Šta je novo?

Zapaljeni/izgoreli autobusi GSP-a i privatnih prevoznika od početka 2008

Zapalio se autobus na liniji 72
N. V. BRKOVIĆ | 09. decembar 2011. 21:41 | Komentara: 3

U Ulici Nikole Dobrovića u naselju Bežanijska kosa plamen izbio u vozilu GSP. Došlo do samozapaljenja u prostoru za motor
Najverovatnije došlo do samozapaljenja

JEDNO vozilo Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" ponovo se zapalilo. Plamen je izbio u autobusu na liniji "72" u petak oko 12 časova dok je saobraćao Ulicom Nikole Dobrovića na Bežanijskoj kosi. Pričinjena je manja materijalna šteta, a srećom, povređenih nije bilo.

- Vozilo garažnog broja "1109" saobraćalo je od Bežanijske kose ka Tošinom bunaru kada je iznenada, iz za sada neutvrđenih razloga, došlo do samozapaljenja - kažu u dispečerskom centru GSP. - Plamen i dim pojavili su se u prostoru za motor. Požar nije bio veliki i vozač je uspeo sam da ga ugasi aparatom za gašenje, tako da nije bilo potrebe da vatrogasci intervenišu. Putnici su na vreme napustili vozilo i niko nije povređen. Čak je i šteta na autobusu minimalna.

Ovo je posle dužeg vremena prvi zabeležen incident. Serija požara na vozilima gradskog prevoza bila je u avgustu, kada se za desetak dana dogodilo čak tri.
STAROST NAJSTARIJA vozila prema podacima najvećeg gradskog prevoznika su u pogonu "Zemun" gde je prosečna starost 9,81 godina. Neznatno su mlađi autobusi u pogonima "Novi Beograd" 9,67 i "Kosmaj" 9,19, dok "Karaburma" ima najmlađa vozila 8,52 godine.

Sva vozila GSP prolaze kroz noćne preglede u garažama, prilikom dolaska sa linija. Manji kvarovi se otklanjaju u toku noći, dok se u slučaju većih, vozilo zadržava u garaži. Vozilima se prvo doliva gorivo, zatim idu na spoljno pranje i unutršnje čišćenje, potom prolaze tehnički pregled koji podrazumeva da električar, mehaničar i bravar kontrolišu tehničku ispravnost. Nažalost, i pored svakodnevnih noćnih pregleda, kao i periodičnih kompletnih servisa vozila i njihove tehničke ispravnosti, ovakve događaje nije moguće predvideti. U GSP dodaju da službe održavanja čine sve kako bi putnicima pružili kvalitetnu, udobnu i pre svega sigurnu vožnju.

Prosečna starost beogradskih autobusa je devet godina. Postupak nabavke 25 novih zglobnih autobusa je pokrenut, kao i 10 autobusa na TNG pogon. U cilju povećanja kvaliteta usluge javnog prevoza, Grad ima u planu i nabavku 250 novih autobusa.

HRONOLOGIJA
2008.
21. januar - Zapalio se autobus "706" u Ulici cara Dušana u Zemunu
10. decembar - Goreo autobus na liniji "55" kod Cvetkove pijace
17. decembar - Autobus na liniji "31" zapalio se u Ustaničkoj ulici

2009.
8. decembar - Plamen u autobusu na liniji "25" u Kumodraškoj ulici
14. avgust - Autobus "73" zapalio se u blizini Novog naselja u Batajnici

2010.
13. april - U Ulici 27. marta izbila vatra u autobusu "65"
26. jul - Goreo autobus "27E" u ulici Mirijevski venac
28. jul - U autobusu "6A" u Bulevaru kralja Aleksandra došlo do požara
10. avgust - Zapalio se autobus "16" u Dečanskoj ulici

2011.
22. februar - Na liniji "306" zapalio se autobus dok je saobraćao Smederevskim putem
18. jul - Izgoreo autobus "53" u Sarajevskoj ulici
18. avgust - Zapalila se "šesnaestica" ispred Doma omladine
23. avgust - Izbio požar na tramvaju "7" kod Buvljaka na Novom Beogradu
29. avgust - Vozilo na liniji "23" zapalio se kod bioskopa "Šumadija"

Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:357041-Zapalio-se-autobus-na-liniji-72
 
Матеја Бељан":vfjmb7xp je napisao(la):
Zapalio se autobus na liniji 72
N. V. BRKOVIĆ | 09. decembar 2011. 21:41 | Komentara: 3

U Ulici Nikole Dobrovića u naselju Bežanijska kosa plamen izbio u vozilu GSP. Došlo do samozapaljenja u prostoru za motor
Najverovatnije došlo do samozapaljenja

JEDNO vozilo Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" ponovo se zapalilo. Plamen je izbio u autobusu na liniji "72" u petak oko 12 časova dok je saobraćao Ulicom Nikole Dobrovića na Bežanijskoj kosi. Pričinjena je manja materijalna šteta, a srećom, povređenih nije bilo.

