Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Onda bi koštao 20 miliona po garnituri umesto sadašnjih 10 ali se slažem sa tobom.

или купи како треба, или немој да купујеш када си већ неспособан. нема ту неке велике филозофије
 
Do Budimpešte u jednom smeru voz ne bi smeo da košta više od 40 evra. Povratna 70-75.

To bi bilo preskupo, gledajući slične relacije po Evropi sa sličnom brzinom i višestruko većom platežnom moći. Možda kao flexible tarifa kad se rasproda kontigent jeftinijih karata, ali bi svakako cene karata za non-refundable morale kretati od niže. Po EU bi za takvu relaciju cene kretale od 19 evra.
 
To bi bilo preskupo, gledajući slične relacije po Evropi sa sličnom brzinom i višestruko većom platežnom moći. Možda kao flexible tarifa kad se rasproda kontigent jeftinijih karata, ali bi svakako cene karata za non-refundable morale kretati od niže. Po EU bi za takvu relaciju cene kretale od 19 evra.
Odakle ti to? Pa samo Beč - Budimpešta košta daleko više od tih 19€ a kraća je deonica nego BG-BUD

1714248545489.png


Isto tako Prag - Berlin košta od 55€ u jednom smeru.

Nirnberg - Beč koji ima 459 železničkih kilometara:

1714248850899.png
 
Budimpešta - Beč ide od 13 evra (MAV/OBB) i od 9 evra (Regiojet), a Prag - Berlin od 19 evra. Ovo što si screenshotovao je puna flexible tarifa. Pogledaj datum mesec-dva unapred.
 
OK fer međutim to je više izuzetak da se železnička putovanja planiraju toliko rano a mislim da Srbija nema takav sistem prodaje karata sa dinamičnim cenama nažalost.

Imala je taj sistem prodaje za određene relacije još pre 10+ godina dok je imala međunarodne vozove. Sistem funkcioniše tako što se određeni broj mesta prodaje po najjeftinijoj ceni, pa onda određen broj mesta po malo većoj itd. i onda kad se iskorisi taj kontigent ide se po redovnoj ceni. Tako je recimo bilo od 19 evra do Zagreba, od 25 evra do Ljubljane, od 29 evra do Filaha i od 39 evra do Salcburga, Beča i Venecije. Nekad su čak mogle da se nađu karte po toj ceni i par dana unapred, tako da nije moralo da se planira mesecima unapred. Sve zavisi od potražnje za te dane.
 
Šta mislite da li postoji šansa da se uvede linija BG-Vencija? Stari mi je pričao da je nekada postojao voz BG-Venecija, nije siguran doduše da li su u pitanju 80te ili 90te, ali verujem da bi takva relacija sa Fuxing Sokolom bila pravo uživanje, a i lepo bi bilo videti Sokola pored italijanskih ETR pendolina, obzirom da im dizajnerski parira skroz.

I drugo pitanje da li su Mađari takođe naručili nove vozove ili oni planiraju da šalju stare.

Još samo da Bosanci krenu da voze za BG sa Talgo vozovima (ako su ti vozovi i dalje u životu), i da pored 2 vrste Sokola, eventualnog Mađarskog brzog voza, a što da nekog Austrijskog ili Nemačkog ICE- imamo nekoliko tipova zaninljivih vozova koji voze na našim prugama
 
Šta mislite da li postoji šansa da se uvede linija BG-Vencija? Stari mi je pričao da je nekada postojao voz BG-Venecija, nije siguran doduše da li su u pitanju 80te ili 90te, ali verujem da bi takva relacija sa Fuxing Sokolom bila pravo uživanje, a i lepo bi bilo videti Sokola pored italijanskih ETR pendolina, obzirom da im dizajnerski parira skroz.

Beograd - Venecija je išao i dvehiljaditih. Prvo su bila 2 ili 3 vagona koji su rano ujutru kretali vozom Beograd - Minhen, a onda se odvajali u Ljubljani za Veneciju (kačili na voz Budimpešta - Venecija) i uveče stizali u Veneciju, a posle je bio jedan kušet vagon sa popodnevnim vozom Beograd - Zagreb koji se u Zagrebu kačio isto za voz Budimpešta - Venecija i ujutru stizao u Veneciju. Vozio sam se tim vozom 2009. ŽS je renovirao tada par kušet vagona za tu relaciju, ugradio utičnice i neke tapete boje neba koje su se odlepljivale, sećam se. U cenu kartu se dobijao i bajati suvi sendvič sa tragovima pršute ujutru i kafa/čaj.

