Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Fantastično. Toliko primitovno tj ogoljena tehnologija (ručica, lanac, crvena / bela / zelena, boja koja se menja...) a tako kompleksna, precizna i radi sve kao i ove nove (kreni, stani, levo, desno, rampa, ulaz, izla...). Samo što je skretničar imao baš posla.

Ovde jedino nedostaje parnjača :)
 
Руси те ликовне знаке зову семафор, а то што ми зовемо семафор, они зову свет(л)офор.
Interesantno je da je semafor originalno bio naziv za optički telegraf. Postojale su mreže stanica sa ogromnim kazaljkama, putem kojih je bilo moguće preneti poruku stotinama kilometara za par minuta. Zadržan je isti naziv za likovne signale na železnici, pa potom i za drumski saobraćaj. Očigledno se kod nas odomaćio izraz, pa nije promenjen ni kada su drumski signali elektrificirani.
Potpuno nepovezano, takođe mi je interesantno da se u Južnoj Africi semafor zove robot.
 
Interesantno je da je semafor originalno bio naziv za optički telegraf.
1753775387635.jpeg

1753775409610.png
 
Ima li neko logicno objasnjenje zasto putnicki voz ne ide do Pancevo-Vojlovovice ako svaki dan vidim teretni kako prolazi evo vec mesec dana ne saobraca.
 
Ima li neko logicno objasnjenje zasto putnicki voz ne ide do Pancevo-Vojlovovice ako svaki dan vidim teretni kako prolazi evo vec mesec dana ne saobraca.
Na deonici Pančevo Varoš - Vojlovica je isključen napon zbog prolaska vangabaritnih pošiljki.
Teretni ka Vojlovici ionako isključivo idu sa dizel vučom.
 
Da li neko zna kako je moguce kupiti kartu za dva putnika koji oba imaju SRB PLUS 13 karticu?
 
Тренутно никако у апликацији или на сајту. Кад су у апликацији избацили обавезно уношење имена и датума рођења другог путника нису уопште размиљали о томе, па су избацили и опцију куповине карте за више људи са Срб+. А на сајту исто само за првог путника може да се изабере Срб+ повластица. Једноставно су се одлучили на приступ да повежу један Срб+ да једним налогом и ћао. По мени погрешан потез јер није морало тако, али изгледа да им је тако било једноставније.

Једино решење без одласка на благајну је да направиш други налог за тог другог путника и купиш тако карту. Јесте додатних пар минута посла, али боље него чекати на благајни.
 
To bilo prihvatljivo ali kako da znam da ce sedeti jedan pored drugog. Nema izbora sedista kao na MAV ili OeBB, ili barem ja nisam nasao tu opciju.
 
Данас имамо 2 ДМВ 711 ефикасно ангажованих на линији за Вршац, а ка Јужном Срему и Мачви 2 врло неефикасно ангажоване гарнитуре. Линија за Вршац им огромну предност у виду три централне станице/стајалишта у зони тешко достуној друмским транспортним средствима: Карађорђев парк, Вуков споменик и Панчевачки мост. Подсетимо, Беовоз за Панчево са свега два пара полазака дневно до ових станица је био врло успешан. Став о томе да линија треба да изађе на Вуков споменик сам слушао и у Шапцу и у Срему, а проистиче из логике, зато што су људи нормални. Успешност линије за Вршац се огледа поред свега и у поласцима распоређеним преко целог дана, што задовољава различите потребе. Зато сам и предложио ред вожње који покрива неколико смена у Шапцу, из најнасељенијег смера, из смера Лознице. Разлика брзине воза и аутобуса је занемарљива, као што је то случај и са Вршачким правцем. На краткој линији у условима конкуренције је тржишно скоро неопростиво да немаш избор полазака и нити уклапање са сменама. Београд - Темишвар сам 2011 често користио. Није каснио, имао је брзину као аутобус, два пута јефтинију карту, а јако мало путника.

Смер: Вршац - Панчево - Београд - Шабац - Лозница - Зворник
Станице и стајалишта: Вршац, Влајковац, Уљма, Николинци, Банатски Карловац, Алибунар, Владимировац, Банатско ново село, Панчево варош, Панчево главна, Панчевачки мост, Вуков споменик, Карађорђев парк, Прокоп, Нови Београд, (Тошин Бунар, Земун), Стара Пазова, Рума, Буђановци, Никинци, Платичево, Кленак, Шабац, Мајур, Штитар, Дубље, Петловача, Рибари, Прњавор, Ново Село, Лешница, Јадарска стража, Липница, Лозница, Бања Ковиљача, Горња Ковиљача, Брасина, Доња Борина, Радаљска река, Мали Зворник.
Вршац 1Вршац 2Београд 1Београд 2Вршац 1Београд 1Београд 2Вршац 2Београд 1
Вршац4:355:357:459:5712:2716:1318:05
Панчево главна5:536:539:039:3311:1513:4517:3119:23
Вуков споменик6:157:159:259:5511:3714:0717:5319:4522:04
Прокоп6:227:229:3210:0211:4414:1418:0019:5222:11
Прокоп6:227:3210:0211:5414:2418:1019:5222:22
Земун6:3310:1320:03
Рума8:2112:4315:1318:59
Рума8:3612:5815:2819:14
Шабац9:0813:3016:0019:46
Шабац9:2313:4516:1520:01
Лозница10:2314:4517:1521:01
Мали Зворник10:5317:4521:31

Смер: Зворник - Лозница - Шабац - Београд - Панчево - Вршац
Станице и стајалишта: Мали Зворник, Радаљска река, Доња Борина, Брасина, Горња Ковиљача, Бања Ковиљача, Лозница, Липница, Јадарска стража, Лешница, Ново Село, Прњавор, Рибари, Петловача, Дибље, Штитар, Мајур, Шабац, Кленак, Платичево, Никинци, Буђановци, Рума, Стара Пазова, (Земун, Тошин Бунар), Нови Београд, Прокоп, Карађорђев парк, Вуков споменик, Панчевачки мост, Панчево главна, Панчево варош. Банатско ново село, Владимировац, Алибунар, Банатски Карловац, Николинци, Уљма, Влајковац, Вршац.
Београд 1Вршац 1Београд 2Београд 1Београд 2Вршац 2Вршац 1Вршац 2Београд 1
Мали Зворник5:0511:4518:05
Лозница5:3512:1515:0018:35
Шабац6:3513:1516:0019:35
Шабац6:5013:4516:1519:50
Рума7:2214:1716:4720:22
Рума7:3714:3217:0220:37
Земун5:236:5513:5020:30
Прокоп5:347:068:2914:0115:2417:5420:4121:29
Прокоп5:347:068:299:5614:0115:3418:0420:4121:29
Вуков Споменик5:417:138:3610:0314:0815:4118:1120:4821:36
Панчево Главна6:037:358:5810:2514:3016:0318:3321:10
Вршац7:218:5311:4315:4817:2119:5122:28

Овде постоји резерва за додатне поласке 22-23 из Београда и за Шабац и за Вршац, али то треба када су манифестације, евентуално петком због студената. Друге дане не верујем да га је могуће попунити. Ред вожње је направљен у односу на систем смена, при чему су свесно занемарене смене у Лозници и Руми (а које су и раније биле занемарене). Ка Зворника сва укрштавања су у Шапцу, Ка Вршцу у Банстском новом селу, које за овај ред вожње дању мора бити поседнуто. Са укрштавањем у Алибунару или Панчеву се промашују многе смене.
 
Vrh