Šta je novo?

Zemun

елем, ево мале јунске шетње по центру земуна
IMG_0011.jpg


трг
IMG_0012-1.jpg

IMG_0013-1.jpg


природне лепоте земуна :)
IMG_0014.jpg


гајева
IMG_0015.jpg


главна
IMG_0016.jpg


стање фасада је криминално
IMG_0017.jpg

IMG_0018.jpg

IMG_0020.jpg


једна од малобројних обновљених фасада на кеју
IMG_0023.jpg


шаран, душа земуна
IMG_0025.jpg
 
Stvarno Zemun može da bude fina turistička atrakcija.

Strašno koliko volim ovaj grad, mešavina svega i svačega and it works. :kafa:
 
Mali doprinos zapostavljenoj temi:


Vidikovac na Gardošu biće otvoren u aprilu

BEOGRAD - Simbol Zemuna - Milenijumska kula na Gardošu ponovo će zasijati starim sjajem. Svečano otvaranje kule poznatije pod nazivom kula Sibinjanin Janka, koja se sređuje već nekoliko godina, očekuje se 18. aprila. Svi posetioci će moći da uživaju u pogledu koji pruža vidikovac ili u sređenom okruženju unutar zidina tvrđave na Gardošu.


http://www.blic.rs/Vesti//231196/Vidikovac-na-Gardosu-bice-otvoren-u-aprilu



http://www.kulanagardosu.com/sr/obilazak_kule

SVEČANO OTVARANJE VIDIKOVCA NA KULI GARDOŠ
Ponedeljak, 18.04.2011. u 19 časova
 
Hvala ti boze!!
Secam se da smo se kao klinci pentrali gore i bilo je fantasticno...a onda je kula zatvorena i ceo taj plato oko nje pretvoren u ruglo. Tek se zadnjih godina, od kako je Gardos postao kafanska Meka Beograda, kako tako sve to unormalilo :D
 
Svaka mu cast na inicijativi! Nisam veliki fan galerija na ovakvim istorijskim mestima ali bolje to nego da bude ruglo i zapusteno, sto bi i dalje bilo da je prepusteno drzavi/opstini. Mislim da je u neko doba bio cak neki frizider za sladoled na prvom spratu, sto svedoci o masti politicara-reketasa. Sreca sto nije bilo kanalizacije pa nije mogao da se otvori neki radikalski kafic. Elem, lepa vest, jos jedna stvar koju moram da obidjem kad dodjem. Inace Zemun stvarno ima neku malo haoticnu ali totalno nadrealnu lepotu. Obozavam ga iako tamo nikada nisam ziveo.
 
Staro jezgro Zemuna svakako treba očuvati i revitalizovati. Problem je što je većina starih kuća u Zemunu od trošnog materijala koji je teško i skupo obnavljati. Rešenje je u tome da se stare zgrade prezidjuju, tj da se zidaju potpuno nove zgrade, a spoljnim izgledom saglasne sa starim objektom. Unutar tih starih-novih objekata bi se organizovao moderan prostor, šta god mu je namena. Dobio bi se živ grad sa modernim i kvalitetnim enterijerima a očuvan ambijent i atmosfera. Cela obnova bi na taj način bila lakša i jeftinija, skoro po ceni kao komercijalna gradnja u zonama koje nisu zaštićene.

Ako vam nije jasno kako bi to izgledalo, primer stare zgrade koja je iz temelja nova, a po obliku stare. Zgrada je kod robne kuće na ćošku prema Domu Avijacije



Uploaded with ImageShack.us

em staro, em novo! :)
 
trafikant":3g69zsb2 je napisao(la):
Staro jezgro Zemuna svakako treba očuvati i revitalizovati. Problem je što je većina starih kuća u Zemunu od trošnog materijala koji je teško i skupo obnavljati. Rešenje je u tome da se stare zgrade prezidjuju, tj da se zidaju potpuno nove zgrade, a spoljnim izgledom saglasne sa starim objektom. Unutar tih starih-novih objekata bi se organizovao moderan prostor, šta god mu je namena. Dobio bi se živ grad sa modernim i kvalitetnim enterijerima a očuvan ambijent i atmosfera. Cela obnova bi na taj način bila lakša i jeftinija, skoro po ceni kao komercijalna gradnja u zonama koje nisu zaštićene.

