Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Na Slaviji i Trgu ništa jer nemamo kapaciteta. Treba da sačekamo pametnije generacije. Ova rasprava me podsetila na DIndjica kada je govorio da je nas najveći problem sto započete projekte ne znamo da zavrsimo…
 
Наравно, као што и он игнорише објекте око њега.
И на крају, остаје врачаруша у Светозара Марковића.

П.С.
зар није могло нешто у нео-арт деко стилу нпр?
Šta je to Hilton ignorisao-je l' trebalo da se upravlja prema kršu koji se do pre par dana nalazio preko od njega? Na Slaviji se grade i gradiće se objekti moderne arhitekture, ne vraćamo se u 19.vek.
 
Kada bi pravili ankete o raznim lokacijama u gradu, na temu sta treba da bude na toj lokaciji, bio bi park na svakom mogucem mestu u gradu. Tako reci imali bi poljanu bez grada. Jer i gde ima park, pored treba jos jedan park.

Razumem da nedostaju parkovi, ali ovde je to potpuna nebuloza cisto iz averzije prema kvadratima.

Naravno da se ovakav kompleks nece graditi kod zrenjaninskog puta na kojem nema nicega. To onda ne bi bio luks kompleks nego socijalni kompleks.
Imamo vec one zgrade za policiju, pa da li vam deluje luks zivot u tim zgradama? Postoji razlog zasto je neko mesto luks.
 
Uzalud se trudiš, frapantno je šta se ovde piše i koliko neki imaju, da budem korektan, pogrešnu predstavu o stvarnosti i svetu oko sebe..
 
Ovde se opet laže da su ljudi hteli park umesto Dekijevog kompleksa, iako sem ekstremiste MC-a niko to nije napisao na ovoj temi.

Mnogo lažete. Odnosno govorite neistine, kako bi se reklo na folirantskom PC jeziku.


I opet se po ko zna koji pur potvrđuje da su najdrčniji, najzadrtiji i najglasniji po ovom pitanku upravo oni koji žive daleko od predmetne lokacije ili ni ne poznaju Beograd.
 
Poslednja izmena:
Sad sam proverila zakon u Parizu i u centru je zabranjeno da rusis zgrade iz 17-19 veka, već moraš da ih obnovis. Može moderna arhitektura i neboderi, ali u delu grada koji odgovara našem NBG. Treba da poštujemo i čuvamo istoriju, a ne da se stidimo i pišemo da je BG kasaba.
 
Ovde se opet laže da su ljudi hteli park umesto Dekijevog kompleksa, iako sem ekstremiste MC-a niko to nije napisao na ovoj temi.

Mnogo lažete. Odnosno govorite neistine, kako bi se reklo na folirantskom PC jeziku.
Nisam mislio na anketu na forumu nego na anketu o zeljama random ljudi na ulici ili fejsbuku.
 
Nisam mislio na anketu na forumu nego na anketu o zeljama random ljudi na ulici ili fejsbuku.
Pa sprovedi je, dokaži nam. Ućutkaj nas.

Ja sam napisao ranije na temi da i u slučaju takve ankete, manje od 10% ljudi bi reklo park. Eto ti prilike da me demantuješ. Ako se ispostavi da sam pogrešio, da preko 10% ispitanika kaže "oćemo park!", ja ti javno priznam ovde da sam pogrešio i posle možete da otvorite šampanjac i slavite još jednu pobedu nad nama nazadnim kočničarima razvoja Srbije i Beograda i mrziteljima Dejana Stankovića (a i svega srpskog, što da ne). Naravno, obavezno da svuda stoji koliko je procenata na kraju bilo jer nije isto da li je 12% ljudi reklo park ili čak 78%.


Mada, kad smo kod toga, ako bih ikad radio neku anketu, radio bih je u vidu video-intervjua na ulici, ne kao upitnike na društvenim mrežama, jer takav vid smanjuje raznolikost uzorka odnosno automatski u startu isključuje određene demografske grupe i određene profile ljudi. Takođe, nije isto kada se popunjava upitnik i kada postoji konverzacija ili osećaj konverzacije sa anketarom. Da ne pričam što osoba može više da iznese i obrazloži svoj stav u konverzaciji nego u upitniku sa zaokruživanjem. A možda čak i da ga koriguje, zavisno od toga koliki je stepen konverzacije sa anketarom odnosno kako je intervju koncipiran.
 
