Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Pa jedino da 65, 85 ili jos nesto da bude solo... 85 dati solo mora barem 17 ili 18 solo da bude, ali pre je 85 za 15 vozila ceo dan...
 
Kratki autobusi na 17-ci, a mi ovde nešto tupimo...

Da li je moguće ovo, da grad sa 1,3 milijarde evra budžeta sad ne kupi jedno 500 zglobnih autobusa?

Daj neko ozbiljno da organizuje blokade ulica i pogona, da se nateraju glodari da se makar malo pozabave prevozom, a ne da crtaju metro-kanalizaciju od Bežanijske kose preko Ciganskih rupa i Zemunovog stadiona do Savskog trga, mamlazi.
 
Skoro smo mi to moj dobri komsija slusali S(M)ARZ PLANERE, i njihove besede i balade i 16 kapeli i procena je daj sta das i gde moze... U sred spica ti ide solo 73,85 i 610... Koje su nam tu... A 95, taj horor..
 
73 ceo dan ne mozes uklopiti zbog lose turaze, 65 minuta ceo dan je premalo..
 
Koliko ih li je prethodno ispalo, kad je došlo do prebacivanja sa druge linije?
 
Crkla 27e izmedju ofka i beogradputa, eno kače je na kamion za vuču.
Bar mislim da je 27e, jer su 27 uglavnom zglobovi, što je nažalost pocelo i da se menja u zadnje vreme.
215 br. Busa, tablice BG1268UT
 
Тачније, 1 није имао смену а други црко. Нису хтели да скину са 23 па су скинули са 56.
 
Evo našao sam sliku na nekoj stranici, vidi se da je pun i zglob
IMG_20220412_203306.jpg
 
Kratki autobusi na 17-ci, a mi ovde nešto tupimo...

Da li je moguće ovo, da grad sa 1,3 milijarde evra budžeta sad ne kupi jedno 500 zglobnih autobusa?

Daj neko ozbiljno da organizuje blokade ulica i pogona, da se nateraju glodari da se makar malo pozabave prevozom, a ne da crtaju metro-kanalizaciju od Bežanijske kose preko Ciganskih rupa i Zemunovog stadiona do Savskog trga, mamlazi.
Biće još bolje kad i u tim solašima majstori počnu da instaliraju razne dodatke i ''ograničivače kapaciteta''...
 
Nije uopšte sporno da bi 53 bio pun i zglobni, pogotovu u pomenutoj situaciji. Ono što je sporno je već pominjano kuburenje sa vozačima i teranje kontre kradonačelniku sa kupovinom većeg broja solo vozila. Pa tako danas moramo da se "koljemo" na kojoj liniji je potrebniji zglob, a kada se pogleda samo malo u prošlost, vidi se da smo imali zglobove na 23, 37, 52, 53, 56, 59, 89, pa čak i na 50 jedno kratko vreme, a danas svega 2 zglobne.​
 
Мислим да овако звучи нереално и са друге стране једино могуће решење, а да 52 остане зглоб је да 53 и 707 ротирају погоне. И онако на 707 је однос соло-зглоб пола пола. И још да 703 да узме ту половину соло са 707 и да зглобове на 53, а и на 703 је исто пола пола. Онда:
52-Погон Нови Београд(зглоб)
53-Погон Земун(зглоб)
703-Погон Земун(соло)
707-Погон Космај
Ја не мислим да је ово добро решење, јесте ситуација да су зглобна возила мање на улицама и да су потребна и на 52,53,703,707,48,59 као и на још бар 15 соло линија. Ако је ситуација на терену показује да је зглоб на 53 јесте потребан, онда је ово по мени решење, ако већ боље не постоји.
 
Nemoj 707 solo, tu treba barem 9 zgloba u spicu jer pokriva i Altinu i Galeniku... Ako hoces solo to mora 12 u spicu minimum, turaza nikakva... 55 minuta robijaj na 707 8 sati bez pauze...
 
Ne znam koji bi Zemunov zglob bio u stanju da odveze od Venca do Vidikovca 😂 Da su vozila bolja to bi bilo solidno rešenje, možda čak i izvodljivo, ovako Zemun sa ovakvim stanjem voznog parka nema sta sa traži na takvom terenu kad ni ravnicu ne mogu da dobro pokriju.
 
52 treba solo, 53 isto, 56 zglob, 37 kad bi mogao zglob.
 
Upravo.

