvirno ima oko 550 stambenih jedinica, a oni planiraju da u jedan od ta dva solitera koji prave kao stambeni stave više od 1.000 stanara, da dupliraju broj stanovnika“, ističe naš sagovornik.

Sa građevinskog aspekta u ovom planu, prema rečima građevinskog inženjera Vesne Đorđević, ništa nije precizno definisano.

„Trebalo je da se definiše lokacija tačnih objekata, a sve te parcele na kojima je planirana gradnja se nalaze na klizištu, koje se prostire od Topčiderskog venca pa sve do Prokopa. Postoji istorija aktiviranja tog klizišta, a toga nema u planu“, kaže Đorđević.

Oni koji su napravili plan detaljne regulacije, napominje ona, trebalo je da dokažu pri izboru lokacije da su karakteristike terena takve da je projekat izvodljiv.

„Pravite plan, a ne možete to da izvedete. Ovde ne postoji analiza, ne daju se nikakve instrukcije u vezi sa postojećim objektima, klizištima. Piše da je teren uslovno povoljan za fundiranje, preporučuje se da se pazi prilikom izgradnje na dijafragme i sidra koja drže celo brdo i sve se prebacuje na sledeće faze projektovanja što u svakom slučaju nije prihvatljivo“, naglašava Đorđević.

Ona napominje da u planu regulacije koji se nalazi na uvidu javnosti nije čak ni osnovno prikazano, ni pozicije na kojima se nalaze klizišta, kao ni jasan položaj postojećih objekata u odnosu na klizišta, ni razmatranje mogućnosti da li to može. Zgrade u kojima sada žive stanari u ulici Stjepana Filipovića, ističe Đorđević, imaju velike pukotine.

„Bez ikakve dodatne gradnje postoje pukotine na zidovima u svim stanovima i to će biti priloženo Sekretarijatu. Zgrade već pucaju. Osim toga, ako izvade drveće onda neće biti ni korenja da učvrsti to tlo, poznato je da vegetacija pomaže tamo gde ima klizišta“, ističe naša sagovornica i podseća da je šezdesetih prošlog veka ova ulica „skliznula“ i da sada kao posledica toga ne postoje brojevi od 1 do 27.

„Jedna je priča da neće biti parkinga, da neće imati gde da se izađe iz zgrade, da neće biti zelenih površina, a druga da će gradnjom solitera od 23 i 11 spratova biti ugrožena bezbednost svih“, napominje Vesna Đorđević.

Stanari su poslednjih dana vrlo aktivni na društvenim mrežama, napravili su i peticiju protiv gradnje poslovno stambenog objekta u njihovom komšiluku, a sve primedbe koje imaju uložiće do 24. maja do kada se ovaj plan nalazi na ranom javnom uvidu.

Pravnik Đorđe Prpa kaže da dok je projekat na ranom javnom uvidu, obrađivači projekta i Grad nemaju obavezu da na primedbe odgovore.

„Na osnovu tih primedbi projekat treba da se dovrši i napravi konačan na koji opet mogu da se ulažu primedbe. Tek posle tih primedbi postoji javna debata i komisija za planove treba sa svima da diskutuje i tako dođe do nekog srednjeg, kompromisnog rešenja“, ističe Prpa.

U njihovom slučaju, kako kaže, srednjeg rešenja nema jer gradnja zbog zemljišta i klizišta nije moguća.

Klizište kroz istoriju

Krajem 19. veka za potrebe nasipanja Savskog platoa na kome je 1885. izgrađena Glavna železnička stanica u Beogradu, izvršen je iskop dna padine Topčiderskog brda i tako je nastala „rupa“ Prokop. U dokumentu koji će biti priložen uz primedbe na plan detaljne regulacije navodi se da je u geološkom smislu sama padina dubine od 30 do 40 metara, izgrađena od lesa, deluvijalnih laporovitih glina i degradiranih lapora, koji poseduju izrazito slabe geotehničke karakteristike. Ovim iskopom uklonjena je nožica padine i s obzirom na karakteristike materijala, stvoreni su uslovi za formiranje plitkih i dubokih klizišta na kompletnom potezu od Topčiderske zvezde do Užičke i Prokopa. Kada je početkom sedamdesetih počelo proširenje stanice na Prokopu, ističe se u ovom dokumentu, aktiviralo se klizište u ulici Stjepana Filipovića i tom prilikom su se duž kompletnog platoa koji je predmetnim planskim dokumentom planiran za izgradnju otvorile pukotine dubine od 15 do 20 metara i širine od četiri do pet metara na površini.

Opet tajni ugovor

Iz Ministarstva građevinarstva početkom godine najavili su da će u avgustu biti završena trenutna faza radova oko izgradnje Prokopa čija je vrednost oko 11 miliona evra, te da će uskoro biti završeni pregovori sa Svetskom bankom za narednu fazu koja će koštati između 25 i 30 miliona evra.

