Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Цена радова није фиксна, усклађује се сваког месеца са повећањем/смањењем цена материјала, рада, енергената итд. (узимају се подаци Републичког завода за статистику). Ево уговора, члан 56-В: https://www.documentcloud.org/documents/4486498-Ugovor-Preljina-Pozega.html
Hvala Nikola. Ovo je logično, ali je u paradoksu sa vlastima Srbije (Vučić) koji je pri potpisivanju sa Kinezima pre par meseci spominjao fiksnu cenu ovog autoputa. Neka me neko ispravi ako je tom prilikom javno rečeno da ako cene rastu npr ove godine 10% a radi se npr sledećih 5 godina, da dakle cena može onda biti i 50% viša ako se trend nastavi, tj da može biti skuplji 500- milijardu evra. Dakle iz ovog, a i svih drugih obraćanja javnosti o svim dosadašnjim autoputevima, se stiče utisak da je cena fiksna. Ili se to samo meni tako čini? Evo ispod tog člana koji Nikola spomenu
Screenshot_20220724_110330.jpg
 

У емисији је детаљно представљена будућа траса деонице Пожега-Бољаре као и петље Прилипац, Ариље, Ивањица, Међуречје и Дуга Пољана. Вреди погледати, предели Пештера и Голије су изузетни !
 
Пажљиво сам погледао емисију, неколико закључака се намеће. Не смеју ни да прогнозирају крај радова на Муњином брду, самим тим ни до Пожеге! На траси је мост од 2400м и два тунела од 3.5 и 3.2 км. О експропријацији ни речи посебно јер пролази кроз доста малињака, који се и заливају! Ако раде темпом као до Пожеге, требаће бар деценија да га заврше! Наравно сви би волели да је то много брже!
 
Stvarno odlična emisija. Alvirović kao i uvek na visini zadatka. Lepo se vidi kroz kakve će krajeve autoput prolaziti. Deo kroz Goliju podseća na severni deo crnogorske deonice.
Slažem se, jedan od najboljih SAT emisija. Profi i na nivou. Pokrili su većinu detalja vezanih za tu deonicu.
Meni je lično najjači utisak da će tu biti najveći most na autoputu, kao i najduži tunel od 3.5 km.
Realno, izgradnja do Ivanjice ne bi trebalo da predstavlja problem (jedino eksproprijacija). Nasuprot tome, teren od Ivanjice do Duge Poljane je baš pakleno težak i nepristupačan.
Ali da, jedan od najlepših predela ubedljivo u Srbiji (ovde sam malo subjektivan).
 
Ovaj autoput će biti skup kao sam djavo sa tolikim mostovima i tunelika, gradiće se oo zna koliko i naravno nikad se neće isplatiti.
Ovo je trebalo nekom drugom trasom al očigledno su odlučivali interesi kao i ovde aa LOS varijantom...
 
Zna li neko koliko ima od ove petlje Prilepac (do koje će završiti nadam se naredne 2 godine) do Užica? Na koji se put tu uključuje, onaj glavni magistrali kojim idemo sada (i ne može se desiti da nije opterećen).

Inače, sinoć oko 23h sam onu deonicu koja se renovira prelazio 25min, gužva neverovatna.
 
Opšti je zaključak da je veoma teško očekivati bilo kakve obrise završetka radova pre 2030. godine, a možda ni 2032.

Predstavnik ,,Puteva Srbije" je izjavio da ispred svakog od 10 najdužih tunela na trasi, treba da bude formiran samostalni kamp. Oni za sada nisu u stanju da završe jedan u Dugoj Poljani koji ima odličnu magistralnu vezu...

Ostadosmo i bez i jednog konkretnog roka, a nije poznato dokle se stiglo sa bušenjem tunela Laz i Munjino brdo...
 
