Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Malo zapažanje sa putovanja od Subotice do Petrovaradina. Kada se stigne u Petrovaradin, pogotovo van špica bukvalno 20-30 minuta se čeka prevoz do Novog Sada.
Primer : polazak IC u 8:00 iz Subotice, dolazak 8:47 u Petrovaradin. Besplatan prevoz ima u 8:42 pa zatim u 9:32 tj polasci su sinhronozovani sa polascima od/do Beograda. Linija 3 kreće u 8:47 a sledeći u 9:03. Linija 9 kreće u 8:50 ali sa Alibegovca, tako da ne staje kod stajališta Preradovićeva - Ž stanica a sledeći je u 9:07. Ostaje samo autobus iz Sremskih Karlovaca koji kreće u 8:50.
Zaključak da će se minimum 30-40 minuta gubiti za transfer do Novog Sada.
Nadam se da će makar stupanjem na snagu novog reda vožnje ovaj problem biti rešen tj da će se ubaciti polasci iz Šafarikive koji će biti sinhronizovani sa dolascima i polascima voza za i iz Subotice
 
Znajući naš jgspns, i ovo što su dosad vozili im je cimanje, oni su bukvalno zaslužni što je život van grada cimanje. Prigradske linije na po sat i više, a to prigradsko ne može po dužini da pris...i beogradskoj gradskoj liniji. Pa onda ljudi ulaze kolima u grad i stvaraju se gužve, to je slika samo jgspns.

Sent from my V2247 using Tapatalk
 
Могли би и ови из инфре да схвате да је станична зграда опасна, а не цела станица. 3-4 картомата на перонима са другог краја станице и тјт. НС да буде без воза толко дуго нема смисла, мада свашта овде нема смисла
 
Postoji ideja da se ulazi preko kolskog ulaza gde su ranije išli automobili na autovoz za Bar.
Постоји идеја али и крило Д није добило позитивно мишљење за јавну употребу. Потребне су мере санације да би могло да се користи.
 
Malo zapažanje sa putovanja od Subotice do Petrovaradina. Kada se stigne u Petrovaradin, pogotovo van špica bukvalno 20-30 minuta se čeka prevoz do Novog Sada.
Primer : polazak IC u 8:00 iz Subotice, dolazak 8:47 u Petrovaradin. Besplatan prevoz ima u 8:42 pa zatim u 9:32 tj polasci su sinhronozovani sa polascima od/do Beograda. Linija 3 kreće u 8:47 a sledeći u 9:03. Linija 9 kreće u 8:50 ali sa Alibegovca, tako da ne staje kod stajališta Preradovićeva - Ž stanica a sledeći je u 9:07. Ostaje samo autobus iz Sremskih Karlovaca koji kreće u 8:50.
Zaključak da će se minimum 30-40 minuta gubiti za transfer do Novog Sada.
Nadam se da će makar stupanjem na snagu novog reda vožnje ovaj problem biti rešen tj da će se ubaciti polasci iz Šafarikive koji će biti sinhronizovani sa dolascima i polascima voza za i iz Subotice
Što se tiče Linije 9A odnosno, linije Alibegovac(Petrovaradin) - Novo Naselje, linija u smeru Novo Naselje - Alibegovac(Petrovaradin) ne staje kod Ž. S. Petrovaradin već 500 m dalje, ali u smeru Alibegovac(Petrovaradin) - Novo Naselje skreće u Preradovićevu i ide do okretnice linija 3 i 9 i onda se okreće i staje na stajalište Petrovaradin- Železnička stanica i nastavlja dalje ka Novom Naselju. Tako da nju možeš koristiti u slučaju da ide od Petrovaradina dalje do centra, Limana itd.
 
@Bora80
Чак и за поласке из Београда су усклађени само ако возе не касни више од 5 минута. Аутобус не чека путнике из воза (у 21. веку је тешко успоставити контакт између Србијавоза и ЈГСП-а) већ креће по реду вожње (10 минута након планираног доласка воза). Дакле, може да се деси и да аутобус оде празан (!), а онда сви ти људи нагрну на редовне линије, које и редовним околностима буду пуне. Аутобуси у центру чекају наредни полазак ка Петроварадину барем 15 минута тако да имају времена да сачекају пунике уколико воз не касни много (нови флиртови углавном касне 5-10 минута). Да ствар буде гора, откад су увели зглобне аутобусе ка Петроварадину, зглобни аутобус не може да стане на окретницу у центру (заправо, може, али отправника очигледно мрзи да усклађује возаче линије 12 и линије Центар - Петроварадин) па стоји паркиран на излазном стајалишту код Српског народног позоришта и тако омета линије 1, 2, 3, 5, 8, 10, 12, 14, 15.
Истина је да већина људи није информисана о ванредној линији па улазе у прво што наиђе, али је и сарадња Србијавоза и ЈГСП-а ужасна. Месеци су им требали да направе нормалан ред вожње, а изгледа ће им требати још толико да се ускладе у случају кашњења, која су постала редовна код нових флиртова.
 
