Šta je novo?

Tramvaji

Očigledno da gradske vlasti na primeru CAF-a nisu ništa naučile. Španac isto nije mogao na mnoge deonice, ali nisam verovao da će tako nešto, a možda i gore, da se ponovi.
Ова власт прави једно те исте грешке годинама. Што је @Bender Rodriguez једном написао, ово су слепци који не уче на својим грешкама, тако да не треба више ништа да те чуди.
 
Имаш тенденцију да нормализујеш многе катастрофалне процесе у шинском саобраћају у Србији односно увек се хваташ за делове тих процеса који ти дају простора за то. И овде си написао: "Sve je izgledalo identično kao što se dešava kod nas sa turcima".

А турци не могу у два кључна булевара читавог трамвајског система. Није се десило никада нигде осим наравно овде.
Aman čoveče, osvrnuo sam se na sama vozila a ne na infrastrukturu.
Da ti ponovim?
NA SAMA VOZILA A NE NA INFRASTRUKTURU!!!
Jesi sad ukapirao?
I da me zaobiđeš sa tvojim pokušajima da me uvučeš u to što ti želiš. To već godinama pokušavaš.
Imaš ovde brdo likova spremnih da se upuštaju u takvu raspravu.
A sad,slobodno,lagano i oslobađajuće produži pored mene.
 
За власт која тиранише Србију - нема лепих речи. А такође и за оне који по задатку покушавају да ту исту власт хвале или оправдавају.

Ја сам против ружних речи према власти. Ја сам за опцију да Србија заћути кад је у питању власт. Књаз Милош Обреновић је знао шта то значи.
 
Čemu nervoza i ovakav rečnik?
Зато што је ова власт лоповска и овде не могу да се користе лепе речи, нити да се придржаваш бонтона. Да је власт нормална, као што није, не би било оволиког бунта и псовки међу студентима и народом, као ни међу члановима форума. Такође, овде има много слуга овом режиму који провлаче све кроз ружичасте наочаре и својски се труде из петних жила да их одбране, не схватајући да ова власт протерује народ. Мења нацију и демографију државе. Ако не скинемо ове са власти силом и лустрацијом — обестиниће се оно што су Тарабићи прорекли — нестаћемо.

Pa samo to znas i da kazes, nikakav realan argument. Odma etiketa. Toliko o tome
То није етикетирање, већ прозивање. Пишеш да би писао, не размишљајући о последицама, и после се чудиш што те вређају и »етикетирају.« Не вреди; опет си оставио врата и прозоре у својој шупљој тикви широм отворене, и промаја ти је однела и оно мало мозга што си имао у небо под облаке. Таман си лепо почео, да би пар коментара касније све засвињио. Алал вера, мајсторе. Браво!
 
Poslednja izmena:
2-28.jpg
 
Gde će preostale 22 Božane uopšte voziti kada stignu ako ne mogu ni do Banjice ni do Ustaničke, a problemi sa infrastrukturom se do tada ne reše? Jedino 12 i 13, pa i da se takt pojača na tim linijama opet neće biti dovoljno da se uposli svih 25 vozila. Pre nedelju dana su slagali da može raditi na svim delovima mreže. O novom tenderu za 100 tramvaja više niko ni ne priča. I sa takvim oberlažovima, lopužama i probranim ološem na rukovodećim pozicijama treba razgovarati pristojnim rečnikom?
 
Ručno prebacivanje skretnica nam ne gine svakako😁
Gde će preostale 22 Božane uopšte voziti kada stignu ako ne mogu ni do Banjice ni do Ustaničke, a problemi sa infrastrukturom se do tada ne reše? Jedino 12 i 13, pa i da se takt pojača na tim linijama opet neće biti dovoljno da se uposli svih 25 vozila. Pre nedelju dana su slagali da može raditi na svim delovima mreže. O novom tenderu za 100 tramvaja više niko ni ne priča. I sa takvim oberlažovima, lopužama i probranim ološem na rukovodećim pozicijama treba razgovarati pristojnim rečnikom?
Malo smanjiti paniku, mogu da rade svuda, a kako sam čuo ivičnjaci mogu biti malo problem u dva Bulevara, jer su Bozankaya-e i nešto niže od CAF-ova za koje su se, takođe, prepravljala stajališta. I tad kad su prestavljena, očigledno su prepravljena knap. Problem koji je prilično lako rešiv u svakom slučaju. Previše je naduvanih priča, kao i za mimoilaženje tih tramvaja pa ništa.
 
Samom činjenicom da postoje poteškoće da tramvaj ne može da prođe nekom deonicom, pa bilo i minoran oko stajališta i ivičnjaka govori da projektni zadatak nije napisan eksploatacionim činjeničnim stanjem, već je pisan drugim razlozima.
Može jednom da se dogodi da pogrešiš, jer prvi put nabavljaš niskopodno vozilo (CAF), ali drugi put za isti tip vozila ne znam da li je zabeleženo igde.
 
