Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Evo šta sam našao što se tiče Niš-Skoplje brzina:

Kurir 120km/h

Tanjug 200 km/h

Politika 120km/h

NS Uživo 120km/h

B92 200km/h

N1 ništa

Dnevnik 120 km/h

RTV 120 km/h

Na jutjub snimku makedonski ministar kaže, a deluje kao da se to odnosi na makedonski deo, da je planirana bryina 160km/h, a da je srpski ministar (Vesić) "već razgovarao o povećanju ove brzine putem projektne dokumentacije koja se radi u Srbiji". Mislim da je i ovo rečeno tako da svako može da tumači kako želi.

 
Evo šta sam našao što se tiče Niš-Skoplje brzina:

Kurir 120km/h

Tanjug 200 km/h

Politika 120km/h

NS Uživo 120km/h

B92 200km/h

N1 ništa

Dnevnik 120 km/h

RTV 120 km/h

Na jutjub snimku makedonski ministar kaže, a deluje kao da se to odnosi na makedonski deo, da je planirana bryina 160km/h, a da je srpski ministar (Vesić) "već razgovarao o povećanju ove brzine putem projektne dokumentacije koja se radi u Srbiji". Mislim da je i ovo rečeno tako da svako može da tumači kako želi.

Ako žele 200 km/h kroz Grdelicu morao bi tunel (ili više tunela) ukupne dužine 20+ kilometara. Ova pruga ima da bude najskuplji infrastrukturni projekat ikada (van BGmetroa)
 
Ako su već hteli da dupliraju nešto logičnije bi bilo da su duplirali BG-Niš kao glavnu deonicu umesto sto hoće da dupliraju krakove ka MK i Bugarskoj.

Ovo sto najavljuju prosto nije logično.
 
Jasno, ali ako ćemo iskreno, nakon Grdeličke klisure, od Vladičinog Hana, pa sve do Preševa je kotlina, tako da je sve manje više ravno. I tu bi realno trebalo da nekako prugu približe Vranju, jer sada je na pola puta od Vranja ka Vranjskoj banji, i u potpunosti je nepristupačna.

I mislim da treba da brzina bude 160 km/h i na našoj strani, isključujući Grdeličku klisuru.
Skoro je premijerka rekla: "Jug će uvek biti jug", pričajući o ekonomskoj razvijenosti. Za mene, kao južnjaka je ovo jako uvredljivo. Ako pogledamo koliko je sve promenila pruga BG-NS, a znam ljude koji sada vozom putuju na posao u BG na toj relaciji, brža pruga bi omogućila isto to mestima na jugu. Da mogu da traže zaposlenje u mestima gde ima više prilika, kao npr Nišu. Sa malo više ulaganje, ne mora jug da ostane "jug".
Isto važi i za Niš-Dimitrovgrad i za ono kako zovu železnički moravski koridor a i za istok. Možda sadašnje realno stanje ne predviđa to, ali ako pogledamo kako su potcenili povećanje broja putnika NS-BG, bilo bi dobro da se stvori mogućnost za nešto slično za centralnu i južnu i istočnu Srbiju.
 
Izbori su za mesec dana, šta se pecate.

Mada obećanja splašnjavaju, pre par godina je bio kanal Dunav - Egejsko more ovom trasom, sad se stisli biće pruga samo ja li 200 ja li 120, majke nam biće.
 
Грделичка клисура је проблематична за озбиљније брзине, мора пеглање, тунели и мостови.
Други колосек би на постојећој траси кроз клисуру такође био изазов.
Проблематично је и што се станица тиче, рецимо, станица у Владичином Хану је из кривине у кривину, то је немогуће пеглати.
Од Ниша до Лесковца је релативно једноставно, од Лесковца до Велике Грабовнице пруга је права као стрела али онда настаје проблем.
И у Прешеву и Бујановцу и Врању станице су ван града, приближити их је скоро немогуће због друмских саобраћајница, изграђености, нема места за железнички коридор и висинске разлике.
 
