Šta je novo?

Crna Gora

  • NADLEŽNI TVRDE DA JE SVE POD KONTROLOM​


    Začepljen odvod izazvao bujicu na auto-putu​


    Direktor Monteputa kaže da je zemljište oko auto-puta zbog radova puno erozivnog materijala koje kiše lako spiraju i pune odvodne kanale. Navodi da se takve stvari dešavaju na svakom novom objektu dok se teren ne slegne i ističe da su službe vrlo brzo reagovale
  • Bujica u tunelu, Foto: Screenshot

    Bujica u tunelu, Foto: Screenshot

    Začepljen odvod izazvao je bujicu u jednom od tunela na auto-putu Podgorica - Mateševo u petak, tokom obilne kiše, a problem je ubrzo riješen.
    To je “Vijestima” saopštio Milan Ljiljanić, direktor Monteputa, državnog preduzeća koja upravlja auto-putem od sredine jula ove godine.

    On tvrdi da su službe odmah reagovale, svjetlosnom signalizacijom upozorivši vozače da je ta traka zatvorena i da smanje brzinu.
    ”Odvod je vrlo brzo otčepljen i saobraćaj se normalizovao”, tvrdi Ljiljanić.

    U petak veče je na društvenim mrežama objavljen snimak na kojem se vidi kako jednom od saobraćajnih traka auto-puta, vrijednog milijardu eura, u tunelu teče bujica.
    Miljanić ističe da je najvažnije da su službe odmah reagovale sa izmjenom svjetlosnih saobraćajnih znakova, ali da je problem što ih mnogi ne poštuju zbog čega imaju veliki broj prijava za saobraćajne prekršaje.
    ”Kod svih novih objekata ovakvog tipa se takve stvari dešavaju jer se teren oko saobraćajnice, koji je izmijenjen radovima, nije slegao i jaka kiša taj erozivni materijal lako nanese u odvodne kanale koji se brzo začepe. Ne možemo istovremeno reagovati na 16 takvih mjesta u tunelima. To će nam se dešavati pri svakoj velikoj kiši i još godinu, dok se zemljište ne slegne. Bitno je da se odmah reagovalo sa izmjenom saobraćajne signalizacije i svjetlosnim crvenim iksom (X) je dat znak da je ta traka zatvorena, dok je na drugoj smanjena brzina. Nažalost, mnogi ne poštuju signalizaciju. I taj koji je to snimao je napravio prekršaj...”, kazao je Ljiljanić.
    On je rekao, prema onome što sada znaju, da su odvodi kvalitetno izgrađeni i prema tehničkoj dokumentaciji, ali da je ugovorom o projektovanju i izgradnji dionice auto-puta predviđeno da se u roku od dvije godine nakon puštanja u saobraćaj mogu prijavljivati svi otkriveni neodostaci.
    Ispravljanje tih nedostataka u probnom periodu je o trošku izvođača, zbog čega postoji i garancija od 20 miliona eura, istakao je Ljiljanić.

