Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 331 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,2%

  • Ukupno glasača
    349
Апдејт: Три БМЦ-а на 9А један за другим, 3294 и 3308 су сустигли и 3353.
 
Jedva čekam vikend, kada će ukinuti 9, 10 i 14 zbog radova na Slaviji, a 9a produžiti do Banjice 2...
 
Juče je jedna prošla kod sajma ide 10 km/h. Kažu ne sme brže. Problem je što guŝi ostale tramvaje.
 
Skoro godinu dana prođe od "ganguline" preraspodele linija koja je naravno loša. Ima još neko vreme pa da zaista prođe godinu dana, ali neću sad o tome.
Izgubio gsp puno linija, neke funkcionišu sjajno, ali mnoge su propustile šansu da budu savršeno funkcionalne. Razmišljam se zašto je ovo ovako, što nije kad su izgubljene mnoge linije napravljene neke skoro cele zglobne i to pričam za ovo što sad drži GSP, a ne sad strela c&lc grupa i mnogi drugi. Izgubili 52, 56, 88 kao tada 100% zglobne linije, o potencijalnom povratku neki drugi put. Bilo je diskusija naravno o prilikama šta uraditi sa zglobnim autobusima, preraspodelom tih vozila itd.
Ali pričaću sada o sledećim linijama: 27E, 35, 58, 75, 78.
Kada se uspostavilo da može bez problema i danas da prođe solaris na 27E, mogla je da postane potpuno zglobna, a ako ne makar većinski zglobna. Ne bi onda bilo 18 vozila, manje naravno. Podela dva pogona sa raspoloživim zglobovima ili eto baš pola Novi Beograd pola Kosmaj. 95 je preterivanje sa povećavanjem broja autobusa na koliko već nisam siguran 43 ili tako nešto. Evo 27E može pomoći donekle samo da ima više od 4 solarisa/bmc ili šta već.
35 dobro stavljena na pola zglob pola solo, ništa više.
75 bukvalno je morala da postane pola pola, u najgorem slučaju obavezno 2/3 zgloba. Broj vozila bi ostao isti, eventualno skinuti jedan autobus uz obavezne zglobove.
Sama trasa 75-ice mi nije za solo bmc, već solarisi.
58 vraćeno na nekada 10 vozila, ali zbog pojedinih vozača sa 88, ubačeni zglobovi. Možda su ga preterali, nekad i treba zglob, nikako sad svih 10 vozila solarisi. Nisu mi normalni što često skraćuju 58 do Banovog Brda ili Mostara kao 58L. Ide na 15 minuta, kakve su to gluposti kraćenja!
78 uvek pun, možda nedeljom prazniji, ali zašto nije makar polovina solaris, ikarbus 218m ili čak plavi bmc.
Mnoge linije koje su se vratile GSP-u sam čekao da budu sa zglobovima i zato sam bio zadovoljan prvobitno, ovako propušteno mnogo. Nije kasno da izmene naknadno.
Što ne bude na primer 58 pola Novi Beograd pola Kosmaj, kad po scenariju gube puno polazaka na 27E?
71 kad ide na 9/10 minuta treba da ostane solo, ali ne smeju da prave voziće :confused:

Pod hitno mora Zemun da radi na najmanje 6/7 linija! Sad rade samo na linijama 15, 18, 78, 82 i 84. Treba pojačati princip pola jedan pogon pola drugi. Kao što je sad linija 37 po sličnom konceptu.

3016 izgleda definitivno rashodovan :cry:
 
Poslednja izmena:
58 vraćeno na nekada 10 vozila, ali zbog pojedinih vozača sa 88, ubačeni zglobovi. Možda su ga preterali, nekad i treba zglob
zglobovi na 58 van špica vozi 5 putnika, a na 75 dupke pun BMC. Ne razumem zašto se ne bi rotirala vozila sa 58 i 75. Zglob nema šta da traži na 58. Pogotovo pored zglobne 88.
 