Poslednja izmena:
Ne radi blagajna u Batajnici... čim je kucano obaveštenje, a ne pisano rukom znači da je nešto trajnije...

Ne rade glupave barijere koje ničemu ne služe, ne radi blagajna. Šta je sledeće?

Inače voz kasni već tačno 15 min... Oko naplate karte videćemo. 🤷 Za sad još nisam pritisnuo dugme "kupite kartu" sve sam podesio na aplikaciji i čekam da voz stigne...
20231117_174959.jpg
 
Skoro je premijerka rekla: "Jug će uvek biti jug", pričajući o ekonomskoj razvijenosti. Za mene, kao južnjaka je ovo jako uvredljivo. Ako pogledamo koliko je sve promenila pruga BG-NS, a znam ljude koji sada vozom putuju na posao u BG na toj relaciji, brža pruga bi omogućila isto to mestima na jugu. Da mogu da traže zaposlenje u mestima gde ima više prilika, kao npr Nišu. Sa malo više ulaganje, ne mora jug da ostane "jug".
K'd to kaza, zemljače? Da gu lansiramo mi u svemir, sa budućeg kosmodroma u Poljanicu...

Lepo si primetio za moje Vranje, da je stanica daleko kao da je aerodrom, ali teško će približiti prugu, varoš si je na brdo, nego sam ja odavno predlagao train-tram sve do centar - a najmanje do Duvansku industriju, od stanice, pa da si tuj svraćav putnički vozovi. To uopšte nije nerealno, ako divljaci ne bi divljali sa prugom ('200 na sat kroz Grdelicu' i sl.).
 
Kupio sam kartu za naredni polazak... Drago mi je da sam otkrio da je zvučni signal ✅️ za uspešno očitanu kartu vezan za to da li je karta prethodno očitana, a šta piše na ekranu, kondukter ni ne gleda u onoj gužvi... Dakle zvučni signal nije vezan uz konrketni polazak. Broj voza.

Tako da se sad vozim u ReEx po ceni regio i to od NP a ne od Bataje što je uz popust na povratnu cenu karte u kombinaciji sa pruženom uslugom (kašnjenje + gužva) okej 🙂😉
 
Док ти не налети један кондуктер који увек тражи повластицу (ако види попуст 30%), а видеће и да немаш одговарајућу карту. Веруј ми, никад није омануо да тражи повластицу.
 
Horor, petak je voz pun srednjoškolaca i studenata i ovo da se desi.
Pruga sa staničnim razmakom, neko je iz izvršne službe IŽS-a ozbiljno zakazao.
Povređenima brz oporavak.
 
и сада се ту постављају три питања:

1. зашто је теретни воз стајао на отвореној прузи?
2. како је путнички воз могао да прође, ако је имао затворен сигнал?
3. ако је био отворен сигнал, зашто је био отворен?
 
и сада се ту постављају три питања:

1. зашто је теретни воз стајао на отвореној прузи?
2. како је путнички воз могао да прође, ако је имао затворен сигнал?
3. ако је био отворен сигнал, зашто је био отворен?

Na toj pruzi saobraćaj funkcioniše preko staničnog razmaka koji bi u teoriji trebao da omogući bezbedniji saobraćaj sa smanjenom propusnom moći pruge.
Ljudski faktor je zakazo, odnosno neko u stanicama, jer da bi se pustio pustio PT voz morao bi da dobije odjavu teretnog iz prve posednute stanice ispred.
A kako se ovo desilo ostaje nam da vidimo.

Dobre vesti, nema poginulih.
 
Сигнализација и систем рада из 19. века.
Од када је том пругом кренуо терет право је чудо и срећа што оваквих ствари нема више као ни гажења на путним прелазима са механичким рампама које нема ко да спушта или су поскидане.
 
Vrh