Šta je novo?

Nedavni sadržaj od hromoplast

  1. H

    Tramvaji

    Ne znam kakva je situacija u Jurija Gagarina, ali mogu da ti potvrdim da je tramvajska pruga u "četiri bulevara" bila od šina sa žl***om za venac točka na drvenim pragovima i zastoru od tucanika. Preko svega toga ide asfalt. I mali komentar, nemoj da se naljutiš, ali za prugu nikako ne ide...
  2. H

    Metro

    Možda na kraju odustanu od metroa i naprave ogromni kontejnerski terminal u Makišu, kao što je originalno i planirano na toj lokaciji?
  3. H

    Železnička stanica Vukov Spomenik

    Mislim da je skroz realna priča. Biće to izuzetno skup projekat ako želimo da liči na nešto iole pristojno. Šteta je što se ponovo troše pare na osvetljenje, a postojeće još uvek nije izašlo iz garancije. Ali eto barem imamo sreće da je zamena eskalatora probila rok za realizaciju više od dve...
  4. H

    Železnice - infrastruktura

    Problem skretnica je u suštini problem finansijski. Pored toga što jedna skretnica košta kao kilometar pruge, treba imati u vidu i ogromne troškove održavanja. Uloga projektanta je da omogući što veće saobraćajne mogućnosti sa upotrebom što manje skretnica. Mada ima krivice i kod investitora...
  5. H

    Pančevački most

    Vozio sam se hiljadu puta, tramvajem, busom i kolima. Jel se pravimo da asfalt može samo jednom da se postavi i to je to, posle se most ruši?
  6. H

    Pančevački most

    Ja na ovo gledam kao na Brankov most svojevremeno. Zašto ga nisu srušili i napravili most sa 6 traka, umesto što su napravili most blizanac? Ja mislim da nije bio problem da se most zatvori za putnička vozila i izgradi novi most, koji recimo spaja Zemunski put i Kraljice Drage Mašin. A onda...
  7. H

    Pančevački most

    Mislim da su izmislili celu stvar da bi napravili most koji su hteli.
  8. H

    Pančevački most

    Najjači su snimci uklanjanja stubova starog savskog mosta. Morali su da seku beton i da ga u delovima prenose na obalu. Kvalitetniji beton nisam skoro video. A rekoše loši stubovi, ne mogu da nose most...
  9. H

    Železnice - infrastruktura

    Kako misliš nepotrebna? Ko će onda da lepi plakate i deli penzionerima poklone? Retko šta u ovoj državi, a svakako i u železničkim preduzećima, se zapravo radi na osnovu tehničko-ekonomske analize. Od održavanja, preko sistematizacije radnih mesta, do investicionih programa. Negde se pare...
  10. H

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    Ja znam za plan za glavnu stanicu ispod Cvetnog trga i Manježa.
  11. H

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    Da skrenem pažnju da je Infrastruktura železnice Srbije finansirala uklanjanje celokupne mreže iz priobalja svojim sredstvima. JPP nije dao ni dinara.
  12. H

    Železnice - svaštara

    U Vladimirovcu sam pronašao prag proizveden 1894. godine.
  13. H

    Železnice - infrastruktura

    Američka teretna preduzeća su takođe vlasnici pruga po kojima voze, ali uprkos direktnim troškovima održavanja pruge uspevaju da imaju do 50% bruto maržu, a prosečna neto marža ide do 25%. Poređenja radi, Evropska teretna preduzeća imaju neto marže do 5% (najčešće 1-2%), iako koriste...
  14. H

    Železnice - teretni saobraćaj

    31. jula je usvojeno Privremeno uputstvo za organizovanje teretnog saobraćaja. Nije im je trebalo više od par nedelja da izvrše obuku i vanrednu proveru znanja otpravnika i dispečera, tako da je moguće da je pušten teretni saobraćaj. Da li jeste, stvarno ne znam.
  15. H

    Železnice - infrastruktura

    Pretpostavljam da je jako teško, Zlatibor je na nekih 950 mvn dok je barska pruga na oko 750 mnv. Drugo, sam centar je okružen visokim planinama, što zahteva ozbiljne inženjerske objekte i samim tim povećava trošak bez preterano velike koristi. Ako bi baš morala da se provuče pruga, moje neko...
Vrh