Znaci uspon autoputa od Podgorice do Mateševa oko 1000m, a i ovde slicno, doduse sa nesto vece pocetne visine oko 300m Ivanjice (Pg je valjda oko 60m) na 1250m Pešter (Matesevo nesto nize), ali visinska razlika slicna. Ali s obzirom da je druga klima, hladnija, šumovitija severna strana Dinarida, valjda nece biti tolko naporan uspod za kola i prokuvavanja kao sad u CG.
A sto se tice vremena pocetka radova, valjda prvo Skupstina treba se formira pa potpise, pa kao sto mi rece prijatelj koji je veliki podizvodjac za Kineze, pocetak bi se mogao ocekivati sledece godine (jer mi za tad rece da mu trebaju masine). Bogami je dobro pogodio kada krece novi most na Dunavu kod Petrovaradina, a meni je to pre par 7-8 meseci kad je pricao isto delovalo ko utopija, a sada zaista vidim da je imao prave info i da je pomocni most vec skoro izgradjen. Pa se na osnovu toga nadam i da ce za ovo biti u pravu. Naravno ako se neka visa sila ne iskomplikuje.
 
Ako si gledao Alvirkov prilog video bi koliko iznad Ivanjice prolazi autoput.
P.S. Napokon posle 10 god pracenja ovog i drugih foruma o izgradnji, osudio sam se da pisem.
Da da, odgledao sam ga u jednom dahu :)
Prolazi autoput nesto ispod samog vrha Crnjevskog brda a iznad domacinstva Besevic (oko 700 m otprilike).

Ali nije to bila poenta mog posta, nego da ukazem da uspon nije tako strm kao na autoputu u CG.
Elem, od petlje Prilike do petlje Duga Poljana, po ovom prilogu ima 54 km a visinska razlika oko 800m.
 
Ариље је на 350м. Изградња чини ми се 16 тунела у ЦГ је ишла практично истовремено, тако да не видим неки проблем да се и овде исто уради. Само двољан број машина и радних екипа које их опслужују. Ако има 10 тунела то је 20 цеви за бушење. Ако се буши са обе стране то је 40 места за бушење, најмање толико машина и 3 пута толико уиграних екипа.
 
Eto, samo toliko i gotovo očas posla...
Što bi francuzi rekli Voilà!!!
Eh kad to budem video kod nas... 40 mašina i nekako ali uigrane ekipe x3
Daj Bože da bude tako, pa neka traje koliko god treba.
 
Ako Srbija proceni da moze da se zaduzi i da moze da vraca ovaj ogroman kredit narednih 20 godina, onda deonica do Duge Poljane moze da bude zavrsena za 4 god. Ako nema para, kilavice se 10 godina. Da li postoje veci prioriteti, verovatno, ali to je druga tema.
 
Samo mala ispravka, Ivanjica je na oko 460m nadmorske visine, sto ce onda reci da je visinska razlika oko 800m
Da izvinjavam se, 300m je Poledica rekao da je iz Arilja, ne Ivanjice. Nije nesto bitno ni osetno za taj potez Arilje-Ivanjica, ali da onda je uspon od Ivanjice do Peštera niži, što itekako jeste bitno, manji je nagib, opterecenje vozila itd
 
Što se tiče zaduživanja, zadužiće nas.
Ako bude da ga vratimo za 20 godina to će biti pesma ali ja mislim da će takav komad mnooogo duže da nas guši.
Ali pošto ja nisam stručnjak za tu vrstu problematike daj Bože da lupetam i da nisam u pravu.
 
Zaduživanje je kocka, npr 40km u CG preko planina, tunela mostova, sad mu sa 1mlrd evra izađe jeftnije od 20tak km kroz realtivnu ravnicu Bg obilaznice Bubanj Potok-Pančevo, doduše sa mostom preko Dunava. Kao i da je pre 15 godina započeto ovo Pž-CG, bilo bi duplo jeftinije, a vraćanje kredita obezvređeno ako je inflacija veća od kamatne stope kao sad. A putarina, tj prihodi višestruko uvećani, znači greška što nije ranije uzet kredit.
 
... , a vraćanje kredita obezvređeno ako je inflacija veća od kamatne stope kao sad.
Vidi se da nemaš kredit.
Svaki kredit ima neki korektivni element (euribor, belibor,...)
Ne postoji način da prevariš banku.

SNS je u svojoj kampanji 2012. kritikovao žute da su "prezadužili" Srbiju. Ti krediti su bili tek predjelo.
 
Vrh