Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Čemu, bolje da idu dva u dva termina?
A inače, dva KISS-a koštaju 52 miliona € (52.000.000 €) ili skoro kao 10 FLIRT-ova. Ne bi razmišljao ni sekundu šta da kupim.

...neka me neko ispravi ako mi je račun loš



 
и после те мороне неко брани. па ето, нису узели за сходно да узму возове са могућношћу синхроне вожње, а требаће
А где ће требати? Ја уопште нисам за коришћење KISS гарнитура за превоз у време било каквих масовних догађаја. За то нека се користи РВР и FLIRT. Такође, не видим потребу за дуплирањем гарнитура од Новог Сада до Београда (у будућности до Суботице). На малој раздаљини (75 км од Београда до Новог Сада) битна је фреквенција тако да се капацитет повећава већим бројем возова (полазака), а не већим капацитетом једног воза (поласка).

Nije mi jasno kako nikog ne udari struja dok kradu delove kontaktne mreže. U ovom momentu je na ogromnom broju kilometara pruge pokradena kontaktna mreža, nije to baš mali posao. Moguće da je organizovano u dogovoru sa nekim ko radi na železnici. Prije par godina su tako pokrali KM između Zagreba i Rijeke na preko 60 kilometara pruge i to po nepristupačnim terenima, ne znam dali su našli počinioce, ali definitivno je sumnjivo, takve krađe mora izvesti neko ko zna šta radi.

Ovo za šidske vozove sam davno pisao i stvarno je nejasno zbog čega ne puste do Stare Pazove kada nikakvog doticaja ne bi imali sa brzom prugom. Čak je i moguće da donekle podilaze autobuskim prevoznicima, pošto su im uzeli putnike bg-ns, pa da bar voze od Šida i Mitrovice. Sa ovom brzom prugom između Šida i Beograda, a pogotovo Mitrovice i Beograda se jako brzo stiže i definitivno da ide voz do Beograda ljudi bi prešli na voz koji je u prednosti i po brzini i cijeni, s tim da bi se sa presjedanjem u Staroj Pazovi najbrže i najjeftinije od Šida i Mitrovice stizalo i do Novog Sada i tu bi autobuski prevoz izgubio putnike, to mi je jedino racionalno objašnjenje pošto drugog nema.
Била је вест да су ухапшени и запослени Инфраструктуре: https://www.021.rs/story/Info/Srbij...-na-prugama-uhapseni-i-radnici-Zeleznica.html

Тешко да аутобуске линије ка Сремској Митровици и Шиду могу да замене линију Београд - Нови Сад. Много је мање полазака. Друго, не ради се о истим превозницима, ка Митровици и Шиду возе Сирмиумбус, Шидекспрес итд., а на Београд - Нови Сад Ласта, Севертранс, Дунавпревоз, Нишекспрес итд. Јесте ово озбиљан ударац за аутобуске превознике који су нас драли три године, али свакако су у дефициту са возачима.
Додуше, број полазака аутобуских линија се и даље не смањује. Вероватно је потребно неко време да се устали број путника аутобуса и воза, а могуће је и да чекају да прође промотивни период. Међутим, ја не видим ко би плаћао 800 и више динара за аутобус, чак и да ИЦ воз кошта 1000 дин. (а можда неће коштати толико). Заправо, аутобус би требало поредити са РЕ возом, а ја сам данас карту за регио воз платио 261 дин. (СРБ плус + попуст на куповину преко апликације), што је знатно јефтиније од било ког аутобуса.
 
А где ће требати? Ја уопште нисам за коришћење KISS гарнитура за превоз у време било каквих масовних догађаја. За то нека се користи РВР и FLIRT. Такође, не видим потребу за дуплирањем гарнитура од Новог Сада до Београда (у будућности до Суботице). На малој раздаљини (75 км од Београда до Новог Сада) битна је фреквенција тако да се капацитет повећава већим бројем возова (полазака), а не већим капацитетом једног воза (поласка).
E, ali tu ti nije ista ekonomika; železnice gledaju da imaju što duže vozove.
 
