Šta je novo?

Zakon o Glavnom gradu

Комунални полицајци наоружани палицама
Нови чувари реда мораће да прођу шестомесечну обуку Министарства унутрашњих послова

Непрописно паркирање, улична продаја, гласна музика, одлагање отпада на непредвиђеним местима, неред око градских пијаца – само су неки од проблема које би до краја 2009. године требало да реши комунална полиција. Они ће бити у униформи, без ватреног оружја и највероватније ће имати палице, сузавац и возила. Имаће овлашћење да легитимишу и задрже изгреднике до доласка полиције и да привремено одузму предмете, најавио је јуче Милан Марковић, министар за државну управу и локалну самоуправу.

Он је на округлом столом „Комунална полиција – нова надлежност градова” у „Сава центру”, на коме је представљена радна верзија закона о комуналној полицији, нагласио да Србији недостаје ефикасна служба која ће се бавити проблемима који су у „сивој зони”. Према његовим речима комунални полицајци мораће да прођу обуку Министарства унутрашњих послова која неће трајати дуже од шест месеци и најавио да ће предлог закона бити упућен Скупштини Србије до краја ове године.

Владан Луковић, председавајући градске комисије за израду овог закона,
тврди да је Београд највише заинтересован за увођење комуналне полиције. Он је подсетио да је по одлуци Драгана Ђиласа, градоначелника, образована комисија која треба да предложи решења у изради тог закона.

– Постојале су концепцијске разлике о томе да ли постојеће инспекције на нивоу града треба да буду преведене у комуналну полицију или да се формира потпуно нова служба. Сложили смо се да се на нивоу града, а надамо се да ће то прихватити и остали градови, формира посебна управа која би се састојала из два дела – један би чинили сви инспекцијски органи, а други би била комунална полиција – истакао је Луковић.

Он сматра да би уз рад комуналне полиције и рад инспекцијских служби добио прави смисао. Готово је свакодневна појава да инспектор нема могућност да казни несавесног грађанина, јер нема право да га легитимише, па самим тим му не може упутити никакву меру. Такође, неопходно је сасвим променити казнену политику.

– Треба увести озбиљне новчане казне како би рад комуналних полицајаца имао смисла. Казна за непрописно извођење паса у парковима је 250 динара, што је један од разлога зашто суграђани не поштују прописе – закључио је Луковић.

Д. Спаловић
[објављено: 06/12/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Komunalni-policajci-naoruzani-palicama.sr.html

п.с.
Мислим да би ову тему могли преименовати у Закон о главном граду - Комунална полиција пошто ми се чини да се ове две теме надовезују
 
Cash In On Muni Bond Funds
by S. Wade Hansen

Conservative, High Yields and Tax Free

With U.S. Treasury yields at phenomenally low levels, many traders are looking for other conservative investments choices that are offering higher yields, and many are turning to municipal bond funds.

As you will see in the video [ http://www.learningmarkets.com/index...ond-funds.html ], municipal bond funds are especially attractive these days because they are conservative, they have relatively high yields and the returns are federal tax free.

What are Municipal Bonds?

Municipal bonds—often referred to as "munis"—are bonds that are issued by municipalities to raise money for projects ranging from road construction projects and new power plants to building parks and zoos.

Munis work no differently than any other bond. Munis have a face value, a coupon rate and a maturity date. However, munis do have one distinct advantage over other bonds—they provide tax-free earnings.

The Federal Government does not count earnings from munis as part of your taxable income. This tax treatment helps incentivize individuals to invest in municipal bonds.

Municipal Bond Funds

You could certainly go out and buy individual municipal bonds for your portfolio to take advantage of the tax breaks and the earnings potential, but there is an easier way to go about it. You can invest in a municipal bond fund.

In a municipal bond fund like the Vanguard Intermediate-Term Tax-Exempt Fund Investor Shares (NSDQ: VWITX), you gain exposure to not one but hundreds of municipal bonds. This gives you fabulous diversification at a relatively low cost.

Watch the video now: http://www.learningmarkets.com/index...ond-funds.html
__________________
Free education for the stocks, options and forex markets at www.LearningMarkets.com

Izvor: Forexfactory
http://www.forexfactory.com/news.php?do=news&id=147825

Ovo je ključna stavka koju i naše municipalne obveznice MORAJU da imaju ako grad i opštine misle da ovo zaživi, tj. prihod od tih obveznica mora da bude oslobođen poreza, tek tada će ih ljudi masovnije kupovati i davati im prednost u odnosu na druge vrste hartija od vrednosti.
 
