Šta je novo?

Zeleni venac

Screenshot 2025-06-25 at 13.45.40.png


kako je super ovo iskljucenje, pod pravim uglom...
 
Jbt, pa da li je realno da u Beogradu ama bas niko ne ume (ili ih mrzi) da uradi nesto onako kako bi trebalo. Ovo stvarno izgleda groteskno, uzimajuci u obzir i onu sliku asfalta na autobuskoj stanici, koja bukvalno izgleda kao preorana od tockova.
 
Jbt, pa da li je realno da u Beogradu ama bas niko ne ume (ili ih mrzi) da uradi nesto onako kako bi trebalo. Ovo stvarno izgleda groteskno, uzimajuci u obzir i onu sliku asfalta na autobuskoj stanici, koja bukvalno izgleda kao preorana od tockova.

Voleo bih da si u pravu i da je problem znanje ili lenjost, ali nažalost, ovde je glavni problem poštenje.
 
U Srbiji se nije uradila nijedna ulica niti put pošteno u poslednjih 15 godina. Sve propada i mora da se sanira nakon par meseci korišćenja. Poslednje dobre rekonstrukcije su bile Nemanjina, BKA i Autoput kroz grad. Sve ostalo je teška kraða i lopovluk...

Kradu na materijalu gotovo sigurno, bilo da se radi o količinama ili kvalitetu. Gumenost asfalta kao na snimku gore i uleganje pod đonovima je indikator prevelike količine bitumena u smeši, ili lošeg bitumena.

Nevezano za Zeleni venac, očigledno je da je izdržljivost asfalta koji koriste u obnovama ulica Beograda gotovo nikakva. Koriste asfalt slabog kvaliteta, i siguran sam da uvek rade tanji sloj nego što bi trebalo. Nije retkost videti u relativno skoro asfaltiranim ulicama uleganje asfalta (posebno oko šahti), pucanje asfalta (rupe na sred ulice), pukotine i slično, što onda posle moraju da krpe onako aljkavo iz deset puta.

Mnogo se krade.
 
Videcemo da li su barem malo odlucili da nas ne prave ludima sto se tice stajalista koje su nedavno presvukli.

Sto se tice Brankovog mosta i Bulevara Zorana Djindjica kolotrazi (i guzvanja) se vec uveliko stvaraju.
 
Evo skoro sam išao za Aranðelovac..i sećam se da je dugo bio zatvoren onaj nadvožnjak kod Rode Mladenovac. I posle te duge rekonstrukcije već je propao put i vide se ozbiljni kolotrazi sa strane. Neverovatno..kao da je količina vremena koju ulažu u rekonstrukciju obrnuto proporcijonalna konačnom kvalitetu. Evo setimonse samo 4 Zelena bulevara...bokte...preko 1.000 dana...evo raspada se bez da je ikada završeno.
 
Pijaca Zeleni venac - Dragoljub Zamurovic.jpg

📷 Dragoljub Zamurović

Zeleni venac, nekada močvara — danas kraljica pijaca
Na ovom mestu su nekada bili usidreni čamci, a Beograđani su dolazili da predahnu uz vodu, tada nadomak varoši. Umesto planiranog Narodnog pozorišta, koje tlo nije moglo da izdrži, izrasla je kafana po kojoj je čitav kraj dobio ime — Zeleni venac.
Kao i mnogi delovi Beograda, i ovaj prostor je menjao lice: bara je isušena, kvart urbanizovan, a sedamdesetih godina 19. veka počinje izgradnja pijace. Zahvaljujući blizini Abadžijske čaršije i dobroj vezi sa Terazijama, mesto je ubrzo postalo trgovačko središte. Prva skupština piljara održana je ovde 1918, a već 1926. pijaca dobija svoj prepoznatljiv izgled, prema projektu arhitekte Viktora Rosa. Zbog jedinstvene arhitekture proglašena je za spomenik kulture od posebnog značaja.
Ova fotografija koju sam danas snimio, otkriva simetriju i ritam ovog zdanja koje Beograđani svakodnevno posećuju, a retko sagledaju ovako — iz ptičije perspektive. Današnja pijaca, modernizovana, klimatizovana i obnovljena 2007. godine, i dalje nosi titulu "Kraljice pijaca", spojivši trgovačku tradiciju sa savremenom funkcionalnošću.
 
Pijaca je musava, poluprazna. Izduvni gasovi autobusa mute ionako zagađen vazduh. Pored ograde su kontejneri u funkciji javnog toaleta koji neopisivo smrdi. Bruka i sramota. Na česmi se banjaju beskućnici sa terminala. Slaba ponuda voća i povrća, "heroin loš i nikakav".
 
