Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Ziko, kolege smo i ne bih se slozio sa tobom po pitanju otpravnika. Ipak nema nista bez fizickog lica na okretnicama. Ima mnogo faktora zasto je potreban otpravnik (koji zna svoj posao). Recimo ima dosta novih vozaca koji nisu ni zaduzili sluzbene telefone, pa samim tim direkcija ne moze da ga kontaktira da bi mu dala instrukcije o uklapanju. Takodje se desava da ponekim autobusima ne radi vozacki panel, pa DJP ne moze da mu, recimo, posalje poruku (krati se, ubrzaj se dotle i dotle). Da ne pricamo o prekomandi na drugu liniju. Otpravnik ce da te pita: Da li znas liniju tu i tu? Ajde molim te idi, a da stigne poruka na panel sa porukom prekomande, a kolega ne zna liniju - sta onda??? Tacno - direkcija vidi gde je svako vozilo, ali nemojmo zaboraviti da u toj direkciji ne radi bas strucni kadar. Mogu iz svog iskustva da navodim niz situacija, ali to bi vec otislo u veliki OT. Moje misljenje: otpravnik kad je tu, on ce ti reci fali ispred tebe jedno ili dva vozila - kreni ranije, podeli vreme... Direkcija nije sposobna da sama isprati sve linije i da kontaktira svakog vozaca. Oni deluju samo kad se pritisne neki od alarma.
 
Upravo suprotno, vozilo sa neispravnim vozačkim panelom ne bi smelo da bude u saobraćaju. Kako da ti plate vožnju kad te direkcija ne vidi. Opet i kad ti rikne jako brzo dolaze iz APEXa i menjaju ga na liniji. Provereno.
Opet, nemaju svi službene telefone , tačno ali svi imaju privatne mobilne. I kad dođeš u firmu ti im ostavljaš broj mobilnog. Tačno ?
Raspored direkciji ustupa broj telefon vozača kad za tim ima porebe. Što znači svaki izgovor za ne komunikaciju otpada.
Isto to pitanje o poznavanju linije može i radnij iz OKC/direkcije da ti uputi , zar ne ?

Kažeš rade nestručni ljudi, netačno. Rade sve do jednog bivši otpravnici (znam ih 90%). Bivši otpravnici sa višegodišnjim stažom na ulici i koji jako dobro znaju da uklapaju vozila, linije. Razlika je što otpravnik na terminusu nema nikva saznanja gde su mu vozila na trasi sve dok se ono ili gomila ne pojavi kod njega.
Razlika je što OKC ima mogućnost praćenja svih vozila i znaju tačno u metar svakog trenutka gde se koje nalazi. Mislim da je ogormna razlika OKC vs otpravnik. Zar ne ?

Šta se dešava sa radom ljudi u OKC-u, što bi bilo šta radili kad ih niko na to ne tera dokle god su otpravnici u funkciji .Njih jednostavno ne interesuje ništa.
Nemoj da zaboraviš da tih 200 i kusur bespotrebnih otpravnika živi na tvojoj grbači, da imaju približan koeficijent tj. platu kao i ti. Da velika većina sedi i igra igrice veći deo radnog vremena ili se šetka po prodavnicama.

Znači nepotrebna služba u današnjem vremenu.
 
Upravo sam se vraćao sa 36 sa Slavije. Na displeju je pisalo da je 78 udaljen 12 stanica. Prvo su nas zaustavili kod Generalštaba , da bi prošla vozila milicije i vatrogasci , njih desetak , najmanje , pa onda zatvorili Kneza Miloša od Nemanjine ka Beograđanci , zbog crkvenjaka , da bi nas onda zaustavili pred skretanje u Savsku , da prođu neki vojni kamioni. Kod skretanja u Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića stoji milicija i ne dozvoljava trolama da idu dalje. 6 - 7 njih je stajalo parkirano u smeru ka gradu.
 
Nekad su otpravnici (ne svi, do duše) mogli i umeli brzo da regulišu posle zastoja. Neke zadrže, neke ubrzaju, neke skrate i za dvadestak minuta eto kakvog takvog intervala. Posebno umeće je bilo uklopiti trolejbuse posle zastoja. Otpravnik je morao da zna i sekcije mreže zbog isključenja, ali i da ume sa vozačima, jer ako ne sarađuju nema ništa od saobraćaja. Da li još uvek sve rade ručno, upisujući u raport?
 