Nema dovoljno pouzdanih zglobova ni za ovo malo redukovanih zglobnih linija što je ostalo, pa od priče "seci uši, krpi dupe" s prethodnih strana nema ništa. Uvek će neko biti oštećen i tako će se ići ukrug, a rešavanje problema samo neopravdano odlagati. Zglobovi su većinski na 16 linija dok je ostatak od 140! ! ! linija pokriven solo vozilima (uključujući i minibus). Toliko je linija pokriveno solo vozilima da ove zglobne ne gutaju vozni park u tolikoj meri zglobova bi bilo mnogo manje u istom (prosek po liniji je mnogo veći nego za solo, gde ima dosta s vozilom - dva).

Sada je tih 16 linija progutalo (skoro) sve zglobove, a koje se spašavaju ponekim solo. Solo upadaju zato što zglobova ima knap samo za takve linije, a ne i za 109 i sl., pored toga što je blagovremeno neobnovljen zglobni podsistem manje pouzdan (solo su noviji, pouzdaniji pa ih oni vade). Kada pošalju Solaris na 1xx nemaju čime da pokriju recimo 65. Ako su sobalili poneki Solaris, a preostali N i Japanci leže u servisu, dvestakečevi crkavaju na ulici jednostavno nemaju više čime osim Higerom (koji ni sam nije cvećka) da popune rupu. Da je obrnut odnos strukture voznog parka zglobovi bi upadali na 38L, 70 ili 700. Od tih nabrojanih solo skoro sve mogu bez problema pokriti privatnici jer bi veliki broj vozila bio oslobođen sa bus guzzlera poput 26, 37, 47, 59, 83.

Nek izmene mrežu linija tako da ukinu bespotrebnu gomilu ostataka predizbornih kapampanja. Gde ne može zglob? Radili pušeri na 59 - može. Ako neće da čukaju zglob i mile kod Miška Kranjca nek izmene trasu. Radili pušeri na 18 trasom 50 - dakle može. Nisu radili na 25 i 26 al 25 može preko Autokomande i Slavije, a 26 kad se reši ulična mreža oko Dušanovca. Nova 22 (21+22+30) i 25L mogu pokriti deo stare trase. Neće. Eto zaglavila se masna zadnjica pa ne mrda 30 godina iako se potrebe menjaju paralelno sa razvojem grada.

A gde onda ne može? Na 32 i to zato što ih mrzi da uzmu parcelu na ćošku, uklone objekat i izgrade krštenu okretnicu.

Dakle jasno je da je rešenje u moratorijumu na nabavku solo za GSP (i obimnoj nabavci zglobnih za sve linije gde ne postoji tehnička prepreka) pored tolikih privatnika koji mlate praznu slamu po antibioticima. Takođe Kosmaju treba zameniti matore hale bez prolaznih kanala. Gde god postoji mogućnost da se održava zglob nek se samo on i održava, jer privatnici mogu pokriti sve ostalo. Mislim da nije tu samo rukovodstvo u pitanju, već i sindikat koji arlauče kad im preuzmu linije, usled bojazni da će doći do masovnih otpuštanja.

Na 52 je stavljen zglob upravo zbog toga što je 53 kao izmenjen kratki obrt 23 na jednom kraju pomoćnog karaktera, dok su u solo 52 gužve bile nesnosne. 52 je praznija od 37 van špica, a nije ništa manje opterećena od 37 u špicu. Čak štaviše dugački monstrumi poput 23 i 56 neretko zvrje prazni u 16h na Mostaru zbog gužvanja polazaka. Stalno voze puni-prazni. 52 i 58 imaju najveći stepen neravnomernosti dok sa 37 to nije slučaj. Iz tog razloga smatram da je zglob potreban i na 37 i 52, pri čemu je neophodniji na 52 nego na 53 u okolnostima nestašice zglobnih. Isto mislim da je skidanje zglobova sa 75 i 83 nebuloza jer nijedna nije pomoćna. 75 je bila Bežanijskoj Kosi ono što je 95 Blokovima, a poenta 83 nije preklapanje u zemunu već pokrivanje Vračara koji kuburi sa najnepouzdanijim, gotovo stopostotno solo trolama, i pored toga što se gradi na sve strane. Umesto da je produže do Cvetka ili čak Medaka oni skidaju zglobove, i razbacuju se solo vozilima pomeranjem terminusa iz centra na Novi Beograd.

Vrhunac profesionalne neodgovornosti! Btw. evo prođoše izbori pa se pitam "đe zapelo" s BMC?
 
Vrh