Poslednja izmena:
Uzalud se trudiš, frapantno je šta se ovde piše i koliko neki imaju, da budem korektan, pogrešnu predstavu o stvarnosti i svetu oko sebe..
Ne znam zašto mislim da ste mladji nego sto imate godina? Volela bih da vidim prostor u kome živite, a onda bih Vam pokazala slike mog stana. Mislim da posle toga ne bi imali više šta da diskutujemo. Prvo treba da pogledamo sebe i oko sebe, pa tek onda imamo pravo da kažemo nešto drugima.
 
Kada bi pravili ankete o raznim lokacijama u gradu, na temu sta treba da bude na toj lokaciji, bio bi park na svakom mogucem mestu u gradu. Tako reci imali bi poljanu bez grada. Jer i gde ima park, pored treba jos jedan park.

Razumem da nedostaju parkovi, ali ovde je to potpuna nebuloza cisto iz averzije prema kvadratima.

Da se samocitiram:
A što se tiče parkova, zelenila oko zgrada i sl. , neki prosto dobiju nervni napad kad čuju da neko hoće da ima i zelenilo u neposrednom okruženju, a ne tržni centar, visoke višespratnice, kladionice / kockarnice i sl. , da hoće da ima ulice normalnog profila, a ne sokake iz XIX veka...

Postoji razlog zasto je neko mesto luks.
Zato što je neko smislio da takvo mesto bude luks i da na tu foru hvata. A hvala bogu ima sasvim dovoljno "mladih majmuna" koji padaju na foru sa bananama. Odnosno, prevedeno na prost jezik, neko je pustio buvu da je Vračar elitni kraj i mesto idealno za život, kako ima morski šmek i šta sve ne, a u realnosti nemaju jednu krštenu ulicu koja je prilagođena XXI veku, osim Južnog bulevara jednim delom i jednim delom potez Slavija - Crveni krst, koji su na samom obodu naselja. Umesto toga imaju kanjonizaciju sokaka sa kojih jedino što nedostaje da bi morski šmek bio, osim mirisa morske vode, je razapinjanje kanapa za sušenje veša između dve višespratnice, širinom čitavog kolovoza. Za razliku od krajeva grada gde imamo gradnju sa zelenilom oko njega, ovde toga nema, ali zato imamo višu temperaturu leti u odnosu na krajeve koji su okruženi zelenilom. E da, i na Vračaru ti je sve u zoni pešačenja, jer gradski prevoz tu ne stanuje.

Meni nije potrebno da imam nekretninu ili da živim u nekom kraju grada samo zato što je neko to prozvao luks naseljem, nazvao ga nekim zelenim imenom ili ga smestio u neki kraj grada u neposrednoj blizini ili ga nazivao centrom. Ja živim u delu grada koje je okruženo zelenilom, i takvo okruženje mi prija. To je ono čime se rukovodim da li mi je nešto lično lux ili ne (šta prija mom senzibilitetu, a ne šta drugi kažu da prija mom senzibilitetu).​
 
НБС игнорисати као страно тело.
Ако га довољно изигноришемо нестаће сам од себе. А ако баш изигноришемо реалност, ми живимо у социјалистичком рају али буржуоазијске архитектуре и урбанизма.

Рат је мир
Слобода је ропство
Незнање је моћ
 
9781338167085.jpg
 
Ако га довољно изигноришемо нестаће сам од себе. А ако баш изигноришемо реалност, ми живимо у социјалистичком рају али буржуоазијске архитектуре и урбанизма.

Рат је мир
Слобода је ропство
Незнање је моћ
Мени је НБС увек некако неприметна када је гледам из Немањине или Мањежа. Стакло се утопи у околину, рефлектује околне објекте. Једино ми штрчи када гледам од доле, где је била железничка.
А није нешто ни да ми се слажу НБС и овај Декијев комплекс осим по висини.
 
Kakva god nam bila mišljenja o estetici (o tome više ne vredi raspravljati), infrastrukturni problem stoji. Slavija je neretko ujutru totalno zablokirana.