@Bora80
Чак и за поласке из Београда су усклађени само ако возе не касни више од 5 минута. Аутобус не чека путнике из воза (у 21. веку је тешко успоставити контакт између Србијавоза и ЈГСП-а) већ креће по реду вожње (10 минута након планираног доласка воза). Дакле, може да се деси и да аутобус оде празан (!), а онда сви ти људи нагрну на редовне линије, које и редовним околностима буду пуне. Аутобуси у центру чекају наредни полазак ка Петроварадину барем 15 минута тако да имају времена да сачекају пунике уколико воз не касни много (нови флиртови углавном касне 5-10 минута). Да ствар буде гора, откад су увели зглобне аутобусе ка Петроварадину, зглобни аутобус не може да стане на окретницу у центру (заправо, може, али отправника очигледно мрзи да усклађује возаче линије 12 и линије Центар - Петроварадин) па стоји паркиран на излазном стајалишту код Српског народног позоришта и тако омета линије 1, 2, 3, 5, 8, 10, 12, 14, 15.
Истина је да већина људи није информисана о ванредној линији па улазе у прво што наиђе, али је и сарадња Србијавоза и ЈГСП-а ужасна. Месеци су им требали да направе нормалан ред вожње, а изгледа ће им требати још толико да се ускладе у случају кашњења, која су постала редовна код нових флиртова.
Ne bih tako dramatično gledao na stvari, funkcioniše prevoz petrovaradin-centar, možda i bolje nego brojne druge stvari u zemlji. Pravi pakao je linija 36 u bg, danas sam došao na stanicu, piše na displeju: sledeći za 29 minuta. Ostaje jedino taban. U Petrovaradinu u koji god bus da uđeš, odvede u centar, do stanice, od stare ž. stanice samo 36.
 
@bg-bud-vie
Функционише, само је питање како. А то олако прелажење преко свега нам је прилично спустило критеријуме и смањило очекивања.
Погледај мало редове вожњи ЈГСП-а па ћеш видети шта је пакао. Увече после 7 поласци на 25 минута. Са другог краја града до Петроварадина (8,5 км), уз једно преседање, мора да се крене скоро сат времена раније.
Што се тиче 36, избегавам Прокоп баш због лошег превоза, али постоји алтернатива - Нови Београд и трамваји, 9А, 94, 95, 85, 89, па чак и 18 и 88 на ауто-путу.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče Linije 9A odnosno, linije Alibegovac(Petrovaradin) - Novo Naselje, linija u smeru Novo Naselje - Alibegovac(Petrovaradin) ne staje kod Ž. S. Petrovaradin već 500 m dalje, ali u smeru Alibegovac(Petrovaradin) - Novo Naselje skreće u Preradovićevu i ide do okretnice linija 3 i 9 i onda se okreće i staje na stajalište Petrovaradin- Železnička stanica i nastavlja dalje ka Novom Naselju. Tako da nju možeš koristiti u slučaju da ide od Petrovaradina dalje do centra, Limana itd.
Juce taj sa Alibegovca nije isao do okretnice. Zato sam i napisao, jer su do sada isli pa mi bilo cudno, jer je iz Rackog samo produzio u Preradovicevu prema gradicu i mostu
 
Ko ide iz Beograda za Budimpeštu može i autoput do Kuzmina, onda magistrala preko Šida (GP - Šid / Tovarnik), pa preko Vukovara ka Osijeku do uključenja na obilaznicu oko Osijeka. Odatle nakon 3 kilometara kreće motoput sa dve trake u svakom smeru u dužini od 12 kilometara, posle toga se Isključuje za autoput A5 / Beli Manastir / Udvar. Od tog trenutka je sve autoput do Budimpešte (A5, M6). Razlika u kilometraži je 53 kilometara, a na ovom putu je magistrala u dužini od 84 kilometara sve ukupno. Putarina u Hrvatskoj je 1.70 eur

Inače cena goriva trenutno u Hrvatskoj je za Eurosuper 95 1.39 eur, dok je običan dizel 1.35 eur.
 