Bilo bi lepo da ukinu više okretnicu, sve linije sa NBGa da se okreću ispod Brankovog mosta i uvedu jednu liniju koja će da ide na svaka dva minuta oko Ušća, preko mosta, Terazijski tunel, Dečanska, trg Nikole Pašića, Terazije, Kolarčeva, Makedonska, Dečanska i nazad. A za buseve za Cerak/Vidikovac, mogu da se okreću u Sarajevskoj ispred zgrade Železnica i svakako imaju dovoljno preklapanja sa postojećim linijama. Bukvalno bi sutra mogla da se ukine okretnica na Zelenom vencu, a ceo taj prostor pretvori u plato i park, da ulice dobiju drvorede i to počne da liči na grad. Ali lenjost gradskih uprava je neverovatna.
 
A gde ispod brankovog mosta kako zamisljas to da se izvede a da ne bude kolaps
Da pravis okretnicu ispred zgrade železnica i taj eksperiment bi izazvao kolaps
 
Obzirom da prevoz koji se završava na samom kraju Brankovog mosta skoro nikom nije potreban (tj. manje više svi kkji pređu most idu do kraja), onda je smislenije to sečenje uraditi tamo gde su hteli, kod Ušća.
To je, naravno, bilo bez nove linije koja ima mnogo smisla, ali mi se čini da previše vremena provodi u zakrčenom delu grada bez žutih traka (od tunela na dalje).
 
Pa da bude samo "prolazna" okretnica.

Vozači to verovatno ne bi voleli jer bi im onda jedna vožnja baš dugo trajala (duplo više nego do sada).
 
To je možda i najmanji problem, većinu tih linija voze neki Anđit, Arun i slični. I da hoće da se bune, ne znam da li GSP ima ljude koji bi razumeli te pritužbe :ROFLMAO:
 
A gde ispod brankovog mosta kako zamisljas to da se izvede a da ne bude kolaps
Da pravis okretnicu ispred zgrade železnica i taj eksperiment bi izazvao kolaps

Srušiti garaže koje su ionako već polusrušene i taman ima veliki natkriveni prostor. A za okretnicu u Sarajevskoj samo treba dozvoliti skretanje levo za buseve u Birčaninovu i pretvoriti i taj deo u dvosmernu kao što je ostatak. Ne vidim kakav kolaps bi to stvorilo.
 
Obzirom da prevoz koji se završava na samom kraju Brankovog mosta skoro nikom nije potreban (tj. manje više svi kkji pređu most idu do kraja), onda je smislenije to sečenje uraditi tamo gde su hteli, kod Ušća.
To je, naravno, bilo bez nove linije koja ima mnogo smisla, ali mi se čini da previše vremena provodi u zakrčenom delu grada bez žutih traka (od tunela na dalje).

Da ne editujem prethodni post, u suštini, poslednja stanica bi i bila kod Ušća, samo bi okretnica bila ispod mosta jer se tako ne bi uzimalo od zelenih površina. Što se tiče te kratke linije koja bi povezivala Ušće i centar ona bi sve vreme imala zeleno svetlo jer su sve desna skretanja (tunel-Dečanska-Terazije-Makedonska-Tunel). Na nju bi i dalje uticali zastoji u gradu, ali jedina razlika u odnosu na linije koje se sad završavaju na Zelenjaku je tunel. Sa druge strane, imala bi stanicu na Terazijama i u Makedonskoj što je korisno jer putnici ne moraju da se penju do centra.
 
Obzirom da prevoz koji se završava na samom kraju Brankovog mosta skoro nikom nije potreban (tj. manje više svi kkji pređu most idu do kraja), onda je smislenije to sečenje uraditi tamo gde su hteli, kod Ušća.
To je, naravno, bilo bez nove linije koja ima mnogo smisla, ali mi se čini da previše vremena provodi u zakrčenom delu grada bez žutih traka (od tunela na dalje).
Najbolje da se sve što ide preko mosta ukine, da ostane slobodan za vozače. Sve da završava na Ušću (omiljenom kružnom toku naravno) i da ide jedan autobus koji samo vrti od kružnog do ispod mosta, pauza od 15 min na svakih sat vremena, kome smeta neka se preseli u BPP. :)
 
Poslednja izmena:
Ah, 56. priča o tome kako okretnica sprečava Zeleni venac da postane dragulj grada...

Nisu klošari, nisu divlji prodavci, nisu neugledni sklepani lokali, nisu propali trotoari (podsetnik - na trotaru ne voze autobusi), nije faktor pijace, nisu propale fasade, nije imbecilan nedostatak bilo kakve vizije za ceo taj kraj, nije promašeni koncept samog raskršća Zeleni venac, nije klizište, nije propali park iznad ka Moskvi, nije prljavština na svemu i horizontalnom i vertikalnom, nisu reklame, nisu podzemni prolazi... nego baš ta okretnica i ti grozni autobusi...
 
Poslednja izmena:
Vrh