- Vozilo garažnog broja "1109" saobraćalo je od Bežanijske kose ka Tošinom bunaru kada je iznenada, iz za sada neutvrđenih razloga, došlo do samozapaljenja - kažu u dispečerskom centru GSP. - Plamen i dim pojavili su se u prostoru za motor. Požar nije bio veliki i vozač je uspeo sam da ga ugasi aparatom za gašenje, tako da nije bilo potrebe da vatrogasci intervenišu. Putnici su na vreme napustili vozilo i niko nije povređen. Čak je i šteta na autobusu minimalna.

Ovo je posle dužeg vremena prvi zabeležen incident. Serija požara na vozilima gradskog prevoza bila je u avgustu, kada se za desetak dana dogodilo čak tri.
STAROST NAJSTARIJA vozila prema podacima najvećeg gradskog prevoznika su u pogonu "Zemun" gde je prosečna starost 9,81 godina. Neznatno su mlađi autobusi u pogonima "Novi Beograd" 9,67 i "Kosmaj" 9,19, dok "Karaburma" ima najmlađa vozila 8,52 godine.

Sva vozila GSP prolaze kroz noćne preglede u garažama, prilikom dolaska sa linija. Manji kvarovi se otklanjaju u toku noći, dok se u slučaju većih, vozilo zadržava u garaži. Vozilima se prvo doliva gorivo, zatim idu na spoljno pranje i unutršnje čišćenje, potom prolaze tehnički pregled koji podrazumeva da električar, mehaničar i bravar kontrolišu tehničku ispravnost. Nažalost, i pored svakodnevnih noćnih pregleda, kao i periodičnih kompletnih servisa vozila i njihove tehničke ispravnosti, ovakve događaje nije moguće predvideti. U GSP dodaju da službe održavanja čine sve kako bi putnicima pružili kvalitetnu, udobnu i pre svega sigurnu vožnju.

Prosečna starost beogradskih autobusa je devet godina. Postupak nabavke 25 novih zglobnih autobusa je pokrenut, kao i 10 autobusa na TNG pogon. U cilju povećanja kvaliteta usluge javnog prevoza, Grad ima u planu i nabavku 250 novih autobusa.

HRONOLOGIJA
2008.
21. januar - Zapalio se autobus "706" u Ulici cara Dušana u Zemunu
10. decembar - Goreo autobus na liniji "55" kod Cvetkove pijace
17. decembar - Autobus na liniji "31" zapalio se u Ustaničkoj ulici

2009.
8. decembar - Plamen u autobusu na liniji "25" u Kumodraškoj ulici
14. avgust - Autobus "73" zapalio se u blizini Novog naselja u Batajnici

2010.
13. april - U Ulici 27. marta izbila vatra u autobusu "65"
26. jul - Goreo autobus "27E" u ulici Mirijevski venac
28. jul - U autobusu "6A" u Bulevaru kralja Aleksandra došlo do požara
10. avgust - Zapalio se autobus "16" u Dečanskoj ulici

2011.
22. februar - Na liniji "306" zapalio se autobus dok je saobraćao Smederevskim putem
18. jul - Izgoreo autobus "53" u Sarajevskoj ulici
18. avgust - Zapalila se "šesnaestica" ispred Doma omladine
23. avgust - Izbio požar na tramvaju "7" kod Buvljaka na Novom Beogradu
29. avgust - Vozilo na liniji "23" zapalio se kod bioskopa "Šumadija"

Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:357041-Zapalio-se-autobus-na-liniji-72

Па кога бре они лажу? Пази молим те иду на "унутрашње чишћење", чист аутобус нисам видео годинама, а они ме заливају лажима да се аутобуси "прегледају и перу" :rolleyes: :rant: :rant: :rant: :rant:
 
Skoro 2 meseca nismo čuli za neki zapaljeni autobus, ali evo opet novog slučaja... Dodao sam ga na listu na prvoj strani ove teme.

