Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kome 13 minuta kašnjenja voza dva puta u dve nedelje pravi šikanu na poslu, imam jednu vest: vreme je da porazmisli o promeni poslodavca.

Da li iko zna kad je planiran dolazak autobusa i da li se kasni 7 minuta ili 14? Šta kažu tviteraši?

Klasično NS palamuđenje, do juče ste taljigali zapregom do Bg, niko nije glas pustio, sad je drama oko 10 minuta. Ni Nemačke železnice do 15 minuta ne računaju u kašnjenje.
Каква шикана? Шта измишљаш? Ако ти не осећаш потребу да стигнеш на време на посао, неко осећа. И не знам зашто би се ико теби правдао зашто хоће негде да стигне на време.
Није уопште битан послодавац, твитераши, немачке железнице већ то што директор Србијавоза прича о неком "корисничком искуству", а корисничко искуство је никакво. У Новом Саду нису способни ни да објаве да ли ће доћи воз који треба да крене за 3 минута док га чека 200 људи поред празног колосека.
Није проблем у самом кашњењу, дешава се, већ што имаш имформацију о кашњењу, а не обавештаваш путнике о томе.
Чисто да појасним пошто очигледно ниси разумео - ишао сам истим јутарњим возом из Новог Сада само два пута у последње две недеље (иначе не идем јер живим у Београду) и оба пута је каснио. Овај пут 13 минута, прошли пут 21 минут. Не раде сви близу станице па да касне на посао онолико колико им касни воз. Ако ми закасни воз преко 10 минута, уместо организованог превоза до посла ми следује таљигање троцифреним линијама и дупло дуже путовање.
Не бих ти ја много веровао за немачке железнице, али знам да је у Холандији ванредно стање међу железничким особљем чим воз касни преко 5 минута.

А ово вређање на основу места рођења или становања не бих да коментаришем, знам много нормалних Београђана па не бих да раздвајам људе по месту рођења или пребивалишта.

Pa i bila je informacija na sajtu i tačno je dato do kad
Где је та информација? Ја сам претражио реч "Нови Сад" и никаква информација о прузи Београд - Нови Сад није објављена осим замене гарнитура за ИЦ возове и убацивања синхрона викендом. Не причам о радовима у станици Нови Сад због којих се користи само један колосек од Новог Сада до Петроварадина (мада ни то не постоји у инфору), ту није било ни 2 минута кашњења већ о кашњењу од Земун(ског) Поља до Новог Београда, ту је скупио бар 10 минута кашњења.
 
Pa i bila je informacija na sajtu i tačno je dato do kad. Problem je što se sajt ne čita
А на сајту... Три километра текста, прегледност нула и плус нема никакве информације о томе.
Едит: Неће да се прикаже слика сајта како треба јер је предугачка. Поента је да није прегледно и да нема информација о овоме. Ако сам ја путник који путује данас, и прођем све ове информације и не нађем ништа о томе, то је као да није ни било обавештења.
Сајт 25.11.2023.jpg
 
Sad je sve sramota i neracionalno cim mi imamo bolju zeleznicu od madjara i bugara?

Mи немамо бољу железницу од Мађара и Бугара. Бугаре можда и сустигнемо некад. Мађаре који имају 20 пута више путника по глави становника, не видим како реално можемо да стигнемо.

Ni Nemačke železnice do 15 minuta ne računaju u kašnjenje.

Руске железнице рачунају, Украјинске железнице рачунају. Такође се и коригује ред вожње за време дана када су радови због којих је немогуће остварити претходно важећи ред вожње. И онда нема кашњења, него је све по реду вожње. Но, то је већ огроман напор за ниво наших (а и Немачких железница), па онда обавесте путнике о кашњењу (што је сасвим у реду).
 
Na sajtu Srbijavoza ubačen red vožnje za Segedin ali i dalje samo do stajališta Röszke, vidim online prodaja već radi ali samo do Horgoša.

