Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa tako sam nekako i razmisljao, da će morati da lupaju perone i liftove a svakako se zna da je ova pruga predvidjena za pretvaranje u dvokolosecnu i to je nesto poznato jos iz vremena stare Jugoslavije i projekta brzih pruga Srbije iz doba Milosevića.
Ne znam sta je bio problem u projektu da se predvidi drugi kolosek u startu, nista to ne bi podiglo drastično cenu radova.

Jedino mi pada na pamet da su mozda isplanirali neko rešenje kao u Batajnici sa po 3 koloseka izmedju 2 perona i tako za svaki smer dakle ukupno 6 koloseka i 3 perona.
 
Današnje slike sa surčinskih poljana. Strana ka Expou ima izgrađen nadvožnjak. Prema Aerodromu samo stubovi.
20251105_133243.jpg

20251105_133255.jpg

20251105_133337.jpg

20251105_133535.jpg

20251105_133636.jpg

20251105_133800.jpg

20251105_134041.jpg

20251105_134045.jpg
 
Kopajući zemlju za garažu radnici stigli do železničkih tunela ispod Skerlićeve

Da neko ima mozga, sada bi prvo imali radove na izgradnji železničke stanice koja je u okolini Hrama oduvek bila planirana, pa da onda završe garažu.

Tu blizu je stanica ,,Karađorđev park", ako je izvodljivo, bilo bi odlično da direktno iz garaže može do nje. Generalno mi se sviđa ideja da sve podzemne garaže budu povezane sa podzemnom železnicom.
 
Ovo je mali šaht izlaz u slučaju opasnosti, sada će biti zagrađen garažom. Setite se vanredne situacije kada su putnici iz tunela kod Karaburme izvučeni kroz izlaz kod studentskog doma Karaburma. Ovo nije za stanicu već za slučaj opasnosti da se priđe tunelu i putnicima.
 
Ako je izlaz za slucaj opasnosti, ne bi smeo da se zatvori, nego da ostane, a da se izmesti. A garaza bi svejedno, odvojeno od toga, ako moze, trebala da ima prolaz do stanice.
 
Ako je to istina (da će garaža da zablokira šaht) sve pohvale sadašnjoj vlasti koja to mrtva ladna odobrava a sve pohvale i vlastima SFRJ 80ih koje su dopustile da se taj otvor izgradi a da nigde nije ubeleženo ni u jednu dokumentaciju.

Zemlja slepaca i aljkavaca, već preko 100 godina.
 
Znajući ove naše, nećemo dobiti vezu sa garažom ali ćemo zato dobiti zatvaranje izlaza u slučaju opasnosti.​
 
Па не иде то тако. Сад сам нашао па ћу мало да копоам и дуже. Мора да се изведе снимање стања, да се направи документација, па да се ради пројекат. То су бре паре, и време.
Катастрофа је што нема пројеката, што све "проналази" приликом копања.
 
Ovo je mali šaht izlaz u slučaju opasnosti, sada će biti zagrađen garažom. Setite se vanredne situacije kada su putnici iz tunela kod Karaburme izvučeni kroz izlaz kod studentskog doma Karaburma. Ovo nije za stanicu već za slučaj opasnosti da se priđe tunelu i putnicima.
Да ли је тај шахт био функционалан? Чини ми се да га нема у извештају ватрогасне инспекције из 2018.
 
Znajući ove naše, nećemo dobiti vezu sa garažom ali ćemo zato dobiti zatvaranje izlaza u slučaju opasnosti.​
Ništa me ne čudi, ali ok, zatekli su to, nije se znalo, prepravlja se šta treba, nikako da se zatvara. Čim je bilo gde ostavljen izlaz za slučaj opasnosti, znači da je opasnost moguća da se desi i izlaz treba da ostane, pa neka se nikada ne upotrebi, to je najjeftinije.
 
Да ли је тај шахт био функционалан? Чини ми се да га нема у извештају ватрогасне инспекције из 2018.
Zavisi koji izveštaj si čitao. Ako si čitao izveštaj Infre, onda ga nema. Ako si čitao izveštaj Skloništa Beograd, onda ima.

E sad, Inspekcija MUPa Vukov spomenik obilazi svake godine. Pretpostavljam da skloništa obilaze jednom u pet ili deset...
 
Читао сам МУПов извештај. Помињу излаз Карађорђев парк на 1+570. Библиотека је отприлике на 0+400.
Да ли је то шахт вентилације за склониште или је шахт евакуационог излаза?
 
Читао сам МУПов извештај. Помињу излаз Карађорђев парк на 1+570. Библиотека је отприлике на 0+400.
Да ли је то шахт вентилације за склониште или је шахт евакуационог излаза?
Iskreno, mislim da je to radni tunel. Njih je bilo prilično na trasi. Jedan od radnih tunela na Vukovom spomeniku je recimo pretvoren u evakuacioni izlaz.

