Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
Ma dobro pusti ti @MC_ sa njegovim utiscima. Ja se još ne provozah Solarisom, koji je baš toliko "đubre". Ima manje paženih primeraka, al baš da je toliko razdrndan teško. Oni su bili tvrđeg ogibljenja i kad su bili novi, pogotovu iznad neutralne srednje osovine. Nije samo do održavanja, jeste dobrim delom, al ako i sami vozači ne vode računa, a često ne vode, nema tog održavanja koje će posle sve to da sastavi.
nisi se provozao takvima jer ih nema. jedini u kom sam se vozio (od nekih 150 za koje znam da jesam) a da mi je nesto smetalo je 3123 koji kad sedis pored prvih vrata skripi tako da ti unistava usi. a sto se tice tresenja i lupanja po rupama, svaki je 100 puta bolji od bilo cega drugog na ulicama osim ik201.
 
Juce sam se vozio autobusom marke SOLARIS, na liniji 52, zglobni.
Iako nije bio prazan tresao je toliko da je to bilo nesnosno, neizdrzivo.
Presao sam napred i opet se treslo.
Mislim da su cak i stari Ikarus autobusi koji su pre 20 godina saobracali na toj liniji imali daleko bolji kvalitet.
Dzaba je fenseraj u enterijeru, dzaba, kad je autobus tesko djubre.

Stedler, CAF, Solaris... zasto stalo kupujemo djubre za javni prevoz?
Niz Paštrovićevu kod Ada mola i svemirski brod se trese.
 
Posle deset godina surove eksploatacije, ne može se nikako pričati o proizvođačkom kvalitetu. Ma kakav da je izvorno bio, posle toliko vremena i milion kilometara, mera mu je sada održavanje.
Pisali smo već šta sve postoji na trapu i šta periodično mora da se menja, posebno nakon svakodnevne vožnje beogradskim rovovima.
A šta je đubre, tek će se videti. Koliko higera starih 3 godine radi?
Ovo je bio nov autobus. Unutra sve izgleda jako novo.
Ima dobro uradjen enterijer, jako dobro, ali uzas koliko se trese.
Celim putem se jako tresao osim na deonici kod Sajma, gde je bilo podnosljivo.

Mislim da mi vise ne znamo sta je kvalitet.
Nekada davno, na toj deonici su isli jednostruki Ikarusi i oni su se manje tresli.
 
Stedler, CAF, Solaris... zasto stalo kupujemo djubre za javni prevoz?
Svi proizvodjači koje si ovde naveo su apsolutni lideri na evropskom trižištu, svaki za svoju sferu, s toga ne znam koji bi ti kvalitet voleo da vidiš u Beogradu, budući da je recimo za Beograd Solaris verovatno maksimum kvaliteta koji je do sada video. Svi ostali renomirani proizvođači poput Mercedesa, MAN-a, ili Volvoa su u istom rangu kao Solaris, negde se čak od njega i lošije pokazali s toga ne znam o kakvom ti kršu i đubretu pričaš.
Manite se više da poredite vozila koja su se proizvodila pre 30-40 godina i današnja.
 
@MC_ Ne moze biti nov zato sto je 2013.godiste a dokaz kvaliteta je upravo to sto mu enterijer i dalje izgleda tako posle 10 god eksploatacije
Dok su saobracali Ikarusi ulice su mozda bile bolje,mada oni se nisu tresli nego se ljuljaju dok im ne ispadne jastuk.
Rekoh vec na temi o trolejbusima,jos nije pronadjeno vozilo koje ce se izboriti sa beogradskim oranicama(ulicama).
Za moj pojam,busevi koji se stvarno tresu na pikavac su ovi zglobni BMC,posle njega mi je voznja u 6 godina starom Ikarbusu 112 m delovala kao da sam sa taljiga seo u neki Citroen.
 
Deset godina u Beogradu je ogromno vreme. Normalne firme bi sada ta vozila sredile, uradile im remont i produžile vek, ali i smanjile sebi probleme u kasnijem radu. Kvar jedne komponente ogibljenja posledično izaziva dalje probleme i poskupljuje, ili čak onemogućava kasnije rešavanje.
 
