Šta je novo?

Istorija JGP-a

@1111 Koliko se secam i pogon 'Karaburma' je imao par Italijana ili mozda gresim?
296 je bio neki prastari FIAT,ovako je od prilike izgledao.
fiat zemun.png
 
Neki rezime ovog perioda:

  • Trole 14, 15 i 16 (iz 50ih) sa Zelenog venca postaju autobusi, 16 se produžuje do Karaburme. Zašto je 14 preimenovana u 84 kada tramvaja 14 još nema ni u naznakama?
  • Kasnije nastupa trend ukidanja pomoćnog slova, pa 16б nešto kasnije postaje 66.
    103 sa Botaničke bašte već oko 1987. postaje 95, najpre ostaje sa tog terminusa, kasnije se spaja sa 66 i dobijamo liniju Borča – Blok 45
  • Autobus sa trasom poput 16e nemamo danas, mislim da je jedina linija koja se posle Kneza Miloša ikada uključivala na most Gazela danas 74
  • Krajem 1970ih je vozio autobus 12 kroz Kralja Milana (zajedno sa trolom 11 i autobusom 13. Najbliže toj trasi je današnji 42 koji je nekad, kraće, i polazio sa Trga republike, međutim na ovoj mapi su prisutne linije 32 (neka kombinacija današnjih 41 i 42) i autobus 41.
  • 36г očigledno kadnije postaje 77 (polazak ispred Pete gimnazije, zajedno sa 76)
  • 31 i 31a postaju 51 i 52, najpre identično, posle je 51 premeštena da polazi sa Slavije pa sa Gl.Žel.stanice a 52 sa Zelenog venca
  • 43 dok je išao sa Topčiderskog brda nije uvek okretao gde to čini danas 44, već se stanica posle Topčiderske zvezde smatrala za krajnju. U suprotnom smeru 43 se uključivao kod BIGZ-a u Bulevar vojvode Mišića, a odatle sve do Pančevca identično kao 23
  • 201 ne postoji baš dugo
  • 47a je preimenovan u 48, a 47 produžen do Resnika. Tokom krize oba su sa Dunev stanice skraćena do Slavije, Kasnije je 48 ponovo produžen, 47 nikad. Jedno vreme su se pojavljivali 47e i 48e. Išli su od Slavije ka Miljakovcu i stajale na svakoj tipa četvrtoj stanici
  • Neki autobusi decenijama ne menjaju trasu, 16, 24, 25, 26, 37, 38...
  • Tramvaji 1 i 3 su pre Kneževca išli do Rakovice. Zna li neko gde su tačno okretale i može li se videti danas ostatak te okretnice?
 
Koliko se secam i pogon 'Karaburma' je imao par Italijana ili mozda gresim?
Bila su dva i bili su redovni na liniji 32E, tako da je cela linija dugo bila "italijanska". Izuzetno simpatični autobusi. Unutra su imali samo po jedno sedište sa svake strane. Deluje da su bili uži i kraći zbog konfiguracije italijanskih gradova.
  • 201 ne postoji baš dugo
Jako lep rezime. Da dodam samo za 201... Preimenovan je kasnije u 32L i vozio je od Omladinskog stadiona kao i ostale linije poteza 100 i 200. Za vreme sankcija nije saobraćao. Nakon sankcija je jedno vreme ponovo radio ponovo kao 32L, mada pošto je išao na Lešće, a ne u Višnjicu, bilo je to vrlo nepraktično. Autobusi zato nisu nosili taj broj već su na onoj tabli sa žutim ciframa iz tog perioda pisali LOCA (od lokal). Kasnije je iz tog razloga preimenovan u 35L. Kada je u sklopu privatizacije linija 202 pojačana četvrtim vozilom i uvedena linija 63, linija 35L još jednom je ukinuta.
 
Je l moze neko da se seti kada je menjana trasa 42 po Pevcu?

I kada je sa Kanarevog pustena do Slavije? Negde oko 2010. ?
 
  • Trole 14, 15 i 16 (iz 50ih) sa Zelenog venca postaju autobusi, 16 se produžuje do Karaburme. Zašto je 14 preimenovana u 84 kada tramvaja 14 još nema ni u naznakama?
16 je produžena do Karaburme već 1970, spajanjem sa tadašnjom 23 (Trg Republike - Karaburma). Linije 11-14 su prenumerisane postepeno, između 1979. i 1984. da bi se oslobodili brojevi za tramvaje, koji su bili planirani da idu sve do 16. U tom slučaju 15 je trebalo da postane 81 a 16 66, ali te dve linije nikad nisu uvedene.
  • Kasnije nastupa trend ukidanja pomoćnog slova, pa 16б nešto kasnije postaje 66.
  • Autobus sa trasom poput 16e nemamo danas, mislim da je jedina linija koja se posle Kneza Miloša ikada uključivala na most Gazela danas 74
16A, 16B, 16V, 16G i 16E redom su postali 65, 63, 67, 62 i 64. Otprilike 1980/81. je uvedena i 61 sa istom trasom kao 62, samo kraća do bloka 70a. Linije 61-64 su ukinute dolaskom tramvaja (61 je kratko opstala na relaciji Blok 70a - Bežanijsko groblje), pa su nakon nezadovoljstva građana uvedene 66, 68 i 69.
  • Krajem 1970ih je vozio autobus 12 kroz Kralja Milana (zajedno sa trolom 11 i autobusom 13. Najbliže toj trasi je današnji 42 koji je nekad, kraće, i polazio sa Trga republike, međutim na ovoj mapi su prisutne linije 32 (neka kombinacija današnjih 41 i 42) i autobus 41.
Taj 12 je i postao 41, a 32 42. 1985. su obrnuli deo trase kako bi 41 postala trolejbus (mrzelo ih je da vraćaju mrežu na Autokomandu ili su i dalje verovali da je nemoguće).
  • 36г očigledno kadnije postaje 77 (polazak ispred Pete gimnazije, zajedno sa 76)
36G je postala 76, pa je iz nje vremenom nastala 77. Postojale su i 36A,B,V. 36B je samo ukinuta, 36A je valjda produžena do bloka 45 i postala 72, mada je i ona ubrzo ukinuta, moguće zbog preklapanja sa 73 (stara 35 takođe produžena do bloka). 36V je postala 60.
 
Jel zna neko koje godine je uvedena linija 75 i da li je oduvek imala istu trasu kao i danas?
 
Jel zna neko koje godine je uvedena linija 75 i da li je oduvek imala istu trasu kao i danas?
Negde do '93 god je okretala kao današnja 82, trasom pored bežanijskog groblja. Nemam info da je ikad koristila samu okretnicu na ulazu. Potom je produžena do ulice posle maxi-ja i pravila krug ulicama marka pola i čekala vreme u vespučijevoj, pa se kroz milana vujaklije vraćala u grad. Posle je trajno produžena do današnje okretnice i čeka da se proširi grčka ulica, a sadašnjom trasom jednom krenu tramvaji. :)

Inače, do zelenog je skraćena zbog goriva i sankcija, te zanimljivo da nikad nije vraćena do vuka kao i 67 do omladinskog.
 
Vrh