Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Nemaš pojma o Vojvodini, i to nikakav traktat ne može da prikrije.
Пола фамилије ми је из Војводине и ниједна количина жучи усмерена на сопствени народ који живи јужније не може да сакрије чињеницу да је трагедија те покрајине дошла са комунистима који су је опљачкали и пренели њен капитал у Хрватску и Словенију, претворивши је у аграрну колонију. Као што не може да сакрије ни чињеницу да је сам пројекат њене "аутономије" огроман фијаско. За паре које је "покрајинска влада" узела до сада је цела Војводина могла да се испресеца експресно брзим возовима, да има врхунске путеве, кристално чисту воду, ваздух, канализацију и беспрекорне градове и села. Запитај се зашто није и зашто су то инвестиције које или мора да додатно финансира републичка власт (као пруга до Суботице) или се од ње то очекује (попут воде у Зрењанину)
 
Децентрализација по границма управних округа са сопственим изворима финансија (порезом на имовину), примарним и секундарним школством и здравством као и локалним избором самоуправе и народних посланика.

Република би држала институције терцијалног нивоа и имала надзорну а не управљачку улогу.

Све испод овога је превелико уситњавање а изнад је концентрација моћи.

Србија би била подељена на изборне јединице једнаке окрузима а изборни систем за посланике би био већински вишемандатни где би сваки округ бирао број својих посланика од 250 сразмерно броју бирача изашлих на изборе у том округу у односу на укупан број изашлих бирача на изборима.

800px-Okruzi_Srbije.PNG



ПС. Ево и број мандата по изборној јединици какав би био:


1759917962395.png
 
Poslednja izmena:
Нешто је АИ погрешио у расподели мандата, ево поново:

1759918191085.png
 
Za ovakvu decentralizaciju potrebna je promena državnog uređenja i promena Ustava. Uspostavio bi se dvodomni sistem, odnosno poseban parlament koji bi se bavio samo okruzima. Osim toga, Beograd mora administrativno da se razdvoji na Prestonicu i Okrug.
 
Za ovakvu decentralizaciju potrebna je promena državnog uređenja i promena Ustava. Uspostavio bi se dvodomni sistem, odnosno poseban parlament koji bi se bavio samo okruzima. Osim toga, Beograd mora administrativno da se razdvoji na Prestonicu i Okrug.
Баш сам и предложио зато што није потребна промена Устава, већ само измена Закона о избору народних посланика тј. "Народну скупштину чини 250 народних посланика, који се бирају на непосредним изборима, тајним гласањем, у складу са законом."

Извод из Устава:


1. Народна скупштина

Положај Народне скупштине

Члан 98.


Народна скупштина је највише представничко тело и носилац уставотворне и законодавне власти у Републици Србији.

Надлежност

Члан 99.


Народна скупштина:

1. доноси и мења Устав,
2. одлучује о промени границе Републике Србије,
3. расписује републички референдум,
4. потврђује међународне уговоре кад је законом предвиђена обавеза њиховог потврђивања,
5. одлучује о рату и миру и проглашава ратно и ванредно стање,
6. надзире рад служби безбедности,
7. доноси законе и друге опште акте из надлежности Републике Србије,
8. даје претходну сагласност на статут аутономне покрајине,
9. усваја стратегију одбране,
10. усваја план развоја и просторни план,
11. усваја буџет и завршни рачун Републике Србије, на предлог Владе,
12. даје амнестију за кривична дела.

У оквиру својих изборних права, Народна скупштина:

1. бира Владу, надзире њен рад и одлучује о престанку мандата Владе и министара,
2. бира и разрешава судије Уставног суда,
3. бира председника Врховног касационог суда, председнике судова, Републичког јавног тужиоца, јавне тужиоце, судије и заменике јавних тужилаца, у складу са Уставом,
4. бира и разрешава гувернера Народне банке Србије и надзире његов рад,
5. бира и разрешава Заштитника грађана, и надзире његов рад,
6. бира и рaзрешава и друге функционере одређене законом.

