Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Kad smo već kod ekspresa upravo naleteh u telefonu na belešku "45204 na 91" ukucanu dana 21.10.19.

Znači u Ponedeljak sam vraćajući se od Ekonomskog za 10min stigao od Savskog trga do Čukarice (4,2km), i još toliko od stajališta Čukarica do zgrade udaljene 1100m.

Kod Ekonomskog su prazni tramvaji na linijama 7 i 9 prolazili samo u smeru ka Bloku 45, posle nekih 10-15min naišao je MAZ 203 na 78 u koji sam jedva ušao. Iza njega išao je Conecto na 83 koji se ljuljao kao kao brodić s migrantima. Dakle solo autobusi krcati, tramvaji potpuno prazni. Trebalo mu je nekih 15-ak min do Savskog Trga (jedna stanica!) jer više je stajao nego što se kretao. U međuvremenu naišla je prazna 11-ica iz pravca Beka ka Mostu preko Ade/Bloku 45. 12ice nije bilo, niti 51 pa mi sinula ideja da sačekam 91/92/511/551/553.

Ubrzo se pojavio 91 koji se nije prepunio tako da sam još i seo. U pitanju je bio MAZ 203 45204 sa LED displejima u boji.

Stao je samo kod Palate Pravde i kod Sajma, pritom preskočivši Rusku i Petlju "Radnička" zbog čega je srednja brzina na ovoj deonici bila neverovatnih 25km/h sa sve mestimičnim čepovima i dužim čekannjima na semaforima. Obilazio je sve zglobne autobuse za B.Brdo koji su ranije polazili od Mostara. Oni ne samo što se prosto vuku kao puževi zbog čega ih češće hvataju i semafori (ne prolaze kroz zeleno pa kupe usput baš svaki, neretko čim krenu sa stajališta) već se jako dugo zadržavaju na stajalištima upravo zbog koeficijenta iskorišćenja kapaciteta izvan normalnih vrednosti od 0,7 za špic. 70% u Solarisu kapaciteta 159 znači da je idealno da bude najviše 111 putnika, drugim rečima na solo linijama sa KIK=1+ treba da ide zglob, a na zglobnim ako ne dvozglob onda tramvaj, da se linije razbiju na više varijanti uključujući i ekpres ili prosto da se spusti interval ako je to izvodljivo recimo u slučaju 52.

Srednja brzina pešačenja uzbrdo sa sve semaforima i pešačkim prelazima bila je 6,6km/h tako da sam stigao za 20 minuta do stana, brže nego od Ekonomskog Fakulteta do Savskog Trga sa čekanjem - razdaljinu koju bi brže prešao normalnim pešačenjem da sam znao kakav je krkljanac bio ispred.

Linije koje su sada solo treba da budu zglobne, a zglobne sa ređim taktom pojačane. Samo najopterećenije mogu biti rešene na drugi način kao što rekoh tramvaj, dvozglob ili fragmentacija/cepanje i to ne na više solo nego na više alternativnih zglobnih linija.

Računao sam da nam treba 480+ zglobnih vozila na ulici u špicu (izlaznost, ne inventar), znači inventar 576+, zaokružen na 600. Trenutna izlaznost Solarisa nije ni 75%, znači ni 150 vozila. A gde su one silne kršine. Ukupan zglobni PVR je tu negde oko 330 vozila (sa sve 53, 75, 83 solo!, ostalo gde treba zglob i da ne pominjem) koji sudeći po upadanju solo vozila na najopterećenije linije očito nije moguće postići (uzrok je svima poznat).

Da 511 staje ispod nadvožnjaka na petlji kod Čukaričke Padine u smeru ka gradu bi se stizalo pre nego sa 56L, pri čemu bi bilo i znatno više polazaka. Jadno stajalište ne bi znatno usporilo liniju s obzirom na ogromno međustanično rastojanje od Puta za Železnik do Čukarice.

Na ovom primeru se može zaključiti da na pojedinim delovima mreže ekspres režim može značajno povećati srednju brzinu na posmatranoj deonici čak i u špicu.
 