Ako vam nije jasno kako bi to izgledalo, primer stare zgrade koja je iz temelja nova, a po obliku stare. Zgrada je kod robne kuće na ćošku prema Domu Avijacije

[url]http://img191.imageshack.us/img191/4306/starizemun.jpg[/url]

Uploaded with ImageShack.us

em staro, em novo! :)
U svakom slucaju pomak napred .:kk: Jedino su mogli da vrate originalne prozore i dole ili da bar malo smanje te velke staklene povrsine, u biti su rekonstruisali ono sto je unakazeno verovatno 60tih sa tim velikim prozorima-izlozima u prizemlju. Ima toga i po Kenz Mihajlovoj, lepe stare zgrade kojima su na prizemnom nivou uklonili kompletne spoljasnje zidove i zastrli staklom :rant::bash:
 
E ovako pred ispitni rok opet sam se preselio u biblioteku u Zemunu, a i sinoć sam prošetao od Gardoša do hotela Jugoslavija. I pade mi napamet ideja o preuređenju ovog dela Zemuna i to pre svega iznad Glavne ulice. Kao i većina Beograda, ovaj deo Zemuna pati od preuskih ulica u kojima su parkirani automobili. Verujem da je moja ideja možda već nekada nekome pala na pamet, a i isto tako verujem da je daleko od realizacije.

zemun.jpg


Plavim su označene sve ulice u kojima treba zabraniti saobraćaj, tj da postanu pešačke (poneke i biciklističke)

Zeleno su ulice u kojima bi se odvijao jedini saobraćaj kroz ovaj deo Zemuna, ali bi u njima bio zabranjen parking

Tamno zeleno je mesto sadašnje okretnice 88, 82, 610... I nemam ideju da li bi nju moglo negde izmestiti, ali to bi bile ulice samo za javni saobraćaj, tj autobuse.

Jedina mesta na kojima bi bio dozvoljen parking su javne, podzemne garaže označene crvenim.

1. Garaža na mestu današnjeg parkinga pored pijace i keja. Verujem da bi na tom mestu bilo teško iskopati garažu, ali ne i nemoguće. U skladu sa ovim forumom parkovi & fontane (kako ga je neko nazvao u nekoj drugoj temi), na garaži napraviti park, trg ili nešto.

2. Podzemna garaža "pinki". Umesto sadašnjeg parkinga na platou ispred pinkija, iskopati garažu, a platou vratiti funkciju platoa, takođe i pinki bi trebalo preurediti i vratiti u aktivan život. Parking pored, tj kod službenog ulaza ostaviti ili preseliti ispod zemlje.

3. Sadašnji parking iza Pinokija pretvoriti u podzemnu ili podzemno-nadzemnu garažu koja je koliko znam i planirana na tom mestu, što uključuje rušenje zgrada u kojima se nalazi palačinkarnica.

4. Podzemna garaža ispod ove zelene površine koja bi posle kopanja garaže ostala zelena površina.

Cena parkiranja u garažama po satu, bili bi manja nego u centru, recimo 40 dinara. U garažama bi bilo moguće zakupljivanje mesta za fizička i pravna lica, na mesečnom ili godišnjem nivou.

Sve ulice koji bi bile pretvorene u pešačke trebalo bi popločati, srediti. Renovirati hotele central i grand i eto tako, prava idila.
 
Pešačka zona u smislu da mogu da ulaze i parkiraju samo ljudi koji žive u toj ulici? Ne možeš naterati ljude da toliko pešače.