Ceo posao izgradnje poveren je partneru države firmi Railway city, a Transparentnost Srbija i Koalicija za nadzor javnih finansija su tvrdile da ovo partnerstvo nije sprovedeno u skladu sa Zakonom o JPP i koncesijama, te da je potpisani ugovor između Republike, odnosno Direkcije za imovinu i preduzeća Railway ostao nedostupan javnosti. Ono što je javnosti predočeno jeste da je cilj projekta da se kroz javno-privatno partnerstvo završi gradnja kompleksa, koji će po završetku osim stanične zgrade imati i komercijalno-poslovne sadržaje i javne parkinge. Stanična zgrada, poslovni park i garaža za putnička vozila, najavljeno je nakon potpisivanja ugovora, biće u okviru jedne arhitektonske celine, a omogućena je fazna izgradnja usled složenosti projekta.

https://www.danas.rs/ekonomija/umesto-p ... -klizista/
 
Sorry, ovo je glupost: "izgrađena od lesa, deluvijalnih laporovitih glina i degradiranih lapora, koji poseduju izrazito slabe geotehničke karakteristike" cela Ruma je izgradena na lesu, a da je lapor po beogradu i laporovitih glina, ima ga dosta, cvrstih stena sem negde na Tasmajdanu i ispod tvrdave nema na povrsini. Ne potpisujem taj pasus. Nije da su lapori i gline nesto ekstra, ali bacite pogled na NBG i Beogradanku.

Evo sta pise za geotehnicke karakteristike za Stari grad i Savski venac - najizgradenom delu Beograda:
 

Prilozi

  • tektonika stari grad savski venac.JPG
    tektonika stari grad savski venac.JPG
    186,9 KB · Pregleda: 1.529
  • Tektonika stari grad.JPG
    Tektonika stari grad.JPG
    207,3 KB · Pregleda: 1.532
I dosadasnja iskustva - nista na Prokopu se ne razlikuje od ostatka Beograda koji ne lezi na dobrim substratima za visoku gradnju.
 

Prilozi

  • dosadasnja iskustva.JPG
    dosadasnja iskustva.JPG
    228,3 KB · Pregleda: 1.539
генерално Београд нема баш тако захвално земљиште за високоградњу - растресита земља пуна воде чак и у вишим деловима, али опет ништа непремостиво.
 
Ma ima Beograd za svakog ponešto, i za svačije potrebe. Ima klizišta i podzemnih voda, pa i tunela... ali isto tako ima i jakih grebena i stenovitih područja (npr Tašmajdan, samo zaobići deo iznad pećina, ili Zvezdara). Ima ovde sve i svašta. Samo treba malo pameti, plana i discipline. A ne ovo da svako gradi kako mu se ćefne, šta mu se ćefne i gde mu se ćefne.

Rekao sam već nebrojeno puta - soliteri, tačnije - neboderi (da se preciznije izrazim, pošto soliter i ne mora da bude neboder) su za Novi Beograd.
A baš danas sam komentarisao sa majkom Beograd na vodi, dok smo prelazili Brankov most. I ona naravno kuka na onu priču kako su uništili vizuru grada. I mada u tom stavu nisam toliko zadrt kao ona, svakako se oboje slažemo da je sve to moglo i trebalo da se izgradi, samo s druge strane reke. U bloku 18. No dobro, odoh sad s teme. Poenta je da Beograd nudi svašta nešto za svakoga. Samo što ovde dolaze i vladaju razni, pa se to svašta nešto najčešće pretvori u opšti vašar i buvljak.


A mnogi gradovi i društva nam zavide na ovoj lokaciji. Mnogi.
 
Е кад бисмо имали пара као шејци, тих проблема било не би.

Мада сматрам да НБГ и није за солитере. Прениско. Солитере бих ту низао изнад гребена, за максималну импозантност
 
Orjen odakle si izvadio te podatke? Neka je glupost to jest netačno. Eto, neka investitor finansira geološku studiju, taman između ovog ranog javnog uvida i uvida u PDR koji će biti za nekoliko meseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851973#p851973:hulslexm je napisao(la):
vucko » 21 May 2021 02:12 am[/url]":hulslexm]Orjen odakle si izvadio te podatke? Neka je glupost to jest netačno. Eto, neka investitor finansira geološku studiju, taman između ovog ranog javnog uvida i uvida u PDR koji će biti za nekoliko meseci.
http://www.rmz-mg.com/letniki/rmz50/rmz50_0405-0408.pdf
 
Hvala na odgovoru. Evo izgleda šta planiraju da grade, ovo cirkuliše među stanarima tamo.
 

Prilozi

  • projekat Prokop.jpg
    projekat Prokop.jpg
    251,9 KB · Pregleda: 931
Znaci solitercina na klizistu izmedju zeleznicke rupe i lamele. Pa da, ne bi investitori i drzava bili svoji kad ne bi natrpavali kvadrate gde im mesto nije.