Pozdrav svima,
Pratim vec duze vreme forum , pa rekao da se prikljucim malo.
Konkretno, ovo pisanije veceras odnosice se na moje vecerasnje iskustvo sa linijom 27e, koje se uzgred budi receno desava danima, nedeljama,mesecima unazad.Stanica Brankov most ka Mirijevu,moje cekanje je potrajalo dobrih 50 minuta.Bez polaska od 22:10 do 23:00, u prevodu dva preskocena polaska (22:20,22:40), sto znaci da je pre toga ostvaren polazak u 22:02.Znaci ukupno 58 minuta bez ostvarenog polaska.Pojava inace i vise nego redovna na ovoj liniji.Linije je dovedena do potpunog rasula(nije jedina sigurno i verujem da stanovnici ostalih naselja i te kako imaju sta da kazu na ovu temu).Ako je ostvarenost polazaka 60%, to je jos i super.Ni pisanje, ni zaljenje nije urodilo plodom.Inace, ovo se desava svaki dan, nezavisno od toga da li je radni dan ili vikend, da li je pet popodne ili deset uvece.Inace, liniju drzi pogon Kosmaj i stoji da saobraca u spicu 16 vozila i to solo naravno.Ja zaista ne znam , a to vam mogu potvrditi i mnogobrojni putnici koji koriste sa dosta muke ovu liniju, kad kosmaj uspe da izbaci 16 buseva na 27e.Redovno po dva,tri i vise fale.Ipak je ovo moglo bi se tako reci, najjaca linija koju drzi ovaj pogon, uzimajuci u obzir da Kosmaj treba najvise buseva da posalje ovde , a i trasa same linije koja je dosta zahtevna.Ne postoji otpravnik ni na jednoj okretnici, preskacu se polasci, krati se trasa, mnogo problema , a ocigledno da one koji su placeni od nasih para da rade organizaciju i pracenje saobracaja , boli uvo ne samo za ovaj problem, nego i za sve ostalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674374#p674374:j4r4ckko je napisao(la):
user90 » Pon Okt 28, 2019 1:17 am[/url]":j4r4ckko]Pozdrav svima,
Pratim vec duze vreme forum , pa rekao da se prikljucim malo.
Konkretno, ovo pisanije veceras odnosice se na moje vecerasnje iskustvo sa linijom 27e, koje se uzgred budi receno desava danima, nedeljama,mesecima unazad.Stanica Brankov most ka Mirijevu,moje cekanje je potrajalo dobrih 50 minuta.Bez polaska od 22:10 do 23:00, u prevodu dva preskocena polaska (22:20,22:40), sto znaci da je pre toga ostvaren polazak u 22:02.Znaci ukupno 58 minuta bez ostvarenog polaska.Pojava inace i vise nego redovna na ovoj liniji.Linije je dovedena do potpunog rasula(nije jedina sigurno i verujem da stanovnici ostalih naselja i te kako imaju sta da kazu na ovu temu).Ako je ostvarenost polazaka 60%, to je jos i super.Ni pisanje, ni zaljenje nije urodilo plodom.Inace, ovo se desava svaki dan, nezavisno od toga da li je radni dan ili vikend, da li je pet popodne ili deset uvece.Inace, liniju drzi pogon Kosmaj i stoji da saobraca u spicu 16 vozila i to solo naravno.Ja zaista ne znam , a to vam mogu potvrditi i mnogobrojni putnici koji koriste sa dosta muke ovu liniju, kad kosmaj uspe da izbaci 16 buseva na 27e.Redovno po dva,tri i vise fale.Ipak je ovo moglo bi se tako reci, najjaca linija koju drzi ovaj pogon, uzimajuci u obzir da Kosmaj treba najvise buseva da posalje ovde , a i trasa same linije koja je dosta zahtevna.Ne postoji otpravnik ni na jednoj okretnici, preskacu se polasci, krati se trasa, mnogo problema , a ocigledno da one koji su placeni od nasih para da rade organizaciju i pracenje saobracaja , boli uvo ne samo za ovaj problem, nego i za sve ostalo.
Nekada sam obožavao da koristim liniju 27E, a danas je koristim isključivo kad moram.
Problemi na ovoj liniji su počeli od kako je uzeo pogon Kosmaj sa sve solo vozilima. To im nije bilo dovoljno pa su rešili da je produže do Novog Beograda čime su napravili apsolutnu katastrofu od linije koja je nekad bila poprilično zadovoljavajuća. Sad em je čekaš pola sata, em idu samo pretrpani solo autobusi. Isto ovo važi i za liniju 35. Sva ta silna solo vozila na linijama koje zahtevaju zglobna su produkt podeljenosti na isključivo GSP linije i isključivo linije privatnih prevoznika. GSP-u je dodeljen posao koji ne može da obavlja, odnosno nema dovoljno vozila odgovarajućeg tipa.
 
Problem će vremenom samo da se povećava , jer se broj vozača smanjuje , kao i broj zglobnih vozila , a povećava broj solo vozila , koja neće imati ko da vozi.
 
Moraće da plate. Ne mogu doveka držarti raskopan grad i time pravdati loš prevoz. Mislim da se namerno odugovlači i isporuka higera, ili bar na pritiskaju Kinezi da požure, iz istih razloga.
 
