Šta je novo?

Privatni prevoznici

Њихови возачи су као и наши отишли у Њемачку.
 
Bože gospode.

How many lines did you learnt? Neka je vozaču sa srećom, ali mi je ovo za firmu šokantno. Da im se smeju deca u osnovnoj.
The Belgrade, ne bilo koji Belgrade. Inače sam izuzetno razočaran što baš niko naziv ove države ne izgovara onako kako domaći jezički oci nalažu - Sri Lanka.
 
Poslednja izmena:
Danas je objavljen podatak da se u Srbiju slilo oko 18.000 Ukrajinaca i 104.000 Rusa. XZakoni verovatnoce i statistike nalazu da nema sanse da medju njima nema bar 50 profesionalnih vozaca.
Broj ne pokazuje strukturu. Iz Rusije su u velikoj meri otišli frilenseri, koji i tako rade za strance onlajn. Prosek obrazovanja, primanja, kao i iskustvo rada u struci je daleko veće nego kod Srba. Pitanje je koliko njih uopšte ima cilj da radi u Srbiji, ne samo kao vozači, nego kod bilo kod srpskog poslodavca?

To je naš problem, što je dokvalifikacija super-hiper nedostupno i neorganizovano, a vozač autobusa, to je dokvalifikovana radna snaga.
 
Pitanje je koliko njih uopšte ima cilj da radi u Srbiji, ne samo kao vozači, nego kod bilo kod srpskog poslodavca?
Zasad gotovo niko. Nazovimo ih prisilnim nomadima. Al vremenom će se neki verovatno integrisati u fulu; na kraju, u Srbiji je poslodavac, i to poveliki, i Microsoft.

Glede vozača, ajde razmišljajte ovako. U Titovo doba - dakle socijalizam, krut sistem - napuniš 18 godina i ti si čovek. Još odeš u vojsku i završiš za šofera. Podrazumeva se da odmah możeš da voziš kola ko i ostali, 24/7. A sad, došla sloboda, probne dozvole, ne moš posle 11... Do viših kategorija kao do dozvole za helikopter; treba manje vremena za obuku kopilota u Er Srbiji nego za vozača gradskog autobusa. A ljudi sve manje. Ko je tu lud?
 
Strašno je da barem u tim srednjim stručnim školama vezanim za to ne obrazuju nekako za sve kategorije. Razumem dizanje cena - danas stvarno ništa nije besplatno. Razumem da GSP omogućava prekvalifikaciju sa C na D, ali zbog čega ne bi ponudili sa B-->C-->D. Svakako uslovljavaju ugovorom, ovo može samo biti plus.
 
Morao bi da pogledam u ZOBS-u, al mislim da je nemoguće direktno tako sa B na C i odmah na D. Ranije je trebalo beše do tri godine iskustva sa C da bi se išlo na D, pa verujem da i sad treba barem dve godine. Generalno sa svom tom obukom i sertifikatima se preteruje, iako je reč o odgovornom poslu. Svakako treba težiti pojednostavljenju, a tu je i minimum godina starosti za vozače autobusa u nekim firmama. Možda i tu skinuti neku godinu, tipa od 22, a ne od 24 kako je u GSP-u, na primer.
 
Baš o tome smo malopre pričali na temi Demografija. Nisu svi pristigli akademici i elita Rusije. A ima i nemali broj izbeglica iz Ukrajine.
 
Morao bi da pogledam u ZOBS-u, al mislim da je nemoguće direktno tako sa B na C i odmah na D. Ranije je trebalo beše do tri godine iskustva sa C da bi se išlo na D, pa verujem da i sad treba barem dve godine. Generalno sa svom tom obukom i sertifikatima se preteruje, iako je reč o odgovornom poslu. Svakako treba težiti pojednostavljenju, a tu je i minimum godina starosti za vozače autobusa u nekim firmama. Možda i tu skinuti neku godinu, tipa od 22, a ne od 24 kako je u GSP-u, na primer.
Раније је требало да имаш напуњену 21 годину да би могао да полажеш за "D" категорију. Предуслов је била положена "В" категорија, а не "С".
 
Sto se tice godina da ali koliko se secam,trebalo je odredjeno skustvo na vozilima 'C' kategorije. Moj matori ,inace autoprevoznik je jednom dugaru izdao neki papir da je kod njega upravljao vozilom tim i tim u jednom odredjenom periodu kako bi ispunio uslov za polaganje 'D' kategorije. Za 'C' si mogao da polazes odmah.
 