Trole i tramvaji su posebna priča.
Da li da prvi i drugi prekaču ? Kad će se pojaviti treći i četvrti ili gde su pet, šesti , sedmi i ostali po redu ? To otpravnik ne može da vidi niti da zna. To mogu samo ovi iz direkcije i njima je daleko lakše da uvedu interval. Po meni kad je uveden BUS pljus otpravnici su postali višak. Na žalost i dalje izigravaju ćate i ručno unose sve u raporte.
 
У петак 18.10. у пола 8 увече, 46-ице није било више од пола сата на окретници у Миријеву, најближи аутобус тек код Јужног Булевара...
У суботу 19.10., око 3 послеподне 46-ица је била за 17 станица код Франша у смеру ка Миријеву. Наилази 55 после пар минута, једва си могао да станеш на једну ногу, преко 100 људи у аутобусу, и тако све до последње станице код Цветка. 55 треба да се продужи до Устаничке, било ићи Булеваром Краља Александра или кроз Учитељско Насеље као 20-ица. Знам да је доста дугачка и да се доста путује. Постоје и дуже линије. Овај проблем се мора решити што пре.
 
Danas sam poslom bio na Dorćolu i otišao na početnu kod "25. maja". A tamo , ljudi za više od jednog solo autobusa. Tri minibusa i jedan solo stajali parkirani. Dolazi prvo minibus na 24 , svi sa stanice nagrnuli da uđu u njega. Naravno ni trećina nije ušla , a minibus već prepun. Par minuta kasnije , dolazi solo autobus , svi nagrnuli da ulaze u njega , ja ušao u njega i još i seo , jer sam imao sreće da autobus tako stane da su vrata bila tik ispred mene. Slobodnog mesta u autobusu jedva da je bilo. Samo par njih je ostalo na stajalištu da čeka 24. Na stanicama duž Cara Dušana jedno 30 ljudi po stanici , tako da su samo najuporniji uspeli da uđu. Ni duž Venizelosove nije bila mnogo bolja situacija. Jeste da je upola manje ljudi čekalo , ali su se i oni gurali da uđu , iako većina ide do Dunav stanice ili Pančevačkog mosta.
 
Tri minibusa i jedan solo stajali parkirani.
Ако је 79, та линија је озбиљно зрела за појачање. И то не баш мало појачање. Свакодневно путујем њоме, па у душу знам како функционише и колико неиздрживо зна да буде у њој.
 
26 pošto mu je od danas promenjena okretnica , pa se i on okreće kod bazena na Dorćolu. :)
 
Danas se oko 13h dogodio saobraćajni udes na Novom Beogradu u Bulevaru Nikole Tesle kada se automobil zakucao u autobus koji saobraća na liniji 704 dok je isti stajao na stanici i primao putnike.

Na lice mesta je izašla ekipa policije kako bi obavila uviđaj, kao i ekipa Hitne pomoći. Prema prvim informacijama, u udesu nije bilo povređenih.

izvor: beograduzivo.rs
 
Baš se na vrhu strane povela priča oko otpravnika i OKC-a...

Pred polazak na liniji 68 sa Zelenog venca u 11:25, vozač je promenio displeje na 60. Negde u visini početnog stajališta linija 15 i 68 zaustavlja ga otpravnik i ima se šta i čuti. Vozaču su iz preduzeća rekli da se prebaci na liniju 60 (tamo im se pokvarilo vozilo), bez ikakvog odobrenja OKC ili otpravnika sa terminusa. Otpravnik nije mogao da veruje svojim ušima i bar jedno desetak minuta mu je pričao kako ne može to tako, ali džabe. Da ne kažem da vozač nije znao trenutno izmenjenu trasu linije 60. Tako je polazak na liniji 68 ostao ne realizovan na osnovu odluke prevoznika i još jednom se pokazalo da privatnici vode glavnu reč što se tiče prevoza u Beogradu. Nadam se samo da će otpravnicima sa terminusa i ljudima iz OKC-a dati otkaz, jer je bezveze da ih bespotrebno plaćamo kad očigledno nemaju neku funkciju. Sve u svemu, velika bruka...
hsflgpl.jpg
 
Večeras , negde oko 20h , dolazim sa 24 do Pionirsakog parka i izlazim iz mionibusa. Ispred su bile dve 26 , prepune , a ljudi se gurali da uđu u njih. Inače sam dvadesetak minuta išao od Trga do Pionirskog parka. Sada je mnogo bolja situacija za prelazak , što se tiče kocki , obzirom da su one grbave zamenili sa ravnim.
 
