Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789749#p789749:2fnt7e2d je napisao(la):
razgradjevinar » Uto Nov 03, 2020 2:02 am[/url]":2fnt7e2d]dva-tri dobra rendera i odjednom opste prosvetljenje da je prokop ponos i dika i razvojna sansa...

To ti pričam, a to šta na renderu fale prva dva koloseka i ceo deo ploče iznad njih i ka autoputu, koji se trenutno grade, to nikom ništa... :mrgreen:
 
Nemam pojma šta će od ovoga biti (WMABmz bi verovatno rekao "ništa" :mrgreen:), ali ima par stvari koje mi se dopadaju:
1) Najviše me koncepcijski podseća na Westbahnhof u Beču, koji ima tri celine: železnički, komercijalno-tržišni i poslovni.
2) Oživljava taj deo grada, i
3) Prirodno se nadovezuje na celinu.

Ako je tačno da postoje insajderske informacije da se posle okončanja projekta W65 prelazi na ovo, to jeste za pozdraviti.
 
ако крену ово да раде, одмах им дати и Нови Београд да среде доле. јер ови дрипци то сигурно неће
 
Е, ајмо сад стилистика НБГ стакло и дрво да гурамо до изнемоглости. Српски стаклодрвизам
 
Ja samo da pitam da li će Beograd ikada dobiti neki javni prostor koji nije samo komercijala, komercijala i komercijala. Toliko godina se od naših para gradi Prokop na Vodi da bi posle svega toga bile izgrađene arhitektonski viđene i bezvredne poslovne zgrade.

Bilo bi mnogo bolje kada bi se raspisao konkurs za ploču i izgraditi neko "svetsko čudo" neku botaničku baštu, akvarijum, zoološki vrt čak, nešto što bi bio neki zabavni sadržaj za putnike a i za ljude ovako čime bi popularizovali Prokiš koji se nalazi između šest brda i tri dana jahanja od centra. Jeste da bi se neki drugačiji sadržaj gradio iz našeg budžeta ali bi se i isplatio, i mi smo, narod Srbije, 50 godina gradili Prokiš ovakav kalav je i red je da bude nešto dostojno glavnoj stanici i tolikoj izgradnji.
 
Град и држава имају проблема са вишком простора и мањком простора. Шта је фалило да се факултети који кубуре са простором уместо на НБГ направе на плочи Прокопа?
 
Vidiš, u suštini to i nije sasvim blesava varijanta. Ispod glavne zgrade Ludwig Maximillian univerziteta u Minhenu se nalazi metro stanica (doslovno se iz hola te barokne zgrade ulazi u metro.
 
Pa jedna od ovih zgrada na ploči moze biti i faks ...
Ne bi bilo loše napraviti ovde retrospektivu resenja prokopa ovo je 5 do sad cini mi se...
 
Znam, šalim se, niti je fakultetima tu mesto (zapravo, logičnije bi bilo da se "provuče" metro ispod nekog od postojećih delova univerziteta, makar kao što je Vukov spomenik odmah pored ETF-a i Mašinskog faksa). Generalno, kao što sam rekao, da bude Westbahnhof/Wien Mitte koncept: stanica+manji tržni centar+dosta poslovnog prostora.
 
Ili tunelom ispod Senjaka, ili ga pružiti skroz od ugla Nemanjine i Kneza Miloša. Ergo, meni te priče o tramvaju nisu mnogo realne.
 
Ne sumnjam ja da se povezanost Prokopa može isforsirati i na drugi način: spuštanjem trola na ploču, uvođenjem novih autobuskih linija, uvođenjem, najpre, autobuske, a kasnije i železničke veze sa aerodromom, insistiranjem da 2-3 linije BG voza prolaze kroz Prokop i sl.
No, činjenica da metro ne ide kroz Prokop jeste iživljavanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790081#p790081:2bpxnew7 je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Nov 04, 2020 12:15 pm[/url]":2bpxnew7]Znam, šalim se, niti je fakultetima tu mesto (zapravo, logičnije bi bilo da se "provuče" metro ispod nekog od postojećih delova univerziteta, makar kao što je Vukov spomenik odmah pored ETF-a i Mašinskog faksa). Generalno, kao što sam rekao, da bude Westbahnhof/Wien Mitte koncept: stanica+manji tržni centar+dosta poslovnog prostora.

Država svakako mora da reši izgradnju nove zgrade za ETF, tako da Prokop ima mnogo pluseva (blizina sadašnje lokacije, parking, prostor, regionalne veze, opcije za rast, jednog dana i metro, itd) ako postoji ozbiljna namera da se značajno poveća broj studenata računarstva (?!). Bilo je nekoliko propalih pokušaja da se dogovori proširenje. FON dobija novu zgradu. Teško se opredeliti da li je gori nedostatak aktivizma ETF ili je gora "država" kao maćeha..
 
Zgrada BIGZ-a nije u državnom vlasništvu tako da "davanje" nije opcija a i van je teme ;)
 
PROKOP RASTE, ALI NE VIDI SE: Radovi na železničkoj stanici Beograd-centar, započeti u maju, uveliko napreduju

RADOVI u železničkoj stanici Beograd-Centar, na završetku konstrukcije betonske ploče, odnosno njenog još nezavršenog dela iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, teku predviđenom dinamikom. Počeli su u maju ove godine, ali grandioznost ovog posla oku posmatrača dostupna je tek iz Prokupačke ulice, pa zato i ne čudi što Beograđani ne uočavaju radove sa Mostarske petlje.
Svakog dana ovde radi od 170 do 200 radnika, a svi poslovi teku po planu uprkos pandemiji. Rok za završetak radova je avgust sledeće godine, a iz izvođača "Elita-kopa" uveravaju da nikakvog produžetka roka neće biti.