Inače, to je već 16. autobus GSP-a koji je goreo ove godine, barem kada se radi o onim slučajevima koji su dospeli u javnost.
Evo i fotke od juče sa Bežanijske kose, preuzeta iz Novosti:
bg-bus%20(2)_620x0.jpg
 
Odrzavanje im je katastrofa Niko nije povredjen i to je uredu ali kako se ti putnici osecaju koji su bili u tom busu kad im je odeca puna dima :notok: Vozac je u toku voznje trebao da primeti da nesto nije uredu .Ali pitanje je sta ce taj autobus na liniji 72 tu su barem trebali da stave malo bolja vozila
 
Iako vi mislite da se autobusi ne peru i ne ciste unutra, to nije tacno. Radio je od mog caleta prijatelj mesecima na pranju autobusa i to u pogonu kosmaj cini mi se. Valjda se autobus pere dva puta s polja, a jednom iznutra, zaboravio sam samo na koliko dana, i to se i unutra prvo pobrisu metlama, pa operu crevima i deterdzentom, pa predju krpama. Par puta sam rano ujutru ulazio u autobuse gsp koji nisu bili skroz suvi i koji mirisu na deterdzente. Zamislite samo kakvi bi bili autobusi da se bas nikada (kao sto neki ovde govore) ne ciste i ne peru, pa ne bi mogli da udjemo u njih od smeca...
 
Pa naravno da se peru, samo ne baš tako često kao što to njihova pravila nalažu. Možda operu jedan za veče radi reda :D
 
@Felix55
+1 :) (dodat na prvi post )
za uporno pracenje narocito ove ,,rekordne,, godine
šta ih briga kupice im grad (tj. mi ) nove buseve

Gutanje žabe ispred TV kamera za svaki naredni bus Felixova tablica bi navatala popriličnu paučinu :lool:
 
Очајно одржавање, не знам шта друго да кажем. Иначе, тај аутобус је одличан, ево и слике како је изгледао до пре неколико година:

1050l.jpg


Sa autobusi.net

Иначе, он је првобитно био на Карабурми и имао гаражни број 1050.
 
Koliko je prošlo vremena od kada je najavljeno da će "uskoro" raskinuti ugovor sa privatnom firmom za čišćenje autobusa? 3 meseca,6 meseci...godinu dana?
 
Do maja ili marta tad im istice ugovor racunaj da ce mjesec ranije raspisati tender ako ga raspisu je rpostoji ideja da visak radnika kojie nece otpustiti prebace na pranje vozila :kafa:
 
to bi jedino pametno bilo.

i na svakoj okretnici odrediti par ljudi za brzo brisanje autobusa kad pravi pauzu.
 
Sa GSP foruma:

"nikoleta"":tt25cv86 je napisao(la):
Служба унутрашње контроле директно је одговорна генералном директору и поступа по налогу генералног директора, изузев у посебним случајевима када је довољан и налог другог лица са одговарајућим овлашћењем,

Самим тим, сваки запослени у ГСП „Београд“, уколико сматра да су његова права на било који начин угрожена или је учињена повреда радних обавеза, дисциплине и интерних норматива ГСП „Београд“, може се обратити Унутрашњој контроли, са одговарајућим доказима којима се сви наводи доказују.

Ово су интерне ствари у ГСП и не би требало да иду у ширу јавност, али могу вам потврдити да је било случајева када је Унутрашња контрола открила одређене неправилности у раду руководилаца нижег степена (шефови саобраћаја, распореда и одржавања и извршни директори). Ево једног скорашњег примера. Један извршни директор погона је усмено наредио диспечерима погона да у случају када дође до пожара на неком од аутобуса у кругу погона никако прво не зову Унутрашњу контролу (што процедура предвиђа у оваквим ситуацијама), већ да прво позову њега, па када он процени да Унутрашња контрола може да се обавести, онда су диспечери смели да позивају УК. Даљим радом УК је дошла до сазнања да је било више мањих пожара на возилима који уопште нису пријављени нити евидентирани, али је проблем био код доказивања тих навода, јер нико од запослених у погону није желео да се званично изјасни (давањем писане изјаве) о томе, тако да није било могуће доказати те наводе, али су према том извршном директору предузете одређене мере од стране менаџмента ГСП-а.