Da li stvarno postoje ove linije i ko je njihov prevoznik?
Screenshot_20250916_093851.jpg
Screenshot_20250916_093859.jpg
Screenshot_20250916_093839.jpg
 
Novi Intouro by Strela... "kvačilo ima smetnju" :oops: 111 hiljada prešao... teško ide u R... da li je do vozača ili do kvaliteta, ne znam. Kao što ne znam kako ga ne mrzi da na autoputu ne koristi tempomat :censored: p.s. ne, ne vozi stranac nego Lasta
 
zglobovi na 58 van špica vozi 5 putnika, a na 75 dupke pun BMC. Ne razumem zašto se ne bi rotirala vozila sa 58 i 75. Zglob nema šta da traži na 58. Pogotovo pored zglobne 88.
Potpuno netačno,58 skoro uvek u podne puna putnika,kada god nema 37 koja je idalje većinski u kosmaju,svi koriste 58 kao alternativu.Potpuno zglobna 75 je nepotrebna dok šalju solo na 95,neka povećaju broj vozila koji i ovako imaju viška kao i vozača, zbog oduzimanja linija,Pišite Sjp-u ili Gsp-u možda se i nešto promeni.Što se tiče 88 ne bih je komentarisao dolaskom Strele voze u konvojima idalje pa je sledeći tek u Želetniku dok je njih 3 u razmaku od 1 stanicu.
 
Шта је проблематично?
Njegovo cimanje i trzanje pri svakoj mogućoj radnji i zahteva privikavanje, a to je baš jedini bus koji nijednom nisam vozio tokom obuke.
Da bi izbegao cimanje pri otpuštanju stanicne kočnice, moraš obavezno da držiš nogu na gasu neposredno pre nego što se zatvore vrata i onda autobus krene normalno, a ako to ne uradiš nekako cimne kad krene. Pri svakom zaustavljanju nizbrdo, pa čak i kad otvaraš vrata na stajalištu moraš da podigneš ručnu, isto tako držiš nogu na gasu i onda spustiš ručnu da bi izbegao to naglo cimanje pri kretanju koje je nizbrdo najgore. Nožni i ručni retarder na sam pritisak momentalno nabacaju autobus na 6kmh i da bi to izbegao, ti moraš konstantno da voziš na prvom stepenu ručnog retardera i da popuštaš pedalu gasa do trenutka kad retarder počne da radi i onda po malo popuštaš pedalu dok ga skroz ne uspori do te brzine od 6kmh i posle toga lagano na kočnicu da zaustavis vozilo. Takođe, sistem zna da sam ugasi ručni retarder i to zna da bude problem jer ja očekujem da ću ga usporiti retarderom, kad ono ništa i onda moram na nozni koji ga zabode.

Kabina takođe jako loše rešena, nekako je skučena tako da sediste može jako malo da se povuče nazad, a to je jako nezgodno jer je polozaj pedale gasa i kočnice dosta nizak i onda ti je koleno sve vreme u nezgodnom položaju, da je mene isto bolelo posle smene. Takođe u kabini je teška nebuloza da kod vrata nema apsolutno ničega, nego samo obična ploča, a tu je mogao da se napravi neki prostor za stvari, kao što ima kod Bmc-a, a naročito kod Solarisa gde tu možeš sve stvari da staviš. Prosto mi je smešno da nemam gde torbicu da stavim, pa moram da je okačim gore gde se stavlja jakna ili ranac.

Kad smo kod dobrih stvari to je svakako da jako dobro vuče i da uz kickdown pojede najveće uspone kao od šale. Uz to ima izuzetno dobre farove, gde se noću sve perfektno vidi i kočnica koja je dosta jaka i to je dobro barem kad ideš nizbrdo, pa onda ne moraš panično da nabadas kočnicu kao kod Bmc-a, ali ipak je Bmc zglobni autobus koji je dosta teži i možda se zato teško zaustavlja nizbrdo.

Kad uzmem sve u obzir, ovo nam je ubedljivo najgore vozilo i najteže za vožnju i slobodno mogu da kažem da je Bmc i Higer za ovo pojam sa vozacke strane, a da ne govorim za Solaris.
 
70126 иде са угашеним дисплејом прескаче станице и не прима путнике. Полазак у 10:57 из Блока 45.
 
Vrh