Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Neka prvo naprave autoput (ili motoput) do Mačkata, pa onda neće ni trebati "spajanje" Užica sa njim jer će onda sadašnja magistra biti više nego dovoljna.
Postoji još jedan plan za povezivanje Užica sa autoputem preko petlje "Užice Jug", pa kroz tunel ispod Zabučja do petlje "Surduk", od koje preko mosta i tunela Kadinjače ide put do B.Bašte i Podrinja.

Ovo je prilično skupa saobraćajna veza je pored petlje mora da se izgradi i tunel od 2.800m, pa će to možda biti izgradjeno u nekoj daljoj budućnosti.

IMG_20220604_060603.png
 
Каже Миле поред Бања Лука - Београд и Источно Сарајево - Котроман, градиће и аутопут до Требиња. То сада први пут чујем! Има ли неко још неку детаљнију информацију?

Додик: ЕУ има алтернативу, а у Бриселу мисле да смо ми другоразредни и да нас треба стално притискати​

„ПОСЛЕ ПОЗИВА УКРАЈИНИ И МОЛСАВИЈИ – ЕВРОПСКИ ПУТ БиХ ЈЕ ПОТПУНО БЕСМИСЛЕН“
20220626150923_417926_0.jpg

У Дугој Њиви код Модриче: Да није био пробијен
Коридор - питање је да ли би Српска опстала"

* „Оно што се десило у Бриселу апсолутно је мртво слово на папиру јер и обећања која смо имали у том смислу нису ништа друго него мртво слово на папиру. Захваљујем се Словенији, Мађарској, Хрватској, Аустрији и Пољској на жељи да помогну да БиХ добије кандидатски статус“
_______________________________________________________

СРПСКИ члан Председништва БиХ Милорад Додик изјавио је да је након прошлоседмичног самита у Бриселу европски пут у БиХ потпуно бесмислен, те да га треба редефинисати и поставити у реалне оквире данашњег времена.
Коментаришући одлуку о додељивању статуса кандидата за чланство у ЕУ Молдавији и Украјини, Додик је рекао да уколико Унија не престане са постављањем неких илузорних захтева, БиХ нема потребе да ради на томе.
- Они мисле да смо ми овде људи мање вредности, они мисле да нас треба стално притискати. Њима није био довољан рат овде и страдање 94.000 људи, они су направили своју одлуку и сматрају је историјском - рекао је Додик у Бијељини.
- Немам ниједан разлог да не кажем “то је ваша одлука, ви се носите с тим”. У Украјини још ништа није дефинисано, различити су погледи на то како ће се завршити”, истакао је Додик.
Српски члан Председништва рекао је да неки, попут Европљана, мисле да је Русија ушла у Украјину како би изашла из те земље, а други да је ушла да никад не изађе.
- Тако да нико не зна шта се тамо дешава, како ће то изгледати, ни докле, како ће они конституисати ту земљу, шта ће од тога бити, да ли ће остати целовита или неће, ништа се не зна - констатовао је Додик.
Он се захвалио на подршци председнику Европског савета Шарлу Мишелу на организовању недавног састанка лидера из БиХ у светлу јачања шанси БиХ за добијање статуса кандидата за чланство у ЕУ.
- Ми смо нешто договорили, али сада је то пропало и ничему не служи, нити значи ишта. То што се десило у Бриселу апсолутно је мртво слово на папиру јер и обећања која смо имали у том смислу нису ништа друго него мртво слово на папиру - констатовао је Додик и захвалио Словенији, Мађарској, Хрватској, Аустрији и Пољској на жељи да помогну да БиХ добије кандидатски статус.
Према његовим речима, након самита у Бриселу шеф Делегације ЕУ и специјални представник ЕУ у БиХ Јохан Сатлер “потрчао је да објасни да неко из Републике Српске, пре свега СНСД, то не жели”.
20220626122618_417917_0.jpg

- Поручујем му да многи људи које срећем не мисле да је ЕУ нешто што желимо тако жестоко, као раније. Не може да прича да ЕУ нема алтернативу, још увек постоји - рекао је Додик
Он је додао да је његово опредељење да се БиХ креће ка ЕУ, али да не постоји поверење у Унију, посебно након овог задњег састанка.
„Градићемо аутопут од Вишеграда
према И. Сарајеву и Требињу“

Завет људи који воде Републику Српску изградња аутопута Бањалука-Београд.
„Тај аутопут ће бити посвећен пробоју `Коридора живота`. Све ће бити завршено у наредних четири-пет година, а потребне претпоставке смо предузели. У наредних месец дана почећемо дионицу од Раче до Бијељине и наставити да градимо даље”, навео је Додик.
Он каже да се неће стати са изградњом аутопутева у Републици Српској.
„Република Српска припада нама и зато договарамо изградњу аутопута од Вишеграда који ће бити повезан са Србијом, до Источног Сарајева и Требиња. Када то урадимо Република Српска ће добити конфигурацију коју желимо и биће далеко развијенија”, рекао је Додик.
Окупљање Срба око идеје која се зове Република Српска, каже Додик, гарантује нашу слободу и зато треба да се жртвујем.
„То ћу чинити док год живим и шта год будем радио мој завјет јесте Република Српска по сваку цијену”, закључио је Додик.
 
Dodik je malo preterao ovom izjavom: ". . договарамо изградњу аутопута од Вишеграда који ће бити повезан са Србијом, до Источног Сарајева и Требиња".

Dovoljno će biti da te deonice budi i "brzi put" kao je naznačeno na mapi.

 
Open street map ubacio trasu ovog autoputa.