Народна скупштина врши и друге послове одређене Уставом и законом.

Састав Народне скупштине

Члан 100.


Народну скупштину чини 250 народних посланика, који се бирају на непосредним изборима, тајним гласањем, у складу са законом.
У Народној скупштини обезбеђују се равноправност и заступљеност полова и представника националних мањина, у складу са законом.

Избор народних посланика и конституисање Народне скупштине

Члан 101.


Изборе за народне посланике расписује председник Републике, 90 дана пре истека мандата Народне скупштине, тако да се избори окончају у наредних 60 дана.
Прву седницу Народне скупштине заказује председник Народне скупштине из претходног сазива, тако да се седница одржи најкасније 30 дана од дана проглашења коначних резултата избора.
Народна скупштина на првој седници потврђује посланичке мандате.
Народна скупштина конституисана је потврђивањем мандата две трећине народних посланика.
На одлуку донету у вези са потврђивањем мандата допуштена је жалба Уставном суду, који по њој одлучује у року од 72 сата.
Потврђивањем мандата две трећине народних посланика престаје мандат претходног сазива Народне скупштине.
 
Prvo što treba uraditi je smanjiti broj poslanika na 150 ili manje. Većina njih sedi tu da bi stiskali taster, jedni isti se vrte za govornicom.

Primera radi Italija ima 400 poslanika na 10 puta više stanovnika. To je jedan poslanik na 150.000 ljudi. Kod nas je jedan na 25.000.
 
Prvo što treba uraditi je smanjiti broj poslanika na 150 ili manje. Većina njih sedi tu da bi stiskali taster, jedni isti se vrte za govornicom.

Primera radi Italija ima 400 poslanika na 10 puta više stanovnika. To je jedan poslanik na 150.000 ljudi. Kod nas je jedan na 25.000.
То је:
1. Измена Устава;
2. Повећавање концентрације моћи;
3. Смањење учествовања мањинских група;
4. У случају примене горњег предлога онда би изборне јединице могле имати по 1-3 представника што није добро.

Није неки трошак у односу на штету.
 
За паре које је "покрајинска влада" узела до сада је цела Војводина могла да се испресеца експресно брзим возовима, да има врхунске путеве, кристално чисту воду, ваздух, канализацију и беспрекорне градове и села. Запитај се зашто није и зашто су то инвестиције које или мора да додатно финансира републичка власт (као пруга до Суботице) или се од ње то очекује (попут воде у Зрењанину)
Kapiras da to vazi za sve nivoe, opstine, preduzeca (EPS, Telekom, itd.)?
Za pare koje je Bgd 'vlada' uzela do sada je ceo Bgd mogao da bude ispresecan metroom, da ima vrhunske ulice, vodu, vazduh, kanalizaciju. Isto vazi i za republicku vlast. Pa jbn SNS mesecno ukrade jedan budzet Vojvodine (koji je realno jadan, sta 30% gradjana da radi sa 5% para?).
 
Срем, Банат и Бачка заједно сада имају отприлике онолико становника као и Београд (око 25% земље). Поређење би било адекватно када би Београд на сопствени буџет и на републичка улагања имао још додатних милијарду евра из државног буџета за себе као "покрајину".

А онда све иоле веће инвестиције у Београду биле финансиране или из републичког буџета које сви грађани у држави плаћају или из страних донација.

И то говоримо само о организационом, планском финансирању, уопште не улазим у то колико таква суманута организација поједе новца на корупцију и непотребни тзв. "overhead" ухлеба који нису потребни грађанима.

Децентрализација по границма управних округа са сопственим изворима финансија (порезом на имовину), примарним и секундарним школством и здравством као и локалним избором самоуправе и народних посланика.

Република би држала институције терцијалног нивоа и имала надзорну а не управљачку улогу.

Све испод овога је превелико уситњавање а изнад је концентрација моћи.

Србија би била подељена на изборне јединице једнаке окрузима а изборни систем за посланике би био већински вишемандатни где би сваки округ бирао број својих посланика од 250 сразмерно броју бирача изашлих на изборе у том округу у односу на укупан број изашлих бирача на изборима.

