Šta je novo?

Šabac

Рума је хорор филм, једном сам морао да је користим због кашњења воза у преседању.
 
Steta. Bilo je to mnogo lepse skockano nego ovo kod nas u Sapcu, da ne pricam o zeleznickoj - gde se moglo ici i sta je sve postojalo na stanici.
 
Zasto je grad dozvolio da se stanica tako urnise u rumi
Inace da se vratimo na temu moze li grad da otkupi stanicu Sabac i da je prebaci kod z stanice ako je to svrsishodno i ima prostora
Cudi me da stanice autobuske koje su gradjene poslije zeljeznickih nisu smjestane blizu ...
 
Oво у Руми је срамота. У Шапцу је иначе аутобсуак пре била малтене у центру града код Нове робне куће. Има мало и до тога да су аутобуска предузећа, конкретно 7. јули које је изградило аутобуску станицу гледали на железницу као на свет за себе. По мом мишљењу, боље да су направили станицу где је данас Аман, претходно Интерекс. Има доста урбанистичких грешака, по мени највећа што кроз сам град нема неки нормалнан булевар ширине 2+2 и то око новоизграђених планских насеља Бенска Бара и Тркалиште.
 
A ima li prostora kod zeljeznicke i kako je saobracajno bolje u odnosu na sadasnju ....
 
I ta zeleznicka je na pogresnom mestu - ceona, umesto da bude prolazna. Od autobuske nema nade. Tamo ce lokali uvek zvrjati prazni, stakla ce biti musava... ko god bio vlasnik. Ne znam ni sto su pravili onakvu stanicu. Ja mislim da oko nasih stanica nema pomoci.

Sto se Rume tice, ne znam sta je u pitanju. Siguran sam da ovakvo stanje nije nikome u koristi. Pretpostavljam, kad bi bilo lako resivo, da bi se naslo pristojno resenje.
 
Железничка колико је из угла железнице нефункционална као чеона, толико је за град на савршеном месту, 500 метара од центра града на битној раскрсници. Пролазна станица пак би била баш на периферији. Не видим велики проблем да гарнитуре окрећу смер у станици. Са стране железничке станице нема пуно места за аутобуску осим да се руше магацини и чупају колосеци, док преко пута има али је тај простор бившег складишта Нама већ продат. А и сумњам да би се икада селили. Саобраћајно би аутобуској станици ту било боље пошто би била ближа мосту без семафора.
 
Koliko sam ispratio, stari mlin bi trebao da se rekonstruise i da bude dom kulture ili tako nesto. Bilio bi bezveze da pored bude autobuska. Meni je sadasnja pozicija autobuske ok samo sto je zgrada stanica onakva
 
Nisam znao da je stanica ceona da nije uradjena prolazna kao da ste na kraj svijeta ...
Dajte ljudi neke fotke ne stidite se ....
Kad se prelazi most ulazi u grad kolosjeci sto se vide jesu to zorkini kolosjeci ....
 
Na temi o zeleznicama je neko lepo objasnio problem oko pozicije zeleznicke stanice. Ukratko, prugu sa sremske strane je radila AU a sa nase strane Srbija, pa se ne poklapaju najbolje :)

Evo i fotki :)

zelezn10.jpg


Malo stariji snimak (1913)

1913_z10.jpg


Ovo je prostor oko zeleznicke.

zelezn11.jpg


Kruzni tok je radjen pre dvadesetak godina a mislim da je bilo boljih predloga na konkursu. U ovom predlogu je bilo predvidjeno formiranje stanicnog trga


002010.jpg

002110.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731034#p731034:3fjn4w8l je napisao(la):
direktor » Pet Apr 24, 2020 5:33 pm[/url]":3fjn4w8l]Kad se prelazi most ulazi u grad kolosjeci sto se vide jesu to zorkini kolosjeci ....

Da, to je zorkina pruga
 
Valjda smo imali evo 100 god da uklopimo prugu bolje u tkivo grada i same mreže ZS
Mislim da treba uraditi reorganizaciju ...
Poslije duboke analize ...
 
Jedino sto ocekujem od toga je elektrifikacija pruge. Ako bude onog rudnika kod Loznice, mozda i urade to. U tom slucaju bi se mogla produziti linija do Mitrovice i Sida (verovali ili ne, Mitrovica i Sabac nemaju ni autobusku. ni zeleznicku vezu).

Jos kada bi se Loznica i Valjevo povezali prugom, onda bismo mogli pricati o ozbiljniijem zeleznickom saobracaju
 
Пре пет година смо током боравка на Златибору отишли колима до тамошње железничке станице коју сам знао пре тога само из путовања возом још осамдесетих година.
Сама зграда није пропала, али сам се веома изненадио како је све било слабо одржавано, пусто, прашњаво, поједина стакла поломљена, а иза станице гомиле ђубрета. Мислим да тада из неког разлога нису ишли возови, такво за мене увек изненађујуће препуштање немару је било најјачи утисак.
Следеће искуство је било лепо путовање возом "Романтика" до Сремских Карловаца пре две године, и лоше стање у коме се налази тамошња станица старог типа, боја на фасади која се љушти годинама, небрига да се бар писана обавештења обнове, са запуштеним клозетима поред који су смрдели надалеко.

Стид ме је било због обе станице, због лоше државе, лошег система, менталитета ...

Имам и слике с оба места, али, нисам баш спретан у њиховом проналажењу.
 