Deset godina u Beogradu je ogromno vreme. Normalne forme bi sada ta vozila sredile, uradile im remont i produžile vek, ali i smanjile sebi probleme u kasnijem radu. Kvar jedne komponente ogibljenja posledično izaziva dalje probleme i poskupljuje, ili čak onemogućava kasnije rešavanje.
Dap ali treba naci par miliona evra za remont u gsp koji je na aparatima i koji duguje deset puta toliko drzavi
 
Dobra.
Mozda sam pogresio, mozda nije Solaris. Mozda sam pogresni procitao to na staklu jer sam citao naopako, s druge strane.
MOzda mi se ucinilo da pise solaris. To je staklo koje stoji s aobe strane vrata, umesto ograde.
Autobus je skroz nov, ima plava i zuta sedista, ima dobar enterijer, ima cak i spiku dole pored prozora na mestu za stajanje, valjda da se stavi noga.
Autobus je zglobni.

Ako smapogresio, to je neki drugi skroz nov krs.
Ne znam sta saobraca na liniji 52.

Mislim da samo Mercedes i MAN mogu da se nosi s nasim ulicama.
 
Ako ima plava i žuta sedišta definitivno Solaris. E to što ti enterijer izgleda kao da je nov, mada teško da baš deluje potpuno novo, je upravo dokaz dobrog kvaliteta. Svi su stari punih 10 godina.
 
Dap ali treba naci par miliona evra za remont u gsp koji je na aparatima i koji duguje deset puta toliko drzavi
Pametna ekonomija bi uvidela da je bolje uložiti 30% vrednosti novog u remont nakon desetak godina i produžiti im vek za još mnogo godina, nego ih rashodovati posle 13-15. Nije sramota da stari autobusi voze ulicama nekog grada, već je sramota da voze ofucani i estetski i mehanički.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ne. Samo dobro napravljen, VISOKOPODNI autobus moze da se nosi sa nasim planinama (ovaj ulicama) ciji vrhovi na duze staze komotno seku svaki niskopodni autobus.
Da li zaista pod autobus audara u izbocine na putu u voznji?
D ali p ostoje autobusi koji su delom niskopodni, delom visokopodni?
 
Ne. Samo dobro napravljen, VISOKOPODNI autobus moze da se nosi sa nasim planinama (ovaj ulicama) ciji vrhovi na duze staze komotno seku svaki niskopodni autobus.
Vrlo zanimljivo.
To bi objasnilo zasto u se stari autobusi dobro nosili sa nasim ulicama.
Da li uopste postoje visokopodni gradski autobusi danas?
 
Da li zaista pod autobus audara u izbocine na putu u voznji?
D ali p ostoje autobusi koji su delom niskopodni, delom visokopodni?
Pa negde da, ali uglavnom ne, vise sam bio figurativan. Ono sto sam ustvari hteo reci je bas ovo sto su ljudi ranije danas rekli, a to je da niskopodni lakse stradaju od beogradskih ulica jer zbog male visine imaju slabiju amortizaciju, manje jastuke, nmp sta jos to pitaj ove iskusnije na forumu.
 
Соларисе полако стиже бољка недомаћинског односа ГСП према имовини.
Sve u ovoj zemlji stiže boljka nedomaćinost odonsa. Počev od zgrada gde su stanari za sitne pare odkupili stanove pa ih boli polni organ za bilo šta van stambene jedinice.... ...ali je za neku drugu temu.
Solarisi i pored sve muke koju su peživi na ulicama Beograda bi trebalo da rade bez većih problema barem još 5 godina, ali ovi iz GSPa nisu baš sasvim čisti. Sećam se priče vozača trole da su majstori mrzeli G&S trole jer sa njima nisu mogli da improviziju kao sa ZIU/Trolza vozilima.
 
Par ikarbusa iz 2006, mada se oni povlace, i japanci, koji se takodje povlace.
Japanci se sigurno još neko vreme neće povlačiti. Koliko sam čuo, neki je i remontovan. Ta vozila većinom nisu ni šihtaši, nego celodnevno rade na 16, 18, 27, 43, 52, 56, 77, 85, 95, 101, 601. Nakon dolaska BMC-a, u znatno manjem broju ili u šihtama ih ima na 17, 23, 65, 88 gde su nekad bili redovna vozila, a sada povremena pojava.
 
Zasto Solaris ne moze da se nasteluje da se ne trese?
 
Može, ali bi to zahtevalo i neku vrstu održavanja, koju ta jedva da su dobijala u poslednjih 10 godina pa ti opet enterijer kao što si i sam izjavio deluje novo.
Dakle, u ovom slučaju bi prvo išla zamena dotrajalih delova pa onda štelovanje.
 
Vrh