Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

286978301_2669572903177276_6576234052915548256_n.jpg


Парадокс Србистана - пруга која се уклања у много бољем стању од оне која остаје.

Ово је требало бранити и спречити, конкретно пругу Зрењанин-Вршац пре свих.
Нема овај народ више ни попа ни учитеља да га поведе на улицу, нажалост.
 
Pominje se da u inventaru imaju jednu parnu, a u napomeni stoji da imaju još jednu (51-052) koja je u statusu muzejskog eksponata i pripada garaži Plavog voza, međutim u radnom parku nema nijedna.

Interesantno je da se u Informatoru o radu pominju i 4 delne DMV garniture, stoji da u inventaru imaju 1,25 (?), a u napomeni stoji da fizički ne postoje (811/816)
Та у инвентару је вероватно 33-087 која је последња била активна пре око 5-6 година.
51-052 је већ зарасла у коров у Лапову заједно са дизелком 742.

811/816 беше она олупина што је била поред старе ложионице па су је исекли?
 
мислим да треба мање од 10 минута да се откаче/закаче гарнитуре. сигурно @mvbg1 то зна
Razdvajanje dva flirta iz sinhrona traje koliko i pritisak na taster za razdvajanje.
Sve je automatizovano,tako da razdvajanje u NS-u može da se odradi za vreme koliko i manipulacija putnika.
 
Pozdrav svima,

Bilo je reči da će deonica Rakovica - Mala Krsna biti puštena danas, kad i deo obilaznice oko Beograda, međutim niko ne piše ništa o tome u medijima. Ima li neko više informacija?

Neko je napisao da će i zbog lošeg održavanja deonice između Jajinaca i Rakovice svi vozovi biti preusmereni na prugu koja od Jajinaca vodi ka ranžirnoj stanici. Da li je to proverena informacija?

Hvala unapred.
 
Često se polemiše o raspoloživosti voznih sredstava, iznova se postavljaju pitanja koliko SV poseduje ispravnih vagona itd. Izvukao sam nekoliko podataka iz Informatora o radu Srbija voza.

Što se vagona tiče, na dan 31.12.2021. situacija je sledeća:

Kola sa sedištima 60 (ispravno 24)
Kušet kola za spavanje i ručavanje 19 (ispravno 9)
Kola za prevoz automobila 27 (ispravno 9)
Plavi voz 26 (ispravno 0)
Romantika 15 (ispravno 0)
Nostalgija 9 (ispravno 9)
... jako poražavajući odnos zavedenog stanja sa upotrebljivim stanjem. Sa 60 kola bi i moglo po nešto da se učini, sa 24 ne bi mogao da napraviš dve kompozicije za BAR iz recimo 2012, kada je sezonski voz u stanicama bio od skretnice do skretnice.
 
Док је рецимо прве деценије 2000-их у летњој сезони било чак 7 полазака дневно из Србије за Бар (два дневна из Београда, два ноћна из Београда и по један ноћни из Новог Сада, Суботице и Ниша) са у просеку 10 вагона по композицији (ноћни возови углавном више, а дневни мање). У обрту сваког воза две композиције (док једна иде ка Бару, друга се враћа), дакле 10 х (7 х 2) = 140 вагона је требало само за линије из Србије ка Бару. Ово сад је тужно. А да не причам о времену трајања путовања које је само због пропадања пруге кроз Србију повећано за чак 3 сата у односу на прву деценију 2000-их.
 
Imam utisak da Bar ima dosta veze sa politikom, sigurno da bi tu najlakše bilo organizovati da se ne menja lokomotiva, i da pasoška kontrola bude integrisana na primer, a ne ovako…
 
Imam utisak da Bar ima dosta veze sa politikom, sigurno da bi tu najlakše bilo organizovati da se ne menja lokomotiva, i da pasoška kontrola bude integrisana na primer, a ne ovako…

Нема везе са политиком. Ти возови су ишли и после осамостаљења Црне Горе. Возови за Бар су увек били пуни током летње сезоне. Возови се нису укидали због мањка интересовања путника, него због мањка вагона.
 
Inače, na leto će navodno za Bar ići i SV spavaća, za koja sam ja mislio da su sva otpisana. Kako li to tek izgleda. I ako već postoje i ispravna su, zašto nisu korišćena proteklih par godina?
 
Шта је са овом локомотивом што је у Загребу којој се не зна статус?
И због чега толико мнго локомитва не ради?

