Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Poz,

Zna li iko šta se dešava sa vozom ka Zagrebu koji "privremeno ne saobraća" i hoće li ga pustiti? To je najavljeno još zimus čini mi se. Prosto je nelogično ne pustiti ga, budući da je povezanost Beograda i Zagreba trenutno, blago rečeno, očajna..
A imamo li mi trenutno išta raspoloživo od vagona da bi se taj voz mogao pustiti? Da ne bude odveze do Tovarnika, i onda se poskidaju zbog neispravnosti? Ili ostane u Šidu.
 
Izvini, ali funkcioniše sa manje od 20% kapaciteta a sve deluje kao da ne žele da šire operacije kako ne bi sve stalo.
Ne voze teretnjaci, ne vozi ovi za Šid, BG proređen, a ni za NS nije onako pun red vožnje kako bi trebao da bude.
Kako sa 20% kapaciteta? Nisam te shvatio.
A kakav bi red vožnje za NS trebao da bude? Vozovi su sad solidno popunjeni, mislim da bi bilo preterivanje da bilo šta povećavamo sada u situaciji kada nemamo vozova, možda za koju godinu.
 
Капацитет брзе пруге са бројем полазака. А мањак возних средстава је последица недомаћинског односа према вагонима и локомотивама.
 
Da li sinhron od tri Flirta ima razliku u performansama u odnosu na singl: Vmax, zaustavni put itd...
 
По мени не би требало да буде разлике, јер сви ЕМВ раде, свака маса има свој мотор и своје кочнице, а раде синхроно, тако да ако и има разлике оне не би требале да буду значајне.
 
Danas u 14:00 NS-Bg nije bio KISS već obični Flirt, vozio je 150 km/h, krenuo tačno u 14:00 , u BgC bio u 14:36 po satu na displeju u vozu, uopšte mi nije jasno ispada da tih 200 km/h na toj kilometraži ne čini nikakvu razliku, moguće u sekundama samo. Bio je na pola pun.
Baš sam zapazio da su na jednom mjestu bolidi kod Batajnice isjekli zelenu ogradu veličine sobnih vrata vjerovatno da mogu proći.
Isto tako malo sam se zagledao na stanici i vidim da Flirt ima oštećenja na par mesta i to baš od kamenovanja, možda je to još od prije ko zna, uglavnom jedna jako odvratna praksa vandala kojoj se mora stati na kraj drastičnim kažnjavanjem i nikako drugačije.
 
286978301_2669572903177276_6576234052915548256_n.jpg


Парадокс Србистана - пруга која се уклања у много бољем стању од оне која остаје.
 
286978301_2669572903177276_6576234052915548256_n.jpg


Парадокс Србистана - пруга која се уклања у много бољем стању од оне која остаје.
Samo još jedan dokaz da kod nas nema opravdanih prioriteta,samo političkih.
Pruga ka Vršcu remontovana neposredno pred zatvaranje.
Jedino dobro je to što će se materijal iskoristiti za saniranje loših deonica na drugim pravcima.
 
Često se polemiše o raspoloživosti voznih sredstava, iznova se postavljaju pitanja koliko SV poseduje ispravnih vagona itd. Izvukao sam nekoliko podataka iz Informatora o radu Srbija voza.

Što se vagona tiče, na dan 31.12.2021. situacija je sledeća:

Kola sa sedištima 60 (ispravno 24)
Kušet kola za spavanje i ručavanje 19 (ispravno 9)
Kola za prevoz automobila 27 (ispravno 9)
Plavi voz 26 (ispravno 0)
Romantika 15 (ispravno 0)
Nostalgija 9 (ispravno 9)

Kola Z1
Inventarsko stanje 23
Broj kola za remont 3
Sa važećom revizijom 20
Neispravno za saobraćaj 3
Ispravno za saobraćaj 17

Kola DDam
Inventarsko stanje 27
Broj kola za remont 18
Sa važećom revizijom 9
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 9

Kola iz garniture "Plavi voz"
Inventarsko stanje 26
Broj kola za remont 16
Sa važećom revizijom 0
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 0

Kola iz garniture "Romantika"
Inventarsko stanje 15
Broj kola za remont 15
Sa važećom revizijom 0
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 0

Kola iz garniture "Nostalgija"
Inventarsko stanje 9
Broj kola za remont 0
Sa važećom revizijom 9
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 9

Vučna vozila na dan 15.04.2022.