Србиjaвоз нема могућност онлајн куповине карата за међународне возове. Ова куповина онлајн карте за воз Сегедин - Суботица преко сајта Мађарских железница је први пут да се може купити онлајн карта за међународни воз у Србији од 2015. када се преко сајта Руских железница могла купити онлајн карта за воз Москва - Београд.
 
Kome 13 minuta kašnjenja voza dva puta u dve nedelje pravi šikanu na poslu, imam jednu vest: vreme je da porazmisli o promeni poslodavca.

Da li iko zna kad je planiran dolazak autobusa i da li se kasni 7 minuta ili 14? Šta kažu tviteraši?

Klasično NS palamuđenje, do juče ste taljigali zapregom do Bg, niko nije glas pustio, sad je drama oko 10 minuta. Ni Nemačke železnice do 15 minuta ne računaju u kašnjenje.
Ovo je potpuno pogrešan stav.
Vozovi po definiciji ne bi trebali da kasne.
Ako su radovi - onda je kašnjenje tačno predvidljivo za svaki voz, i MORA biti objavljeno putnicima uz izvinjenje zbog neugodnosti, ali da ti radovi unapređuju infrastrukuru ili tako nešto.
Najveći problem je neobaveštavanje - ako neko zna da će voz koji stiže u BG kasniti, i to zna na vreme, onda prosto može da kupi kartu za prethodni. Ako to ne zna, računaće da stiže na vreme i možda propustiti neki zakazani termin, jer je računao da možda ima 1h ili 45 minuta za gradski prevoz u BG, a sad mu je ostalo manje od recimo 45 ili 30 minuta.
Najgore, a u slučaju naših železnica znamo da se tako nešto lako ukoreni, je da samom Srbijavozu postane normalno da se opet na toj jednoj jedinoj liniji koja je bila pouzdana (i baš zato vratila putnike) stalno kasni i da nikoga ni o čemu ne obaveštava. Već za ovo neobaveštavanje, kao i ono za polaske iz Futoga bi služba za informisanje trebala debelo da popije ribanje. Voz, pogotovo onaj koji ima samo dve, tri stanice, ne sme nenajavljeno da kasni. Ako se i nešto nepredvođeno desi ta informacija takođe traba odmah biti saopštena putnicima u vozu, objavljena na sajtu, saopštena putnicima na usputnim stanicama (ovo je bitno za regio, za Soko je manje relevantno, jer ima samo jedna usputna).
Zasad je tačnost linije Novi Sad - Beograd na fantastičnom nivou, ali ako sad počnu da kasne bez obrazloženja, kad produže prugu do Subotice naći ćemo se opet u situaciji da nagađamo kad neki voz prolazi kroz Novi Sad.
Ključna stvar je dakle trenutno informisanje putnika.
Za pomenute DB - u vozovima i na displejima na stanicama, ako voz kasni, piše i koliko kasni - eto jednostavnog rešenja. Osim toga broj linija koji DB održava u zonama oko i između velikih gradova je neuporediv sa ovom jednom jedinom na kojoj se red vožnje koliko toliko poštuje.
Dok su radovi kašnjenja su moguća - samo neka pruže putnicima potpunu i pravovremenu informaciju.
Poređenje voza sa autobusom je fundamentalno pogrešno - autobus koristi drumsku infrastrukturu i svakom sa tri zna soli u glavi je jasno da je u zoni oba grada podložan kašnjenju zbog trenutnih gužvi jer tu istu infrastrukturu deli sa svim ostalim učesnicima u saobraćaju (čiji broj je nemoguće tačno znati u bilo kom momentu, a pogotovo predvideti unapred i zavisi i od vremena i od ko zna čega). Voz koristi zasebnu infrastrukturu, koja je potpuno pod kontrolom železnica, nema nepredviđenih gužvi u smislu da se odjednom može pojaviti na nekom delu veliki broj vozova i upravo zbog toga se smatra višestruko pouzdanijim sredstvom masovnog prevoza. Naravno izuzetak od ovoga su kvarovi i vanredni događaji koji su srećom retki na železnicama (uopšteno gledano).
Sve u svemu imaju jednu jedinu valjanu liniju pa
a) ne smeju kasniti, ili
b) ako već moraju kasniti na nekim polascima - ta informacija mora biti saopštena svima
 
Kome 13 minuta kašnjenja voza dva puta u dve nedelje pravi šikanu na poslu, imam jednu vest: vreme je da porazmisli o promeni poslodavca.