- U železničkoj stanici Beograd-Centar u maju smo započeli izgradnju konstrukcije, odnosno betonske ploče na koti 105, koja će se nalaziti iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka u Prokopu. Do kraja oktobra 2020. godine fizički je realizovano oko 14 odsto ugovorenih radova. Ovim radovima biće izgrađena, proširena i promenjena betonska konstrukcija površine od 35.743 kvadratnih metara. Novoizgrađena betonska konstrukcija u Prokopu nalaziće se iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, koji do sada još nisu izgrađeni. Kada radovi na ovom objektu budu završeni, "Infrastruktura železnice Srbije" započeće izgradnju prvog i drugog koloseka, svaki dužine oko petsto metara - kaže Srđana Šijački, zamenica direktora sektora za investicije u JP "Infrastrukturi železnica Srbije", koje je investitor radova.

Kako objašnjavaju u ovom preduzeću, nova konstrukcija na koti 105 koja će se nalaziti iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, kao i ova dva koloseka, obuhvaćeni su projektom nove glavne prestoničke železničke stanice Beograd-Centar u Prokopu.

- Ukupna vrednost radova, iznosi oko 1,26 milijardi dinara. Njom su obuhvaćeni svi troškovi realizacije ovog posla, odnosno radne snage, materijala, mehanizacije, opreme i izvođenja građevinskih radova. Na ovaj način "Infrastruktura železnica Srbije" nastavlja aktivnosti na daljoj izgradnji Beograd-Centra, kako bi konačno nakon pune četiri decenije projekat izgradnje nove glavne železničke stanice u Prokopu bio završen i ogromna investicija u Beogradski železnički čvor bila zaokružena i u potpunosti aktivirana - kažu u ovom preduzeću.

Pažnju prolaznika privlače i fotografije budućeg izgleda Glavne železničke stanice. One se potpuno razlikuju od onih koje je pre više od 10 godina izradio Saobraćajni institut CIP. Nove fotografije, odnosno prikaz budućeg izgleda, delo su firme "Relvej siti Beograd" koja je sa državom potpisala okvirni ugovor o zajedničkoj izgradnji stanične zgrade na Prokopu.

43 GODINE

IZGRADNjA stanice Beograd-Centar počela je 1977. kao deo novog gradskog železničkog čvora. Radovi su tekli sve do 90-ih. Tek 2010. godine nastavljeni su, i to izgradnjom dve stanične platforme za potrebe gradske železnice "Bg voz". Konačni radovi za završetak Prokopa kreću 2014. godine. Nova stanica imaće 10 koloseka i šest putničkih platfomi sa kapacitetom od 40.000 putnika na dan.

NEPREDVIĐENE OKOLNOSTI

GRAĐEVINARIMA je tokom radova iskrslo izmeštanje napojnog kabla, koje ih je usporilo jer taj problem nije očekivan.

- Zaštitu temeljne jame nismo mogli da obavimo na mestu gde je predviđeno projektom, zbog toga smo tražili drugo rešenje. Dosta je nepredviđenih stvari na koje smo nailazili, jer je gradilište u više navrata pokretano, prekidi nisu uvek konzervirani, a postojeće stanje koje je sastavni deo projekta nije sagledalo sve. Zato smo u startu imali više radova - navodi Srđan Šijački.

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/93 ... -napreduju

vazda neki kabal se nadje ...
 
Pise da je zeleznica investitor. Znamo da oni nemaju pare. Kredita nije bilo, drzava dala 47 milijona evra. O tom trosku nema puno informachija. Pre godinu dana je u zvanicnim dokumentima pisalo, da finansijski okvir jos nije sreden. Sada jeste. Ali odakle?
Nije to kritika, dobro je sto se radi. Prva faza je zavisila od Kuvejta, a druga Srbija sama izvodi.

Stanica inace postoji od 15 Septembra 1984 kada je isao privi voz Prokop - Ruma.
 

Prilozi

  • 15 septembar 84.JPG
    15 septembar 84.JPG
    122 KB · Pregleda: 1.787
Faza 1 bila je 26 milijona evra, faza 2 je predvidena na 48 milijona:
 

Prilozi

  • faza 2.JPG
    faza 2.JPG
    98,7 KB · Pregleda: 1.770
Значи август 2021. завршетак самогрубих радова на касети, па онда док опреме колосеке и пероне, па друмске саобраћајнице и сам објекат на плочи, већ видим да ће све бити засебни тендери, засебни рокови, засебна одлагања...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791662#p791662:775gqrcp je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Нов 2020, 16:57[/url]":775gqrcp]
Čekamo 50. godišnjicu, pa da obeležimo jubilej. :bubanj:

а ни то баш није најтачније (оно 100 пута поновљена лаж постане истина). наиме, садашња градња плоче је кренула 90их. пре тога је постојала потпуно фунционална железничка станица. отприлике као НБГ, само пресељена у рупу. имате чак и слике на овој теми
 
Neke gradske vlade su ignorisale ovaj projekat i stavljale ga po strani, jednostavno su uviđali koliko je besmislen, al je već bilo urađeno previše da ne bude srušeno sve. Nažalost u isto vreme nisu ništa radili ni po pitanju poboljšanja Glavne.
 
Vrh