U Srbiju dolaze supermarketi Kasino
IZVOR: BETA
Beograd -- Investiciona kompanija Sodibal planira da u 2013. u Srbiji otvori sedam supermarketa sa proizvodima francuske trgovinske kompanije Grupa Kasino (Groupe Casino).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.groupe-casino.fr
Kako se navodi u saopštenju, investiciona kompanija Sodibal potpisala je ugovor o partnerstvu sa Kasino grupom i postala zvanični distributer "kasino" proizvoda za Balkan.
Pored distribucije proizvoda, predvidjeno je i otvaranje prodajnih objekata sa oznakom Kasino grupe, a dva supermareketa biće otvorena u Beogradu.
"Značajan broj Kasino proizvoda će biti uvezen iz Francuske. Naša želja je da francuski kvalitet bude dostupan u Srbiji ", kazao je generalni direktor kompanije Sodibal u Srbiji Nikola Erijo.
Kompanija Sodibal je prisutna u Srbiji od 2011. godine i planira blisku saradnju sa lokalnim proizvodjačima i distributerima radi bržeg razvoja poslovanja.
Kasino grupa (www.groupe-casino.fr) postoji od 1898. i sada ima godišnji prometa od preko 50 milijardi evra kroz više od 12. 000 prodajnih objekata u Francuskoj, Brazilu, Kolumbiji, Tajlandu i Vijetnamu. Kompanija ima sopstvenu proizvodnju oko 10.000 artikla od čega su 6.000 prehrambeni.
Šta H&M donosi u Beograd?
Cene, ponuda, lokacija, kolekcije: Ekskluzivno za Domino Magazin govori šefica odnosa sa medijima švedske modne kuće Camilla Emilsson-Falk o prvoj prodavnici u Srbiji
Kao što je jutros Domino Magazin prvi javio H&M otvara prvu prodavnicu u Srbiji i Beogradu na jesen ove godine. Radnja će biti otvorena u Tržnom centru Delta City!
U ekskluzivnoj izjavi za Domino Magazin direktorka za odnose sa medijma švedske modne kuće Camilla Emilsson-Falk potvrđuje da će radnja biti otvorena na jesen 2013. godine.
"Otvorićemo prvu prodavnicu na najboljoj poslovnoj lokaciji po pitanju mode u tržnom centru Delta City. Radnja će biti na najboljoj lokaciji u samom tržnom centru, na prvom spratu i površini od 2.500 kvadrata. To će biti "full concept store" u kojoj ćemo ponuditi proizvode za žene, muškarce, tinejdžere i decu", precizira Camilla Emilsson-Falk za Domino Magazin.
"U proseku, naše cene u H&M su otprilike iste na svim našim tržištima. Ipak, moguće su male razlike u cenama, zbog specifičnosti nekih tržišta, poput različitih poreza, transportnih troškova ili kursa. Kupac bi uvek trebalo da dobije dobru ponudu, u skladu sa našom poslovnom logikom koja podrazumeva stil i kvalitet po najboljim cenama", zaključuje Camilla Emilsson-Falk za Domino Magazin.
INTERVIEW - Carrefour eyes Serbia as next step in SEE expansion, mulls new format in Bulgaria
January 10, 2013 16:26 CET
SOFIA (Bulgaria), January 10 (SeeNews) - CM Balkans, the exclusive franchisee of French retailer Carrefour in Southeast Europe (SEE), eyes Serbia as the next step in its expansion in the region and plans to launch a new store format in Bulgaria, CMB Bulgaria’s head said.
CM Balkans operates across SEE via different companies in every country, namely CMB Bulgaria, CMB Albania and CMB Balkans Skopje.
“Serbia may become a key market for CMB Bulgaria alongside Bulgaria,” the executive director of CMB Bulgaria, Christian Charitat, told SeeNews in a recent interview.
“The strategy that we applied in Bulgaria can be applied in Serbia," Charitat said, adding that the company will step on the Serbian market with a hypermarket in Belgrade.
In Albania, where the first Carrefour hypermarket opened in November 2011 in the capital Tirana, the company plans to follow up with a second one shortly, he added.
In Bulgaria, the springboard for its expansion in the region, the company plans to open next year three hypermarkets in Sofia and between eight to ten supermarkets in total nationwide, retaining its focus on the big cities.
Currently, Carrefour is present in the six largest Bulgarian cities - Sofia, Plovdiv, Varna, Burgas, Ruse and Stara Zagora, operating a total of eight hypermarkets and as many supermarkets.
The first Carrefour hypermarket in the country opened in March 2009 in Burgas while the latest, in Stara Zagora, was launched at the end of December 2012.