Tunel koji se koristi za pristup skloništu izlazi u park kod Kalenić pijace i po sećanju bih rekao da je upravan na prugu, tako da je i sklonište dosta daleko od Biblioteke. Ali možda grešim.
 
Читао сам МУПов извештај. Помињу излаз Карађорђев парк на 1+570. Библиотека је отприлике на 0+400.
Да ли је то шахт вентилације за склониште или је шахт евакуационог излаза?
Pošalji molim te taj izveštaj, baš me zanima. Ovde smo da delimo svo znanje koje imamo. Hvala unapred.
 
Pošalji molim te taj izveštaj, baš me zanima. Ovde smo da delimo svo znanje koje imamo. Hvala unapred.

Овде имаш у чланку два хиперлинкована текста, Inspekcijski zapisnik iz maja 2018. и vatrogasno spasilačke brigade Beograd, кликом на њих отвара се извештај ватрогасне инспекције и закључак на другом.
Раније у тексту имају и две пријаве МУПа против ЖС/ИЖС због пропуста.
 
Kada se obiđe trasa vidi se jasno da projektni zadatak za Niš - Brestovac nije gotovo uopšte ni uzimao u obzir drugi kolosek što mi govori da to neće biti barem narednih par decenija.. Ne samo po službenim mestima već i po drugim objektima, mostovima, pp prelazima itd..

Ovo sa 3 koloseka nije loša ideja iz ugla troškova, problem jeste ako se krene sa dvokolosečnom, u Belotincu će onda morati da razbijaju kompletno 2. Peron, sa liftom i izlazom iz podzemnog prolaza i to je onda loša stvar, doduše samo u Belotincu, Međurovo i Doljevac mogu da prime 2 prolazna + 2 ukrsna / sporedna.
Зашто би морао да се лупа перон и лифт? Нисам довољно ЦИП-ован ни напредан да би схватио. Шта ћеш када сам из Републике Нова Пазова, где на згражавање ЦИП и СНС возови 200км/ч пиче поред перона. Као она шведска, енглеска и немачка примитива.
 
Razumem ironiju, praktično i slažem se, ali iz saobraćajno bezbednosnih razloga to ostaje kao polurešenje.

Imao si čisto polje i čistu situaciju, ti udariš rešenje koje praktično ignoriše dupliranje koloseka, a pošto se radi o Korodoru 10 nekako se računa da bi tako nešto moralo da se desi, stvarno neshvatljiv potez. Pritom Belotinac je pre modernizacije imao 5 koloseka, sada 3.
Na to bih dodao i most preko Južne Morave koji je mogao da se uradi kao dvokolosečan, ovako će morati da se radi most Bliazanac.
 
Zato mislim da ce Belotince da naprave kao Batajnicu, sa 2x3 koloseka, 2 prolazna i 4 za manipulaciju putnika sto implicira 3 perona kad budu radili dvokolsecnu.

Ali ajde da ne idemo ni toliko daleko van Beograda, kako mislite da ce da rese Tosin Bunar, Altinu i Kamendin kad budu radili cetvorokolosecnu prugu, pa isto ce morati da se preprojektuje i ako se zna vec 40 godina da je tu planirano 4 koloseka.
 
Za četverokolosečnu prugu ćemo se načekati jedno 10 godina, ako ne i više.
Što se tiče Tošinog bunara, ovako laički, izgrade dodatna dva koloseka od Novog Beograda do Tošinog bunara na potpornim zidovima. Pre stanice TB se izgrade ukrsnice, a sama stanica se opet pomera, privremeno bliže Omladinskih brigada. Ovo bi bilo uz minimalnu obustavu rada železničkog saobraćaja, a radovi se dalje nastavljaju ka Batajnici.
Ponavljam, ovo je laički sa moje strane. Nadam se da neko ima bolju ideju.
 
Za četverokolosečnu prugu ćemo se načekati jedno 10 godina, ako ne i više.
Što se tiče Tošinog bunara, ovako laički, izgrade dodatna dva koloseka od Novog Beograda do Tošinog bunara na potpornim zidovima. Pre stanice TB se izgrade ukrsnice, a sama stanica se opet pomera, privremeno bliže Omladinskih brigada. Ovo bi bilo uz minimalnu obustavu rada železničkog saobraćaja, a radovi se dalje nastavljaju ka Batajnici.
Ponavljam, ovo je laički sa moje strane. Nadam se da neko ima bolju ideju.
Šta tačno misliš pod ukrsnicom?
 
Vrh