Kineski EMV za Srbija Voz ne može saobraćati na prugama Slovenije i Italije, jer je tamo 3kV napon, a on je proizveden samo za 25kV sa paletama za Srbiju i Mađarsku. Tako da može da saobraća samo u exYU zemljama (osim Slovenije) i u Mađarskoj.

I drugo pitanje da li su Mađari takođe naručili nove vozove ili oni planiraju da šalju stare.

Mađari imaju lokomotive i veliki broj putničkih vagona (što novih, što starih, renoviranih) za 200 km/h, tako da to nije problem.

Još samo da Bosanci krenu da voze za BG sa Talgo vozovima (ako su ti vozovi i dalje u životu), i da pored 2 vrste Sokola, eventualnog Mađarskog brzog voza, a što da nekog Austrijskog ili Nemačkog ICE- imamo nekoliko tipova zaninljivih vozova koji voze na našim prugama

U BiH ni dve železničke uprave (ŽFBiH i ŽRS) ne mogu da se dogovore između sebe, tako da već 4 godine nema ni međuentiteskog saobraćaja, a kamo li međunarodnog. Pre toga je Talgo išao iz Sarajeva za Bihać i Banjaluku. Talgo vozovi su naravno u životu, ali zbog nedostatka dogovora saobraćaju samo unutar FBiH i u letnjoj sezoni do Ploča.
 
Kineski EMV za Srbija Voz ne može saobraćati na prugama Slovenije i Italije, jer je tamo 3kV napon, a on je proizveden samo za 25kV sa paletama za Srbiju i Mađarsku. Tako da može da saobraća samo u exYU zemljama (osim Slovenije) i u Mađarskoj.
Hvala na odgovoru. A da li bi Stadler sokoli mogli ili ni oni ne rade pod odgovarajućim naponom?
Pre toga je Talgo išao iz Sarajeva za Bihać i Banjaluku. Talgo vozovi su naravno u životu, ali zbog nedostatka dogovora saobraćaju samo unutar FBiH i u letnjoj sezoni do Ploča.
Baš šteta. A da li su železnice republike Srpske kupovale talgo?
 
Hvala na odgovoru. A da li bi Stadler sokoli mogli ili ni oni ne rade pod odgovarajućim naponom?

Baš šteta. A da li su železnice republike Srpske kupovale talgo?

Štadler je isto samo za 25kV i to bez palete za Mađarsku. ŽRS nema Talgo, samo ŽFBiH, ukupno 9 komada, 5 dnevnih i 4 noćne garniture.
 

Od borbe za očuvanje stajališta u mestima do izmeštanja van naselja, tanka je granica.

Otišlo je ovo u ekstrem i šinofobiju.
 
Od borbe za očuvanje stajališta u mestima do izmeštanja van naselja, tanka je granica.

Otišlo je ovo u ekstrem i šinofobiju.
Ja sam iz Aleksinca i za mene je bolje da se izmesti i bude bliže gradu, ali istina je da niko nije digao glas zato što sela gube svoja stajališta.
 
Šta mislite da li postoji šansa da se uvede linija BG-Vencija?
Ne mogu da se dogovore ni za noćni voz za Ljubljanu, ali ti misliš na Veneciju. Italijani bi teoretski mogli da pošalju ETR 700, ali je potreban ETCS od Dobove do Beograda. Dogovoreno je za Ljubljana – Milano, ali voz je trenutno otkazan. Za vagone i bosanski talgo nema šanse, jer su italijanski propisi stroži.
 
Nema veze sa napajanjem, nego je to unifikovan evropski signalno-sigurnosti sistem - European Train Control System. Kod nas je ugrađen/ugrađuje se lev. 2 na Beograd - Subotica, a na Subotica - Horgoš je ugrađen lev. 1.
 
Šta mislite da li postoji šansa da se uvede linija BG-Vencija? Stari mi je pričao da je nekada postojao voz BG-Venecija, nije siguran doduše da li su u pitanju 80te ili 90te, ali verujem da bi takva relacija sa Fuxing Sokolom bila pravo uživanje, a i lepo bi bilo videti Sokola pored italijanskih ETR pendolina, obzirom da im dizajnerski parira skroz.

I drugo pitanje da li su Mađari takođe naručili nove vozove ili oni planiraju da šalju stare.

Još samo da Bosanci krenu da voze za BG sa Talgo vozovima (ako su ti vozovi i dalje u životu), i da pored 2 vrste Sokola, eventualnog Mađarskog brzog voza, a što da nekog Austrijskog ili Nemačkog ICE- imamo nekoliko tipova zaninljivih vozova koji voze na našim prugama
Za sada ne postoji ni linija do Zagreba.
 
Vrh