Karlo del Ponte » 12 Feb 2012 02:45[/url]":1zyzbq42]Ето, можда зато што сам железничар, и велики љубитељ свега што је на шинама, али ево шта ми је пало на памет. Направити трамвај на кеју
На тај начин:
-Пружа се алтернатива прилазу без аутомобила. Паркиралишта на спрат код Хотела Југославија, исто тако код Кинеског моста, а између трамвај.
-Добија се коридор независан од садашњег Земун Центар - Земун Горњи град, а који представља и еколошки проблем.
-Од Кинеског моста га можемо увући у Нову Галенику, или неко дрго насеље.
-Просечна брзина трамваја би била већа него аутобуса у Цара Душана.
-Оваква решења дају приобаљу посебан шмек
На брзака сам нашао изгуглао како то изгледа у Будимпешти:
Ја мислим да на оном неизграђеном делу све до Кинеског моста, да се ту направи трамвај уз само брдо, а да се искористи висинска разлика, и са степеницама, које би долазиле из бочних улица, да се директно праве пасареле. Тиме би трамвајска траса била практично независна, евентуално по неки мали пешачки прелаз у зони стајалишта.
Од Галенике до центра Земуна би могло да се стигне за 8-9 минута и при најгорим условима саобраћаја. У супротном правцу би требало спојити са постојећом трамвајском мрежом, у близини центра Новог Београда, па поред Арене и Белвила према Блоку 45, као основа коридора, који сада покривају 73 и 610. Како се налази на ивици насеља, за саме становнике Земун Горњи град би мање значио, али би јако значио за оне пре и после истог.
Такође, такав трамвај би стимулисао отварање хотела, хостела, ресторана, уметничких колонија итд. са погледом на реку.
По приоритету, ово сматрам испод метро-а, али треба имати у виду да ће се исти споро градити, и да ће и после деценија изградње то бити кратка мрежа, која покрива најоптерећеније коридоре.
Трамвај и жуте траке остају као међурешење између мешовитог саобраћаја и метро-а, које свакако требамо имати и развијати. Прављењу оваквог трамваја се може приступити, рецимо, тек када крајња станица метро-а буде била негде у близини кеја, али са продужавањем кеја намерно можемо оставити простор, на почетку са травицом и жбуњем, где ћемо касније направити трамвај.