Šta je novo?

Nedavni sadržaj od spatiotecte

  1. S

    Dorćolski projekti

    Krajnje neestetski ali eto danas ljudi ne dizu vise glavu, bulje u telefon tako da...
  2. S

    Železnice - infrastruktura

    Ali juste u pravu Karlo kad kaže da su stanice na BG-PA projektivane kao da tuda prolaze brzi vozovi a ne prigradski. Mene je 2016te kad su renovirali prugu baš iznenadilo da su napravili takve stanice a lokalnog su karaktera.
  3. S

    Dorćolski projekti

    Ta zgrada mi je bila baš Frankenštajn na renderima, sada uživo sam manje šokiran. Ne znam kakav je vaš utisak?
  4. S

    Železnice - infrastruktura

    Definitivno sam ćorav! Sto puta prošao tuda...
  5. S

    Železnice - infrastruktura

    Hvala u pravu ste, nisam primetio do sada a sigurno ih je bilo sto kazete.
  6. S

    Železnice - infrastruktura

    Postoje li uopste te tackaste u Srbiji? Ja ih nisam video do sada.
  7. S

    Železnice - infrastruktura

    Pa ja gledam na to kao da jedan peron može da ima 2 strane pa može da primi 2 koloseka, kao recimo onaj izmedju 4og i 5og koloseka. A neko će to računati kao 2 različita perona ako pristaju 2 koloseka. Ne znam kako se gleda pravilno na to, možda neko ko je upućeniji može da pojasni...
  8. S

    Železnice - infrastruktura

    Aha, razumem sta si hteo da kažeš, ti računaš ovaj peron izmedju 4og i 5og koloseka kao dupli. Ja sam mislio na 2 perona fizički u gradjevinskom smislu, ovaj jedan do stanice i ovaj drugi izmedju 4og i 5og koloseka.
  9. S

    Železnice - infrastruktura

    Tačno je, samo sto tu vozovi idu sporije, potencijalno bi mogle da se konvertuju u HSR stanice kad bi voz išao brze.
  10. S

    Železnice - infrastruktura

    Japanci su izmislili taj sistem i nije uopšte glup već veoma racionalan i bezbedan. Taj sistem služi da brzi vozovi preteknu sporije. Zamisli peron gde bi prošao voz 300 na sat... oduvao bi sve oko sebe. To su stanice namenjene brzim vozovima, ne onim sto idu 120. Pogledaj stanice za shinkansen...
  11. S

    Železnice - infrastruktura

    Da da pa kažem, mogu da postoje i drugačije konfiguracije. Dao si dobar primer. PS: sad proverih Indjija ipak ima samo 2 perona.
  12. S

    Železnice - infrastruktura

    Stanica koja može da vrsi manipulaciju putnika na sporednim kolosecima dok na centralnim može da prodje brzi voz maksimalnom brzinom. To su obično stanice sa 4 koloseka i 2 bočna perona. Postoje i varijante sa 6 koloseka i 2 perona ali su redje. (Vrbas Nova na primer), ima i drugih konfiguracija...
  13. S

    Železnice - infrastruktura

    Primera radi Brza pruga Pariz-Lyon dužine 491km ima samo 2 stanice po standardu HSR (Stanica Macon Loché i stanica Le Creusot TGV) dok brza pruga Beograd Subotica koja je 3 puta kraća ima čak 14 stanica tog tipa sto čini to područje jedno od najgušćih u evropi po pitanju broja HSR stanica.
  14. S

    Železnice - infrastruktura

    14 stanica Novi Sad ne spada u te stanice.
Vrh