Ne moraju oni ništa. A i ne moraju ni da se pravdaju , jer ko da im je pa to smetalo da odrade stvari onako kako oni žele , jer , što neko reče na forumu , niko ih ne kažnjava zbog toga na izborima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674927#p674927:2x7t1e74 je napisao(la):
Alex_BG » Uto Okt 29, 2019 6:50 pm[/url]":2x7t1e74]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674374#p674374:2x7t1e74 je napisao(la):
user90 » Pon Okt 28, 2019 1:17 am[/url]":2x7t1e74]Pozdrav svima,
Pratim vec duze vreme forum , pa rekao da se prikljucim malo.
Konkretno, ovo pisanije veceras odnosice se na moje vecerasnje iskustvo sa linijom 27e, koje se uzgred budi receno desava danima, nedeljama,mesecima unazad.Stanica Brankov most ka Mirijevu,moje cekanje je potrajalo dobrih 50 minuta.Bez polaska od 22:10 do 23:00, u prevodu dva preskocena polaska (22:20,22:40), sto znaci da je pre toga ostvaren polazak u 22:02.Znaci ukupno 58 minuta bez ostvarenog polaska.Pojava inace i vise nego redovna na ovoj liniji.Linije je dovedena do potpunog rasula(nije jedina sigurno i verujem da stanovnici ostalih naselja i te kako imaju sta da kazu na ovu temu).Ako je ostvarenost polazaka 60%, to je jos i super.Ni pisanje, ni zaljenje nije urodilo plodom.Inace, ovo se desava svaki dan, nezavisno od toga da li je radni dan ili vikend, da li je pet popodne ili deset uvece.Inace, liniju drzi pogon Kosmaj i stoji da saobraca u spicu 16 vozila i to solo naravno.Ja zaista ne znam , a to vam mogu potvrditi i mnogobrojni putnici koji koriste sa dosta muke ovu liniju, kad kosmaj uspe da izbaci 16 buseva na 27e.Redovno po dva,tri i vise fale.Ipak je ovo moglo bi se tako reci, najjaca linija koju drzi ovaj pogon, uzimajuci u obzir da Kosmaj treba najvise buseva da posalje ovde , a i trasa same linije koja je dosta zahtevna.Ne postoji otpravnik ni na jednoj okretnici, preskacu se polasci, krati se trasa, mnogo problema , a ocigledno da one koji su placeni od nasih para da rade organizaciju i pracenje saobracaja , boli uvo ne samo za ovaj problem, nego i za sve ostalo.
Nekada sam obožavao da koristim liniju 27E, a danas je koristim isključivo kad moram.
Problemi na ovoj liniji su počeli od kako je uzeo pogon Kosmaj sa sve solo vozilima. To im nije bilo dovoljno pa su rešili da je produže do Novog Beograda čime su napravili apsolutnu katastrofu od linije koja je nekad bila poprilično zadovoljavajuća. Sad em je čekaš pola sata, em idu samo pretrpani solo autobusi. Isto ovo važi i za liniju 35. Sva ta silna solo vozila na linijama koje zahtevaju zglobna su produkt podeljenosti na isključivo GSP linije i isključivo linije privatnih prevoznika. GSP-u je dodeljen posao koji ne može da obavlja, odnosno nema dovoljno vozila odgovarajućeg tipa.
Generalno, sve u poprilicnom haosu kada je prevoz u pitanju i nisam otkrio toplu vodu.Naravno, problemi krecu od vrha i tu je koren problema.Par partijskih ljudi se pita za sve, ostali klimaju glavom i ne pitaju se nista.Jedna uzasna organizacija prevoza, koja za posledicu ima cekanja koja traju nekad i po sat vremena .Verujte, nikoga preterano nije briga za to, jer da su to cekanje osetili na svojoj kozi, nesto bi preduzeli.Okrenite ih na telefon, posaljite im mejl, prijavite ih inspekciji, dobicete samo jedno veliko NISTA.Spustaju vam slusalicu na konstataciju da autobus dolazi za 36 stanica, oni kazu nadjite alternativan prevoz, nece da vas spoje sa njihovim sefovima, jer ne smeju.Ljudi se smrzavaju cekajuci prevoz, besni sto ne mogu da udju sa pravom, pa vriste jedni na druge, na VOZACE koji ni malo nisu krivi ...A glavni i odgovorni je vec zavaljen u fotelji i drma kavijar...Samo bez nervoze i stresa, tek sledi haos, jer nece imati ko da vozi sve kineze kad stignu.Ovo je javni gradski prevoz, koji se placa iz budzeta, koji pune gradjani, a ne ekipica koja zari i pali, a mi uzivamo cekajuci prevoz i tako svaki dan.Evo, spominjana 27e ima toi toi na obe okretnice, bez pristojnog toaleta, nema cesme da vozaci ruke operu, a na njih ce nezadovoljni putnici prvo da istresu, ne razmisljajuci da ljudi zaista nista nisu krivi.
 