Јасно је то и има смисла за теретне возове или путничке возове на дужим релацијама као што су Београд - Ниш, Београд - Ужице или, најбољи пример, Београд - Бар. Али железнице треба да гледају да имају и путнике, а путник између Новог Сада и Београда ће пре изабрати воз који иде на сваки сат него на воз који иде на свака два сата. Џаба му брзина кад нема флексибилности. Док железница гледа економичност, ето путника у аутомобилу или аутобусу.
 
Ma ne ako su tako retki polasci, ali ako je dilema pola sata dupli ili na 15 minuta singl... to je već tema za razmišljanje.
 
Koja je procedura za refundaciju dela novca za kašnjenje voza pošto je sinoćni voz Beograd Bar kasnio 6 sati
 
А где ће требати? Ја уопште нисам за коришћење KISS гарнитура за превоз у време било каквих масовних догађаја. За то нека се користи РВР и FLIRT. Такође, не видим потребу за дуплирањем гарнитура од Новог Сада до Београда (у будућности до Суботице). На малој раздаљини (75 км од Београда до Новог Сада) битна је фреквенција тако да се капацитет повећава већим бројем возова (полазака), а не већим капацитетом једног воза (поласка).

а шта када се достигне максимални капацитет пруге? онда мораш да шаљеш возове већег капацитет, тј. у синхрону. а не, не можеш да шаљеш у синхрону, јер нису купљени са том могућношћу

Kolosek je završen,spreman za saobraćaj a ne koristi se. Čak je i KISS imao probe do Golubinaca iz Inđije i nazad.

и шта рећи главама у Гумењари? имају колосек који је већ испробан, и уместо да продуже воз до Инђије, они ништа
 
а шта када се достигне максимални капацитет пруге? онда мораш да шаљеш возове већег капацитет, тј. у синхрону. а не, не можеш да шаљеш у синхрону, јер нису купљени са том могућношћу



и шта рећи главама у Гумењари? имају колосек који је већ испробан, и уместо да продуже воз до Инђије, они ништа
Upravo. Voz je i prazna lokomotiva i kompozicija sa 20 vagona. Isto je zauzeće.
Gomilu puta sam na barskoj pruzi prisustvovao kada na putnički voz kače teretni ili par tehničkih vagona da bi ih prebacili u istom prolasku.
 
To što nemaju mogićnost sinhrona je veliki fejl, možda se samo to ne vidi sada. Trenutna situacija je da se pruga još uhodava i da se putnici još nisu navikli (neki još koriste autobuse, nisu "napravljena" nova putovanja itd), a oni su stavili takt IC da saobrača na sat vremena. Za sad je dovoljna 4-delna garnitura, ali evo čim krene više da se koristi i kad se pusti do Subotice, dolaziće iz Subotice ta jedna garnitura već puna, dakle trebaće sinhron. Linija IC 1 u Švajcarskoj koja povezuje najveće gradove (kao kod nas neka linija Subotica-Niš) redovno ide sa 2x 8-delna garnitura i redovno je prepuna da ljudi sede po podu, a saobraća na sat vremena.
 
Koliko mi sada imamo ekvivalenata vagona, računam 711 kao dva, a stadler kao četiri vagona, plus klase, da gorbačove ne računamo jer su sad samo na bg vozu?
 
A inače, dva KISS-a koštaju 52 miliona € (52.000.000 €) ili skoro kao 10 FLIRT-ova.

Ovo nije tačno.

Srbija je tri četvorodelna KISS 200 platila oko 62,2 miliona evra, dakle dva koštaju oko 41,5 miliona evra.

Drugo, postoji i KISS 160, neuporedivo jeftiniji od KISS 200.
 
Врло скроман капацитет морам да признам.