Da li iko zna kad je planiran dolazak autobusa i da li se kasni 7 minuta ili 14? Šta kažu tviteraši?

Klasično NS palamuđenje, do juče ste taljigali zapregom do Bg, niko nije glas pustio, sad je drama oko 10 minuta. Ni Nemačke železnice do 15 minuta ne računaju u kašnjenje.
Znaci, ti si da se i dalje taljiga?

Zivim u Svajcarskoj, svaki dan idem na posao vozom i znam sta znaci kasnjenje voza ili promena rute. Na srecu nemam tacno odredjen pocetak radnog vremena, ali imam presedanje, pa kasnjenje od jednog minuta moze da znaci da moram da cekam pola sata za sledeci voz na toj liniji, ili da idem okolo.
Tacnost vozova i uskladjenost voznih redova, te njihova medjusobna sinhronizovanost i jesu odlike profesionalne zeleznice, a ne zeleznice u pokusaju i za izborne skupove.
 
Апсолутно се слажем!
Путници на релацији Нови Сад - Сомбор нису обавештени да возови саобраћају до/од Футога и да ће их из/до НС возити организован градски аутобус.
Јутрос је аутобус нормално кренуо са путничке, свратио и у ранжирну по путнике, да би путници из аутобуса кренули да излазе из аутобуса док им возач и нас неколико нисмо рекли да вози до Футога.
На сајту има обавештење за 25. и 26.11. али би сваки путник, уз купљену карту, требао да добије обавештење.
Da li u vozu posteje razglas i displeji?
 
Каква шикана? Шта измишљаш? Ако ти не осећаш потребу да стигнеш на време на посао, неко осећа. И не знам зашто би се ико теби правдао зашто хоће негде да стигне на време.
Није уопште битан послодавац, твитераши, немачке железнице већ то што директор Србијавоза прича о неком "корисничком искуству", а корисничко искуство је никакво. У Новом Саду нису способни ни да објаве да ли ће доћи воз који треба да крене за 3 минута док га чека 200 људи поред празног колосека.
Није проблем у самом кашњењу, дешава се, већ што имаш имформацију о кашњењу, а не обавештаваш путнике о томе.
Чисто да појасним пошто очигледно ниси разумео - ишао сам истим јутарњим возом из Новог Сада само два пута у последње две недеље (иначе не идем јер живим у Београду) и оба пута је каснио. Овај пут 13 минута, прошли пут 21 минут. Не раде сви близу станице па да касне на посао онолико колико им касни воз. Ако ми закасни воз преко 10 минута, уместо организованог превоза до посла ми следује таљигање троцифреним линијама и дупло дуже путовање.
Не бих ти ја много веровао за немачке железнице, али знам да је у Холандији ванредно стање међу железничким особљем чим воз касни преко 5 минута.

А ово вређање на основу места рођења или становања не бих да коментаришем, знам много нормалних Београђана па не бих да раздвајам људе по месту рођења или пребивалишта.


Где је та информација? Ја сам претражио реч "Нови Сад" и никаква информација о прузи Београд - Нови Сад није објављена осим замене гарнитура за ИЦ возове и убацивања синхрона викендом. Не причам о радовима у станици Нови Сад због којих се користи само један колосек од Новог Сада до Петроварадина (мада ни то не постоји у инфору), ту није било ни 2 минута кашњења већ о кашњењу од Земун(ског) Поља до Новог Београда, ту је скупио бар 10 минута кашњења.
Није сад да нешто мрачим, али пошто си на претходном посту тврдио да је евидентно да квалитет услуге опада иако су многи написали шта је проблем, не планираш неки тип ,,извињења" да напишеш или само настављаш по старом?
 
