Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Zašto je fasada ovako grbava, nemoguće da ovako treba da izgleda?

Slikao sam pre 20ak dana na jednoj od BNV zgrada pa nikako da pošaljem ovde.

528a7eef7d66c804d5b8494724026f26.jpg
61237d035d7a60060e2a4051d7dd751e.jpg
Ovo će se za 10 godina urušiti skroz...
 
Да, то око новог чвора изазвало је контроверзе када се о томе одлучивало, већало се сатима али сада је готово. Било је касно и 90их и 00их. Најскупљи део новог чвора, тунели и нови савски мост су до тада већ били завршени. За Град је тада постало исплативије завршити Прокоп а савски амфитеатар добро "продати" него оставити нови чвор на пола, да ради са 10% капацитета и тада кренути другим и другачијим путем. Нови чвор је требао да реши и проблем капацитета који је својевремено имала стара чеона станица и проблем топографског хендикепа старе станице, рачунало се да ће путнички железнички саобраћај расти а не опадати, ушло се у амбициозан и скуп пројекат новог чвора за милионски град и дефакто главни град тадашње државе од 20 милиона становника а не државе од једва 7 милиона где путнички железнички саобраћај често изгледа као да је ивици гашења.
Nažalost, to je posledica ne samo originalnih stavova, već i skorijih odluka koje nisu morale takve biti. Iako je čvor stao "na pola" ako pogledamo Madrid sa čeonom Atoćom čiji samo lokalni deo proširenja produžava tunelima (drugi izgrađen radi proširenja kapaciteta gradske železnice) do stanice Chamartin, grad koji inače tek sada gradi treći tunel za potrebe prolaznih brzih vozova, možemo zaključiti šta je kojem gradu/državi bio prioritet (maloj komi Jugoslaviji vuko*ebina, velikoj Španiji glavni grad), a šta je sada. Da je tako bilo mi ne bi imali BG i Panvoz debakl.

Inače, uzevši u obzir navedeno, kao i mogućnost ukrštanja sa metroom na Savskom trgu (četiri kraka, ka Zemunu i Bežaniji, odnosno Zvezdari i Voždovcu), na pristupima kod Sajma i na Dunav Stanici stara stanica je svakako u prednosti u odnosu na novu zavučenu i u smislu loše saobraćajne povezanosti svakako hendikepiranu. BnV predstavlja veliku urbanizaciju lišenu direktnog železničkog pristupa, koja privlačenjem metroa ometa druge značajne lokacije, pa ova polemika nikako nije bespredmetna.

@vranac
Ajde što po završetku radova već kvari estetiku, ali zamisli tek šta će biti kad krene da pada ljudima na glavu.
 
Nažalost, to je posledica ne samo originalnih stavova, već i skorijih odluka koje nisu morale takve biti. Iako je čvor stao "na pola" ako pogledamo Madrid sa čeonom Atoćom čiji samo lokalni deo proširenja produžava tunelima (drugi izgrađen radi proširenja kapaciteta gradske železnice) do stanice Chamartin, grad koji inače tek sada gradi treći tunel za potrebe prolaznih brzih vozova, možemo zaključiti šta je kojem gradu/državi bio prioritet (maloj komi Jugoslaviji vuko*ebina, velikoj Španiji glavni grad), a šta je sada. Da je tako bilo mi ne bi imali BG i Panvoz debakl.

Inače, uzevši u obzir navedeno, kao i mogućnost ukrštanja sa metroom na Savskom trgu (četiri kraka, ka Zemunu i Bežaniji, odnosno Zvezdari i Voždovcu), na pristupima kod Sajma i na Dunav Stanici stara stanica je svakako u prednosti u odnosu na novu zavučenu i u smislu loše saobraćajne povezanosti svakako hendikepiranu. BnV predstavlja veliku urbanizaciju lišenu direktnog železničkog pristupa, koja privlačenjem metroa ometa druge značajne lokacije, pa ova polemika nikako nije bespredmetna.