Osim toga, dopada mi se.
 
svidza mi se, :kk: stari deo zemuna ima lep potencijal da se razvije u jednu od najznacajnijih turistickih tacaka grada, na zalost mislim da on to sada jos nije, prvenstveno jer je dosta zapusten i nije se dugo nista radilo tu, ali pocelo je polako. ja ovaj kraj vidim kao boemsko-umtnicku cetvrt, gde ce se pored tradicionalnih restorana otvoriti male galerije i zanatske radnje... potrebno je pre svega prvo srediti stare ulice koje su dosta propale, i da se obnovi setaliste duz keja (novi sadrzaji, mobilijar) i mislim da ce polako to doci na svoje i da ce preduztnici i ugostitelji prepoznati potencijal... gardos je obnovljen (prilaz i plato jos da se srede), pijaca postaje pijaca-trg, jos samo da se proteraju automobili sa samog setalista i da uzivamo..

evo dobrih pocetaka:
mediteransko-spanski-restoran-milagro-1c.jpg

Restoran-Saran.jpg

restoran-talas1.jpg

etno-restoran-kao-kod-mame-1c.jpg
 
Није лоше, мада бих ја применио још драстичнију идеју: да се и Кеј ослобођења потпуно затвори за саобраћај, са изузетком окретнице.
 
Ма сам Кеј је још и добар, та улица има ширину, али присуство аутомобила у околним уским и пријатним улицама је противприродно. Једноставно, не иде.
Потпуна забрана аутомобила у свим уским улицама, сем станарима и такси возилима.

Може то и још рогорозније, да постоји осећај за .....
Нпр. ободне гараже великог капацитета у којима би била резервисана места за становнике са, наравно, бесплатним местима. Купити мале двоседе на струју, нешто, као они за голф терене, и њима, бесплатно, или за неку бедну карту, типа 10 динара, возити људе од гаража, па до локације. Набавити стотинак таквих возила.

Али, ово је већ, за наше појмове 34. век
 
jlaki":2frlvwr7 je napisao(la):
Pešačka zona u smislu da mogu da ulaze i parkiraju samo ljudi koji žive u toj ulici? Ne možeš naterati ljude da toliko pešače.

Osim toga, dopada mi se.

Čini mi se da u levom delu mapu fali jedna garaža, tamo nema uslova za to. Znam da ne mogu, ali bih voleo da mogu.

dusan":2frlvwr7 je napisao(la):
svidza mi se, :kk: stari deo zemuna ima lep potencijal da se razvije u jednu od najznacajnijih turistickih tacaka grada, na zalost mislim da on to sada jos nije, prvenstveno jer je dosta zapusten i nije se dugo nista radilo tu, ali pocelo je polako. ja ovaj kraj vidim kao boemsko-umtnicku cetvrt, gde ce se pored tradicionalnih restorana otvoriti male galerije i zanatske radnje... potrebno je pre svega prvo srediti stare ulice koje su dosta propale, i da se obnovi setaliste duz keja (novi sadrzaji, mobilijar) i mislim da ce polako to doci na svoje i da ce preduztnici i ugostitelji prepoznati potencijal... gardos je obnovljen (prilaz i plato jos da se srede), pijaca postaje pijaca-trg, jos samo da se proteraju automobili sa samog setalista i da uzivamo..

Slazem se, nezaobilazna turistička tačka. Jedna od glavnih mana uz automobile, je to što deo uzvodno od Šarana, koji je skoro sređen, nije spojen sa šetalištem. Nadam se da će nam radovi koji su skoro započeti to doneti.

Wile E. Coyote":2frlvwr7 je napisao(la):
Није лоше, мада бих ја применио још драстичнију идеју: да се и Кеј ослобођења потпуно затвори за саобраћај, са изузетком окретнице.

Bilo bi super, ali mislim neizvodljivo. Moja ideja da ona služi samo za vožnju od i do garaže.

stf":2frlvwr7 je napisao(la):
Ма сам Кеј је још и добар, та улица има ширину, али присуство аутомобила у околним уским и пријатним улицама је противприродно. Једноставно, не иде.
Потпуна забрана аутомобила у свим уским улицама, сем станарима и такси возилима.