Već sam objasnio ranije zbog čega vozovi kasne u jutarnjim terminima. I tako će biti dokle god je levi kolosek između Petrovaradina i Novog Sada zatvoren za saobraćaj. Mnogi su zaboravili da radovi na izgradnji kolosečnih kapaciteta u samoj stanici Novi Sad nisu završeni i da su poremećaji u saobraćanju vozova mogući i izvesni dokle god ne bude i zadnji segment završen i predat u eksploataciju.
Ovo dosadašnje stanje sa veoma velikim procentom saobraćanja vozova na vreme (preko 95% od kad je puštena pruga) je neverovatan uspeh i ne treba ga umanjivati zarad par dana ili nedelju dve kada pojedini polasci kasne po par minuta.
Воз касни 1 минут приликом доласка у Сремске Карловце, 5 минута приликом доласка у Батајницу и 13 минута приликом доласка на Нови Београд и то има везе са радовима у станици Нови Сад? Притом, из станице Нови Сад креће на време и не вуче се 40 на сат већ иде уобичајеном брзином до Петроварадина, једино што у Петроварадину не иде у правац већ у скретање како би прешао са десног на леви колосек. Од Земун Поља да Новог Београда се вуче 30-40 км/ч, пре уласка у станицу Земун пролази кроз црвени сигнал, у станици Земун се засутавља, кроз Бежанијски тунел опет полако, скоро да се зауставља и онда опет полако до Новог Београда. И то све има везе са радовима у станици Нови Сад?
Јасно ми је да регио воз који креће у XX:30 из Новог Сада касни 5-6 минута јер чека да стигне ИЦ у XX:36 у Нови Сад и да то има везе са затвором левог колосек од Петроварадина до Новог Сада, али ми није јасно какве то везе има са станицом Земун.
И где је на сајту то обавештење за радове у станици Нови Сад? Окачили су обавештење да је додата гарнитура на регио воз, а ово неће да напишу.

Није сад да нешто мрачим, али пошто си на претходном посту тврдио да је евидентно да квалитет услуге опада иако су многи написали шта је проблем, не планираш неки тип ,,извињења" да напишеш или само настављаш по старом?
Не знам зашто бих се извињавао. И обавештавање путника је део услуге, а тај део услуге се погоршао, тј. обавештавање не постоји (чак и за ове радове у станици Нови Сад). А из претходног дела поруке можеш да видиш и да та објашњења која је дао Мвбг1 (не знам ко су још ту многи који су написали шта је проблем) можда и немају везе са конкретним кашњењима или имају врло мали утицај на кашњење (1 минута од укупно 13-16 минута кашњења).
 
"Korisničko iskustvo" u Srbiji je vic, da se ne lažemo. I ovo malo korpo-otpada što posluje kod nas jedva da nudi bolje korisničko iskustvo od šaltera u MUP-u.

Mislim, vi se slobodno planirajte u minut i nervirajte što voz zakasni 8, vaš organizam, vaše pravo da ga mučite. 🤓

Naravno da se treba zalagati za poboljšanje i vršiti pritisak u tom pravcu uz neka realna očekivanja (npr. nerealno je očekivati da u narednih 10 godina SV profunkcioniše kao SBB). Ali ne vidim kako deljenje dubioznih informacija na twitteru i po forumima tome dorinosi.

Meni je to na twitteru više delovalo kao namerno opanjkavanje železnice, sad kad je konačno dovedena u neki red u tom mini segmentu, ili da je nekom dosadno pa pravi događaj od ničega, i zato sam reagovao na tom nivou.
 
Vozovi ne smeju da kasne, mora da se postuje red voznje osim u nekim ekstremnim situacijama. Nema tu izgovora kasne i tamo negde, ukradeno ovo ono, radovi tu i tamo, divlji prelazi preko pruge, meseceve mene, sunceve pege, itd. Tolerisanje kasnjenja od 7-10-13min itd. vodi onim kasnjenima od par sati, to jako lako metastazira. Bolje odmah ugasiti struju i poskidati sine nego cekati da polako ali sigurno opadne broj putnika i poverenje. Kasnjenja + slabo povezani Prokop = katastrofa u najavi.

