Šta je novo?

Crna Gora

Auto-put za dva i po mjeseca donio više od 2 miliona eura​



autoput princeza ksenija, autoput smokovac mateševo, autoput bar boljare

Dionicom auto-puta Podgorica – Mateševo, od početka naplate putarine 21. jula do 8. oktobra prošlo je ukupno 711 hiljada vozila, pokazuju podaci kompanije Monteputa.
Najviše vozila ovom dionicom prošlo je 7. avgusta – 14.325, dok se prošle sedmice radnim danima broj prolazaka kretao oko pet hiljada a vikendom oko sedam hiljada.
Cijena putarine za prolazak cijelom dionicom, sa porezom na dodatu vrijednost (PDV) od 21 odsto, iznose od 1,5 eura za motocikle, 3,5 eura za putnička vozila do 17 eura za kamione i autobuse. To, prema računici Vijesti, znači da je za proteklih 80 dana, koliko se putarina naplaćuje, prihodovano nešto preko dva miliona eura.
Godišnja rata za kredit koji je korišćen za njegovu izgradnju iznosi 60 miliona eura. Najoptimističnije procjene pokazuju da bi Monteput od naplate putarine godišnje mogao prihodovati oko 10 miliona eura.
Auto-put je svečano otvoren 13. jula na Dan državnosti, a prvih sedam dana je njegovo korišćenje bilo besplatno. Naredne dvije godine nalazi se u takozvanom probnom radu, kada se nedostaci mogu prijaviti izvođači kineskoj kompaniji CRBC.
Njegova izgradnja trajala je sedam godina, dva mjeseca i tri dana, umjesto četiri godine koliko je bilo predviđeno.
Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović najavio je da se 2024. ili 2025. godine može očekivati raspisivanje tendera za izvođača radova na sljedećoj dionici Mateševo – Andrijevica.
 
U vezi pristupnog puta ka AP od KL:

"Iz Uprave su ranije kazali da je dužina puta oko osam kilometara, pri čemu se na tri dionice ukupne dužine oko 1,5 kilometara vrši korekcija postojećih elemenata situacionog puta, dok se na ostatku puta vrši struganje postojećeg i presvlačenje novim habajućim slojem asfalta”

Rok 8 meseci... Nisu počeli, jer je tender za nadzor tek u toku. U cg na ovoj deonici izgleda baš ništa ne može paralelno da se organizuje.

Cela vest :
 
SRAMOTA SRAMOTA. SRAMOTA. Treba im zabraniti da bilo šta rade u Cg

 
Pre par nedelja su asfaltirali do tunela kolko cujem. I postavili repetitor za mobilnu telefoniju na jelovici(al jos nije pusten u rad).
 
Pre par nedelja su asfaltirali do tunela kolko cujem. I postavili repetitor za mobilnu telefoniju na jelovici(al jos nije pusten u rad).
Sve je to džabe. Ovi su potrošili silne pare. Nemaju radnike a u tunelu im je isto kao pre godinu dana.
 
Da se Crna Gora pravna drzava ovaj Ramic vise ne bi smeo poslati ni razglednicu a ne graditi puteve i tunele a Nurkovic i Paraca bi bili vec poodavno u Spuzu.
 
EVO I ODGOVOR NOVINARA ,, EUROASFALT,,
PREPUCAVANJE A PUTA NEMA EVO 5 GODINA
 
Zanimljivo taj isti euroasfalt dobija poslove po regionu i to kakve. Skoro sam čitao da su dobili posao u Rumuniji.
 
Zanimljivo taj isti euroasfalt dobija poslove po regionu i to kakve. Skoro sam čitao da su dobili posao u Rumuniji.
Daju najmanju cenu da uzmu posao a posle ne završe i vade se na projekte pa na losu steni i tako uvek im nesto fali. Usemili su se i imaju neki dil. I ovo sto su uzeli da rade ovaj put u startu su znali da neće uspeti da završe za 3 godine. Pa njima probijen tunel od 3 km stoji evo već godinu i po dana. Bio sam letos tamo nema vise od 20 radnika . Evo sada da neko ode tamo nema ih više.
 
Ер Монтенегро ће имати фантастичан ред летења ове зимске сезоне. летеће на, ни мање ни више, 3 (ТРИ) дестинације, из Подгорице за Београд (14 летова недељно) и Љубљану (2-4, зависи од месеца) и из Тивта за Београд (7) и Истанбул (4-5). свака част, за овакав ред летења им је довољан један једини авион, а не два која имају у флоти


map.gif
 
A dje da lete izvan sezone kad od nas 600 hiljada pola ni pasoš nema?
Najbolje za Peking redovnu liniju da otvore :)


Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Zanimljivo taj isti euroasfalt dobija poslove po regionu i to kakve. Skoro sam čitao da su dobili posao u Rumuniji.
Ugovor potpisan 14.10. kao deo konzorcijuma na čijem je čelu Spedition UMB, lider u rumunskoj niskogradnji, tu su još 2 rumunske firme.
Gradiće jedini nezavršeni preostali deo između Temišvara i Sibinja na A1 (Lugož-Deva, sektor E i deo sektora D), vrednost 371 milki evrova.
Grade se 2 nova tunela, zato su ih i zvali vrv, ako budu u formi kao na Hranjenu i Klisurama, rok od 45 meseci lako će otići na 145.
 