To je upravo i glavna stvar kod takve vrste obveznica, a cini mi se da je neko vec kacio na forum pdf koji je izdala neka nasa institucija o njima. Cini mi se da tu pise da ce biti oslobodjene poreza, ali nemoj me drzati za rec.
 
bolje da vest stoji ovde

Šta je Beograd dobio Zakonom o regionima
Nove nadležnosti – stara praksa
Autor: MAJA KERANOVIĆ | Foto: z. raš | 31.08.2009. - 10:20

zakon-x.jpg


U Evropskoj uniji glavni gradovi imaju poseban status, veće nadležnosti, ali i veću odgovornost. Samostalno odlučuju o svom privrednom, ekonomskom, socijalnom i funkcionalnom razvoju, bez preteranog uplitanja države. Problemi dvomilionskog Beograda su mnogobrojni, a potrebe sugrađana sa postojećim nadležnostima Grada ne mogu da se zadovolje.


U decentralizovanoj i regionalizovanoj Evropskoj uniji većina velikih, glavnih gradova su regioni. Međutim, postoje gradovi kao što su Beč i Berlin koji su federalne države, kao i Madrid koji je autonomna pokrajina.
- Praktično se multipliciraju funkcije, ne samo da oni imaju status grada i nadležnosti koje proističu iz tog statusa, već imaju i nadležnosti koje proističu iz statusa regiona - kaže Dejan Milenković iz Komiteta pravnika za ljudska prava „Jukom“.
Zakonom o regionalnom razvoju, koji je usvojen u julu ove godine, Srbija je podeljena na sedam regiona, a jedan od njih je i Beograd. Međutim, kako se navodi u Zakonu ti regioni nisu administarativni i nemaju pravni subjektivitet. Oni su statistički i uspostavljaju se za potrebe i provođenje politike regionalnog razvoja. Mogu biti i podeljeni na jednu i više oblasti. Međutim za razliku od drugih pet regiona, region Vojvodine i Beograda imaju svoje organe vlasti. Prema tom Zakonu grad Beograd, preko svojih organa donosi Strategiju regionalnog razvoja za teritoriju grada, u skladu sa Nacionalnim planom.
- Ovim Zakonom Beograd ne dobija veće nadležnosti, ali je priznat kao region. Cilj je izlaženje u svet i Evropu kao region koji će moći da konkuriše za programe regionalnog razvoja, u strukturnim fondovima Evropske unije. Beograd nema mogućnost da samostalno odlučuje, a regionalni razvoj će biti kontrolisan i vođen od strane Agencije za regionalni razvoj i od strane Saveta za regionalni razvoj na nivou cele Srbije i regiona. Osnivač Agencije i Saveta je Vlada - navodi Alimpić.
Prema njegovim rečima „teritorija kao što je Beograd, na kojoj je trećina privrede Srbije, posmatrano kroz evropske standarde treba da bude region i da ima regionalnu vlast i nadležnosti koje pripadaju regionu, a koje su veće od onih koje Beograd danas ima“. Kako kaže veće nadležnosti Beograd bi mogao da dobije „u sklopu neke buduće regionalizacije Srbije, ukoliko se postigne politički dogovor po tom pitanju, kroz izmenu Ustava ili Zakona o teritorijalnoj organizaciji i ukoliko bi Srbija bila podeljena ne samo na statističke, već i na administrativne regione“. Alimpić ističe da Beograd ima iste nadležnosti kao i 23 grada u Srbiji, a Zakonom o glavnom gradu ima dodate nadležnosti iz oblasti vodoprivrede, mogućnost da asfaltira i održava sve ulice i puteve na svojoj teritoriji osim autoputa i ima radio i televiziju.
Jovan Komšić, profesor Ekonomskog fakulteta u Novom Sadu, ističe da glavni gradovi u državama koje su decentralizovane imaju institucionalno zagarantovan srednji nivo vlasti između centralne i lokalne vlasti.
- Regionalizacija se raspoznaje tamo gde je reč o institucionalnom uvođenju srednjeg nivoa vlasti, a to je regionalni nivo koji ima ustavom i zakonom zagarantovano pravo na formiranje predstavničkog organa, odnosno predstavništva građanskih interesa... Ima zagarantovane izvorne nadležnosti i mogućnost da mu budu prenesene nadležnosti centralnih vlasti za efikasnije funkcionisanje - kaže Komšić i naglašava da se na taj način efikasnije i legitimnije rešavaju pitanja lokalne infrastrukture, obrazovanja, saobraćaja, zapošljavanja i drugo.
Borislav Stojkov, profesor na Geografskom fakultetu u Beogradu, kaže da Nacrt Strategije razvoja Grada Beograda predviđa da Beograd „postane neka vrsta regiona u Srbiji sa određenim stepenom autonomije u zavisnosti od zakonskih i političkih mogućnosti“.
- Time bi grad Beograd u sistemu decentralizovane Srbije dobio veće nadležnosti. To podrazumeva veću mogućnost izgradnje kapitalnih objekata, pitanje konkurisanja kod predpristupnih evropskih fondova kod kojih imaju mogućnost da konkurišu NUTS 2 (teritorija između 800 hiljada do tri miliona stanovnika), a u perspektivi i kod strukturnih fondova EU. Takođe, preko svojih okruga (oblasti) koji bi prema predloženom modelu bili formirani, Grad Beograd mogao efikasnije da rešava pitanje ekonomskog i socijalnog razvoja - kaže Stojkov.
Međutim, Alimpić ističe da je potrebno uraditi promena i dorada Nacrta Strategije razvoja Grada Beograda kako bi bila prilagođena novim uslovima.
Regionalni prostorni plan Grada Beograda, usvojen 2004. godine, kaže Stojkov, predviđa da u sistemu decentralizovane i regionalizovane Srbije Beograd dobije status makroregiona (NUTS 2) i da se u okviru njega izvrši decentralizacija, odnosno podela na okruge.
- Svaki od tih okruga bi imao jedan urbani centar i veći broj manjih opština. Urbani centri mogli bi da budu, pored Beograda i Zemuna, Mladenovac, Lazarevac, Obrenovac, Sopot, Grocka i Borča, sa selima u funkcionalnom okruženju. To dalje podrazumeva i organizovanije funkcionalno povezivanje Beograda sa ostalim opštinama u okruženju kao što su recimo Pančevo, Stara Pazova ili Smederevo, jer veliki broj ljudi iz tih opština svakodnevno putuju u Beograd zbog posla i drugih razloga - kaže Stojkov.
Međutim, on ističe da umesto decentralizacije Zakon o teritorijalnoj organizaciji Srbije, Zakon o glavnom gradu i Statut grada „stvaraju jaču centralizaciju od dosadašnje“. Stojkov navodi da u EU opštine imaju svoje nadležnosti koje se tiču komunalnih pitanja, urbanističkog planiranja, rešavanja tekućih problema i potreba građana.
- Drugi nivo je ono što nazivamo okrug koji ima obavezu rešavanja ekonomskih, socijalnih i funkcionalnih problema područja koje obuhvata i sela koja okružuju urbani centar. Viši od tog nivoa je nivo makroregiona, odnosno nivo Grada statističke kategorije NUTS 2, koji ima ulogu da definiše i realizuje velike razvoje projekte od regionalnog značaja, na osnovu kompleksnih ekonomskih analiza, i sa tim da konkuriše kod fondova EU - ističe Stojkov.