A obavestenja moraju biti instant, jasna i glasna na stanicama (i audio i vizuelno, da nema nikog ko ne cuje/ne vidi, i da stoje duze/ponove vise puta a ne jednom kao slucajni puvanjak ili da kriju otkazivanja/kasnjenja kao mala deca kad naprave neko njesra da izbegnu kritiku roditelja) i u vozu i online na portalu (da bode u oci kao prodaja karata i red voznje, ma i vise, a ne neki zavuceni info podmeni) a u aplikaciji kao notifikacije, to pod obavezno i hitno.
 
То je вероватно по траси летњег Нови Сад - Бијело Поље који ће ићи уместо дневног Београд - Бар који одлази у вечна ловишта.
Jesmo li saznali koji je razlog za ovako moronski potez? Živo me zanima koji ludak bi odabrao da tako putuje.
 
Jesmo li saznali koji je razlog za ovako moronski potez? Živo me zanima koji ludak bi odabrao da tako putuje.
Sve ima svoj razlog, vrlo verovatno im trebaju Z1 da idu na modernizaciju. Inače voz će u sezoni ići do BP (ili Bara jer još ne možemo da potvrdimo da će ići do BP. U novom RV piše Novi Sad-Bar), van nje će ići do Užica
 
Vozio sam se sinoć iz Novog Sada za Beograd REx-om u 23.50h, kasnio je na stanice samo jedan minut i to verovatno jer se zaustavio dva puta pre Petrovaradina i jer je menjao kolosek da bi na kraju na NBG stigao na vreme. Kroz Bežanijski tunel je normalno išao 120km/h. Ono što sam primetio, a to je već jako dugo, jeste da kada prelazi preko nadputnjaka, na ulasku u stanicu Zemun, smanji brzinu na 112-115km/h i onda opet ubrza na 120km/h, to važi i za pravac od Tošinog bunara ka Altini kada napušta stanicu Zemun, kao i za sve rangove vozova koji putuju na relaciji NS - BG (verovatno se to dešava i na drugim linijama ali se njima ne vozim). Imali neko objašnje za to? U Beški kada smanji brzinu to je zbog neutralne sekcije, da li je to i ovde slučaj?
 
Ljudi, previše analizirate!
Zasto je smanjio brzinu za 10 km/h? zašto kasni 1 minut? zasto ljulja? Zasto se cuje zvuk na prelazu tunela/mosta....
Ima ko je nadlezan to da kontroliše.

Nije to ništa strašno, slične stvari se dešavaju svaki dan i kod DB, SNCF, CFF, OBB...
Ja sam samo hteo da negiram tvrdnje sa twitter-a i da nema nikavog kašnjenja od 10-ak minuta. A što se tiče kontrole i održavanja, to nam je velika boljka i s toga se dosta nas ovde pribojava ovakvih stvari pogotovo ako njime putujemo na posao ili fakultet jer ne želim da kasnimo. 2-3, 5 minuta nisu ništa ponekada da se dešava, ili neko već pak kašnjenje, ali da to preraste u nešto hronično to jeste.
 
. Ono što sam primetio, a to je već jako dugo, jeste da kada prelazi preko nadputnjaka, na ulasku u stanicu Zemun, smanji brzinu na 112-115km/h i onda opet ubrza na 120km/h, to važi i za pravac od Tošinog bunara ka Altini kada napušta stanicu Zemun, kao i za sve rangove vozova koji putuju na relaciji NS - BG (verovatno se to dešava i na drugim linijama ali se njima ne vozim). Imali neko objašnje za to? U Beški kada smanji brzinu to je zbog neutralne sekcije, da li je to i ovde slučaj?
Upravo isti razlog kao i kod Beške.
Sekcionar između Zemun Polja i Zemuna.
 
Vrh