@Jelancha
Ma svakako, al kažem da ne treba dizati paniku oko svega. Kao i priča od pre nekog vremena, sama infrastruktura ne treba da bude knap u bilo čemu, pa ni po pitanju stajališta. Možda smeta vratima kad se otvore, ne znam tačan razlog. Treba se fokusirati na krupne stvari, kao što je najava izbacivanja pruge kod Kalemegdana. Bozankaya-e su kupljene takve kakve su i sad nema nazad. Mnogo je važnije kako će nas služiti u godinama koje dolaze, a preživećemo tesanje ili zamenu ivičnjaka na stajalištima ako to zaista bude potrebno.
 
Мени је проблем да се представља као проблем померање ивичњака на 10-15 стајалишта. Ево, на путу за посао, (Брест, Белорусија) гледам озбиљније водоводне радове где уклањају ивичњак и враћају га. Кубик бетона је пре 15 година коштао око 70 евра, сада око 150 вероватно. 20 грађевинских дневница по стајалишту, ивичњаци се исти могу употребити, што је, хајде да лупим, 5000 евра по стајалишту. Типа 50,000-100.000 евра за систем који ће после тога трајно примати трамваје ширине 2,4м.

Ако нам је тако мало фалило да достигнемо тај стандард, то је одлично, паметно што су купљени шири трамваји.
 
Samom činjenicom da postoje poteškoće da tramvaj ne može da prođe nekom deonicom, pa bilo i minoran oko stajališta i ivičnjaka govori da projektni zadatak nije napisan eksploatacionim činjeničnim stanjem, već je pisan drugim razlozima.
Može jednom da se dogodi da pogrešiš, jer prvi put nabavljaš niskopodno vozilo (CAF), ali drugi put za isti tip vozila ne znam da li je zabeleženo igde.
Al realno 10cm na stajalištima je sitnica i ako su uzeli duži tramvaj koji ima veći kapacitet od Cafa, a 2m je kraći od istog i može da ide, tamo gde Caf ne prolazi. Ovde se diže panika, a tek je prvi izašao u saobracaj. Nije tramvaj kriv, što se neko ne seti da sredi raspale šine u BKA, jer ovako nema smisla da tu uništavaš skupo plaćeni i dugo čekani nov tramvaj.
 
Ретарди хоће да укину линију која дефинише центар града у просторном и у смислу духа места
Ретарди већ 15 година у континуитету десеткују трамвајски систем
Ретарди 40 година нису проширилу мрежу а онај километар који јесу урађен је толико квалитетно да се може сматрати актом тероризма
Ретарди канибализовали 15% савремене флоте трамваја а 50% им није оперативно
Ретарди бахато одбили договорену донацију квалитетних трамваја из Базела а да законски чист тендер за нове трамваје не могу и не желе да спроведу
Ретарди на намештеном тендеру набавили турске кршеве по највећој цени у Европи а који не одговарају мрежи Београда
Ретарди практично 80 година не могу да унапреде техничке карактеристике мреже а по питању геометрије кривина прилично сам сигуран да су исте рађене квалитетније пре једног века јер тада нису ни могли да имплементирају ону умоболну и небезбедну "технологију" извођења кривина из модула.

Баш уживамо у томе
 
Ja gubim nadu da će javni prevoz u Beogradu ikad biti rešavan u interesu građana. Svi koji se dohvate toga, razmišljaju samo kako da ukradu što više mogu. Sreće nemamo da jedan pošten ne može da dođe na funkciju koji će se time pozabaviti na način da radi za opšte dobro.

I ovi tramvaji, jeste dobro što nabavljamo nove najzad posle toliko godina, ali toliko kontroverze prati ovu nabavku od početka. Poražavajuće.
 
Ретарди хоће да укину линију која дефинише центар града у просторном и у смислу духа места
Ретарди већ 15 година у континуитету десеткују трамвајски систем
Ретарди 40 година нису проширилу мрежу а онај километар који јесу урађен је толико квалитетно да се може сматрати актом тероризма
Ретарди канибализовали 15% савремене флоте трамваја а 50% им није оперативно
Ретарди бахато одбили договорену донацију квалитетних трамваја из Базела а да законски чист тендер за нове трамваје не могу и не желе да спроведу
Ovo je u redu, opravdana kritika.
Ретарди на намештеном тендеру набавили турске кршеве по највећој цени у Европи а који не одговарају мрежи Београда
Tender jeste namešten. Da li su krševi, prerano je da ocenimo. Kao i Končar, po projektovanim parametrima su prilagođeniji Beogradu od KAF. Pomeriti nekoliko bandera i ivičnjaka, ako je to zboh šireg tramvaja, davno je trebalo da se uradi. Sporno je: 1) nekonkurencija na tenderu, 2) cena 30% veća nego za isti proizvod za drugi grad od istog proizvođača 3) potreba za tramvajima od 40 metara, što je standardna dužina perona u Beogradu (osim par stajališta) za milionski grad bez metroa. 4) nije napravljen korak ka unifikaciji parka (tender za 25 tramvaja, zato što sada tolko imamo para, sa mogućnošću proširenja tendera za još 25 za narednih 5 godina, sa korekcijom cene samo na osnovu berzanske cene sirovina).
Ретарди практично 80 година не могу да унапреде техничке карактеристике мреже а по питању геометрије кривина прилично сам сигуран да су исте рађене квалитетније пре једног века јер тада нису ни могли да имплементирају ону умоболну и небезбедну "технологију" извођења кривина из модула.