Осам испратио ко нема синхрон? ЦМОК или ОЧИЈУК?
 
Па да, флиртови иду упарени, заборавио сам...
Колико је било скупље или се чекало дуже за синхрон? Нешто ми говори да није сложено да се опција дода и ван фабрике?
 
Па да, флиртови иду упарени, заборавио сам...
Колико је било скупље или се чекало дуже за синхрон? Нешто ми говори да није сложено да се опција дода и ван фабрике?
Stvarno ne vidim poentu u uparivanju dva od tri koliko imamo.
...Barac kasni u satima, za Niš ne ide brzi, a za Šid, Leskovac, Pirot... i mi ovde diskutujemo o KISS-u u sinhronu. Dajte ljudi malo realnosti.
 
Stvarno ne vidim poentu u uparivanju dva od tri koliko imamo.
...Barac kasni u satima, za Niš ne ide brzi, a za Šid, Leskovac, Pirot... i mi ovde diskutujemo o KISS-u u sinhronu. Dajte ljudi malo realnosti.
Što ne bi mogli da diskutujemo? Svakako imamo dva sistema, Beograd-Novi Sad koji sjajno funkcioniše i ostatak mreže. Mislim da će vrlo brzo biti potreban sinhron KISSa kako ne bi pola ljudi ostalo bez vožnje.

Što se FLIRTa tiče, on može maksimalno da saobraća kao sinhron sa 3 garniture. Ima video na YT
 
Što ne bi mogli da diskutujemo? Svakako imamo dva sistema, Beograd-Novi Sad koji sjajno funkcioniše i ostatak mreže. Mislim da će vrlo brzo biti potreban sinhron KISSa kako ne bi pola ljudi ostalo bez vožnje.

Što se FLIRTa tiče, on može maksimalno da saobraća kao sinhron sa 3 garniture. Ima video na YT
Kad prođe promo period KISS-om će se voziti kud i kamo manje ljudi pa otud i neće biti potrebe za duplim garniturama.
Većina će se voziti sa Regio i RegioEx vozovima i tu će morati na nekim polascima dupliranje.
Flirt može max sa tri garniture u sinhron i onomad kada su stigli,vozili smo ih tako spojene na probama iz Zemuna do Sr.Karlovaca.
Mislim da su odrađene tri takve vožnje i na jednoj sam bio i ja.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Sećate li se kada su uvedeni DMV Metrovagonmaš serije 711 to se isto dešavalo? Kada su uvedeni, vozovi su bili tačni, držali su se reda vožnje, karta je bila jeftinija od autobuskih linija. Putnički prevoz je oživeo. Sledila su kamenovanja.
Čes tona Kruševačkoj pruzi koja je do dolaska DMV bila neaktivna a cene autobusa bile 200% više (karikiram) nego voza.

@mvbg1 Flirt je u trostrukom sinhronu isproban i na barskoj
 
Što ne bi mogli da diskutujemo? Svakako imamo dva sistema, Beograd-Novi Sad koji sjajno funkcioniše i ostatak mreže. Mislim da će vrlo brzo biti potreban sinhron KISSa kako ne bi pola ljudi ostalo bez vožnje.

Što se FLIRTa tiče, on može maksimalno da saobraća kao sinhron sa 3 garniture. Ima video na YT
Izvini, ali funkcioniše sa manje od 20% kapaciteta a sve deluje kao da ne žele da šire operacije kako ne bi sve stalo.
Ne voze teretnjaci, ne vozi ovi za Šid, BG proređen, a ni za NS nije onako pun red vožnje kako bi trebao da bude.
 
Poz,

Zna li iko šta se dešava sa vozom ka Zagrebu koji "privremeno ne saobraća" i hoće li ga pustiti? To je najavljeno još zimus čini mi se. Prosto je nelogično ne pustiti ga, budući da je povezanost Beograda i Zagreba trenutno, blago rečeno, očajna..
 
Vrh