Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Iskopao ovo
IMG_7041.jpeg
 
Automobili i biciklisti u tunelu dugackom 2 kilometra? U ovakvoj konstalaciji zbog mnog faktora, a ponajvise bezbednosnih, biciklisticki tunel bi morao biti odvojen u posebnoj cevi.
Kakva naplata u centru grada od 3 eura za koriscenje tunela? Taksa za ulazak kolima u centar jer nece da plate tunel? Ovo je toliko odseceno od realnosti da ne znam gde bih poceo.
Зато и рекох у први мах, само трамвајски и бициклистички коридор једног дана то да буде а евентуално формирати одвојену колску цев. Када се јавни превоз доведе у ред и грађанима понуди алтернатива следећи логичан и са аспекта промене културе и навика неопходан корак јесте наплата уласка у центар града приватним нерезидентским возилима. У тим околностима функционалног и комфорног јавног превоза аутомобил у центру ће бити чисто луксузирање које се дебело наплаћује у неким развијеним градовима

80 година улагања скоро искључиво у друмску инфраструктуру је оно што је суштински одсечено од реалности и одрживости. То је вековна цивилизацијска регресија. Мора томе да се стане на пут. Поготово након овог додатног метастазирања наказне аутомобилске филозофије где нам овог тренутка трамвајски и тролејбуски систем не функционишу, то мало преосталих тротоара се отима у корист аутомобила, бришу пешачке и бици стазе а инвалиди и мајке са колицима могу само...Да се иселе из овог града.
Из дана у дан се будимо у све горем граду.

Ено у Цириху, граду сличне конфигурације, су подземну колску петљу трансформисали у бициклистичке тунеле.

Ипак бих копирао пример савремених, човекомерних градова а не Каира и Тиране с краја прошлог века. И кад нас већ овим пројектом враћају у 60е године прошлог века и то мојим/нашим парама, ред је да се размишља о томе шта чинити и како санирати безумље након што ови дивљаци оду.
 
Poslednja izmena:
Предност јавног саобраћаја расте што има више успутних станица а то не може да има у тунелу који иде испод града (осим у случају подземних станица али је то сумануто за подземни аутобус, тада је далеко смисленије да за то послужи метро).

Стога ми овај тунел има смисла само ако он буде резервисан за колски саобраћај, као де факто обилазница центра за аутомобиле а изнад њега, у центру, аутомобилски саобраћај драстично смањи и рационализује, укидају се траке, шире тротоари итд. Тј. тунел да постоји само да омогући пролазак кола са једног краја града на други а за кретање по центру преостане пешачење / бицикл / јавни превоз. Ако би постојао тунел као алтернатива за пролазак испод града онда би то омогућило да нормална власт драстично отежа пролазак аутомобила кроз град а ради јавног превоза / пешака итд.
 
Naravno da je za centar grada, a pogotovo kad je to istovremeno i stari deo grada sa uskim ulicama, zaista najbolje da bude bez automobila.

Ali onda treba biti svestan da to za sobom povlači razvijenu mrežu alternativnih trasa za čak tri različita tipa transporta ljudi i roba:
  • Metro (retke stanice)
  • Sekundarna mreza za "snabdevanje" metroa putnicima (tramvaj, česte stanice)
  • Trase za automobilski transport roba i ljudi onda kad im je automobil neophodan
Kad se uzme u obzir da je centar Beograda ne samo stari deo grada sa uskim ulicama, nego i da je na veoma neravnom terenu, a i da je još ograđen velikim rekama preko kojih će prelaziti ogromna količina ljudi i roba, onda je jasno da će sva tri nabrojana tipa transporta na kraju morati prolaziti kroz tunele. Na to će nas na kraju naterati ukupan obim saobraćaja. Turisti, zabava, usluge, razvoj industrije, apsurdan nivo povećanja gustine stanovanja za vreme SNS vlasti, itd, itd.

Zbog toga bi verovatno već sada trebalo krenuti tako što se prvo spustimo za jedan planski nivo naniže, dakle da se PRVO isplanira konačna, bazna mreža budućih tunela ispod centralne zone grada (pošto ni oni ne mogu da prolaze baš svuda). Tim tunelima bi se kasnije možda mogla menjati namena, tj tip vozila koje tuda prolaze, mada uopšte nisam siguran da li je toliko veliki nivo fleksibilnosti tehnički i ekonomski realan. Ali to je manje važan deo. Hteo sam pre svega da kažem da kad god razmišljam o nekom dugoročnom rešenju transporta u Beogradu, uvek završim sa zaključkom da mi jednostavno nemamo drugog izbora. Brdovita centralna zona grada mora da bude izbušena nizom tunela koji bi bili glavne saobraćajne arterije kroz njega.

