Šta je novo?

Nedavni sadržaj od krkan1

  1. K

    Železnice - infrastruktura

    Kako sam shvatio po pisanjima upućenijih na želj. forumima, nijedne željeznice, osim japanskih, ne zarađuju od putničkog saobraćaja. Glavno na čemu željeznica zarađuje je teret, jer tehnički nema jeftinijeg načina da se teret bilo koje vrste prebaci sa jednog mjesta na drugo od kombinacije...
  2. K

    Železnice - infrastruktura

    Ma kakvi brzi vozovi. To za svog vakta u Srbistanu, pa i široj mu okolini, teško da ćemo gledati. Pruge sa Vmax>100mi/h=160km/h, su svijet za sebe. Tu više nema drumskih prelaza, već se pruga mora praviti kao autoput - poptuno odovojena od okolnog saobraćaja. Nema ni klasične zeljezničke...
  3. K

    Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

    Možda malo kasno odgovaram, al čisto da se nađe: Cijena jutra njive prvoklasne zemlje u ataru bilo kojeg sela koje se naslanja na Novi Sad, pa i samog Novog Sada (mada tu gotovo da i nema klasičnog poljoprivrednog zemljišta), bližeg putu, kreće se oko 5000 evra. Ali to je ako je u pitanju...
  4. K

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Da, toalet jeste problem u Batajnici! Bijah na aeromitingu, i kad sam pitao otpravnika na stanici: "Gdje je WC?", reče mi: "Idi tamo iza onog drveta!". Stanicom na dnevnoj bazi protutnji nekoliko hiljada ljudi (a toga dana nekoliko desetina hiljada), djeluje mi nemoguće da uopšte može raditi...
  5. K

    Tramvaji

    Nije vrag da će ovi "najnoviji" Švajcarci promjeniti kolor-šemu? Kako sam ja shvatio, Bazel je postavio uslov da se tramvaji ne smiju prefarbavati i moraju očuvate stare brojeve.
  6. K

    Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

    Pa niko posebno ni ne odlučuje, jerbo j ekod nas poznato da se ne razmišlja unapred. Po meni, svaki tzv. brzi put (pod čim podrazumjevam bilo kakav put koji povezuje naselja, a sa bar dvije trake po smjeru) bi okolo sebe trebalo da ima "oblogu" u vidu lokalnog puta, makar makadamskog. Ukoliko...
  7. K

    Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

    U, kud ga vi odoste sa raspravom, kao da smo na političkom forumu. Da pokušam malo da se vrnem na temu. Nije novi Žeželjev most jedini most koji bi trebalo da se gradi u Novom Sadu u bliskoj budućnosti. Naime, počela je izgradnja posljednje faze Bulevara Evrope, od Rumenačkog druma do...
  8. K

    Novi Sad dobija aerodrom do 2015.

    Ja ovo vidim kao jedan (pred)izborni događaj, ništa drugačiji od mora sličnih kakve s vremena na vrijeme političari moraju napraviti. Da li Novi Sad treba da ima novi "betonski" aerodrom na mjestu SA Čenej ili ne, koliki i kakav on treba da bude, teško da znaju Bojan Pajtić i FTN-ovci, a i mi...
  9. K

    Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

    Preko Fruške gore je loša južna strana od Venca ka Irigu, jer je u pitanju obični 1+1 put (prema Novom Sadu svaki smjer ima dvije trake i sopstvenu putanju). Kamioni koji se uspinju čine to jakim gasom u prvoj, dok se pri silasku spuštaju u leru, opet u prvoj. Ne zna se šta je sporije. Bez...
  10. K

    Unifikacija naziva ulica u Beogradu

    Ona slika koja prikazuje tablu Dečanske ulice, valjda najbolje odslikava stanje sa davanjem naziva: uredno je pobrojano svih pet ranijih naziva, sa sve godinama od kad do kad (kao da će putnik namjernik gradom šetati u vremeplovu), a tabla sa sadašnjim nazivom skoro je potpuno izbrisana. Na...
  11. K

    Unifikacija naziva ulica u Beogradu

    Meni nije nelogično da se metro regija Beograd sastoji od više naselja, pri čemu je naselje Beograd samo jedno od (naravno i najveće). Ako se ne varam, naselje Beograd je tokom istorije "pojelo" sela Žarkovo, Kneževac, Banjicu, Mirijevo i Bežaniju, u smislu potpune izmjene fizionomije naselja -...
  12. K

    Železnice - infrastruktura

    Prazan šinobus ima 18 tona, a maksimalna brzina mu je 90km/h. Ako bi se ikakvo željezničko vozilo koristilo slično tramvaju, ono bi moralo da radi u sljedećim uslovima; da ne ide brže od 50km/h (možda čak i manje), i da saobraćanje tog vozila u potpunosti bude usklađeno sa drumskim - uličnim...
  13. K

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Zavisi od lokacije na kojoj se gradi autoput. Od "žice do žice" na autoputu ima oko 40 metara, ali tu je i zaštitni pojas, sa kojim je put širok možda i preko 100m. Na svakih nekoliko km na autoputu postoji odmorište ili petlja, koji zauzimaju dodatni prostor. U tunelima i na mostovima nema...
  14. K

    Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

    Jeste of-topik, al kad spomenuste... Ovo za Novi Sad je tačno, upravo, stanica se zatvara još prije ponoći. Ne zaključava se hol koji vodi u podzemlje ispod perona, i tu noću obitavaju stalni stanovnici stanice u Novom Sadu. Nisam najsigurniji, ali na stanici ne piše koje je radno vrijeme, što...
  15. K

    Železnice - infrastruktura

    Ako je po željezničkom PS-u, ova vozila treba da nas služe bar 20-30, možda i 40 godina. Šta god da se uzme sad, za tih 20 godina će postati demode i u tehničkom i u dizajnerskom pogledu. Sve je stvar ukusa, meni npr. naše električne lokomotive (rađene prije 30-50 godina) izgledaju moderno i...
Vrh