Trenutno haos oko stadiona JNA zbog utakmice. Ulica Dr Milutina Ivkovića zatvorena za saobraćaj. Haos u Ljutice Bogdana , Ustaničkoj , Bulevaru Oslobođenja , Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića... Na sve to još ima i košarka u Pioniru. Linija 36 ide preko Ljutice Bogdana. Vozila jedva da se kreću. Od "Stratimirovićeve" do "Ustaničke" , jednu stanicu smo prelazili desetak minuta. Autobus se maltene ispraznio na stanici "Ustanička" , odakle su svi nastavili dalje peške.
 
Zastoj na avali, busevi stajali oko sat vremena, sad su proradili. Na 405 idu tri autobusa jedni za drugim
 
Danas u smeru ka Medaku 49 sustigao 50 pa oba stala na semafor kod Crnotravske. Razdvajala ih jedna kola (oba Liazi 5256), no ne leži vraže skrete 50 obiđe kola i pobeže, ovaj moj osta i uhvati ga crveno! Još ustao sa sedišta, otišao do drugih i stao na stepenice da bi istrčao kad stane. Posle ga opet sustigao jer je taj 50 stajao 100 godina na stajalištu, međutim zatvorio baš kad je 49 otvorio vrata.

Pošto sam video da je zastoj trčao sam do Bulevara Oslobođenja a ostatak prepešačio brzim hodom do Voždovca. Tu ima oko 530m. Zapravo video sam drugi Liaz na 50 kako stoji na stajalištu iako ga nisam ni primetio da je bio ispred ovog što mi pobegao na Banjici. Čekao sam 3-4 min da se provuče kroz Save Maškovića. Nije radila klima unutra 100 stepeni a na jednoj nozi stojiš. Cima, koči, nemaš za šta da se uhvatiš. U Medaku 2 sustigao onog ispred, samo trola između upala.

Nenormalna je gužva kod bazena, Drajzerova zatvorena u smeru ka Topčideru pa 49 i 94 idu preko Mostara u tom smeru (posle video 40908 na 49).

Interesantno da na 49 u poslednje vreme ne viđam ništa niskopodno - samo Liaze 5256.

U povratku mi prvo pobegla trola ispred nosa pa došle dve posle dva minuta - 950m od nazovi terminusa (bolje reći obične okretnice) Medaković 3. Kapacitet solo vozila je toliko mali da su sve tri začudo imale putnika. Stajalište Medakovoić 2 se napuni za svega nekoliko minuta s obzirom na to da se nalazi između Medakovića 2 i 3 i to baš u zoni najviših objekata. Pitaj Boga koliko ih nije bilo a nisu čekali vreme. Tako poremećeni vrte ceo dan. Nema ko da ih pita "Gde ćeš? Da si stao! Tek za 4min krećeš". Nekad su zglobne Trolze 6205 i BKM 333 puštali prvo u slučaju poremećaja zbog rezerve kapaciteta od 50%.

Video 3226 sa 70 na semaforu pa trčao do Slapa. Semafor ga toliko dugo držao da se pojavio tek za nekoliko minuta iako je pre nailaska trole već bio na istom. Da je zaustavio trolu ovaj bi mi otišao. Trebalo mu 13 minuta od Vladimira Tomanovića do Mostara - udaljenost koju normalno ne prelazi za više od 8 minuta. Do komande vozio 5 putnika. Napunio se na Autokomandi i pored toga što je bio u sendviču Solarisa, oba krcata, prvi na 18, drugi na 17. Jedva vrata zatvorio.

Za vreme dok je 3226 bio na semaforu prošla su dva isključena crvena Solarisa sa 18 (iz pravca Medaka), jedan crveni sa 17 i još 1310 sa 17. Znači da se oko 17:00 redovno isključuju po 2 istovremeno sa te dve linije kada nailazi jedan prazan 70 (koji posle na Autokomandi ne može vrata da zatvori, ni on, ni Solarisi sa 17 i 18! što dovoljno dobro govori o tome koliko su dobro napravili red vožnje - izbacuju šihte usred špica).

17:40, na Mostaru kolaps. Plave rotacije na sve strane. Crna besna kola sa plavom rotacijom prethodno projuriše pored 3226 kod Autokomande.