@vranac
Ajde što po završetku radova već kvari estetiku, ali zamisli tek šta će biti kad krene da pada ljudima na glavu.
Све ми је јасно али очигледно је да већ дуже време постоје другачији планови и другачија "визија" развоја града. Квадрати изнад железничке инфраструктуре. Потенцијални квадрати и простор који је планиран за урбанизацију или се урбанизује изнад већ урбанизиваних целина и постојећих становника. Инвеститору није на првом месту да тај део буде покривен градском железницом него су му на првом месту квадрати. Просечан или исподпросечан квалитет градње и становања се ваља као "ексклузивно насеље и нови центар града" углавном само због локације. Свима је то јасно. То је покушано да се надомести планом прве линије метроа која би требало да прође ободом али нисам оптимиста да ће метро стићи било где у ближој будућности. Нови чвор и тадашњи планови за метро се битно разликују од тренутних планова. Да је тада било довољно новца па да је приступљено изградњи метроа онако како је то Јовин замислио и нови чвор и многе ствари изгледале би битно другачије. Опет се враћамо на новац. Доста људи је кивно због онога "Трамвајем у 21. век" а то је у ствари тада била једина реална опција јер није било новца. Град је и тада имао много проблема а недовољно новца. Касније је део људи био киван на тада актуелну градску власт зашто се иде на СМТ уместо да се гради метро често не схватајући да је СМТ неопходан, мост на Ади и мост Михајла Пупина је свакако морао да се уради, са или без метроа, а притом су то и много јефтинији пројекти од градње метроа.
 
Nisu poslovni kvadrati od tolikog značaja imajući u vidu da ploča Prokopa nudi marginalnu kvadraturu u odnosu na potencijal drugih lokacija što osim Novog Beograda (oko bloka 42) uključuje i Rakovicu, Zemun i Pančevački Most, samim tim zaokruživši koncept decentralizacije. To ne opravdava političku fascinaciju mogućnostima Prokopa kao lokacije. I na zapadu je u interesu investitora da proda, što mu neće poći za rukom ako ne ponudi dobar prevoz kao npr. u Sidneju ili Melburnu oko železničkih stanica kao čvorišta površinske mreže (ili recimo metroa koji je u međuvremenu upao u Savsku jer se sa BnV kao predizbornim obećanjem zaista požurilo).

Postojeći planovi su poput novog čvora zasnovani na istim idejama u smislu da novoplanirane linije prate brisane koridore regionalnog metroa, koji da bi ostatak (međugradskog) čvora mogao da se umreži sa ostatkom grada nije ni smeo biti brisan po cenu privremene obustave realizacije međugradskog, o čemu svedoči upravo dinamika razvoja železnice u Madridu. Suprotno tome, privremeno (na više od pola veka) obustavljena je gradnja lokalnog sistema neophodnog za dovoženje do čvora i razvođenje putnika po gradu. Toga su saobraćajni stručnjaci svesni (nije slučajnost što nove linije grubo prate Jovinove trase RM), a verujem i političari koji bi da realizuju započeto po svaku cenu. Dodvoravanje potrebama investitora ide u paketu ali samo po sebi nije uzrok nego posledica potrebe u cilju lakše i brže realizacije političkih namera. Sve što je moglo poći naopako na kraju je i pošlo naopako.

Sve je bilo važnije od lokalnog šinskog sistema, pri čemu dosta toga nije ni završeno i pored svih napora praćenih pogrešnim redosledom (teretna obilaznica skroz od Batajnice do Vinče je trebalo da bude prva izgrađena, zatim depoi i ranžirna pa sve ostalo). Pominjao sam već kako je sve počelo mnogo ranije u smislu da je Novi Beograd bio svojevremeni BnV koji je uzrokovao rialajnment dela pruge preko reda zbog gradnje pod pokroviteljstvom tada "napredne" komunističke vlasti. Novi Beograd je samim tim označio usiljen početak gradnje novog železničkog čvora, naravno bez stranih investitora (zato i kažem da je danas arapski dil samo pigibek drugih interesa). Istorija se ponavlja sa jednako pogubnim posledicama pa takoreći BnV simboliše usiljen završetak tog istog čvora uz takođe usiljen rialajnment metroa. Fokusiranje na sitnije i brže projekte nam je odvuklo pažnju od prioriteta kao glavnih problema, pa zato sada i snosimo teške posledice koje po svemu sudeći nećemo rešiti u doglednom periodu. Tužno je gledati kako rodni grad srlja u propast.
 
Nisu poslovni kvadrati od tolikog značaja imajući u vidu da ploča Prokopa nudi marginalnu kvadraturu u odnosu na potencijal drugih lokacija što osim Novog Beograda (oko bloka 42) uključuje i Rakovicu, Zemun i Pančevački Most, samim tim zaokruživši koncept decentralizacije. To ne opravdava političku fascinaciju mogućnostima Prokopa kao lokacije. I na zapadu je u interesu investitora da proda, što mu neće poći za rukom ako ne ponudi dobar prevoz kao npr. u Sidneju ili Melburnu oko železničkih stanica kao čvorišta površinske mreže (ili recimo metroa koji je u međuvremenu upao u Savsku jer se sa BnV kao predizbornim obećanjem zaista požurilo).