Баш уживамо у томе
Tamo gde je moglo, krivine su poluprečnika 50 metara ili više. Ali u zoni Kruga dvojke ima dosta mesta gde jeste smisleno imati krivine malog poluprečnika. Kod Mosta na Adi, gde je spucano pola milijarde evra, stvarno jeste retardirano što su ostale oštre krivine i tramvaja i železnice iz 19.veka, pa i na novoj preskupoj rampi za spuštanje sa mosta je preoštra krivina. Moj izvor informacija pominje da je trenje u krivini za spuštanje sa mosta za jedva 5-6 godina kolosek već "izjeden" za jedan santimetar.

Da se vratimo na neširenje mreže. Da se širilo po jedan kilometar prosečno u svaku nekriznu godinu od 2002. kada je GSP doveden u red, bilo bi 23 kilometra do sada. To je na primer:
1) Hajat - Zemunski park 5km
2) Delta Siti - Enjub 2,5km
3) Bulevar umetnosti - Hipodrom 3km (u okviru gradnje bilo koje varijante mosta između Novog Beograda i Čukarice.
4) Banovo brdo - Vidikovac 4,5km
5) Palilulska pijaca - Svetogorska - Makedonska - Vasina - Kalemegdan ( Varijanta povratka tramvaja u centar, sa kojom tramvaj ostaje neprekidno funkcionalan u toku radova na metrou Vuk - Trg Nikole Pašiča - Trg republike/Terazije varijante - Hajat.) 2km
6) Mostar - Prokop - Autokomanda 1,7km (skupa, ali strateška deonica).
7) Omladinski stadion - Rospi Ćuprija (novi depo). 2,4km
8) Blok 45 - Bežanija Grand kafa (presecanje T6 Spoljne magistralne tangente, Grčke i Surčinske 2km

Toliko para smo imali uvek od 2002, samo nismo imali pameti, ideja, kompetencija na pozicijama odlučivanja. Osim tramvaja za Prokop, sve ostalo se može raditi u okviru nekih drugih važnih infrastrukturnih projekata. Neke od tramvaja koje sam sugerisao nisam upisao, poput tramvaja do ulaska u Kaluđericu, Kumodraža 2, Mirijevski krug sa tunelom ka Mirijevu od Radio industrije, preko Dunava za Dunavski venac, Bežaniju preko Studentskog grda, ali da imamo ovoliko razvijenu mrežu, sa nekim unapređenjima na postojećoj, imali bi mnogo funkcionalniji grad.

I pri tome bi ostajalo para za mostove, krčenje udžerica za glavne ulične pravce, kanalizaciju, socijalnu infrastrukturu. Moguće da bi i za metro bilo, ili bar premetro/Tramvajski terazijski tunel.
 
Predlog za sistem informisanja putnika u tramvajima, ukoliko bi mastali da bi do njegovog formiranja u vidu ekrana ikada doslo. Ukoliko neko od nadleznih ovo gleda.
Pogledajte prilog 247181
Sviða mi se ovako ovo treba da izgleda i tako je svuda u svetu. Samo bih više istakao sledeću stanicu a ne krajnju odrednicu. Obično je tako svuda i daj gornji deo je uvek dinamički.
 
Заборавих и директно и незаконито кршење стратегије ширења шинског саобраћаја како дивљом градњом (Вишњички булевар ) тако променама пдр-а (БКА). Турски трамваји по квалитету ентеријера јесу кршеви а видех их и уживо у Темишвару - После годину дана крче као наши каф-ови после деценију и по.

Карло, мислио сам на оно модуларно "решење" кривина где они сваку кривину решавају из истих модула па зато имамо у кривинама оно нагло љуљање трамваја и вероватно најспорије а уједно и најнекомфорније трамвајске кривине на свету.

Ту заправо уопште нису проблем радијуси кривина у центру града.
 
Izgleda da planiraju Bozankaya-u da puštaju malo na 10-tku, što sugeriše da stajališta moguće i nisu problem. Al pruga u Bulevaru kralja Aleksandra sigurno jeste, naravno od Cvetka do Ustaničke, pogotovu od stare okretnice do Ustaničke. Moguće da neće ići novi tramvaji na tu stranu do neke ozbiljnije rekonstrukcije.
 
Vrh