Ko ide iz Beograda za Budimpeštu može i autoput do Kuzmina, onda magistrala preko Šida (GP - Šid / Tovarnik), pa preko Vukovara ka Osijeku do uključenja na obilaznicu oko Osijeka. Odatle nakon 3 kilometara kreće motoput sa dve trake u svakom smeru u dužini od 12 kilometara, posle toga se Isključuje za autoput A5 / Beli Manastir / Udvar. Od tog trenutka je sve autoput do Budimpešte (A5, M6). Razlika u kilometraži je 53 kilometara, a na ovom putu je magistrala u dužini od 84 kilometara sve ukupno. Putarina u Hrvatskoj je 1.70 eur

Inače cena goriva trenutno u Hrvatskoj je za Eurosuper 95 1.39 eur, dok je običan dizel 1.35 eur.

Pozdrav,

Tako je, samo tu treba voditi računa i radovima sa mađarske strane nekih par km pre /bivše/ granice /2 kružna toka i jedno 'peglanje' trase...i povesti računa o relativno uskom putu par km nakon ulaska u Cro iz Hu - lošji, 'talasasti' asfalt, kamioni..i obratiti pažnju na kamere u Cro do Osijeka, rade i mere...

Inače, gorivo /dizel/ od pre par dana - Bugarska /Shell/ 1,19eur, Turska /isto Shell/ - 1,03eur...nepotrebno reći - kvalitetnije od svega što ovde sipamo...

pozdrav,

Petar
 
Inače ko ide za Györ, Beč, Bratislavu, može da se isključi sa M6 na 131 km od Budimpešte za Szendres I Szekesfehervar i onda ide preko Nagydorog, Cece, Sarbograd, obilaznicom oko Szekesfehervara, Mor, Kisber, Mezdors i onda se uključi na M1 autoput na 115 kilometru od Budimpešte.

Ovaj put je kraći za 57 kilometara u odnosu na M6 - M0 - M1, vremenski je slično, pritom izbegavaju se radovi na M1 između Budimpešte i Györa. Jedino što je magistrala 160 kilometara I 10 kilometara motoput (vremenski sve ukupno treba nekih 2 : 20 - 2 : 30)

Ko ide više puta, dovoljno je da kupi regionalne godišnje vinjete za Tolnu, Baranju i Györ Mosson Sopron.
 
Poslednja izmena:
@Gruber

Nema potrebe. Prošle nedelje u utorak je pušteno u saobraćaj zadnjih 5 kilometara VC koridora kroz Hrvatsku. Više se ne ide od Osijeka preko Švajcarnice, Čeminca, Kozarca, Belog Manastira, Branjinog Vrha, Udvara, Mohacsa, Sombereka do uključenja na M6.

Sada se produži dalje obilaznicom oko Osijeka još 5.5 kilometara I onda se isključi za autoput A5 (Đakovo, Beli Manastir, Budimpešta). Nakon 1.5 kilometra je putarina gde se uzima ticket I 300 metara dalje je odvajanje gde se desno drži za Beli Manastir i Budimpeštu a levo za Đakovo. Tu se drži desno i uključuje na autoput. Od tog trenutka je sve autoput kroz Hrvatsku i posle Madjarsku do Budimpešte. U odnosu na stari put, ovde je samo 3 kilometara duže, ali je zato 30 minuta kraće
 
@Gruber

Nema potrebe. Prošle nedelje u utorak je pušteno u saobraćaj zadnjih 5 kilometara VC koridora kroz Hrvatsku. Više se ne ide od Osijeka preko Švajcarnice, Čeminca, Kozarca, Belog Manastira, Branjinog Vrha, Udvara, Mohacsa, Sombereka do uključenja na M6.

Sada se produži dalje obilaznicom oko Osijeka još 5.5 kilometara I onda se isključi za autoput A5 (Đakovo, Beli Manastir, Budimpešta). Nakon 1.5 kilometra je putarina gde se uzima ticket I 300 metara dalje je odvajanje gde se desno drži za Beli Manastir i Budimpeštu a levo za Đakovo. Tu se drži desno i uključuje na autoput. Od tog trenutka je sve autoput kroz Hrvatsku i posle Madjarsku do Budimpešte. U odnosu na stari put, ovde je samo 3 kilometara duže, ali je zato 30 minuta kraće

Pozdrav,

Super što je završeno, prošao sam poslednji put tuda sredinom avgusta, radilo se još...odlična alternativa svemu što od Bgda ide za Beč - nema gužve nikada, put je dobar, čak ima i par tunela u sred Mađarske /egzotika za sve one koji nisu znali da i mađari imaju tunele na a.putevima 🤣🤣👍/

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Super što je završeno, prošao sam poslednji put tuda sredinom avgusta, radilo se još...odlična alternativa svemu što od Bgda ide za Beč - nema gužve nikada, put je dobar, čak ima i par tunela u sred Mađarske /egzotika za sve one koji nisu znali da i mađari imaju tunele na a.putevima 🤣🤣👍/

pozdrav,

Petar
Da, ima jedan ispod budimskog dvorca.
 