@user90

Građani su jako slabo informisani ko ima koju nadležnost u gradskom prevozu, pa zato uvek krive vozače za sve. To svakako ide u prilog onim odgovornim licima koje niko ništa ne pita. Kad bih uporedio prevoz 2014. i danas, i pored novih vozila koje sad imamo sam mišljenja da je prevoz pre 5 godina bio neuporedivo bolji. Sada prevoz ide pravo u potpunu propast.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675000#p675000:2ge1w1te je napisao(la):
solecar » Tue Oct 29, 2019 10:09 pm[/url]":2ge1w1te]Ne moraju oni ništa. A i ne moraju ni da se pravdaju , jer ko da im je pa to smetalo da odrade stvari onako kako oni žele , jer , što neko reče na forumu , niko ih ne kažnjava zbog toga na izborima.

Apsolutno tacno, sami smo krivi!
 
UG Kotež radi svoje treba se ugledati na njih :)
fd01ef30466ef6a356495e6c2049ed1d.jpg


Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
 
Neke stvari zaista vise nemaju ama bas nikakvog smisla.Ja razumem vozace i uvek stajem u odbranu njihovu, ali neke stvari koje ucestalo, svakodnevno rade, nisu u redu, jer taj isti autobus cekaju i oni i njihova deca i njihovi roditelji i njivove deke i bake.Evo danas nigde neke velike guzve, prohodne ulice, svi uslovi da bar u subotu ne moram cekati bus 40 minuta koliko sam ga cekao danas.Znaci minus cetiri busa na liniji, pisem za 27e u subotu.Vreme 15:00.Kad usput jedan ode prazan , drugi ode prazan, treci i cetvrti su se verovatno iskljucili u medjuvremenu.Imam druga koji vozi i znam vrlo dobro za dosta caka kojim vozaci pribegavaju.Prespora voznja, namerno se kasni po par minuta sa okretnice, pa se bus krati, ne znam samo koliko mi se puta desilo, a verujem i vama da po dva, tri za redom odu prazna, a sledeci ni za lek.Autobusi jesu losi,ali imate vozace koji svaki dan iskljucuju autobuse.Ocigledno, na visim nivoima nista ne funkcionise, i onako fali dosta vozaca, te samim tim dosta vozaca koristi to i ponasa krajnje nekorektno prema putnicima.Time sto iskljucite bus ili time sto ste konstantno prazni na liniji, niste ugrozili nikoga "GORE", nego ispastaju radnici, a ne oni gore koji se naravno ne voze busevima i zive u krugu dvojke.Uslovi u kojima rade vozaci su losi, plate su male, putnici koji stalno nesto dobacuju,saobracajne guzve, zaista nije lak posao, sve mi je jasno.Ali i vi ste radnici, kao i stotine hiljade putnika koji se prevoze autobusima svaki dan.Trebalo bi da imate obzira, kao sto se potpuno slazem da vasi nadredjeni nemaju prema vama, prema putnicima, jer jedino oni ispastaju zbog toga sto vi idete prazni(ok kad se ispadne zbog kolapsa, haosa saobracajnog, pa se ispadne iz vremena...).Ali, raditi to namerno, a znam da se to radi(evo danas je subota), nije u redu.Niste zaj***li nikog gore, neko mozda i vasu baku.Uvek ima izuzetaka i vozaca koji imaju obzira i razumeju kako je cakati bus sat vremena.
 
Znaš li šta si napisao?
Tražiš od vozača da voze neispravna vozila?
Za autobus važe pravila o ispravnosti kao i za svako drugo vozilo, kao i za naša privatna vozila. Sve što ne bi prošlo pravi tehnički pregled, ne sme ni na ulicu. Vozač rizikuje vozeći takav autobus i svoj i tuđe živote, rizikuje da zaglavi na dugogodišnju robiju... Zašto? Da bi ga neko nazvao idiotom, majmunom... svaki put kad pipne kočnicu a autobus cimne, kad ne vidi dobro zbog loših brisača pa kasno koči....
On je poslednji u lancu i najizloženiji - i nezadovoljstvu putnika i slovu zakona, svakibput kad nešto pođe naopako.
Svoj bes usmeri negde gore, nekoliko stepenica iznad vozača. Nisu ni oni uvek cvećke, ali sada su najmanje krivi što je prevoz nikakav.
Da li možeš i približno da zamisliš šta sve u GSP zovu autobusom, u kakvom su opptem stanju i kakvi se kvarovi događaju? Da znaš, svaki put kad uđeš u bus, rekao bi dobar dan, popričao ddve kurtoazne rečenice i obavezbo se na izlasku zahvalio i poželeo mu srećan rad. I taj u kome si bio, mogao je verovatno da isključi sa punim pravom. A, eto nije, prevezao te je. Obezbeđivanje prevoza nije posao vozača, već nekog drugog. Njegovo je da vozi, kad mu obezbede ispravan autobus.
 