In 2013, the retailer does not plan to add new cities to its footprint in Bulgaria.
“The expansion plan has been kept up. We are totally on schedule. No change to our plans has been made following the deal for the joint venture with Marinopoulos Group,” Charitat said.
In August 2012, Carrefour Group exited Carrefour Marinopoulos – a 50/50 joint venture with Greece's Marinopoulos Group, which then became the French retailer's exclusive franchisee in Southeast Europe.
Charitat would not quote a figure for the company’s market share in Bulgaria, saying figures vary from source to source. “Let us say more or less today we rank fifth in Bulgaria and our objective is to be first or second.”
Carrefour’s main rivals on the local market are Germany's Kaufland and Lidl.
The company is considering the possibility of adding shortly a new format to its operations in Bulgaria.
“The hypermarket is the core of our business, but we have a portfolio of different formats. So far, we have two in Bulgaria – hypermarket and supermarket, but I really do believe that two is not enough. Soon you will see a newborn Carrefour format in Bulgaria,” Charitat said. “This is the answer to the change of the market, the change of the environment.”
Flexibility with formats is key to a retailer's survival, according to Charitat.
“Retailers are now focused on pricing but that is not enough. You need to be flexible with formats, to be ready to respond quickly. The winner will be the one ready to react immediately, to adjust the format and go into action – that is the recipe for success.”
The two formats - the supermarket, whose popularity in all markets is growing, and the hypermarket, should be combined as e-commerce too is a factor to be considered, he said.
"Demand is changing. We need to adapt. If you don’t push ahead, if you don’t develop every day, you regress. Innovation is the key."
The change in consumer demand will be accompanied by consolidation and the entry of new players on all markets of Southeast Europe, Charitat predicted.
“In the whole region we can see change coming,” he said. "Some retailers are going to live on, some are going to disappear. The landscape is going to change in all the countries, not only in Bulgaria. New players are coming.”
Apart from Bulgaria, CM Balkans is also present in Macedonia, where the first Carrefour hypermarket opened in the beginning of October 2012.
"The Carrefour Skopje City Mall hypermarket is performing amazingly, it is a real success," Charitat said.
A total of 496,000 transactions were registered in the hypermarket by the end of 2012, meaning that visitors were double or triple this number, i.e. some 1.0-1.5 million.
Asked about the company's expansion plans in Macedonia, the official said: "We are still at the stage of assumptions, we believe there is room for another hypermarket in Skopje, as well as for a supermarket, in another city in Macedonia as well."
Zajam EBRD-a za gradnju šoping centra u Zemunu
Autor: Tanjug 07.02.2013. - 12:37 Komentara (0)
U opštini Zemun, na desnoj obali Dunava, uz pomoć zajma Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 13,5 miliona evra gradiće se novi ritejl park, saopštila je danas EBRD.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Novi trgovinski prostor u opštini Zemun, kako se ističe, poboljšaće uslove za kupovinu stanovnicima gusto naseljenog predgradja i uvešće nove robne marke po konkurentnim cenama kupcima u Beogradu.
Time će maloprodajni prostor u gradu biti uvećan za 15.309 kvadratnih metara uz 584 parking mesta. Projekat će sprovesti Jelmil d.o.o. i Konzulpro d.o.o., kompanije koje su indirektno u vlasništvu Džerusalem Ekonomomi LTD-a (Jerusalem Economy Ltd.) i Industrial Buildings Corporation Ltd. i deo Fishman Grupe, vodeće Izraelske kompanije u sektoru nekretnina sa globalnim operacijama, precizira EBRD.
- Potrošačima u glavnom gradu (Srbije) nedostaju mogućnosti šopinga, a prodavcima je potreban dodatni maloprodajni prostor - izjavio je Mateo Patrone, direktor EBRD-a u Srbiji najavljujući pomenuti projekat.
Projekat će privući poznate robne marke, neke od njih će po prvi put doći u Srbiju, a postaće platforma za širenje već postojećih robnih marki na srpskom tržištu, ističe se u saopštenju. Šoping centar će imati i najviše standarde vezane za energetsku efikasnost.
U svim projektima u sektoru nekretnina, EBRD se stara da se smanji potrošnja energije. Ovaj retail park će obezbediti najbolje moguće tehnologije, uključujući termalnu zaštitu i sistem upravljanja zgradom koji su iznad lokalnih standarda. To će projekat učiniti konkurentnijim, održivim i ekološkim a u isto vreme će postaviti više standarde za druge učesnike na tržištu, navodi se u saopštenju.
EBRD je, kako se podseća, prethodno investirala u izgradnju modernih šoping centara u Splitu u Hrvatskoj, Skoplju u Makedoniji i Surgutu, u zapadnom Sibiru u Rusiji.