    Monteput je nakon najave meteorologa o obilnim padavinama izdao obavještenje: “Vožnja po kiši zahtijeva dodatnu pažnju. Smanjite brzinu, prilagodite vožnju vremenskim uslovima i pratite promjenljivu saobraćajnu signalizaciju. Izbjegavajte naglo kočenje i držite odstojanje”.
    Ljiljanić je juče saopštio da su na vrijeme preduzeli mjere za zimsko održavanje auto-puta i da nema potrebe za brigom.
    ”Što se tiče zimskog održavanja, uvjeravam vas da ćemo zimsku sezonu dočekati potpuno spremni. Sva neophodna oprema je već nabavljena. Nabavili smo deset snjegočistača sa kombinovanim posipačima i plugovima, dva specijalna vozila Unimog, freze za snijeg. U toku je obuka zaposlenih”, kazao je za agenciju “Mediabiro”.
    On je naveo da se do sada na dionici auto-puta desilo mnogo incidenata, ali da su zadovoljni funkcionisanjem.
    “Naše službe su pravovremeno i efikasno reagovale. Kod svih velikih infrastrukturnih projekata, u početnoj fazi ekspolatacije dolazi do problema u funkcionisanju. U početku je bilo problema sa sistemom naplate, ali smo ih uspješno rješavali”, rekao je Ljiljanić.
    Na pitanje o utiscima saradnje sa kineskom kompanijom CRBC, odgovorio je da je bila uspješna i korektna.
    Službe brzo reagovale, spremni za zimsko održavanje: Ljiljanić
    Službe brzo reagovale, spremni za zimsko održavanje: Ljiljanić foto: Mediabiro
    Povodom nastavka gradnje auto-puta, naveo je da je Ministarstvo kapitalnih investicija apliciralo za sredstva potrebna za izradu projekta dvije dionice: Mataševo-Andrijevica dužine 23 kilometra i Farmaci-Smokovac od 12 kilometara.
    ”U planu je da se izrada glavnog projekta realizuje u narednoj godini. To bi obuhvatalo i sredstva koja su potrebna za pripremu tenderske dokumentacije. Najraniji početak radova na novim dionicama bi bio 2024”.
    Kompanija Monteput već više od 17 godina upravlja tunelom Sozina i prilaznim saobraćajnicama.
    Upoređujući rezultate iz prethodnih sezona, potvruđuju da se broj prolazaka iz mjeseca u mjesec povećava, te da ove godine očekuju rekord prometovanih vozila. Osim toga, u fokusu je i unapređenje infrastrukture tunela dugog 4,19 kilometra.
    “Što se tiče održavanja tunela u prethodnom periodu, bilo je veoma izazovno. To je tunel koji je u ekspolataciji 17 godina. U narednom periodu, već do kraja godine, očekujemo manje intervencije u vidu pranja tunela i nekih intervencija u građevinskom smislu. U narednim godinama, to ćemo intenzivirati i odvojiti veća sredstva, a sve u skladu sa planom redovnog održavanja”, rekao je Ljiljanić.
    On je najavio da će kroz edukaciju građana o elektronskoj naplati putarine, koju trenutno koristi 20 odsto vozača, raditi na njenoj popularizaciji.

    Objavljivanje snimaka kontraproduktivno​

    Ljiljanić je naveo da je svaki metar auto-puta pokriven kamerama, da radnici u nadzoru odmah primijete bilo koji problem i daju nalog za reagovanje.
    ”I u ovom slučaju radnici su reagovali prije nego što je snimak objavljen u medijima. Ovakve objave su kontraproduktivne jer uzbunjuju javnost bez razloga, a stvaraju dodatni pritisak na zaposlene koji moraju da poštuju vrlo stroge procedure, kako njihov život i bezbjednost saobraćaja ne bi bili ugroženi. Nažalost, imali smo do sada nekoliko slučajeva da se objavljuju slike ili snimci sa auto-puta i da se njima prikazuje nešto što nije objektivno, uzbunjuje javnost i daje netačna i negativna slika o radu Monteputa”, kazao je Ljiljanić.
 
Vlada preusmjerava neutrošena sredstva

Za rekonstrukciju puta Bioče-Mateševo-Kolašin 1,3 miliona eura​



Sa sjednice Vlade
Sa


Vlada Crne Gore je na današnjoj sjednici usvojila Informaciju o preusmjeravanju neutrošenih sredstava u okviru Kapitalnog budžeta Crne Gore za 2022. godinu.

Tim povodom, Vlada je u skladu sa Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti donijela zaključke kojima će se preusmjeriti neutrošena sredstva iz Kapitalnog budžeta u ukupnom iznosu od 2.050.000 eura.
“Sredstva se preusmjeravaju na: izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju gradskih saobraćajnica – 450.000 eura; uređenje gradskih, lokalnih i nekategorisanih puteva – 300.000 eura i
rekonstrukciju puta Bioče-Mateševo-Kolašin, od petlje Mateševo do naselja Mateševo – 1.300.000 eura”, naveli su iz Vlade.
 
