Imam sveže info za Soleta. Nastavak sa teme o autobusima. Danas je otići i vratiti se s odredišta ličilo na Nasinu misiju. Gledajte ovaj cirkus, kucao u beleške da ne pobrkam.
13:31 izašao iz 23 (Solaris), krenuo 861 šihta s mostara prazan, ušlo 15 ljudi u Solaris i jedna žena u Japanac
13:36 krdo na Mostaru (donje stajalište), ništa živo ne nailazi (osim prolaska 499), čak ni 37 kad evo ga prazan MAZ na 46 - maksimalno se popunio preko 100 putnika
13:42 2xBMC sa skupa 70 putnika na 491 i 493 probijaju se zajedno sa 17 (Solaris) koji obilazi i usporava drugu traku pravca (na kraju i ovaj 46 koji je blokirao drugu traku izlaza jer je tu otvorio vrata paralelno sa 18-icom)
13:49 1x18 (Solaris) ispraznio se ali bilo možda jedno-dva slobodna sedišta (posle se postepeno punio, najviše ljudi ušlo u Jerkoviću)
13:55 3x18 (Solarisi) u smeru ka gradu između kružnog toka i rampe iz pravca Mostara (17, 46, 55)
13:57 1x18 (naravno Solaris) na tramvajskom stajalištu pred kružnim tokom koji je ličio na indijsku raskrsnicu (samo rikše falile za potpuni doživljaj)
14:12 2x50 (prazne) u koloni od Kružnog puta do Vera (prvi put vidim toliku gužvu)
14:20 1x18 sustigla moju (isto Solaris)
14:23 1x29 iz grada (prazna)
14:25 2x29 iz grada (obe prazne) i 2x50 obe krcate (zato što se ništa nije pojavilo 15min otkad su one gore prazne prošle za krcatim konvojem)
U povratku je oko između 16:15 i 17:15 tek bilo za***ano. Upalio google maps traffic i kolaps u Mokroluškoj, Vojislava Ilića, Ustaničkoj, Peke Pavlovića, od Dušanovca do Sajma (i u suprotnom smeru od Omladinskih Brigada do Dušanovca), ali i kod Sajma. Ne znaš gde ćeš. Znači trebalo je 50+49. O da, lepo zvuči u teoriji, al u praksi je potpuno druga priča. Gugl se uštosio. Gde god je crveno ide mic po mic, i dobro označava dužinu usporenih kolona. Precizniji je.
Krenuo ja kad u Vojislava Ilića kolona sve od Šumica do Trogirske Padine sa parovima 29 i 50 (trole prazne, autobusi puni), osim 20 pa reko 50 je i u ovom smeru još poremećena. Kad ne prođe nekoliko minuta evo ga Liaz njiše se. Izađoše, ja uđoh i još i sedoh. Zastoj se raščistio, sve prohodno i bez problema dođoh do Voždovca. Kad tamo kolaps u Save Maškovića ka Jerkoviću. Reko o ne, 49 definitivno poremećena. Čujem ljudi gledali na mobu rekoše sad treba da krene. Malo sutra, od reda vožnje nema vajde, samo praćenje vozila u stvarnom vremenu. Otišao nam je izgleda samo nekoliko minuta ranije pri čemu su se u suprotnom smeru poremetili tako da se pojavio tek posle 20min. Naravno da se napunio kao 50 iza konvoja. Nije bilo gužve u saobraćaju, osim malo na Dedinju pred semaforom u Drajzerovoj (plus nisu uvučena stajališta pa 94 koči saobraćaj). Nije dugo potrajalo, probio se pa dade gas baš uzbrdo kad se penjao na vijadukt. Nije se mnogo zadržao ni između Šumarskog i Beteksa.
Solaris bi verovatno ostao na semaforu. Neki vozači, posebno posle poremećaja mnogo agresivnije voze prejake solo autobuse, dok državno preduzeće tera svoje na ekološku vožnju slabijih zglobova. Solaris vuče uzbrdo odlično samo kad se stisne gas. Oni mogu toliko mirno da ubrzavaju/usporavaju da u nekim da je neretko potrebno raširiti noge umesto držati se za šipke, međutim na uzbrdicama preteruju sa eko vožnjom, pri čemu nisu krivi vozači već menadžment preduzeća (vode evidenciju potrošnje svakog vozila u sklopu pogona). Dok se neki solo izvlače iz zastoja brže od drugih, Solarisi češće bivaju izloženi kako uslovima saobraćaja, tako i uslovima vožnje.
Tolikim poremećajima nije izložena samo 18 već i 17 jer dele taj kritičan deo trase. Jasno je da bi gomila privatnih solo svaku frekventnu zglobnu liniju pretvorila u klon 29.