800px-Okruzi_Srbije.PNG



ПС. Ево и број мандата по изборној јединици какав би био:


Pogledajte prilog 254296

Ово би могло уместо општина, где је тај средњи ниво власти укрупњен као што је то случај са неким другим европским земљама. Ако би се само додао као још један ниво онда би фијаско "аутономне покрајине" био проширен на целу земљу па би сваки човек морао да финансира 4 нивоа власти и политичара у земљи која има мање становника од града Њујорка (5 ако рачунамо стамбене управнике хах)

Моја основна теза је да је сам концепт "аутономне покрајине" организационо бесмислена, идеолошка склепотина коју нико други у Југославији није имао, никада не би имао чак и када има далеко веће историјско/културно оправдање (као Далмација) и да би се рукама и ногама борили против тако нечега (као Албанци против ЗСО или Бошњаци против РС). Не постоји ништа што АП Војводина може специфично да ради што не може да се децентрализује на општине или месне заједнице или централизује на републику а за милијарде евра којима располаже би могли да решимо бескућништво и "нехигијенска насеља" за један једини мандат.

Стичем утисак да људи мешају концепт утицаја грађана на републичку власт и организационе структуре саме по себи. "АП Војводина" је суштински бесмислена ако говоримо о моћи грађана јер све што се одлучи може без проблема да се прегази са врха. Уместо да се то реши, направљена је бесмислена структура за маторе популисте да добијају паре и ћуте иако грађани и даље немају моћ (а ни паре које су им одузете)

Проблем који људи имају, да је централна власт у Београду асиметрично јака, би могао да се реши ако би људи ван београдског региона бирали представника за неки горњи дом парламента који би имао моћ вета, контролисао републички буџет и бранио интересе људи ван престонице. Не би чак ни морало да се троше паре на то јер би могао да се задржи исти број посланика, само за доњи и горњи дом заједно (150 + 100). И тиме би интереси свих грађана били задовољени, без потребе за икаквим "аутономним покрајинама", са далеко више новца за решавање сиромаштва и на начин где људи ван Београда имају моћ над истим.
 
Аутономија Војводине у оквиру Србије заправо баш и јесте идеја и продукт хрватских националних тежњи. По писању, ако се добро сећам, Илариона Руварца, Хрвати су још у време стварања КСХС "испипали терен" и предложили аутономију Војводине а на шта нису удостојени ни одговора, разумљиво.
Као и након стварања КСХС а непосредно пре стварања Бановине Хрватске.
Кругови унутар ХСС-а и католичке цркве активно су између два рата радили на терену ширећи ту идеју.
Активно су радили и на томе да питање Буњеваца у Бачкој реше у своју корист и у томе делимично успели јер се тада међу Буњевцима јавио први расцеп.
Доста је занимљиво је да је ХСС предлагала и у некој будућој заједници Црну Гору видела као будућу Бановину/самоуправне области, Босну као или самосталну самоуправну област или као простор подељен између будуће Бановине Хрватске и Србије а Војводину као област која би била аутономна у односу на Србију.
 

Prema odluci, podnosioci predstavke i Vlada Srbije postigli su sporazum, prema kojem se Vlada obavezuje da svakom od njih (očeva) isplati po 30.000 evra na ime odštete i troškova.

Delom je za zlatnu medalju jer da nema suda Srbija ne bi bila primorana da deluje proaktivno i isplati ljudima neku odštetu. Tako da je za zlatnu što se eto i dalje taj sud odnosi na nas i nas vezuje. Nismo još u stadijumu da nas se ne tiče.

A naravno za crnu da ne može biti crnja je zataškavanje i svesna odluka da mladi momci budu likvidirani od strane države. Jer u najviši vojni objekat zatvorenog tipa ne može da ih ubije neko s ulice i bez debelog razloga da krene organizovano zataškavanje, montiran proces pred vojnim sudom gde jedan od njih dobija i stigmu ubice i mentalno nestabilnog. Jer država štiti viši interes. Brani srpstvo, obraz junacke nam vojske, šta? Poveriš im decu, vrate ih u kovčegu i još optuže da su sami odgovorni. Jezivo.
 