Може то и још рогорозније, да постоји осећај за .....
Нпр. ободне гараже великог капацитета у којима би била резервисана места за становнике са, наравно, бесплатним местима. Купити мале двоседе на струју, нешто, као они за голф терене, и њима, бесплатно, или за неку бедну карту, типа 10 динара, возити људе од гаража, па до локације. Набавити стотинак таквих возила.

Али, ово је већ, за наше појмове 34. век

Ovo je suština ideje. Da li bi bila besplatna ili bi se plaćao neki mesečni ili godišnji porez na to ne znam. Što se tiče dvoseda, 34. vek je taman, to si u pravu, ali i bez njih mislim da bi ovo funkcionisalo.
 
Male stepenice i okolni prostor od Kule ka Dunavu je jako neuređen a na pojedinim delovima i opasan
dominatne ulične ograde kuca u zoni ,,istoriskog zemuna,, , nemaju ni jednu zajedničku crtu koja bi taj deo zaokruživala u celinu (bilo koja jedna zajednička crta kao sto je visina ili materijal ili boja ili oblik ili stil ili....)

Nemoguce je posmatrati kulu bez te celine , ona se sredjuje, a navedena celina ne.
Skoro sam prošetao tu sa porodicom nekako zbog svega toga
utisak koj smo poneli iz jezgra istoriskog Zemuna -Gradoša , je vrlo hendikepirajuci :( lepo ali . . .
 
Мислиш, ако већ нису имали паре да обнове свих 500 фасада, није требало ни кулу да обнављају?
 
Pogled sa kule je FENOMENALAN. Jos se na njoj radi ali je citava kruzna terasa otvorena tako da je stvarno panorama 360 stepeni, ozbiljno preporucujem.
 
Naravno da je dobro što su kulu obnovili :) :kk:

Da ponovim dva zapažanja

male stepenice od kule ka Dunavu, pojedini delovi su nebezberdni
Nije baš uredu , ,, ljudi dođite do obnovljene kule i slomite vratove ,,
ispravnije bi bilo označiti dozvoljene prilaze
a nisu potrebna ni neka velika sredstva za sanaciju na par mesta po koj metar betona i po neki glender

u zoni malih stepenica od Kule ka Dunavu , dominatne ulične ograde kuca, nemaju ni jednu zajedničku crtu
koja bi taj deo vizeuelno zaokruživala u celinu
bilo koja jedna zajednička crta, kao sto je visina ili materijal ili boja ili oblik ili stil . . . .

Izneta istinita zapažanja su dobronamerono izneta :) a ako neko misli drugačije o stanju, pribavicu i fotke
 
Ма, све је то тачно. Али и до сада је то било тако, плус је кула била тотално запуштена.

Почело је нешто да се обнавља и мислим да је ред да се макар мало порадујемо због тога, а не одмах да (пошто смо ми Срби већ пословично познати по кукњави) наричемо због тога што околне куће нису стилски уједначене, што врзине по падини нису посечене, а степеништа проширена...
 
Петак, 18. мaj 2012.

Нов изглед земунских симбола

Новом, савременом расветом Кула Сибињанин Јанка на Гардошу биће осветљена вечерас, а Земунци и Београђани моћи ће овог викенда лепо време да искористе за шетњу новоизграђеним Земунским кејом између ресторана „Шаран” и „Венеција”.

Кула на Гардошу осветљена је ЛЕД расветом последње генарације, која у односу на досадашњу омогућава уштеду енергије од чак 30 одсто. Постављени рефлектори су неупадљиви и сведени у простору, па не нарушавају разгледање куле по дану. Осим куле, осветљен је и плато у непосредној близини, чиме је заокружена естетска целина, а обједињено је и декоративно и функционално осветљење. Овај објекат изузетног естетског и историјског значаја сада омогућава грађанима панорамско разгледање града на потпуно нов начин.