Толико имамо средстава ван строја, да мислим да има рачуна да се васкрсне државним парама Гоша, ајд по д другим именом или да се Шинвозу појачају капацитети
 
Inače, na leto će navodno za Bar ići i SV spavaća, za koja sam ja mislio da su sva otpisana. Kako li to tek izgleda. I ako već postoje i ispravna su, zašto nisu korišćena proteklih par godina?
Pre nešto više od mesec dana je sledeća postavka bila u Topčideru. Poslednja dva CG vagona su spavaća kola tako da moguće da su nešto u međuvremenu spremili za sezonu.

voz-vagoni.jpg
 
Da, isto ovako je bilo i pre neki dan na Topčideru.

Vidim da im u onom izveštaju stoji da imaju samo jedna spavaća kola kad se izuzme Plavi voz. Teško da će sa tim jednim moći bilo šta.
 
Pre par sati je na Prokopu bila kompozicija sa 3 vagona (jedan od njih sigurno spavaća kola) plavog voza, došli su na 10. kolosek iz pravca Topčidera i čekali prolazak BGvoza u pravcu Zemuna

20220615_213929.jpg


20220615_213927.jpg

Izvinjavam se na fotkama lošeg kvalitete, slikao sam iz pomenutog BGvoza

Dakle po svemu sudeći puštaju vagone plavog voza na Barac. Koliko CG ima spavaćih kola?
 
Pre par sati je na Prokopu bila kompozicija sa 3 vagona (jedan od njih sigurno spavaća kola) plavog voza, došli su na 10. kolosek iz pravca Topčidera i čekali prolazak BGvoza u pravcu Zemuna

Pogledajte prilog 139072

Pogledajte prilog 139073
Izvinjavam se na fotkama lošeg kvalitete, slikao sam iz pomenutog BGvoza

Dakle po svemu sudeći puštaju vagone plavog voza na Barac. Koliko CG ima spavaćih kola?
Vagoni su stigli iz Goše u Smederevskoj Palanci.
Znači taze sređeni. 🙂
 
SV je poslednjih godina više vagona Plavog voza sredio nego vagona za običan prevoz putnika...

Na sastavu stoji WLAB SV, ali nema DDam?

To je sastav iz dokumenta iz decembra. Tada se nije još znalo da će ići voz iz Zemuna, tj. da će imati mogućnost utovara na autovagon.

Što se WLAB vagona tiče, taj jedan što je ostao Srbija Vozu je i pre korone bio u jezivom stanju, tako da ne verujem da će on ići. Jedino ako planiraju spavaća iz sastava plavog voza da stave.
 
Са једне стране прагматично, али са друге мислим да то баш и није у реду. Плави воз је ипак део једног наслеђа, и не би треба да се користи за сваки дан и у другим композицијама.
 
Са једне стране прагматично, али са друге мислим да то баш и није у реду. Плави воз је ипак део једног наслеђа, и не би треба да се користи за сваки дан и у другим композицијама.
Slažem se sa ovim, mislim da bi trebalo da postoji opcija da ide samo plavi voz za Bar (recimo) i da se to debelo naplati jer će sigurno privući strance. Činjenica da se voze u privatnom vozu jednog vođe komunstičke države će privući masu ljudi koji su spremni da plate stotine evra za takvo iskustvo (posebno amerikanci koji vole takve stvari), verujem da bi neki platili i više ako se dobro "proda" priča o tom vozu i ako se to dobro ispromoviše u inostranstvu.
 
Slažem se sa ovim, mislim da bi trebalo da postoji opcija da ide samo plavi voz za Bar (recimo) i da se to debelo naplati jer će sigurno privući strance. Činjenica da se voze u privatnom vozu jednog vođe komunstičke države će privući masu ljudi koji su spremni da plate stotine evra za takvo iskustvo (posebno amerikanci koji vole takve stvari), verujem da bi neki platili i više ako se dobro "proda" priča o tom vozu i ako se to dobro ispromoviše u inostranstvu.
Ova opcija postoji (ili je bar postojala), neke agencije su ovo organizovale, a SV je davao u zakup agencijama ili firmama ceo voz. Takođe mislim da su Salon kola plavog voza koja su do sad išla u sklopu redovnog Barca zapravo bili vagoni diektora JŽ, SIV, IV Vojvodine i Kosova koji su po potrebi išli uz plavi voz, a ne Titovi vagoni.
 
Vrh