Postojeći planovi su poput novog čvora zasnovani na istim idejama u smislu da novoplanirane linije prate brisane koridore regionalnog metroa, koji da bi ostatak (međugradskog) čvora mogao da se umreži sa ostatkom grada nije ni smeo biti brisan po cenu privremene obustave realizacije međugradskog, o čemu svedoči upravo dinamika razvoja železnice u Madridu. Suprotno tome, privremeno (na više od pola veka) obustavljena je gradnja lokalnog sistema neophodnog za dovoženje do čvora i razvođenje putnika po gradu. Toga su saobraćajni stručnjaci svesni (nije slučajnost što nove linije grubo prate Jovinove trase RM), a verujem i političari koji bi da realizuju započeto po svaku cenu. Dodvoravanje potrebama investitora ide u paketu ali samo po sebi nije uzrok nego posledica potrebe u cilju lakše i brže realizacije političkih namera. Sve što je moglo poći naopako na kraju je i pošlo naopako.

Sve je bilo važnije od lokalnog šinskog sistema, pri čemu dosta toga nije ni završeno i pored svih napora praćenih pogrešnim redosledom (teretna obilaznica skroz od Batajnice do Vinče je trebalo da bude prva izgrađena, zatim depoi i ranžirna pa sve ostalo). Pominjao sam već kako je sve počelo mnogo ranije u smislu da je Novi Beograd bio svojevremeni BnV koji je uzrokovao rialajnment dela pruge preko reda zbog gradnje pod pokroviteljstvom tada "napredne" komunističke vlasti. Novi Beograd je samim tim označio usiljen početak gradnje novog železničkog čvora, naravno bez stranih investitora (zato i kažem da je danas arapski dil samo pigibek drugih interesa). Istorija se ponavlja sa jednako pogubnim posledicama pa takoreći BnV simboliše usiljen završetak tog istog čvora uz takođe usiljen rialajnment metroa. Fokusiranje na sitnije i brže projekte nam je odvuklo pažnju od prioriteta kao glavnih problema, pa zato sada i snosimo teške posledice koje po svemu sudeći nećemo rešiti u doglednom periodu. Tužno je gledati kako rodni grad srlja u propast.
Нисам мислио на Прокоп него на Београд на води. Јасно је као дан да су измештање железничког саобраћаја из савског анфитеатра и тај пројекат уско повезани. Ту ни Граду ни инвеститору очување железничког коридора а посебно његово унапређење није био приоритет. То са пословним квадратима на плочи Прокопа је само мали додатак. Тачно, и Нови Београд је планирам и развијан као "аутомобилски" град. Мислим да се опет враћамо на причу о новцу где се стамбена и пословна градња посматра као добит, нешто што приходује а јавни превоз и шински систем као трошак, нешто што, ето, мора донекле да постоји али није приоритет јер не зарађује.
 
Čitao sam između redova pa mi zapali za oko "kvadrati iznad železničke infrastrukture" što svakako obuhvata i ploču na Prokopu (inače noćna mora stanara u Stjepana Filipovića), iako si očito mislio na koloseke u SA. Pristupni koloseci (sa sve stanicom) su pojeli manje rentabilnih kvadrata od bulevara i parka, a ostali su trebali kao što sam rekao odavno biti izmešteni na periferne lokacije privedene nameni pravilnim redosledom. Dakle mali nesporazum, iako se sve svodi na jedno te isto - kratkovido ugađanje političkoj eliti promenom prioriteta.
 
Ovo će se za 10 godina urušiti skroz...
Smatram da je ovde veci problem neadekvatan materijal za samo osvatljevanje. Nego sam kvalitet radova.
Jednostavno ovo nije fasada koja treba da se osvetli. A ovi su napravili novogodisnje jelke od svake zgrade pa neka uzivaju u fasadama koje je Knezevac prerastao jos 2000tih.

Ovo je pojava i kod gletovanja zidova. Kada neko naknadno ugradi rasvetu za stepenice primera radi i upali. Taj zid isto pokaze a bez rasvete je sve top.
 
Smatram da je ovde veci problem neadekvatan materijal za samo osvatljevanje. Nego sam kvalitet radova.
Jednostavno ovo nije fasada koja treba da se osvetli. A ovi su napravili novogodisnje jelke od svake zgrade pa neka uzivaju u fasadama koje je Knezevac prerastao jos 2000tih.

Ovo je pojava i kod gletovanja zidova. Kada neko naknadno ugradi rasvetu za stepenice primera radi i upali. Taj zid isto pokaze a bez rasvete je sve top.
Ovde je i los nekvalitetan i jeftin materijal i losa zvedba tj najjeftiniji majstori.