Problem sa „Prokopom“
Zoran Alimpić ističe da Grad mnoge projekte ne može da realizuje, jer zavisi od države:
- To je, recimo, železnička stanica „Prokop“ koja pokriva veliki deo centralnog Beograda i zauzima lokacije na kojima bi Beograd mogao da se razvija i spusti ka rekama. Imamo problem obilaznice, izgradnje i rekonstrukcije mostova. U poslednjih nekoliko godina rekonstruisali smo sve osim „Gazele“ i Pančevačkog mosta čija je rekonstrukcija u toku, a koji su u nadležnosti Republike.


Što bliže građanima
Snežana Đorđević, profesorka Fakulteta političkih nauka, kaže da u Evropi, gradovi raspodeljuju nadležnosti i poslove prema principu subsidijariteta:
- Ovaj princip znači da se svaki od poslova spušta što bliže građanima. Takođe, ukoliko su kompleksniji poslovi te poslove obavlja onaj nivo koji će najefikasnije i najefektivnije da obavi te poslove. Više se uključuju građani, a s druge strane vodi se računa i da usluge koje im se obezbeđuju budu što jeftinije i što efikasnije i efektivnije.

Izvor:Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=108601
 
bigvlada":119arcuy je napisao(la):
Problem sa „Prokopom“
Zoran Alimpić ističe da Grad mnoge projekte ne može da realizuje, jer zavisi od države:
- To je, recimo, železnička stanica „Prokop“ koja pokriva veliki deo centralnog Beograda i zauzima lokacije na kojima bi Beograd mogao da se razvija i spusti ka rekama. Imamo problem obilaznice, izgradnje i rekonstrukcije mostova. U poslednjih nekoliko godina rekonstruisali smo sve osim „Gazele“ i Pančevačkog mosta čija je rekonstrukcija u toku, a koji su u nadležnosti Republike.
Ako je ovako nešto izjavio Zoran Alimpić onda je krajnje vreme da prestane da da izjave za novinare kada ne zna razliku između Prokopa i Železničke stanice u dnu Nemanjine. Ukoliko je greška novinara u kucanju onda i taj novinar da se pokrije ušima kada ne zna osnove.
 
Verovatno je Alimpic rekao nesto zbrzano, tipa "znate, Prokop, izlazak na reke" a tupi novinar nije znao o cemu se radi pa je iskonstruisao tu idiotsku recenicu.