Уз то, подсетићу и да су бројни синдикати активни, па тако сваки запослени који је члан синдиката може добити бесплатну правну помоћ и заступање у оваквим стварима.
 
Стварно ми је жао људи из Ритопека.

Ево, данас сам се воѕио ГБ 57 за Ритопек. На усијаним седиштима није могло да се седи, за рукохвате није било могуће ухватити се, а ђонови на патикама су се буквално топили од врелине пода.

Није у питању врућина споља, већ је аутобус био пред самозапаљивањем, а да ли је стигао до Ритопека не знам, јер сам изашао у винчи да се на сунцу охладим.

:notok:
 
To su oni mutanti kojima je kod zadnjih vrata motor u startu vreo,ona ploca uz vrata bukvalno GORI lepo kazem da su mutanti na ovom potezu prave olupine mislim da sam ga video parkiranog uz trotoar kod skole u MMLu juce...
I opet mi nije jasno zasto su u takve buseve ugradjivali klime kad je vecina tih buseva sa poteza 300 razdihtovana a o sipkama za drzanje i sedistima da ne pricamo, ili ih nema ili su bez tapacirunga,kao sto stf kaze ne moze da se sedi na sedistima.
 
stf":35sw38g2 je napisao(la):
Стварно ми је жао људи из Ритопека.

Ево, данас сам се воѕио ГБ 57 за Ритопек. На усијаним седиштима није могло да се седи, за рукохвате није било могуће ухватити се, а ђонови на патикама су се буквално топили од врелине пода.

Није у питању врућина споља, већ је аутобус био пред самозапаљивањем, а да ли је стигао до Ритопека не знам, јер сам изашао у винчи да се на сунцу охладим.

:notok:

A ja sam skoro uzivala u putovanju na liniji 101 u busu u kom je bilo najmanje 60 stepeni, naravno, s grejanjem pred tackom kljucanja, ja sam jedva izdrzala 20ak minuta do borce gde sam izasla jer je postalo neizdrzljivo...kako onaj covek izdrzi smenu to samo on zna... pa zar je toliko tesko oprati hladnjak??? Posle bude vozac kolabrirao, sta mu bi??? Pa od kacamaka, u p*** m *******! Vazno da ima bus fljus.
 
vozaci uopste nisu nikakva nevinasca nemoze covek da pronadje ni jednog dobrog vozaca koji vozi u GSP-u i necu vise da ih zalim i da se pitam kako im kad su oni napali Filipa Vuksu decka koji ne bi mrava zgazio pa sram IH BILO DA IH SRAM BUDE :bash: Mi njih zalimo a oni bi da nas biju pa dosta je bilo :bash: :notok:
 
Ја знам једног доброг, кад он вози сав срећан уђем у аутобус :)
 
Svaka cast tom coveku ali bi bilo dobro da pobegne iz takve ludnice ja nikako ne bi mogao da podnesem da mi kolega bude siledzija
 
Сваки пут на окретници прегледа аутобус и вози савршено. :kk:
 
Знате шта мени опако није јасно....

Летњи ред вожње је, доста проређен, што значи да у погонима имају бусеве вишка. Зашто онда на улице шаљу најгоре кршеве које нађу?

Да није можда намерно? Иначе, тако је годинама.....
 
Космај преко лета преузима неке линије па је можда због тога.
 
stf":3mqymskj je napisao(la):
Стварно ми је жао људи из Ритопека.

Ево, данас сам се воѕио ГБ 57 за Ритопек. На усијаним седиштима није могло да се седи, за рукохвате није било могуће ухватити се, а ђонови на патикама су се буквално топили од врелине пода.

Није у питању врућина споља, већ је аутобус био пред самозапаљивањем, а да ли је стигао до Ритопека не знам, јер сам изашао у винчи да се на сунцу охладим.

:notok:
prigradski":3mqymskj je napisao(la):
To su oni mutanti kojima je kod zadnjih vrata motor u startu vreo,ona ploca uz vrata bukvalno GORI lepo kazem da su mutanti na ovom potezu prave olupine mislim da sam ga video parkiranog uz trotoar kod skole u MMLu juce...

GB57 nije mutant vec stariji model ikarbusa, jedan od onih bucnih trulih buseva sa drvenim sedistima , mutanti su izmedju gbr 70 i 109.
 
Vrh