Ovo nije obicna neravnina o kojima ti pricas nego je sve potklobuceno i vremenom ce otpadati fasada. Na svim zgradama im je ista prica, ivice, prelaze i sarenilo da ne komentarisem. Najgore i najjeftinije fasade u gradu sada u novogradnjama su u bnv

Al sta znaju ti sto kupuju tamo..
 
Ovde je i los nekvalitetan i jeftin materijal i losa zvedba tj najjeftiniji majstori.

Ovo nije obicna neravnina o kojima ti pricas nego je sve potklobuceno i vremenom ce otpadati fasada. Na svim zgradama im je ista prica, ivice, prelaze i sarenilo da ne komentarisem. Najgore i najjeftinije fasade u gradu sada u novogradnjama su u bnv

Al sta znaju ti sto kupuju tamo..
Ma nista ti sto kupuju tamo ne znaju. Jedino sto oni imaju para da kupuju tamo, a ovi sto znaju se voze gradskim prevozom (i cak i tamo svercuju jer nemaju za kartu).
 
Ma nista ti sto kupuju tamo ne znaju. Jedino sto oni imaju para da kupuju tamo, a ovi sto znaju se voze gradskim prevozom (i cak i tamo svercuju jer nemaju za kartu).
Ne znaju jer te pare nisu zaradili i zato ih tako lako bacaju na taj socijalni najgori fus od naselja, gde smo svi mi nenormalno pokradeni i iz nasih dzepova se finansira sva infrastruktura i jos mnogo toga.

To je meka za kriminalce prostitutke oba pola i ostali polusvet nakaze i odrone, sav najgori i najprimitivniji sljam iz srbije okolnih zemalja i dijaspore. Sto se sve vidi samo da se provede 20 minuta tamo.

Ako su ti oni merilo svaka ti cast. Nisi ni ti onda nista bolji i zivis zadruga zivot. A siguran sam da ti prvi zivis u nekoj vj.. i divis se ovom jer si isti profil kao gore pomenuti
 
Poslednja izmena:
Ne znaju jer te pare nisu zaradili i zato ih tako lako bacaju na taj socijalni najgori fus od naselja, gde smo svi mi nenormalno pokradeni i iz nasih dzepova se finansira sva infrastruktura i jos mnogo toga.

To je meka za kriminalce prostitutke oba pola i ostali polusvet nakaze i odrone, sav najgori i najprimitivniji sljam iz srbije okolnih zemalja i dijaspore. Sto se sve vidi samo da se provede 20 minuta tamo.

Ako su ti oni merilo svaka ti cast. Nisi ni ti onda nista bolji i zivis zadruga zivot. A siguran sam da ti prvi zivis u nekoj vj.. i divis se ovom jer si isti profil kao gore pomenuti
Daj napisi barem jedan post u kojem ne pominjes olos, odrone, dijasporu, Bosnu, Cg, koji se doselio oko "tvog" vracara. Ako bi neko procitao tvoje postove, lako bi video da su po tebi svi seljaci i olosi i naravno vecno srpsko trabunjanje kako je nesto zapravo njegovo a neki tamo mu uzeli...
Olosi u Beogradu na vodi, Kosutnjaku, Nbg, Sljam sa Zvezdare, milslim stvarno si naporan sa tom arogancijom i superiornoscu (umisljenom). Bukvalno nipodastavas sve i svakoga, a znamo koji tip licnosti to radi.
 
On čak nije ni tipičan trol, vređanjem svih kupaca on samo pokazuje odsustvo svakog osećaja za realnost.
 
Jaooo sad. Slazem se shades sa tim sto si rekao. Ali moja namera ovde je preterivanje i preterano izvrtanje ruglu koje je nazalost stvarnost ovde i u zemlji i u gradu i na forumu.

Mnogo su se svi ovde osetili dobrodoslima da pripadaju najpametnijima itd. Mnogo se osilili a toliko su nemormalno nesvesni svoje nesvesti.

Mislim na te bas iz bosne cg unutrasnjosti koji dodju u bg… ima ih i na forumu i to je u kombinaciji sa sns botovima bas bzv koliko lupaju gde im nije mesto Tako da mora malo djon jer druge nema. A sve sto pisem je samo istina doduse ispricana na uvredljiv nacin zbog svih botova kao sto je ovaj nikolas koji sad jede pite ;)
 
Ma nista ti sto kupuju tamo ne znaju. Jedino sto oni imaju para da kupuju tamo, a ovi sto znaju se voze gradskim prevozom (i cak i tamo svercuju jer nemaju za kartu).
Žao mi je što roditelji nisu uspeli da te vaspitaju dok si odrastao. Sada kada si mator prošao je svaki voz da se emancipuješ i ne budeš malograđanin...
 
Vrh