Као и након стварања КСХС а непосредно пре стварања Бановине Хрватске.
Кругови унутар ХСС-а и католичке цркве активно су између два рата радили на терену ширећи ту идеју.
Активно су радили и на томе да питање Буњеваца у Бачкој реше у своју корист и у томе делимично успели јер се тада међу Буњевцима јавио први расцеп.
Доста је занимљиво је да је ХСС предлагала и у некој будућој заједници Црну Гору видела као будућу Бановину/самоуправне области, Босну као или самосталну самоуправну област или као простор подељен између будуће Бановине Хрватске и Србије а Војводину као област која би била аутономна у односу на Србију.
AP Vojvodina bi morala biti ukinuta sto pre je moguce i po svaku cenu - potupno besmislen entitet.
 
Доста времена ће проћи док се не стекну услови да то буде могуће, треба измена Устава.

А зашто вам не смета и скоро исти такав статус града Београда? Ту такође постоји додат још један ниво власти и додатне паре које немају грађани централне Србије.
 
Доста времена ће проћи док се не стекну услови да то буде могуће, треба измена Устава.

А зашто вам не смета и скоро исти такав статус града Београда? Ту такође постоји додат још један ниво власти и додатне паре које немају грађани централне Србије.

Није истина, Београд је град и има статус као и Нови Сад или Ниш. Не постоји тај међуниво налик АП, када би постојао ми би над главом формално имали

Месну заједницу
Градску општину
Град Београд
Аутономну Покрајину Београд
Републику Србију

При чему би "Аутономну Покрајину Београд" финансирали људи из целе земље у износу 2 милиона минималних нето плата.

Као што нпр. Новосађани имају

Месну заједницу
Градску општину Нови Сад (или Петроварадин)
Град Нови Сад
Аутономну Покрајину Војводину
Републику Србију
 
Није истина, Београд је град и има статус као и Нови Сад или Ниш. Не постоји тај међуниво налик АП, када би постојао ми би над главом формално имали

Месну заједницу
Градску општину
Град Београд
Аутономну Покрајину Београд
Републику Србију

При чему би "Аутономну Покрајину Београд" финансирали људи из целе земље у износу 2 милиона минималних нето плата.

Као што нпр. Новосађани имају

Месну заједницу
Градску општину Нови Сад (или Петроварадин)
Град Нови Сад
Аутономну Покрајину Војводину
Републику Србију
У праву си, сад сам прошао закон о главном граду.

Интересантно је да је финансијски дебаланс колико се изваја у Србији по глави становника у порезу на доходак грађана пошто се гомила државних институција и фирми (ЕПС, ЕДС итд.) које имају већину запослених по Србији воде да имају седиште у Београду па ту остаје већина пореза на доходак тј. 2/3 прихода Београда.

Више бих волео да укинемо порез на доходак, на наслеђивање и пренос апсолутних права а дигнемо порез на имовину и доприносе за уређење грађ. земљишта.
 
Poslednja izmena:
Део везано за наоружавање није тачан.
Оружје у Хрватску стизало је из земаља бившег источног блока које су се окретале западу и решавале старих совјетских залиха као и из западних земаља.
Део наоружања било је и наоружање бивше ЈНА.
Марићева доскочица из Ћирилице о томе како су Руси Хрватима дали С300 а нама нису хтели ни да га продају се изненађујуће добро примила међу људима иако није тачна.
С300 био је украјински и био је војно неупотребљив, искоришћен само за сликање као део пропагандног рата.
 
Poslednja izmena:
^^ Upravo to je najveći deo s kojim se nisam slagao, ali me mrzelo da pišem. 😁

Iz Ukrajine su ovi nabavili tu ljušturu S-300. I posle su im Ukrajinci radili i remonte Migova i Mil-ova.
 
Vrh