Kad sam vec kacio autobusku u Rumi, evo slike i iz cekaonice na zeleznickoj stanici.

img_2042.jpg
 
Sramota kako infra ne odrzava svoje objekte a i kad sredjuju cesto zagrljaju....
 
Специфичност железнице у Шапцу је и то да је рађена као локална железница узаног колосека, пошто је њом управљала Подринска окружна железница (ПОЖ) у Краљевини Србији, касније у Краљевини Југославији Железница Дринске Бановине (ЖДБ), која је физичку везу са Југословенским државним железницама добила тек изградњом моста 1934. године. После рата железница Бановине је укинута, а 50их се гради нормалан колосек и триангли који директно спаја Руму и пругу ка Зворнику без уласка у Шабац. Моје неко виђење је да је грешка што 30их нису направили железнички мост низводно, где је данас друмски, па да станица буде пролазна, и да само композиције за Зорку мењају смер. Не би било лоше ни данас размишљати о томе, али мислим да се нема пара за такве вратоломије.

Слажем се Баир да је кружни ток код железничке лоше решен, сећам се изградње и тадашњег црвеног асфалта који је избледео, оних пластика са лед диодама по коловозу на тракама са катодиптерима што су брзо избледеле, а највише ми смета онај рефлектор у средини који смањује прегледност раскрснице. Овај део са станичним тргом је неупоредиво бољи.

Ево и пар слика, за почетак мање спектакуларне. :D Бенска бара, планско насељe изграђено на некадашњој великој бари која је допирала до самог центра града.
 

Prilozi

  • IMG_6421.JPG
    IMG_6421.JPG
    646,1 KB · Pregleda: 2.410
  • IMG_6422.JPG
    IMG_6422.JPG
    774,9 KB · Pregleda: 2.449
  • IMG_6424.JPG
    IMG_6424.JPG
    559,8 KB · Pregleda: 2.453
Zelenim sam obelezio sta je gotovo a crvenim gde su radovi u toku

bare10.jpg


Prve ulice u naselju su otvorene 1970-71 a pre toga to je bila bara. Nemam fotku pa kacim Milicevu sliku :) na njoj se vide klizaci u Benskoj bari i mostic u Kajmakcalanskoj

83940792_100532698192449_401663133908729856_n.jpg


Sto se tice izolacije zgrada, to se sad radi preko toplane. Toplana je uzela kredit od evropske banke i stanari ce placatii pun iznos u narednih 12 godina. U mojoj zgradi ce se placati 1000-1300 dinara po stanu mesecno. Sa ovim kreditom ce se raditi cetrdesetak zgrada u gradu. Ko zeli, moze ugraditi TS ventile
 
Ispada da je Sabac jedini grad koji je pokrenuo urbanu obnovu gradskih kvartova
A i ponudio sredjivanje fasada koliko su povoljne fasade ko bira izvodjace tipluju li stiropor
Znam da je na nekoj otpala fasada pa da je snjs po toga matio non stop ....
 
Izvodjace je birala toplana. Koliko vidim, tipluju se ali to sam video iz daljine, kroz platno. Vidim okrugle tacke po stiroporu.

Sto se cene tice, u zgradi imamo nekog lika koji je upucen u cene i vec par godina (toliko dugo sastancimo u vezi fasade :) ) prica da bi realna cena za nasu zgradu bila oko 50k evra. Ovo je nesto vise (mislim 55k) ali se radi i limarija, oluci...

Sto se tice otpale fasade, u gradu gde nema vetra, moze slobodno da se osljari ali kad se to radi na zgradi koja je prva na udaru vetra, onda se desi to sto se desilo. U Benskoj bari slobodno mogu koristiti lepak za papir, tamo nema vetra :),
 
Jedan lik je par puta snimao grad dronom u vreme policijskog casa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Wt5wkvxXhrY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-y2nvXWaxKs[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_ict7Sfu1Dg[/youtube]
 
Poceli su da poplocavaju kolovoz u Andre Jovanovica

img_2043.jpg
 
Ови радови у Бенској бари су веома занимљиви, поред Савске авеније овде исто имамо прве тактилне стазе за слепе у граду. Због рушења терена-кавеза за одбојку који су клинци углавном користили за фудбал било је и демонстрација омладине из краја. Ипак мислим да је пројектовано решење боље, мада ми је жао што је нестао терен на ком сам провео леп део детињства. Терен је био на локацији где се види гомила песка иза стабала. И никад није коришћен адекватно, и често је био вандализован, кидане су жице, одваљивана су врата, кидана је мрежа за одбојку пошто се углавном играо фудбал или баскет једно време када је на ограду прикачен склепани кош.
 
Nije to gomila peska vec brdo na igralistu. Za sada je od betona a valjda ce ga presvuci necim. Ispred brda se jedva vide i par sprava a kroz brdo prolaze cevi gde ce se klinci provlaciti.

Sto se tice terena, jbg fali. ne treba da bude tu ali treba da bude negde. Pre par meseci je bilo i glasanje za trosenje novca od poreza - bilo je tako glupih predloga da bi predlog izgradnje novog terena prosao bez problema. Umesto tad da su se pokrenuli, oni su reagovali tek kad su poceli radovi. Nadam se da ce biti jos glasanja, pa da ce tereni bar na takav nacin moci da se urade, ako ne drugacije. Tereni su potrebni.
 
Vrh