Btw uopste ne mislim da Beogradu trebaju nekakve autonomne gradske opstine. Cemu taj jos jedan nivo administracije, i MZ, i SO, pa onda na kraju gradska "vlada" (mrzim taj izraz - znam da nije sluzbeni, ali cesto se koristi). Nije Beograd grad od 10 miliona stanovnika...gradske opstine treba da sluze kao isturena odeljenja gradske administracije (da ne hrle svi na jedno mesto kada treba nesto da zavrse) i to je to.
 
Beograd Republika :gobb:

Nadleznosti Beograda treba da se definisu u okviru sveobuhvatne decentralizacije u Srbiji. Sto bi, s jedne strane, trebalo da smanji rastuci antaqgonizam Beograd - ostatak Srbije (sto je bitno na republickom nivou), a s druge strane, da omoguci Beogradu da se vecim delom sam brine o sopstvenom razvoju (sto je bitno na lokalnom nivou).

Upravo navedeni primeri Prokopa, Gazele, Obliaznice, pa i Aerodrom, Luka i sl. negativno pokazuju kako ta dvostruka nadleznost deluje. Narocito je to bilo vidljivo dok je vladu vodio DSS, a grad DS - pa je bilo izvesnog tihog sukoba gradskih i republickih vlasti.

BTW Alimpic se verovatno tako izrazio, ali svi znamo na sta je mislio.
 
little lightning":3i4kxlnd je napisao(la):
ja mislim da mesne zajednice više ne postoje?
Posto prolazim pored jedne skoro svaki dan kada sam u BGu rekao bih da postoje :D cak i tu ima neki lik iz kraja koji je predsednik MZ ili sta vec...

Mislim da su po novom zakonu MZ moguce ali nisu obavezne. Tj. gradjani mogu formirati MZ ali i ne moraju.
 
Aha.
Zato što se stajalište u Jurija Gagarina za liniju 95 ranije zvalo MZ Užička Republika, a sada se zove Jurija Gagarina.
A ni škola se više ne zove Užička Republika. xD
 
Inače, ja sam ozbiljna pristalica ideje Beograd republika gde bi porezi na dohodak i slično bili ukinuti, ako im azaintersovanih za raspravu možemo da otvorimo temu u Relax sekciji ili Radionici.
 
Misliš o Beogradu kao autonomnoj državi?

Kraljevina Beogradski Pašaluk, šjea! Novi Luksemburg.

Da razmišljam kao Vojvođanin pa da kažem:
Južna Srbija muze Beograd za pare. Mislim da bismo bili mnogo uspešniji da smo sami.
Uostalom, smatram da Beograd, osim Novog Sada možda, nema nikakve sličnosti niti povezanosti sa ostalim gradovima.

Bilo bi kul da se odvali Vojvodina, ali da u njenom sklopu ostane Beograd. Bili bismo sila.
 
sizif":2jzkeuqx je napisao(la):
Болесно.
Znam da mnogima to moje razmišljanje (koje vrlo retko iznosim) deluje bolesno i ne znam kako se zgražavaju, ali ja stvarno nemam taj osećaj da se izjašnjavam kao građanin Srbije ili Srbin već uvek kažem da sam građanin Beograda tj. Beograđanin.
 
:kk: Republika Beograd! :) (btw Stevo, red bi bio da već jednom napraviš taj smajli, ovako moramo da se snalazimo) :gobb:
 
Beograd je to sto jeste zato sto je centar Srbije. Nije on sam po sebi nastao iz prasine.
 
hazard":si3uy6o6 je napisao(la):
Beograd je to sto jeste zato sto je centar Srbije. Nije on sam po sebi nastao iz prasine.
Iskreno mislim da bi zemlja Srbija koja bi nastala cepanjem Beograda mogla mnogo više da profitira tim cepanjem nego bilo kakvim drugim idejama.
 
Ah, smaraci. Beograd ne moze da prezivi bez ostatka zemlje, niti suprotno... Sta mislite ko cisti, pere, pegla, kuva, sprema i crnci po Beogradu? ccc Naci-Liberali ... :)

Beogradu treba status slican onome autonomne pokrajine (sto je nekako predvidjeno zakonom o glavnom gradu), ali realno takva ovlascenja treba da imaju i ostale regije... to je jedino resenje...

Ocajno nam treba vlasnistvo nad zemljistem na teritoriji grada, nasa policija, nasa obrazovna politika i nase sudstvo... za ostalo me bas briga...
 
Beogradu treba status kao u kJ nakon1929 kada je kraljevina podjeljena na banovine a BG bio posebna jedinica mislim i dasu zandarmi imali drugacije uniforme i odgovarali komadantu grada :kk:
 
Vrh