Радни парк обухвата сва исправна возна средства и средства koja чекају периодични преглед

Elektro lokomotive 25 (+1 lokomotiva 441-416 koja se nalazi u Zagrebu i njen status nije regulisan)
Od tih 25 lokomotiva u radnom parku nalazi se 15.

Dizel lokomotive 12
U radnom parku nalazi se 5 lokomotiva.

EMV (4 delne garniture) 48
Od 48 garnitura u radnom parku nalazi se 36.

DMV (1 delne garniture) 8
U radnom parku nalaze se 4.

DMV (2 delne garniture) 43
U radnom parku nalazi se 26 garnitura.

Šinobusi (2 delne garniture) 4
U radnom parku nema nijedna garnitura.


Šarganska osmica (kolosek 760mm) 15.04.2022.
Parne lokomotive 4
U radnom parku nalazi se jedna lokomotiva.
Dizel hidraulične lokomotive 4
U radnom parku nalaze se dve lokomotive.

Vagoni
  • 7 putničkih kola:
- Cls „Ilidžanac” 3598
- Bs „Rumun” 3486
- Cs „Nova pivnica” 3487
- „Stara pivnica” 0410
- Е „Panoramac” 4451
- С „Šarganac” 3622
- В „Goša” 3678
  • G pomoćna kola 41435
  • Vagon restoran 0409
  • Vagon „Protivpožarna cisterna”
  • Zaek
  • Salon vagon 0146
 
Pa ne moze sve idealno da bude..
Eto nova vozila, umerene cene.. Al boja je losa i felne je trebao da doplati vece..

Često se polemiše o raspoloživosti voznih sredstava, iznova se postavljaju pitanja koliko SV poseduje ispravnih vagona itd. Izvukao sam nekoliko podataka iz Informatora o radu Srbija voza.

Što se vagona tiče, na dan 31.12.2021. situacija je sledeća:

Kola sa sedištima 60 (ispravno 24)
Kušet kola za spavanje i ručavanje 19 (ispravno 9)
Kola za prevoz automobila 27 (ispravno 9)
Plavi voz 26 (ispravno 0)
Romantika 15 (ispravno 0)
Nostalgija 9 (ispravno 9)

Kola Z1
Inventarsko stanje 23
Broj kola za remont 3
Sa važećom revizijom 20
Neispravno za saobraćaj 3
Ispravno za saobraćaj 17

Kola DDam
Inventarsko stanje 27
Broj kola za remont 18
Sa važećom revizijom 9
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 9

Kola iz garniture "Plavi voz"
Inventarsko stanje 26
Broj kola za remont 16
Sa važećom revizijom 0
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 0

Kola iz garniture "Romantika"
Inventarsko stanje 15
Broj kola za remont 15
Sa važećom revizijom 0
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 0

Kola iz garniture "Nostalgija"
Inventarsko stanje 9
Broj kola za remont 0
Sa važećom revizijom 9
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 9

Vučna vozila na dan 15.04.2022.


Радни парк обухвата сва исправна возна средства и средства koja чекају периодични преглед

Elektro lokomotive 25 (+1 lokomotiva 441-416 koja se nalazi u Zagrebu i njen status nije regulisan)
Od tih 25 lokomotiva u radnom parku nalazi se 15.

Dizel lokomotive 12
U radnom parku nalazi se 5 lokomotiva.

EMV (4 delne garniture) 48
Od 48 garnitura u radnom parku nalazi se 36.

DMV (1 delne garniture) 8
U radnom parku nalaze se 4.

DMV (2 delne garniture) 43
U radnom parku nalazi se 26 garnitura.

Šinobusi (2 delne garniture) 4
U radnom parku nema nijedna garnitura.


Šarganska osmica (kolosek 760mm) 15.04.2022.
Parne lokomotive 4
U radnom parku nalazi se jedna lokomotiva.
Dizel hidraulične lokomotive 4
U radnom parku nalaze se dve lokomotive.