U ponedeljak otvaranje mostana Tari a rekonstrukcija od Mateševa do Kolašina počinje za 15 dana i to isto radi Bemax :D
 
Ovo je strasno. Sad pogledah klip na podgorickom vremeplov. Poklopac od sahte je odleteo i ostala je rupa. Tunel Mrke!
Screenshot_20220924-205011_Instagram.jpg
Screenshot_20220924-205055_Instagram.jpg
Screenshot_20220924-205053_Instagram.jpg
Screenshot_20220924-205930_Instagram.jpg
Screenshot_20220924-205945_Instagram.jpg
Screenshot_20220924-210024_Instagram.jpg
Screenshot_20220924-210034_Instagram.jpg
 
Koliko se sećam nešto slično se pre 15-ak godina desilo i kada je otvorena druga traka auto puta ka Rijeci. Ispostavilo se da je izvođač postavio poklopce na šahtama koji su bili znatno lakši od onoga što je pisalo u projektnoj dokumentaciji, pa su tako laki izletali iz ležišta kada preko njih pređe teže vozilo velikom brzinom. Stvar je brzo sanirana tako što su postavljeni odgovarajući poklopci - deluje mi da je i ovde ista stvar u pitanju.
 
O tome pričam cijelo vrijeme -od naplate putarine neće se ni plate moći isplatiti jer ako je u nedelji u sred septembra dnevni promet 6 hiljada vozila gosišnji prosjek mora biti solidno manji.
Brojevi su neumoljivi ma koliko mi željeli da su oni drugačiji.
Sad slijede najgori mjeseci,bice nedelja sa dvostruko manjim brojem vozila.
Ako predje 2 miliona na godišnjicu otvaranja da slavimo.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Ovo je očekivano. Ali ipak smatram da će prosek rasti kada se budu izgradile sledeće deonice. Što bi trebalo da je prioritet za CG. A početak sledeće deonice se ni ne nazire. Ovo je otprilike isto kao kada je bila otvorena samo deonica Ljig-Preljina.
Ono na čemu bi CG takođe trebalo da planira strategiju razvoja jeste i proširenje turističke ponude. Sada je otprilike samo apartmani-plaža destinacija. Što je dovoljno za tri meseca godišnje.
Silne milijarde koje su Rusi doneli u CG potrošene su na apartmane i ništa više.
 
Kakvih 2 miliona za godinu dana, pa oni su za ova 2 mjeseca od kada se vrši naplata putarine naplatili oko 2.5 miliona eura. Sad će u zimskom periodu biti manje ali bi trebalo na godišnjem nivou da bude preko 10 miliona do maksimum 15. Ali ponovo malo pošto je godišnja rata 65 miliona eura.
 
Pričam naravmo o broju vozila,cijelo vrijeme to je tema.
Dakle za 365 dana sledeceg 21 jula kad se završi godina od početka naplate putarine na autoputu predvodjam oko 2 miliona vozila da bude prošlo njime.
Taj broj vozila nije dovoljan za plate zaposlenih.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Како није довољно за плате?? 1.000 запослених опслужује деоницу од 42 км?
 
Jasno je da ekonomska logika nije bila drajv za ovaj ap. Bar ne ekonomska logika u javnom interesu, ona druga bila je drajv itekako.

Ali dete je rođeno, valja ga ljuljati. Milu naplatite sa kamatom, vi bar još imate kakvu takvu kritičku javnost i medije.
 
Evo snimak od Kolasina do ulaza u tunel. Ima kadrova i u samom tunelu. Šta reći? Tuga. prosto da nepoverujes da je toliko para dobio EUROASFALT od maja 2017 godine i da je toliko samo uradjeno. Most pre samog ulaz u tunel koji se gradi sa manje od 10 radnika. Bukvalno im se treba zahvaliti na saradnji. Ovo ako ih nepritegnu neće završiti do 13 jula sledece godine. Cemer i jad.
 
Лепо и релативно брзо су ово одрадили кад су се наканили да почну!
 
Vrh