 
Postoji još jedan plan za povezivanje Užica sa autoputem preko petlje "Užice Jug", pa kroz tunel ispod Zabučja do petlje "Surduk", od koje preko mosta i tunela Kadinjače ide put do B.Bašte i Podrinja.

Ovo je prilično skupa saobraćajna veza je pored petlje mora da se izgradi i tunel od 2.800m, pa će to možda biti izgradjeno u nekoj daljoj budućnosti.

Pogledajte prilog 137994
Ovo bi bilo odlično.
Tranzitni sabraćaj bi se izmestio iz užičke kotline i to bi sigurno imalo primetno pozitivan uticaj na smanjenje zagađenja vazduha u gradu.
 
Mnogo veći efekat bi bio na smanjenju gužve u gradu i protočnosti saobraćaja negobna kvalitetu vazduha. U grejnoj sezoni su mnogo veći problem indidualna ložišta u kojima se loži sve i svašta i jedan blok u najužem centru koji se greje na mazut. U ovim novim energetskim okolnostima naredne zime to će biti još veći problem
 
Naravno da će smanjiti zagađenje, ali primarni izvori smoga u gradu su neki drugi. Mnogo će više zagaditi grad privatni kotlovi u kojima se lože krpice iz tekstilnih fabrika, plastika, košpe od šljiva, nekvalitetan ugalj... nego kamioni koji idu ka BB.
A ne moramo tako da pišemo, složićemo se.
 
Mislim da čovek misli :) na ucrtanu trasu, koja se vidi na Openstreet mapama, a one su u osnovi Sentinel Playground-a. Na žalost, stvar ne znači ništa u smislu izgradnje deonice.
 
Mislim da čovek misli :) na ucrtanu trasu, koja se vidi na Openstreet mapama, a one su u osnovi Sentinel Playground-a. Na žalost, stvar ne znači ništa u smislu izgradnje deonice.
na to sam mislio!! hvala ti sev. Mislim da je projekat do kotromana totalno skrajut i da se ne pominje. Od buduće petlje požega nije veliki krak koji bi u budućnosti došao do petlje zlakusa i mislim da bi nastavak itekako značio a ne bi bio puno zahtevan za izvođenje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Naravno da će smanjiti zagađenje, ali primarni izvori smoga u gradu su neki drugi. Mnogo će više zagaditi grad privatni kotlovi u kojima se lože krpice iz tekstilnih fabrika, plastika, košpe od šljiva, nekvalitetan ugalj... nego kamioni koji idu ka BB.
A ne moramo tako da pišemo, složićemo se.
Leti nema grejanja pa je opet zagadjeno. ne radi se samo o pravcu ka Bajinoj Ba[ti, ve' o magistrali kojom ide sav saobraćaj prema Zlatiboru, Crnoj Gori, Bosni i tako dalje. Praktično samo nedeljom ujutru bude da na toj magistrali u gradu nisu kolone.
 
Open street map ubacio trasu ovog autoputa.
Ucrtani su i mostovi i tuneli ali rendering to ne prikazuje pošto je to označeno da je u izgradnji. Kad se uđe u edit režim vide se detalji.

Dobroje što će u Mokroj Gori najveći deo biti u tunelima, da se ne remeti priroda. Mada sumnjam da će moći sve to da naprave a da unište nešto okolo, makar zbog pristupnih puteva za radove.
 
Trasu na open street koliko znam ubacuju entuzijasti. Tako da to ništa ne znači u suštini. Čak sam primetio da se čak i na projektima u izgradnji trasa ne poklapa sa stanjem na terenu u nekim slučajevima.
A što se tiče pristupnih puteva za gradilišta, nakon završetka sve se može srediti i dovesti u stanje kakvo je bilo. A priroda će se pobrinuti za ostalo.
 
Trasu na open street koliko znam ubacuju entuzijasti. Tako da to ništa ne znači u suštini. Čak sam primetio da se čak i na projektima u izgradnji trasa ne poklapa sa stanjem na terenu u nekim slučajevima.
A što se tiče pristupnih puteva za gradilišta, nakon završetka sve se može srediti i dovesti u stanje kakvo je bilo. A priroda će se pobrinuti za ostalo.
Ovo što je ucrtano na OSM je drugačije nego ono što je ranije bil objavljeno. Naravno da pošto nije knačna trasa još utvrđena ni ovo ne treba uzmimati zdravo za gotovo. Ali tu je negde.
 
Danas na mostu na Savi, Toma Mona je prokomentarisao da se projektuje Uzice - Pozega. Malo je zbrzao, ali eto, nek ostane zabelezeno, ma sta to znacilo.
 
U emisiji SAT gde je Alvirović predstavljao autoput od Požege do Duge Poljane, eksplicitno su rekli da će i deo do Kotromana biti autoput, da će se sa jednom karticom voziti od Beograda do Kotromana gde će se plaćati putarina.

Odmah po isključenju sa petlje Prilipac (razdvajanje pravca ka CG i BIH) će biti privremena naplatna rampa u smeru ka BIH do završetka novih deonica
 
CIP je valda završio projektovanje do Mačkata, pa bi nakon formiranja nove vlade i rebalansa budžeta, možda mogao do kraja ove godine da se potpiše ugovor za izgradnju bar prve deonice do Mačkata, tj. Zlatibora.
 
Ugovor do kraja godine? Možda samo direktnom pogodbom, što možda i bude, osladilo se, ali svakako nije način koji bi mi kao zainteresovani građani trebalo da priželjkujemo.

Jer takve pogodbe, bez obzira što deluju brzo na početku, upravo donose višegodišnja kašnjenja, ucenjene podizvodjace i radove kvaliteta "glinene"...
 
Nisam to znao, hvala. Kao što rekoh, osladile se te direktne pogodbe :)
 
Vrh