@branik
Ja upravo pricam o tome kako je problem gore, kako je citava organizacija saobracaja katastrofa,kako su velike guzve,kako su losi busevi.Sve sam to napisao u prethodnom postu.To je posao sa sedam kora, sve ja to razumem.Puno ljudi poznajem(vozaca), imam drugare koji voze buseve i znam da nije lako uopste .Ali, nezadovoljstvo vozaca koje je potpuno opravdano,oni bi trebalo da kanalisu na pravu adresu, a ne na putnicima(koji su svakakvi i koji sebi daju za pravo da vredjaju ove ljude najstrasnije).Putnici su u problemu kad vide tri basa prazna kako preskacu stanice, pa u cetvrti se ne moze.Ispadne se iz reda voznje OK,velike su guzve OK, ali subota je ili je 22:00, ne znam gde je tu problem.Stetu ne trpi niko gore, nego mucenici koji cekaju sat vremena.Mislim da putnici i vozaci trebaju da su u istom taboru, da se pomazu, a ne u fazonu boli me ovo za "stoku".Ogradjujem se pojednici, nikako vecina.Ja niti jednom nisam rekao da je vozac glavni i odgovorni krivac, niposto.Mislim da me nisi bas najbolje razumeo, evo samo da pojasnim sta sam hteo da kazem.
 
A da li siguran da nisu dobili nalog za ubrzavanje pošto su se nagomilali. Jedan preskače nekoliko, drugi, jednu dve manje stanica i tako redom, dok poslednji ne krene sa početne. Nije uvek sve crno-belo.
 
Ne postoji otpravnik ni na jednoj okretnici(27e),te se komunicira preko onog uredjaja u busu.Sama organizacija ove linije je uzasna.Kratki busevi, pomeranje na Novi Beograd, mala turaza(doduse sad im podignuta, te se ima vise vremena).Nedostaje vozaca, razni mutanti na liniji, sve je jasno.Nekad i izostane komunikacija, pa vozaci idu na svoju ruku, desava se.Prosto , rasulo je ovde na svim nivoima, one gore zaista boli uvo za prevoz i zaista mislim da bi bilo dobro da vozaci i putnici budu jedan tim.
 
42 у оба смера иде преко Видиковца.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Inace, 27e je generalno najproblematicnija linija za Kosmaj, kao i linija 70.Veliki broj prituzba na rad konretno za 27e , stize i u kosmaj , kao i u direkciju.Prosto svakom laiku je jasno da je pomeranje na Novi Beograd bila losa odluka, kao i preuzimanje linije od pogona Kosmaj, sa sve solo busevima.Ali, niko ne haje za sve to, jer je opste rasulo na svim nivoima i nikoga to ne zanima.Ok.,problemi su svuda, jer prosto nikoga ne zanima da se pozabavi time.
 
Кркљанац на потезу Славија-Булевар ослобођења, стоји скоро 100 возила јавног превоза до Аутокоманде.
 
Crko semafor kod škole Vojislav Ilić, nenormalna gužva.
70a8bdaf7403656914fb1793e2ae5988.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Kroz Prvomajsku više od pola sata nije prošao nijedan gradski autobus, tako da stajališta izgledaju kao poprište spontanog okupljanja građana, tj. omanjeg mitinga. Ne znam šta je razlog, kao što su neobjašnjivo nestali, sada se pojavljuju i saobraćaj se "normalizuje".
 
Ako ćeš da na potezu od Autokomande do Cvetka staviš neku drugu liniju , može.
 
Južni bulevar je zreo za bar još jednu liniju.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Daxara":3i888a8u je napisao(la):
Crko semafor kod škole Vojislav Ilić, nenormalna gužva.


Sent from my MI 8 using Tapatalk
Taj semafor nije radi ni jutros oko 7 kada sam prolazio tu.
Ajde što ga ne mogu popraviti čitav dan, nego nam je i saobraćajna policija alergična na kišu.
 
Vrh