Niko ne spori da je niz u Kralja Milana odvratno izgledao i za standard omanje palanke, a kamoli centra glavnog grada. Ipak, infrastruktura centra grada jednostavno ne može da izdrži da se na svakom placu i mesto svake ruine napravi kokošinjac (u smislu broja i gustine stanova). Tu ne ulazi samo ulična mreža kao najveći problem već npr. i poroznost tla, gradski prevoz, parking itd.

Problem je što mi (tj. vi) hoćemo kokošinjce čak i tamo gde nisu ruine, odnosno gde se oronule zgrade mogu srediti tako da to lepo izgleda kao što je npr. blok Smiljanićeva-Krunska-Ivana Milutinovića-Njegoševa, gde verujem da bi najveći broj učesnika ovog razgovora voleo da vidi kocku sa brojem stanovnika jednog većeg sela.

E sad, vi kažete kukajte na infrastrukturu. Verujem da se svi slažemo da je infrastruktura katastrofalna. Mene zanima koje vi rešenje vidite za infrastrukturu u ovom kraju? Jedino što meni pada na pamet je proširenje Makenzijeve i izgradnja metroa, a za oba je pitanje kada će se (ako ikad) desiti. Pritom, žitelji „luks” naselja će se uvek u najvećoj meri ipak oslanjati na automobile.

Nije zabranjeno imati dva parka jedan blizu drugog. I Manjež i Mitićeva i Taš (pa i dvorište Treće gimnazije) su vrlo posećivani i korišćeni parkovi. Ja ne bih rekao da je Mitićeva suvišna. Činjenica da bi Slavija bolje izgledala da je originalni projekat za tu lokaciju sproveden, ali da li je to prioritet?
 
А шта би фалило да је Деки нпр. направио овакав комплекс негде на Зрењанинцу, да се тамо оплемени и модернизује простор. Верујем да је за паре дате за овај блок могао дуж Зрењанинца да купи четири пута већу површину.

Za fudbalere važi uvreženo mišljenje da nisu najpametniji, al Deki nije retard...
 
Grad smatra da je za planski osnov koji je dao ispunio svoje obaveze pristupne puteve sa 3 strane da ima kapaciteta za vodu za struju itd da su vrtići dovoljnog kapaciteta da skola osnovna ima dovoljno mjesta itd
Da se samo citiram urbanisti i komunalne kuće su rekle da imaju kapaciteta ili da ce izgraditi o trošku investitora tipa trafo u zgradi ili novu vec cev za vodu ili toplovodni priključak itd
 
Pa nemaju rešenje. Delija, Pantograf, Zaza, Kailan... niko od njih se ne bavi takvim stvarima. Njih to ne zanima. Samo izgradnja. Što masivnije i američkije, to bolje. Jer tako se čuva srpstvo.
Ne znam kako naše podržavanje rušenja onih straćara u Kralja Milana (ja sam doduše bio za očuvanje one lepe zgrade u Svetozara Markovića) negira da smatramo da je tu potreban metro ili podzemni prolazi? To što smo za estetsko ujednačavanje ne znači da nismo za poboljšanje infrastrukture.
 
Da li misliš da će metro i podzemni prolazi rešiti postojeće stanje, a kamoli kad se doda još x žitelja u neposrednoj okolini?
 
Da li misliš da će metro i podzemni prolazi rešiti postojeće stanje, a kamoli kad se doda još x žitelja u neposrednoj okolini?
Ne, ali će umanjiti kritičnost situacije. Samo što mi o tome možemo da škrabamo i izjašnjavamo se do prekosutra, to ne menja činjenicu da je vlast, pri rekonstrukciji Slavije, napravilo Solomonsko rešenje pomeranja pešačkog prelaza, umesto izgranje podzemnih prolaza itd.
Takođe, ako se izgradi podzemne garaža u ovom kompleksu (a nisam video da se pominjao broj parking mesta) to će takođe sprečiti da situacija dostigne taj nivo kritičnosti.
 
Slažem se za oba, ali ulična mreža je takva kakva je. Pritom, da bi metro zaista nekog kome finansije nisu faktor u odlučivanju naterao da odustane od automobila mora da postane ozbiljan, tačan i umrežen sistem, koji bi pružao značajne prednosti u odnosu na kola. Dakle, Boga pitaj kad, ako ikad.
 
