Šta je novo?

Zeleni venac


zelenjak 1966.jpg
 
Odlična mi je zamisao, sličan vajb kao plato ispred beograđanke, samo sa još više javnog prostora… nego možda je gabarit malo preteran zbog parkinga, koliko bi moglo da se nabije u podrum ove zgrade?

Ali da, mnogo treba zelenjaku da se ti prazni kalkani nekako dovrše, ovo je zanimljiv način da se replicira neka estetika koja jeste bliska Beogradu.
 
Odlična mi je zamisao, sličan vajb kao plato ispred beograđanke, samo sa još više javnog prostora… nego možda je gabarit malo preteran zbog parkinga, koliko bi moglo da se nabije u podrum ove zgrade?

Ali da, mnogo treba zelenjaku da se ti prazni kalkani nekako dovrše, ovo je zanimljiv način da se replicira neka estetika koja jeste bliska Beogradu.

Pa ovo je aproksimacija postojeceg stanja. Ali po meni ceo teren treba da se preore i da se napravi 2 sprata podzemne garaze ispod celog z. venca. Ili mozda ispod bloka prekoputa ulaz u garazu npr. iz zagrebacke. Ili i jedno i drugo. Ta privatna garaza moze da predvidi i deo za poslovnu zgradu ako bude deo plana.
 
Pa ovo je aproksimacija postojeceg stanja. Ali po meni ceo teren treba da se preore i da se napravi 2 sprata podzemne garaze ispod celog z. venca. Ili mozda ispod bloka prekoputa ulaz u garazu npr. iz zagrebacke. Ili i jedno i drugo. Ta privatna garaza moze da predvidi i deo za poslovnu zgradu ako bude deo plana.

I da sa garažom generišeš još više saobraćaja tu, samo bi napravio haos na terminusu ako bi ulaz bio sa donje strane, a tek gore još gore. Uskoro kreće gradnja velike garaže u parku kod Bristola na 500 m od Zelenjaka, a planirana je i gore jedna ispod Kosančićevog venca. Nema potrebe ovde graditi garažu.

Ne znam zbog čega imate opsesiju da gurate kule svuda redom, i ona zgrada Beobanke je realno promašaj i nikada nije trebalo dozvoliti gradnju takvog objekta na toj lokaciji. Taj čošak gde hoćete kulu samo zatvoriti zgradom koja prati visinu zgrada iza.
 
Решавање Зеленог венца мора да се гледа шире, заједно са селидбом Филолошке гимназије, рушењем низа једниспратних објеката у Југ Богдановој, пробијањем продужетка Коче Поповића од Гаврила Принципа до Југ Богданове и продужетка Ломине од продужетка Коче Поповића.
Тако би се добио адекватнији силазак града на реку Саву, линија Царице Милице- пешачки прелаз Зелени венац-Коче Поповића-Парк Бристол-стаза уз Магнолију.
 
I da sa garažom generišeš još više saobraćaja tu, samo bi napravio haos na terminusu ako bi ulaz bio sa donje strane, a tek gore još gore. Uskoro kreće gradnja velike garaže u parku kod Bristola na 500 m od Zelenjaka, a planirana je i gore jedna ispod Kosančićevog venca. Nema potrebe ovde graditi garažu.

Ne znam zbog čega imate opsesiju da gurate kule svuda redom, i ona zgrada Beobanke je realno promašaj i nikada nije trebalo dozvoliti gradnju takvog objekta na toj lokaciji. Taj čošak gde hoćete kulu samo zatvoriti zgradom koja prati visinu zgrada iza.

To bi moglo isto da se kaze i za njujork pa vidi ovo:




Dosljak je po meni dobro objasnio sta sve treba tu da se desi a ja sam vec napomenuo da je ta pozicija kao stvorena za kulu zbog svog polozaja, poduzne forme i isticanja vizure. Ja bi kule inace forsirao sirom centra grada. Treba trpati u centar jos svasta, ako mene pitas ja bi kule rokao svuda po centru ali paralelno sa tim mora da napreduje i sistem podzemnih saobracajnih resenja, sto kolskih sto sinskih. A parkiranje nije problem top menadzment je dovoljno bogat da sebi moze da plati zakup p.mesta ali cak ni to nije slucaj kada firma placa zakup sto moze da se desi i u eksternim garazama kojih u centru ima malo i treba ih 10x vise. Cudi me samo da privatnici grade samo zgrade a niko se jos nije setio da moze da gradi garaze ako jedno pm prodaje po ceni vecoj od kvadrata stana za prilicno mnogo para.
 