Poslednja izmena od urednika:

Ibrahimović: Tender za izgradnju druge dionice auto-puta naredne godine​



Foto: TVCG/screenshot


Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović kazao je da je projekat auto-puta Bar–Boljare već prepoznat kao primjer međunarodnog projekta i da će se to još snažnije potvrditi izgradnjom drugih dionica. On je naveo da je ministarstvo apliciralo za bespovratna sredstva za izgradnju glavnog projekta, te da je uvjeren da će do kraja ove godine dobiti pozitivan rezultat i da će već 2024–2025. moći da raspišu tender za izvođenje radova.


Studija opravdanosti i izgradnja preostale četiri dionice auto-puta Bar–Boljare pokazali su da je taj projekat izvodljiv i isplativ. Taj važan dokument auto-puta Bar–Boljare s analizom troškova, koji je predstavljen u Podgorici, finansiran je uz podršku Evropske komisije (EK) kroz mehanizam Investicionog okvira za zapadni Balkan, sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kao vodećom međunarodnom finansijskom institucijom.
Predstavljajući studiju, vođa projekta Pepi Dimopulu rekla je za “Politiku” da su sagledavali pet deonica auto-puta, i to: Đurmani–Farmaci, Farmaci–Smokovac, Smokovac–Mateševo, Mateševo–Andrijevica i Andrijevica–Boljare. Pojasnila je da su u studiji razrađene različite faze za sve dionice, od kojih neke od tri do pet varijanti.
“Za dionice jedan i dva imamo po četiri varijante, za četvrtu dvije i za petu pet varijanti. Zbog ovog smo uradili svu dokumentaciju kako bismo imali procjenu uticaja na životnu sredinu i na društvo”, navela je Dimopulu.
Studija je pokazala da određeni parametri, kao što su troškovi i saobraćaj, mogu da utiču na pozitivnu studiju.
“Stoga je predloženo da se ova studija ažurira kad god imamo značajne promjene u ovim parametrima. Važno je da se uzme u obzir da troškovi izgradnje, nakon projektne faze, mogu biti mnogo detaljniji”, kazala je ona.
Dodala je da nakon studije slijede i preliminarni projekti za dionice jedan i pet, kompletna procjena uticaja na životnu sredinu, kao i određene dozvole kad je riječ o samoj izgradnji.


Kako je istakla, prilikom izrade studija obrade svih dionica nastavka izgradnje auto-puta od Bara do Boljara poštovali su sve obavezujuće zakonske norme. Naglasila je da je Ministarstvo kapitalnih investicija Vlade Crne Gore nadgledalo izradu projekta.
Kao pogodnosti koje će ovaj kapitalni projekat donijeti Crnoj Gori istakla je „razvijanje saobraćaja i turizma, povećanje povezanosti na nacionalnom i internacionalnom nivou i unapređenje intermodalnog transporta”. Predstavljajući projekat autori studije iznijeli su i računicu kolika će biti eventualna putarina i od koje cijene po kilometru je on ekonomski isplativ.
“Eksperti su ispitali scenarije gdje su putarine bile pet i sedam centi po kilometru. Scenario bez putarina je najizvodljiviji, dok je scenario sa pet centi drugi najizvodljiviji scenario”, piše u studiji.
„Ako se povećava putarina, onda ljudi neće koristiti put i plaćati putarine tako da se moramo fokusirati na to da povećanje putarina znači i manje putnika”.
Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović kaže da je ministarstvo apliciralo za bespovratna sredstva za izgradnju glavnog projekta, uvjeren je da će „do kraja ove godine dobiti pozitivan rezultat i da ćemo već 2024–2025. moći da raspišemo tender za izvođenje radova”.
“Projekat auto-puta Bar–Boljare već je prepoznat kao primjer međunarodnog projekta i to će se još snažnije potvrditi izgradnjom drugih dionica, gdje se EK prepoznaje kao ključni strateški partner”, poručuje ministar.
“Ovaj put za Crnu Goru nije samo običan graditeljski poduhvat, već put koji znači čvršće povezivanje s evropskim sistemom vrijednosti, principima i standardima, a Crna Gora samo snaženjem veza s regionom i Evropom ostaje i jedan od oslonaca regionalne stabilnosti”, poručio je Ibrahimović.
Dodaje da prvi dani korišćenja prve dionice auto-puta, od Podgorice do Kolašina, već pokazuju znake jasno vidljive opravdanosti tog projekta i da je za ostvarivanje ove investicije potrebno kompletiranje projekta auto-puta Bar–Boljare, jer će ovaj projekat tek kao kompletan dati pune efekte za privredni i ekonomski razvoj sjevera i preko Crne Gore povezati tržišta i kompletirati bitne transportne koridore.
 

Auto-put do sada donio 3,5 miliona eura​



autoput naplatna rampa, autoput smokovac mateševo, autoput bar boljare, autoput princeza ksenija
Naplatna rampa na auto-putu
Država je od otvaranja prve dionica auto-puta Bar-Boljare do sada zaradila skoro 3,5 miliona eura.
To je Televiziji Vijesti saopštio direktor Monteputa Milan Ljiljanić.
Prema podacima Monteputa, u septembru je prvom dionicom prošlo blizu 206 hiljada vozila, skoro 140 hiljada manje nego u avgustu.
Naplata putarine počela je 21. jula, sedam dana nakon zvaničnog otvaranja.
Ljljanić je kazao i da je prihod od tunela Sozina od početka godine skoro 8,5 miliona eura, da je preostalo još 11 miliona za otplatu kredita.
U državi ne planiraju smanjenje putarine koja za putnička vozila iznosi 2,5 eura.
 
Vrh