PR23921.jpg

Više nego pristojno i adekvatno uklopljivo rešenje sa susednim objektom Hotela Hilton.

Složio bih se unapred da rešenje možda ne oslikava duh savremene arhitekture kakvu bismo očekivali u 2023. godini i pomalo vuče na neko solidno rešenje iz perioda 2004/08. godine, ali s obzirom da je reč o konkursnom rešenju, ostalo je značajno prostora za unapređenja i izmene kroz idejni i glavni projekat da je pobedilo.
 
Iskreno mislim da nema veze da li će metro jednog dana biti tačan ili ne. Lično ne mislim da će većina ljudi koji mogu da iskeširaju stan ovde preferirati da koriste sopstveni auto negp li pouzdan metro. Jedino može da olakša oko ljudi koji radi u poslovnim prostorima. No, tu će (pretpostavljam) biti podzemna garaža, tako da ne mislim ni da će biti nekog mnogo haotičnog uticaja u odnosu na vreme kada su svi ti lokali radili tu i svi stanovnici prethodni stanovnici živeli. E sad, ne znam sa koje strane će biti ulaz u garažu, prema NB ili?
 
Kakva god nam bila mišljenja o estetici (o tome više ne vredi raspravljati), infrastrukturni problem stoji. Slavija je neretko ujutru totalno zablokirana.

Niko ne spori da je niz u Kralja Milana odvratno izgledao i za standard omanje palanke, a kamoli centra glavnog grada. Ipak, infrastruktura centra grada jednostavno ne može da izdrži da se na svakom placu i mesto svake ruine napravi kokošinjac (u smislu broja i gustine stanova). Tu ne ulazi samo ulična mreža kao najveći problem već npr. i poroznost tla, gradski prevoz, parking itd.

Problem je što mi (tj. vi) hoćemo kokošinjce čak i tamo gde nisu ruine, odnosno gde se oronule zgrade mogu srediti tako da to lepo izgleda kao što je npr. blok Smiljanićeva-Krunska-Ivana Milutinovića-Njegoševa, gde verujem da bi najveći broj učesnika ovog razgovora voleo da vidi kocku sa brojem stanovnika jednog većeg sela.

E sad, vi kažete kukajte na infrastrukturu. Verujem da se svi slažemo da je infrastruktura katastrofalna. Mene zanima koje vi rešenje vidite za infrastrukturu u ovom kraju? Jedino što meni pada na pamet je proširenje Makenzijeve i izgradnja metroa, a za oba je pitanje kada će se (ako ikad) desiti. Pritom, žitelji „luks” naselja će se uvek u najvećoj meri ipak oslanjati na automobile.

Nije zabranjeno imati dva parka jedan blizu drugog. I Manjež i Mitićeva i Taš (pa i dvorište Treće gimnazije) su vrlo posećivani i korišćeni parkovi. Ja ne bih rekao da je Mitićeva suvišna. Činjenica da bi Slavija bolje izgledala da je originalni projekat za tu lokaciju sproveden, ali da li je to prioritet?

Није на Славији колапс зато што је велика густина насељености, баш напротив. Славија готово да и нема стамбене квадрате. Гужва је зато што је то главно саобраћајно чвориште за више главних праваца у граду кроз које возачи из скоро свих сателитских насеља са Југа морају да прођу ако иду кроз град. Једина алтернатива томе је да круже на околним аутопутевима.

Screenshot_3.png


Трагедија кружног тока Славија је што је он суштински огромни сливник саобраћаја, стога се сваки ефекат повећане гужве из ових праваца преноси и оптерећује Славију. Возачи који хоће да дођу на Аутокоманду из правца Краља Милана ће ту правити саобраћајни притисак у истој мери без обзира да ли живе у Кнезу или прекопута Хилтона. Колико год то људима сметало једини стварни начин да се смањи колапс на местима попут Славије јесте да се смањује аутомобилски саобраћај и замењује другим видовима саобраћаја будући да гужву само аутомобили и чине. А градња далеко од центра аутомобил чини неопходним, поготово када паре онда иду на инфраструктуру за аутомобиле а не на јавни превоз.
 
Vrh