Vagoni
  • 7 putničkih kola:
- Cls „Ilidžanac” 3598
- Bs „Rumun” 3486
- Cs „Nova pivnica” 3487
- „Stara pivnica” 0410
- Е „Panoramac” 4451
- С „Šarganac” 3622
- В „Goša” 3678
  • G pomoćna kola 41435
  • Vagon restoran 0409
  • Vagon „Protivpožarna cisterna”
  • Zaek
  • Salon vagon 0146
Dvodelne DMV bi trebalo da ubrajaju i dve Macose u Somboru od kojih je jedna do skora funkcionisala.
 
ево како је то изгледало у почетку (преузето из књиге Историја Срба у 147 прича)

Screenshot_2022-06-14-19-43-18-068_com.bookmate.jpgScreenshot_2022-06-14-19-43-30-014_com.bookmate.jpgScreenshot_2022-06-14-19-43-47-858_com.bookmate.jpgScreenshot_2022-06-14-19-44-11-129_com.bookmate.jpgScreenshot_2022-06-14-19-44-34-942_com.bookmate.jpg
 
Капацитет брзе пруге са бројем полазака.

Često se polemiše o raspoloživosti voznih sredstava, iznova se postavljaju pitanja koliko SV poseduje ispravnih vagona itd. Izvukao sam nekoliko podataka iz Informatora o radu Srbija voza.

Što se vagona tiče, na dan 31.12.2021. situacija je sledeća:

Kola sa sedištima 60 (ispravno 24)
Kušet kola za spavanje i ručavanje 19 (ispravno 9)
Kola za prevoz automobila 27 (ispravno 9)
Plavi voz 26 (ispravno 0)
Romantika 15 (ispravno 0)
Nostalgija 9 (ispravno 9)

Kola Z1
Inventarsko stanje 23
Broj kola za remont 3
Sa važećom revizijom 20
Neispravno za saobraćaj 3
Ispravno za saobraćaj 17

Kola DDam
Inventarsko stanje 27
Broj kola za remont 18
Sa važećom revizijom 9
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 9

Kola iz garniture "Plavi voz"
Inventarsko stanje 26
Broj kola za remont 16
Sa važećom revizijom 0
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 0

Kola iz garniture "Romantika"
Inventarsko stanje 15
Broj kola za remont 15
Sa važećom revizijom 0
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 0

Kola iz garniture "Nostalgija"
Inventarsko stanje 9
Broj kola za remont 0
Sa važećom revizijom 9
Neispravno za saobraćaj 0
Ispravno za saobraćaj 9

Vučna vozila na dan 15.04.2022.


Радни парк обухвата сва исправна возна средства и средства koja чекају периодични преглед

Elektro lokomotive 25 (+1 lokomotiva 441-416 koja se nalazi u Zagrebu i njen status nije regulisan)
Od tih 25 lokomotiva u radnom parku nalazi se 15.

Dizel lokomotive 12
U radnom parku nalazi se 5 lokomotiva.

EMV (4 delne garniture) 48
Od 48 garnitura u radnom parku nalazi se 36.

DMV (1 delne garniture) 8
U radnom parku nalaze se 4.

DMV (2 delne garniture) 43
U radnom parku nalazi se 26 garnitura.

Šinobusi (2 delne garniture) 4
U radnom parku nema nijedna garnitura.


Šarganska osmica (kolosek 760mm) 15.04.2022.
Parne lokomotive 4
U radnom parku nalazi se jedna lokomotiva.
Dizel hidraulične lokomotive 4
U radnom parku nalaze se dve lokomotive.

Vagoni
  • 7 putničkih kola:
- Cls „Ilidžanac” 3598
- Bs „Rumun” 3486
- Cs „Nova pivnica” 3487
- „Stara pivnica” 0410
- Е „Panoramac” 4451
- С „Šarganac” 3622
- В „Goša” 3678
  • G pomoćna kola 41435
  • Vagon restoran 0409
  • Vagon „Protivpožarna cisterna”
  • Zaek
  • Salon vagon 0146
Значи парњаче из састава Романтике отписане?
 