Iskreno šokiran što su stavili kao informaciju na sajt nisam očekivao.
1000032827.jpg



14.10.2025
Putovanje vozom do Budimpešte
„Srbijavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da se uspostavljanjem saobraćaja do Subotice, otvorila mogućnost putovanja do Budimpešte, koje se realizuje uz 2 presedanja i to u stanicama Subotica i Segedin.

Veze vozova na relaciji Beograd Centar–Budapest Nyugati

IC voz broj 540 Beograd Centar (6.00)-Subotica (7.19) /presedanje Subotica/voz broj 7303 Subotica (7.37)-Segedin (9.02) /presedanje Segedin/ IC voz broj 737 Segedin (9.44)-Budapest Nyugati (12.14).
IC voz broj 546 Beograd Centar (12.00)-Subotica (13.19) /presedanje Subotica/voz broj 7305 Subotica (13.37)-Segedin (15.02) /presedanje Segedin/ IC voz broj 713 Segedin (15.44)-Budapest Nyugati (18.14).
IC voz broj 548 Beograd Centar (14.00)-Subotica (15.19) /presedanje Subotica/voz broj 7307 Subotica (16.37)-Segedin (18.02) /presedanje Segedin/ IC voz broj 701 Segedin (18.44)-Budapest Nyugati (21.14).
Veze vozova na relaciji Budapest Nyugati-Beograd Centar

IC voz broj 700 Budapest Nyugati (5.35)-Segedin (8.16) /presedanje Segedin/ voz broj 7302 Segedin (8.58)-Subotica (10.24) /presedanje Subotica/ IC voz broj 547 Subotica (12.00)-Beograd Centar (13.19).
IC voz broj 714 Budapest Nyugati (11.45)-Segedin (14.16) /presedanje Segedin/ voz broj 7304 Segedin (14.58)-Subotica (16.24) /presedanje Subotica/ IR voz broj 653 Subotica (17.00)-Beograd Centar (18.38) ili IC voz broj 553 Subotica (18.00)-Beograd Centar (19.19).
IC voz broj 706 Budapest Nyugati (14.45)-Segedin (17.16) /presedanje Segedin/ voz broj 7306 Segedin (17.58)-Subotica (19.24) /presedanje Subotica/ IC voz broj 555 Subotica (20.00)-Beograd Centar (21.19).
Putnici koji se opredele za ovaj način putovanja, vozne karte mogu kupiti po specijalnim ponudama, koje važe za 2.razred:

Budapest Subotica specijalna relaciji Subotica-Budimpešta po ceni od 19 evra
Budapest Novi Sad specijal na relaciji Novi Sad-Budimpešta po ceni 28 evra i
Budapest Beograd specijalna relaciji Beograd Centar-Budimpešta po ceni 32 evra.
Pored vozne karte, putnici treba da obezbede za putovanje i rezervaciju mesta, koja na relaciji Beograd Centar-Subotica iznosi 120 dinara, a za vozove na relaciji Segedin-Budimpešta 3 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Isti uslovi za cene voznih karata i rezevacije mesta važe i u obrnutom smeru.
 
Poslednja izmena:
Zašto je skuplje kod nas nego kod Mađara? 32+5 evra za rezervacije izađe 37 evra, kod njih na sajtu je 26 evra. Plus je jeftinije mnogo uzeti odvojeno BG - SU - SG - BP online.

Nadam se da neće ostati ove cene za direktan voz kad bude krenuo za Budimpeštu. 35 evra je dosta...
 
Zašto je skuplje kod nas nego kod Mađara? 32+5 evra za rezervacije izađe 37 evra, kod njih na sajtu je 26 evra. Plus je jeftinije mnogo uzeti odvojeno BG - SU - SG - BP online.

Nadam se da neće ostati ove cene za direktan voz kad bude krenuo za Budimpeštu. 35 evra je dosta...
Mađarske cene su bez rezervacija sedišta, ako se kupuje karta koja zahvati IC na BG-SU onda dodaju kasnije opciju "odaberi sedište" koja se naplaćuje.

Svakako jeftinije su pojedinačne karte, ono što je pogodnost ove karte je da ako je i kupiš unapred a ne iskoristiš važi tipa par dana (sem rezervacija sedišta) i tako nešto...