Kao ilustracija, reljef sa izohipsama. Ovuda se (na površini zemlje) i ne mogu provući nikakvi drugi transportni koridori koji istovremeno imaju i dovoljan kapacitet i dovoljnu pristupačnost za buduću gustinu i ukupan broj ljudi i sadržaja. Pa ne treba uzalud gubiti vreme na traženje drugačijih rešenja. Dodatnog prostora ima samo ispod zemlje. Zato tuneli MORAJU biti ono što obezbeđuje osnovne trase kroz Beograd. Što znači da analiza najboljih trasa za njih, a zatim i rezervacija prostora ispod zemlje i ulaznih portala, mora početi odmah.


Reljef starog dela Beograda, izohipse.png
 
Poslednja izmena:
Ovo mu dodje kao premetro
Meni je premetro besmislen koncept sam po sebi, u bilo kom gradu i bilo kojim okolnostima. Jer onda svuda imaš najmanje 2 ture radova za nešto što može da se uradi u samo jednoj turi.

Ali ajde recimo da poverujem da negde to ima smisla i mogućnosti. Ali za Beograd mislim da tek nema. Jer ovde sve uvek ostane u limbu i na pola puta, tako da bi nešto započeto kao premetro ostalo tako doveka. Naši magarci ne bi mogli da obezbede prostor (parcele) ni za premetro, a onda bi posle na pola rekli tja ništa, odustajemo od daljeg širenja i metroa, neka ostane ovako kako je i neka služi ovako.

Dakle premetro mi sam po sebi deluje kao neozbiljan koncept za neodlučne i trome, a tek sa našim magarcima to bi bio i ostao još jedan nedovršen i neiskorišćen projekat.
 
Пре метро је добар концепт за побољшање јавног превоза и није нужно да се његова инфраструктура побољша у метро. Денивелисани трамвај кроз центар а класичан ван њега би било добро решење за БГ ако друмски саобраћај остане приоритетан као што је сада случај.
 
Zapravo nije loša ideja da nekoliko linija prevoza ide kroz tunel, recimo 16 gore, a 95 dole, kako bi se ubrzao protok ljudi. Inače, ko će ići busom gore kroz semafore ako može kolima da brzo prođe ispod?
A za tunele može mnogo toga da se uradi, npr Kneza Miloša i Beogradska ispod Bulevara.
 
"Саобраћајнице пролазе испод Улице Гаврила Принципа и даље пониру у тунел..."
Да ли се понире испод улице само због денивелације, или да би мање рушили изнад?

јавни увид, тунел
 
Napokon taj tunel ide najkracim putem a ne ono retardirano krivudanje krivudanje.

Neko od gradskih planera bas voli da spoji tacku A i tacku B nekim nelogicnim putem po moguvnoscu da bude u vidu S (pruga za expo, metro linija 2)
 
Znači definitivno nove saobraćajnice uranjaju na mestu parka Luke Ćelovića i prolaze ispod Gavrila Principa.
Da li to znači da se raspad blokovi na Terazijskoj terasi isključivo ruše zbog širenja Bg na vodi ili usled tehničkih zahteva izgradnje tunela?
 
Plan ulaza u tunel iz Karadjordjeve ulice. Punom plavom linijom je označen betonski deo ulaznog portala.

Plan ulaza u tunel iz Karadjordjeve ulice.png


Izmenjena trasa tunelske veze Savska - Dunavska padina

Izmenjena trasa tunelske veze Savska - Dunavska padina.png
 
Poslednja izmena:
Нови отворени амфитеатар ЕКОФа да направе на њему.
 
Добићемо нови отворени аутомобилски амфитеатар у меком трбуху Београда. Теразијски тунел на стероидима

Честитам свима који славе.
 
Ništa, onda 12 traka kao spomeniku automobilističkog perioda SNS, SPS i SRS vlasti da se sećaju buduće generacije da se nikada ne ponovi.
 
Ništa, onda obustava svih vidova saobraćaja i iseljenje svih ljudi i sadržaja od Zemuna do Konjarnika, da se dvojica Zvezdaraca ne osete ugroženo i potišteno što se nakon pola veka ponovo gradi neka veća saobraćajnica na desnoj obali Save.


Evo ceo grad plače i strepi nad sudbinom jednog Picinog parka i njegove ionako već propale i otpisane okoline.

A po gradu ćemo se kretati teleportima.
 
Vrh