а шта када се достигне максимални капацитет пруге? онда мораш да шаљеш возове већег капацитет, тј. у синхрону. а не, не можеш да шаљеш у синхрону, јер нису купљени са том могућношћу
Већи капацитет ће бити потребан на деоници Београд - Нови Сад, где више смисла има упарити Флиртове. Треба ли да возе упарени KISS-ови од Београда до Суботице иако ће после Новог Сада тешко бити потребе за толиким капацитетом? Или треба да се чека у Новом Саду како би се откачила једна гарнитура? Колико уопште времена треба за то? Много је смисленије на деоници од 75 километара капацитет повећати регионалним возовима у синхрону (макар возио без стајања као ових дана).
Већи промашај би био да нови Флиртови не могу да се упаре.

О Србија возу се може свашта рећи, али ово са Н1 је или површно или тендециозно написано. И још прилично бајато. Чим се отвори сајт Србија воза, одмах испод фотографија пише на којим поласцима су замењене гарнитуре. На апликацији и онлајн продаји такође јасно пише на којим поласцима је Соко и у последњих неколико дана нисам видео да је био погрешан податак. Конкретно са воз у 9:00 из Београда није писало да вози Соко. Једина грешка постоји на страници реда вожње (која је иначе пуна грешака), али ту постоји напомена са списком возова на којима су замењене гарнитуре.

Danas u 14:00 NS-Bg nije bio KISS već obični Flirt, vozio je 150 km/h, krenuo tačno u 14:00 , u BgC bio u 14:36 po satu na displeju u vozu, uopšte mi nije jasno ispada da tih 200 km/h na toj kilometraži ne čini nikakvu razliku, moguće u sekundama samo. Bio je na pola pun.
Baš sam zapazio da su na jednom mjestu bolidi kod Batajnice isjekli zelenu ogradu veličine sobnih vrata vjerovatno da mogu proći.
Isto tako malo sam se zagledao na stanici i vidim da Flirt ima oštećenja na par mesta i to baš od kamenovanja, možda je to još od prije ko zna, uglavnom jedna jako odvratna praksa vandala kojoj se mora stati na kraj drastičnim kažnjavanjem i nikako drugačije.
Знам да од Новог Сада до Новог Београда KISS стигне за 30-31 минут, до Прокопа му треба још 3-4 минута. У смеру Београд - Нови Сад разлика може да буде 3-4 минута. Возио сам се три пута Флиртом на ИЦ возу и треба му 37-38 минута до Новог Сада. KISS је увек стизао за мање од 36 минута, можда и минут-два раније.
 
Значи парњаче из састава Романтике отписане?

Pominje se da u inventaru imaju jednu parnu, a u napomeni stoji da imaju još jednu (51-052) koja je u statusu muzejskog eksponata i pripada garaži Plavog voza, međutim u radnom parku nema nijedna.

Interesantno je da se u Informatoru o radu pominju i 4 delne DMV garniture, stoji da u inventaru imaju 1,25 (?), a u napomeni stoji da fizički ne postoje (811/816)
 
Знам да од Новог Сада до Новог Београда KISS стигне за 30-31 минут, до Прокопа му треба још 3-4 минута. У смеру Београд - Нови Сад разлика може да буде 3-4 минута. Возио сам се три пута Флиртом на ИЦ возу и треба му 37-38 минута до Новог Сада. KISS је увек стизао за мање од 36 минута, можда и минут-два раније.

Nekoliko puta sam već išao Sokolom, jednom je čak stigao za 28 minuta do Novog Beograda, ali je 4 minuta stajao na stanici i tek onda krenuo ka Prokopu i stigao po redu vožnje.
Mislim da Flirt baš ne može do stigne za manje od pola sata, ali dok je u okviru reda vožnje, sve je okej.
Više mi smeta kad dođem na Prokop u 14:36h, a BG voz imam tek u 15:06h, nedeljom tek u 15:23h.
 
Већи капацитет ће бити потребан на деоници Београд - Нови Сад, где више смисла има упарити Флиртове. Треба ли да возе упарени KISS-ови од Београда до Суботице иако ће после Новог Сада тешко бити потребе за толиким капацитетом? Или треба да се чека у Новом Саду како би се откачила једна гарнитура? Колико уопште времена треба за то? Много је смисленије на деоници од 75 километара капацитет повећати регионалним возовима у синхрону (макар возио без стајања као ових дана).

мислим да треба мање од 10 минута да се откаче/закаче гарнитуре. сигурно @mvbg1 то зна
 
Vrh