Međutim do Pešte nije obavezno uzeti rezervaciju sedišta jer voz sadrži i deo koji nije IC.
 
Iskreno šokiran što su stavili kao informaciju na sajt nisam očekivao.
Pogledajte prilog 255009


14.10.2025
Putovanje vozom do Budimpešte
„Srbijavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da se uspostavljanjem saobraćaja do Subotice, otvorila mogućnost putovanja do Budimpešte, koje se realizuje uz 2 presedanja i to u stanicama Subotica i Segedin.

Veze vozova na relaciji Beograd Centar–Budapest Nyugati

IC voz broj 540 Beograd Centar (6.00)-Subotica (7.19) /presedanje Subotica/voz broj 7303 Subotica (7.37)-Segedin (9.02) /presedanje Segedin/ IC voz broj 737 Segedin (9.44)-Budapest Nyugati (12.14).
IC voz broj 546 Beograd Centar (12.00)-Subotica (13.19) /presedanje Subotica/voz broj 7305 Subotica (13.37)-Segedin (15.02) /presedanje Segedin/ IC voz broj 713 Segedin (15.44)-Budapest Nyugati (18.14).
IC voz broj 548 Beograd Centar (14.00)-Subotica (15.19) /presedanje Subotica/voz broj 7307 Subotica (16.37)-Segedin (18.02) /presedanje Segedin/ IC voz broj 701 Segedin (18.44)-Budapest Nyugati (21.14).
Veze vozova na relaciji Budapest Nyugati-Beograd Centar

IC voz broj 700 Budapest Nyugati (5.35)-Segedin (8.16) /presedanje Segedin/ voz broj 7302 Segedin (8.58)-Subotica (10.24) /presedanje Subotica/ IC voz broj 547 Subotica (12.00)-Beograd Centar (13.19).
IC voz broj 714 Budapest Nyugati (11.45)-Segedin (14.16) /presedanje Segedin/ voz broj 7304 Segedin (14.58)-Subotica (16.24) /presedanje Subotica/ IR voz broj 653 Subotica (17.00)-Beograd Centar (18.38) ili IC voz broj 553 Subotica (18.00)-Beograd Centar (19.19).
IC voz broj 706 Budapest Nyugati (14.45)-Segedin (17.16) /presedanje Segedin/ voz broj 7306 Segedin (17.58)-Subotica (19.24) /presedanje Subotica/ IC voz broj 555 Subotica (20.00)-Beograd Centar (21.19).
Putnici koji se opredele za ovaj način putovanja, vozne karte mogu kupiti po specijalnim ponudama, koje važe za 2.razred:

Budapest Subotica specijalna relaciji Subotica-Budimpešta po ceni od 19 evra
Budapest Novi Sad specijal na relaciji Novi Sad-Budimpešta po ceni 28 evra i
Budapest Beograd specijalna relaciji Beograd Centar-Budimpešta po ceni 32 evra.
Pored vozne karte, putnici treba da obezbede za putovanje i rezervaciju mesta, koja na relaciji Beograd Centar-Subotica iznosi 120 dinara, a za vozove na relaciji Segedin-Budimpešta 3 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Isti uslovi za cene voznih karata i rezevacije mesta važe i u obrnutom smeru.

Treba isto napomenuti da je stanica u Szegedu veoma retardirana jer je ceonog tipa i to samo istorijskim dogadjajima koji su doveli do rusenja mosta preko Tise pa samim tim stanica koja je bila prolaznog tipa je sada corsokak a pruga postoji par stotina metara sa druge strane reke, i taj problem postoji jos od drugog svetskog rata...
No dobro taj grad Szeged koliko god bio lep je u strasnoj stagnaciji, kad je on 1999 imao 2 mosta a Novi Sad 0, uskoro ce situacija biti 5 prema 2 u korist Novog Sada, a to su 2 grada slicne velicine, po mom misljenju, madjari treba sto pre da se probude i da preurede taj zelenicki nonsens da moraju kompozicije u Szegedu da menjaju smer kretanja u gradu od 250000 stanovnika. Kako onda do Budimpeste bez 2 presedanja?
 
Segedin je konačna stanica za sve vozove, tako da vozovi ne menjaju smer u smislu u kojem si ti naveo. Taj nastavak preko Tise je ionako neelektrificiran i obična je lokalna pruga, koja je izgubula značaj još 1918, odnosno raspadom Austrougarske. Zato
nikad nije ni obnovljen most preko Tise, jer ni ne postoji potreba. Glavni železnički pravci za Rumuniju i Srbiju ne idu preko Segedina.
 
Vrh