Polaganje je zakomplikovano do krajnjih granica, kao da je cilj odgovoriti maksimalno i one koji imaju ljubav prema tom poslu i želju da polažu.
Fascinantno je da zakonodavac nema potrebu već godinama da ništa promeni, slepo se drže toga da su zakoni dobri, kao da ne vide u koji sunovrat vodi sve ovo.
Ipak, ne mogu da se ne otmem utisku koliko su obesmišljene uopšte te auto škole, čak i da dođeš položiš, završiš, baciš par hiljada eura, ti nigde ne može da se zaposliš bez CPC licence. Znači, položio si i osposobljen si da voziš, ali ipak nisi. Umesto da država vidi svoj intres da zadrži te ljude, pa onaj ko položi recimo dobije besplatno taj cpc, ako ostane 3 godine kod nas. on svakako svake godine mora da sluša predavanja i da ih plaća 15ak hiljada godišnje.
U Hrvatskoj recimo sa srednjom stručnom školom, može sa 21 godinom da se polaže za D, kod nas srednja stručnja škola ima značaj kao da si završio za frizera a ne za vozača (bez želje da diskreditujem bilo koje zanimanje).
 
Sto se tice godina da ali koliko se secam,trebalo je odredjeno skustvo na vozilima 'C' kategorije. Moj matori ,inace autoprevoznik je jednom dugaru izdao neki papir da je kod njega upravljao vozilom tim i tim u jednom odredjenom periodu kako bi ispunio uslov za polaganje 'D' kategorije. Za 'C' si mogao da polazes odmah.
Имаш право. Возач је морао да проведе најмање две године на управљању возилом "С" категорије или да најмање три године управља возилима "Б" и "Ц" категорије.

Заборавио сам.
 
Juče Akia na 26ici cela zaudara na sumpor ili pokvarena jaja. I ne preterujem, ni u količini ni u opisu. Kako ko uđe u autobus tako bude zapljusnut nepodnošljivim smradom do te mere da počne da kašlje ili pročišćava grlo koliko se jako oseća. Pola putnika je stavilo dukseve i jakne preko nosa pa tako disalo.

Jel ima neko predstavu o čemu se radi? Šta li su mudrice uradile pa da uspeju toliko da usmrde autobus i to tako specifičnim i jakim mirisom?
 
Sad svi koriste i Ad-Blue, a s obzirom na sastav, moguće da je i pomenuti uzrok tog smrada. Cobre često imaju problem sa izduvnim gasovima, bar ovih nekoliko baš mladih sa 37-ice. Pretpostavljam da nije od samog motora, pošto štipa za oči, već od grejanja. Naravno, pozadi zna dosta da se oseti, ka sredini već slabije.
 
sumpor (S) nema miris; otrovni vodonik-sulfid (H2S), smrdi kao pokvarena jaja;)
 
Danas je objavljen podatak da se u Srbiju slilo oko 18.000 Ukrajinaca i 104.000 Rusa. XZakoni verovatnoce i statistike nalazu da nema sanse da medju njima nema bar 50 profesionalnih vozaca.
Eto, nas i Rusa 7 miliona. Samo da ne odu. Inače pošto je nemali deo iz IT struke ukoliko bi se država potrudila da ih zadrži mogli bi da doprinesu putem pomoći razvoja novih tehnologija koje bi doprinele unapređenju efikasnosti domaćeg saobraćaja, pa što da ne i razvoja robotizovanih vozila na duže staze. Strateško planiranje nam je nula. To je po meni ahilova peta ove nazovi države.
Jbg, bolje da voze ljudi od 81 nego od 21 godine.

(Sa 22 se u RV vozi MIG)
Ne mogu a da se ne setim onog narkomana iz Varšave što je slupao nov Urbino. U principu ne zna se šta je gore, dal kad dobije srčku, "živčanitis", loče, kuca poruke, priča na telefon ili se drogira. Treba izbegavati i matore i mlade, iz različitih razloga, a one iskusne držati kao malo vode na dlanu. Da nisu stvorili sve uslove da ih oteraju sada ne bi bili zahvaćeni krizom tolikog obima.
 
Pitanje za sve:

Juče se mislim nešto, i setim se Roma koji ovde i dalje masovno drage volje prihvataju slabo plaćene ILI teške poslove. Kako to da njih nema više po JGPu?
Namerno kažem baš Romi, jer mislim na onaj normalni i radan deo te populacije, ne na ciganske divljake, prosjake i muljatore.
 
Ја знам два момка рома који возе али у Аустрији, један локални аутобус а други камион. Овде јбг вероватно није свима примамљиво док исполажу за Д ако могу са Ц преко.
 
Vrh