Nisam imao sreće sa pecanjem Higera. Došao 191 na 53 pun ko oko pa reko ajd da sačekam sledeći 53, možda dođe Higer, ako dođe IK112LE ili opt Conecto ući ću u šta bilo.

Nisam bio te sreće jer nit se pojavio ikakav 53 u roku od 15min (nije ni 23!), nit sam mogao ući u išta drugo. U međuvremenu zatvorili Kneža Miloša. Posle došao 3140 na 23 (to je ujedno i jedini 23 koji je naišao za to vreme) začuđujuće prazan (nije bilo 50 ljudi) zato što su svi bili izašli nakon zatvaranja ulice. Kad je stigao do Parka na B.Brdu tu već nije mogao vrata da zatvori iako je došao mnogo prazniji do Mostara.

Slikao sam 3048 na 52 i u još jednom Solarisu na 56 kome nisam video broj. Oba vozila su bila toliko prazna da je za dva mandata bilo dovoljno nabaviti samo 130 istih (dovoljno da zamene najveće kršine), no solo čak 303 i pored minimum 350 privatnika.

Pogledajte prilog 1

52, savršen za solo, čitaj :blah: .



56, ništa manje popunjen. Ljudi koji bi ušli da je bilo mesta ostajali su na stajalištu.

Gužva ko u japanskim vozovima. Samo gurači fale. Čudim se kako su ova vozila još u jednom komadu. Onoliki rashodi kvalitetnih vozila ni ne treba da čude. Nekvalitetnih rashoda će za par godina biti još više ako ovako nastave.
 
A ja vozam prazan bus celo veče, nisam prevezao ukupno ni 100 putnika. Bruka za šta nas plaćaju.
Inače žena koja je ostala u Beogradu žali se da je prevoz postao nepodnošljiv. Prevoz neredovan, katastrofa i kad dođe dođe ovako prepun kao što je Express kačio.
 
Отприлике је оваква слика редовна на већини линија, било соло било зглобним. И то на неким линијама и увече.
 
Линија 18 је у гужвама иако на њој раде зглобни аутобуси.
 
И линија 17. Ја често пропустим по 3 аутобуса на линијама 17 и 18 у намери само да се превезем од Франша до Сава центра. Фале експрес линије и локалне линије за растерећење монструма попут 17, 18, 26, 27 (27Е није никакав експрес), 31, 33, 43, 47, 50, 52, 53, 56, 59, 65, 77, 78, 83, 88, 95 и најоптерећеније линије троцифрених потеза.
 
U zlatno vreme, pred rat i raspad, postojalo je niz tada uvedenih expresnih linija. Prva je bila 27E i vremenom, kako je Mirijevo raslo, menjala deo trase i okretnicu. Nakon krize postala je obična, slovo je ostalo, ali je opsluživala drugi deo naselja u odnosu na 27. Tada su obe išle kroz tadašnju 29.novembra, a sadašnju D. Stefana. Bulevar je došao po ukidaju pravog ekspresa.
Ekspresi su stajali samo na čvornim i presedačkim atajalištima, a tek kad uđu u odredišno naselje, počinjali su da staju redom. Radili su samo kao šihtaši, imali redovna, dobra vozila koja su delili sa noćnim polascima. O tome bi moglo i danas da se razmišlja, pa makar i uz isključivanje iz sistema naplate, poput noćnog.
 
Moglo bi da se razmišlja kad bi na tim pozicijama radionneko koga to interesuje, neko od nas, ko bi to radio iz ljubavi. Ovako oni primaju platu i njima je lepo. Uvodjenje tih E linija ima smisla ali samo tamo gde nema gužvi u saobraćaju.
 
Da, faktor gužva u saobraćaju je novi momenat.
Stanovao sam nekad u Višnjičkoj banji. Sa Trga je u šihtama išao 32e.Stajao je kod na početku Višnjičke (Vuka Vrčevića, činibmi se) i od Rospi ćuprije, redom. Tek bila rekonstruisana Višnjčka. Manje od 10' mi je trebalo do stana iz centra. A bilo je i vozača paljevina pa kad poteraju tada nove 846, 847,848, sve je prštalo.
 
Pisao sam ranije o pretvaranju nekih linija u ekspres , o uvođenju ekspres varijanti pojedinih linija (celodnevno ili u vreme špica)...
Više o tome imate ovde (ekspres linije) i ovde (predlog reorganizacije mreže linija).
 
Vrh