Реализацијом овог пројекта наставља се осветљавање најзначајнијих објеката нашег града, које спроводи Управа за енергетику Секретаријата за комуналне и стамбене послове. Као и код претходно осветљених објеката, и у овом случају се инсистирало на енергетској ефикасности и исплативости инсталације, као и имплементацији еколошки чистих производа, а постављање 91 рефлектора у рекордном року је извело ЈКП „Јавно осветљење” Београд.

Обалоутврда и Земунски кеј изграђени су као приоритетан инфраструктурни пројекат у Земуну, јер бране град од такозваних „стогодишњих вода” и изливања Дунава. Овај пројекат је важан и због тога што ће Београђани и сви гости нашег града моћи чак једанаест месеци годишње да уживају у прелепом шеталишту.

Веома сложен посао у року је извело ЈВП „Београдводе”, у сарадњи са неколико градских комуналних предузећа. Пројекат је изведен у три фазе, а поред изградње ножица, греда обалоутврде и насипа, реконструисани су и постојећи канализациони изливи, чиме је решен проблем непријатних мириса и отпада. После водопривредних радова, изграђени су шеталиште, трибине и степеништа, и то тако да чувају аутентичност средине и испуњавају највише естетске захтеве.

Изградњу Земунског кеја заједнички је реализовало више градских комуналних служби, а она представља и пример одличне сарадње града Београда и општине Земун, која је била и суинвеститор радова.

Izvor: Grad Beograd
 
Današnji izgled novog trga (fontana nažalost ne radi):

EEMPI.jpg


6IGM9.jpg


ZfXOd.jpg


En3DH.jpg


Ranije sam rekao da mislim da je dobro da trg prepodne služi kao pijaca, ali sad mislim da ove tezge treba što pre izbaciti, pogotovo što se ovde ne prodaju poljoprivredni proizvodi. Ako pijaca treba da se širi, to može u pravcu parkinga prema keju. Ovo je praktično jedini pravougaoni trg okružen zgradama u Beogradu i ne treba ga puniti svime i svačim, ali neke stvari u svakom slučaju narušavaju njegov izgled. Za početak, ova zgrada policije, koja inače ne izgleda reprezentativno, sada kada je trg uređen treba da se prefarba u primereniju boju, jer ova svetlo plava odudara od svega:

sSTW9.jpg


Strana trga prema Gospodskoj je najproblematičnija, na ovom zidu bi morao da se oslika neki mural:

rj21l.jpg


Treba da se malo bolje uredi deo Gospodske prema Dunavu, jer je to glavni izlaz centra Zemuna na obalu i time bi se donekle upotpunila zona koju čine Gospodska, Magistratski trg, Veliki trg i kej. Ovaj deo se ne može potpuno zatvoriti za vozila zbog potreba policije (mada policijska stanica i ne bi trebalo da se nalazi na tom mestu), ali neke stvari bi mogle da budu malo bolje, pogotovo izlazak Gospodske na kej i deo kod pijace. Tako bi centar Zemuna dobio pešačku zonu sa dva trga (mada je Magistratski trg zapravo šira ulica), jednom ulicom i kejom. Mislim da bi i neke okolne ulice trebalo zatvoriti za vozila, naročito Sinđelićevu na Gardošu. Po manjim ulicama ima dosta oronulih fasada, ali to će se malo po malo dovoditi u red. U starom delu Zemuna ima nekih skandaloznih nadgradnji koje nikako ne bi smele budu legalizovane, ali ambijent je uglavnom očuvan. Ostaje pitanje Glavne koja je opterećena saobraćajem koji ne priliči ovakvom delu grada. Ako već zagađuju automobili, barem bi većina autobusa mogla da se izbaci iz Glavne i uvede trolejbus do Gornjeg grada, da i centar Zemuna malo prodiše.

Evo kako je drveće na Magistratskom trgu koje je zasađeno pri rekonstrukciji krajem devedesetih već poraslo i pravi hlad:

5PvzI.jpg
 
Vrh