Poslednja izmena:
Треба бити пажљив са кулама с обзиром да се сада форсира само станоградња. Можда нека зграда од 10ак спратова да буде ту парњак бившој Беобанци. Али да буде пословна-канцеларијска. Неку осу од Бранкове ка Калемегдану треба поштедети високих зграда.
 
Pa mislim da je problem za građenjem garaža što se Grad pokazao već jednom kao najveća pizdetina, kada su Grci izgradili garažu u Baba Višnjinoj i kada je Grad na kraju došao i rekao "e pa nećete moći samo vi da ubirate profit, mora to pod okvire Parking servisa"

monopol tamo gde su pare ima i pregrst za drpanje. p servis se odvaljuje od para toliko da pomislim da se zbog njih cak i gradski prevoz ne razvija kako bi trebalo.
 
Po mom iskustvu, Njujorkom i sličnim košnicama se najviše oduševljavaju ljudi koji ih nisu uživo videli i doživeli.

Pritom je Njujork ravan, dok Beograd ima brda i amfiteatar oko Novog Beograda. A haos od ulica i blokova na desnoj obali Save. I opet bi svi da sade kule na desnoj obali i to na brdima i nekim tesnacima.
 
Po mom iskustvu, Njujorkom i sličnim košnicama se najviše oduševljavaju ljudi koji ih nisu uživo videli i doživeli.

Pritom je Njujork ravan, dok Beograd ima brda i amfiteatar oko Novog Beograda. A haos od ulica i blokova na desnoj obali Save. I opet bi svi da sade kule na desnoj obali i to na brdima i nekim tesnacima.

ne brini se nikad beograd nece da postane ko njujork. Ako budemo imali maks 2,5 mil stanovnika u dupe da se sutiramo. Tako da nije to neki broj posebno ako se ima u vidu da je grad lakse organizovati neko npr calgary koji ima slican broj stanovnika i mnogo vise kula u centru grada. Prosto to lezi u cinjenici da je grad bar 10x povrsinski manji tj manje razvucen, i ide u gustinu. To sto to nije tako, nema veze sa kulama ili gustim centrom grada koji u odnosu na sve ostale prestonice u evropi u smislu gustine nije nista specijalno, nego samo i iskljucivo sa nepostojanjem metroa i losom organizacijom saobracaja te nedostatkom podzemnih saobracajnica. Btw kad sam bio u oslu zaprepastio sam se da je pola grada u stvari u tunelima, koji prespajaju suprotne delove periferija kroz centar. Tako da neko iz borce ne mora ni da prodje kroz centar za par minuta je na b.brdu.

Inace da, gustina naseljenja stanovnistva prouzrokuje i bogatstvom ponude i aktivnoscu. Zato ja mislim da je centar beograda cak i nedovoljno naseljen koliko treba. Samo da to naseljenje bude lepo organizovano ili poslovanje ili trgovina, stagod, centar se po meni zove centar bas zato sto je u centru a ne na periferiji.
 
Zbog čega ti je potrebno da Beograd ima više miliona stanovnika?
Zato ja mislim da je centar beograda cak i nedovoljno naseljen koliko treba.
U kom smislu? Čega ti fali?
Btw kad sam bio u oslu zaprepastio sam se da je pola grada u stvari u tunelima, koji prespajaju suprotne delove periferija kroz centar. Tako da neko iz borce ne mora ni da prodje kroz centar za par minuta je na b.brdu.
S ovim se slažem. Ali ima dva problema i prepreke da se to više primenjuje u Beogradu:
1) vlasti su previše škrte i glupe da to prave
2) pojavljuje se, bar na forumu i po avangardnim hipi krugovima arhitekata, škola misli koja se protivi tunelima jer im je draže da sve bude zamršena košnica na površini nego da ljudi imaju direktne i brze prolaze kroz odnosno ispod haotičnog centra Beograda

A kad pričamo o Beogradu ima i treći aspekt a to je da na nekoliko lokacija na Desnoj obali Save zemljišta su nezgodna za velika kopanja. Npr. klizište i sloj gline ispod Terazija, pećine ispod Tašmajdana, lagumi ispod Dorćola i Čukarice, potok ispod autoputa, potok od MML do Kalemegdana i tako dalje.

Naravno, ovo zadnje se da rešiti. Ali kad je zemlja em siromašna em troma, to ide teže. I to je jedan od razloga što sam protiv tovarenja centra sa još više zgrada, automobila i ljudi. Odnosno za tunele jesam, ali ne da kako izgradimo novi tunel, tako opteretimo centar sa još više zgrada i ljudi.
 
Vrh