Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

CIP je valda završio projektovanje do Mačkata, pa bi nakon formiranja nove vlade i rebalansa budžeta, možda mogao do kraja ove godine da se potpiše ugovor za izgradnju bar prve deonice do Mačkata, tj. Zlatibora.

To bi bilo sjajno, ali ovaj autoput ide u paketu od Pozege do Kotromana. Nema sanse da se secka sa projektom. Ako ne projektujes sve kako ces znati koja je krajnja cena?

A s obzirom na pretpostavljenu kompletnu cenu tog autoputa i cinjenicu da Srbija zbog krs stanja u EPS-u mora da ove zime placa struju > 1 milijardu evra, sanse nema da se zaduzimo do kraja godine a mozda i sledece za ovu deonicu. 2024 je realnija zbog lokalnih izbora.
 
S obzirom na cene možda je i najbolje potpisati ugovor za celu deonicu. U budućnosti će biti samo skuplje.
 
Naveo ti je čovek primer da može, kao na deonici Prilipac-Boljare, gde je potpisana najpre deonica Prilipac-Duga Poljana
Ali ipak će se raditi cela trasa do Kotromana zbog RS
 
Nije to dobar primer i ne moze da se poredi. Trasa do Kotromana vec postoji, Najvise se odmaklo i sa ostalom papirologijom (Npr "Prostorni plan podrucja posebne namene"). S druge strane pojma nemamo kuda ce put tacno ici od Duge Poljane do Boljara.
 
Evo na ovoj mapi se vidi zašto je prioritet AP do Mačkata (A).

IMG_20220726_130037.png
 
Nije uopste sporna ta prioritetna deonica. Kamo srece da se sa izgradnjom krene dok jos traju radovi do Pozege. Samo mi se cini da je to potpuno nerealno iako vlast konstantno lozi gradjane da, evo, samo sto nije.
 

Kako nema obecanja? Pazljivo pratim najave godinama, sto ovako pisane, sto usmena obecanja od najviseg nivoa do lokalnih politicara. Jedina deonica gde se vise lagalo o pocetku gradnje je Fruskogorski koridor. On je rekorder. Posle ide Uzice pa Zrenjanin.
 
Ja sam mislio na ozbiljna obećanja, tj. najave kada će biti potpusan ugovor za izgradnju. Znači, samo ako se kaže sutra potpisujemo.

A, priče Zorane i Tome su više za zabavu, nadam se da neće više biti u vladi. Slagali su me više puta proteklih godina za razne projekte.
 
Erdogan veceras stize u dvodnevnu posetu Srbiji. Kad je bio prvi put 2019 god obecali su brzi pocetak izgradnje autoputa Pozega - Kotroman. Videcemo hoce li sad bar pomenuti tu deonicu.
 
Vucic: При крају пројектна документација за пут Пожега - Котроман, што ће омогућити блиску везу са Вишеградом, изразивши наду да ће колеге из БиХ донети одлуку да крену са изградњом тог крака пута ка Сарајеву, дугог 107 километара, или нешто краће кроз њихову територију, ако би променили трасу.

Eto.
 
Danas je bio sastanak sa predstavnicima R.Srpske, pa je bilo i razgovora o zajedničkim projektima, ali koji nisu podržani od vlade u Sarajevu. Dodik je u ovom snimku na 29min govorio i o tome kako nema dogovora za trasu prema Užicu, ali da o tome nema pregovora ni sa Turskom.

Pošto je to tako i nema nade da će se nešto menjati narednih godina, krajnje je vreme da i Srbija koriguje svoje planove i počne izgradnju autoputa od Požege do Mačkata na Zlatiboru, jer je to za nas bitno.
 
"Infrastruktura košta. Pogledajte recimo autoput od Požege do Kotromana. On je jednu trećinu u tunelima, jednu trećinu na stubovima i jednu trećinu na nasipima. . . ", rekao je Vesić za TV Prva.

Novi ministar iliti PR reče jutros da je gledao ovaj projekat, a to znači da je počao da se upoznaje sa projektima u celoj Srbiji, a ne samo u Beogradu.
 
Ovu temu sam otvorio pre 3god i u prvim postovima sam dao Prostorni plan gde je opisana i trasa. CIP je angažovan od turske firme da uradi Idejni projekat, ali već duže vreme nema nikakvih vesti o tome. To je trebalo da bude pitanje za novog ministra, "početnika" u ovom poslu.
 
Koliko li je para u novom budžetu opredeljeno za ovaj put?
 
Ајд ако буде прошло јави! Баш ме занима!
 
Ne lozite se, pricamo o ovome vec dve godine. Kotroman je bio u budzetu i za 2022. To nista ne znaci. Sad u 2023 nisu cak ni stavili "ciljne vrednosti" izgradnje do 2025. Dakle 0 din ce dobiti Pozega - Kotroman u 2023. Plus, s obzirom na deficit od 2 milijarde evra, jos projekata ce izvisiti.
 
Turci su angažovali CIP i bila je priča da će oni kreditirati i graditi. Ali, još nije završen ni Idejni projekat koji onda ide na Javni uvid.
 
Pocetak izgradnje ovog pravca ce biti najverovatnije 2025, po zavrsetku Moravskog Koridora.
 
Vrh