Malo je to, treba dodati jos bar dve kule.
 
50m i 80m, 10 i 20 spratova, plus podzemne garaže. Ako se na tom mestu pre par godina otvorila rupa veličine 4m, a dubine 15m, sama od sebe, nakon malo jačih kiša, da se zaključiti šta može da se desi ako se krene sa bušenjem.
 
Ma svi na izlet u NY da obilazite gradilista Manhattana - sta sve moze kad je struka tu. Grade fenomenalne objekte od 450 m na 50². On bi tu stavili i 100 sprata. Kad je bio Hurricane Sandy - nijedna gradevina NY nije se slomila, jesta da su bile poplave svuda, ali opet imaju i Hurricane. Nasi Hurricani su opasni samo za muski pol.
 

Prilozi

  • e39971c5e60117170ae55366fffbe589.jpg
    e39971c5e60117170ae55366fffbe589.jpg
    135,7 KB · Pregleda: 807
  • sandy new york.jpg
    sandy new york.jpg
    110,5 KB · Pregleda: 806
  • 134f4fec6cd275321ed45010fefaba11.jpg
    134f4fec6cd275321ed45010fefaba11.jpg
    38 KB · Pregleda: 798
  • tunnel_2016_07_08_q01_z.jpg
    tunnel_2016_07_08_q01_z.jpg
    44,9 KB · Pregleda: 783
  • 509139d1eab8eaac1d000006.jpg
    509139d1eab8eaac1d000006.jpg
    74,7 KB · Pregleda: 773
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852038#p852038:2hh6qasl je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Мај 2021 10:35 am[/url]":2hh6qasl]Znaci solitercina na klizistu izmedju zeleznicke rupe i lamele. Pa da, ne bi investitori i drzava bili svoji kad ne bi natrpavali kvadrate gde im mesto nije.

Malo je to, treba dodati jos bar dve kule.

Pa već ih ima 5 izgrađenih od po 15 spratova. Blizina najveće petlje u glavnom gradu, tri kapacitetne saobraćajnice, železnička stanica, buduća metro stanica, komotna površina pod zelenilom ...

.... da da, baš najlošije mesto za kule i kvadrate. Najgore. Nema goreg .... :bash:
 
Gde u Srbiji imamo građevine otporne na klizišta, cunamije, tajfune, ozbiljne zemljotrese, ekstremne udare vetra i sl. , koje su po belom svetu na koji se pozivate, maltene svakodnevnica?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852075#p852075:21f56d2b je napisao(la):
stf » 21 Maj 2021 13:19[/url]":21f56d2b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852038#p852038:21f56d2b je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Мај 2021 10:35 am[/url]":21f56d2b]Znaci solitercina na klizistu izmedju zeleznicke rupe i lamele. Pa da, ne bi investitori i drzava bili svoji kad ne bi natrpavali kvadrate gde im mesto nije.

Malo je to, treba dodati jos bar dve kule.

Pa već ih ima 5 izgrađenih od po 15 spratova. Blizina najveće petlje u glavnom gradu, tri kapacitetne saobraćajnice, železnička stanica, buduća metro stanica, komotna površina pod zelenilom ...

.... da da, baš najlošije mesto za kule i kvadrate. Najgore. Nema goreg .... :bash:
Zašto na ranom javnom uvidu nema prikazane geomehaničke analize okoline, ako je već to područje najbolje za gradnju kula i kvadrata?
 
Pa nema ali Beograd je mlad grad sto se tice moderne arhitekture i infrastrukture. Nece ni on biti izostavljen od klimatskih ekstrema. Svi se prilagodavamo - imali smo maj 2014 sa 100 godisnjom kolicinom padavina koje su sada deset puta cesce i predstavljaju desetogodisnju pojavu. Sad da pitam, jel se rupa otvorila na Topciderskom brdu posle te kise 2014? Inace je maj 2014 povezan direktno sa antropogenom uticaju na klimu. O poplavama 2014 na Balkanu se raspravljalo u attribution science i nesumnjivo je covek kriv za to.

koga zanima imamo analizu 2014 od PIK - Potsdam Institut für Klimafolgenforschung - na cijoj izradi se uklucio i Stefan Rahmstorf, direktor instituta. Rahmstorf spada u najbitnije klimatologe (po struci je fizicar i okeanograf). Bio je u odboru IPCC pri UN za klimatske promene i u savetodavnom odboru nemacke kancelarke Merkel za klimatske promene. Kise 2014 su rezultat vecih odstupanja jet-strema zbog slabljenja polarnog vorteksa i kvazistacionarnih ciklona. Imacemo takvih cesce i najverovatnije svakih 10 godina. Ove godine vec treci put imamo tu anomaliju.
https://advances.sciencemag.org/content/2/4/e1501428
 

Prilozi

  • F2.large.jpg
    F2.large.jpg
    122,6 KB · Pregleda: 724
Vrh