Od osnivanja kancelarije u Srbiji, EBRD je investirala više od tri milijarde evra u raznim sektorima. EBRD koja je vlasništvu 64 zemlje i dve vladine organizacije podržava razvoj tržišne ekonomije i demokratije.
Zemunci dobijaju šoping mol
N. N. K. | 08. februar 2013. 20:56 | Komentara: 1
Tržni centar vredan 25,5 miliona evra biće izgrađen u gornjem delu, između Metroa i OMV pumpe. Objekat će biti površine 15.309 kvadratnih metara i imaće 584 parking mesta
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KADA će Zemun dočekati prvi šoping centar zavisi od izraelskih investitora, ali su pare spremne. Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila je zajam od 13,5 miliona izraelskoj kompaniji, a vrednost ukupne investicije je 25,5 miliona evra.
Novi objekat biće sagrađen u privrednoj zoni u gornjem Zemunu, između Metroa i OMV pumpe. Tržni centar biće površine 15.309 metara kvadratnih i imaće 584 parking mesta.
Projekat će realizovati preduzeća "Jelmil" i "Konzulpro" koja su u vlasništvu kompanija "Jerusalim ekonomi LTD" i "Industrijal bilding korporejšn LTD", članice "Fišerman grupe".
- Potrošači u Beogradu nisu dovoljno snabdeveni, malobrodajnim objektima nedostaje još prostora - kaže Mateo Patrone, direktor EBRD u Srbiji. - Ova investicija pomaže da se dođe do pristupačnijeg i kvalitetnog maloprodajnog formata za potrošače i kupce.
Tržni centar biće, kažu investori, atrakcija koja će sadržati prodavnice sa dobro poznatim bredovima. Neki od njih, prvi put će ući na tržište Srbije. Izgradnja objekta biće i prilika da Zemunci dobiju nova radna mesta, ali i da se izmeni izgled ovog dela grada.
Dobronamerno mogu da ti kažem da u tom AVIV parku u Pančevu nema ništa posebno od garderobe!mekbejn":3vnyrdkj je napisao(la):Uglavnom, retail (Aviv) park u Pančevu je pun pogodak, nadam se da će i ovaj biti podjednako uspešan.
Meni je daleko prijatnija šetnja otovrenim prostorom, u tržnim centrima mi se odmah spava
Gradnja ritejl parka u Zemunu počinje u drugoj polovini godine - Otvaranje sredinom 2014.
Petak, 22. 02. 2013.|09:30 | Izvor: eKapija/Blic
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gradnja izraelskog ritejl parka u Zemunu trebalo bi da počne u drugoj polovini ove godine, a radovi su povereni firmi "Energogroup", piše "Blic".
Šoping centar koji grade preduzeća "Jelmil" i "Konzulpro" koja su u vlasništvu kompanija "Jerusalem Economy LTD" i "Industrial Buildings Corporation Ltd LTD" (članice "Fishman Grupe"), imaće ukupno 30.000 kvadrata, a u prvoj fazi gradi se nešto više od 15.000 m2.
Kako je objavljeno na sajtu "Energogorup", predviđeno je da gradnja bude završena za 9 meseci. To znači da bi ritejl park trebalo da bude otvoren sredinom 2014. Procenjuje se da će otvaranjem objekta od 15.309 kvadrata, do zaposlenja doći više od 150 Beograđana.
Kako piše "Blic", ime parka biće "One Belgrade" ("Jedan Beograd"). Na površini od 7,7 hektara, biće objekat sa 40 prodavnica, a naspram njega restoran, kafići i igralište, kao i parking sa 584 mesta. Ceo prostor obogatiće i zelene površine.
Vrednost radova je 22,5 mil EUR, a EBRD je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 mil EUR.
Kako naglašavaju u "IBC korporaciji", ra razliku od ostalih investitora koji prvo najavljuju projekte pa tek onda traže dozvole, "One Belgrade" je dobio sve papire i gradnja može neometano da počne.
Takođe, za razliku od ostalih, zemunski centar neće rasti u visinu, već u širinu, odnosno, imaće samo prizemni nivo, Svi lokali imaće ulaz direktno sa parkinga. Kako objašnjavaju u IBC, ovakav objekat i jeftiniji za održavanje.
Iz IBC najavljuju da će ritejl park ispunjavati najviše standarde energetske efikasnosti, kao i da će obezbediti najbolje moguće tehnologije, uključujući i termalnu zaštitu i sistem upravljanja zgradom. Realizacija druge faze planirana je u 2015.
U IBC kažu da će od marta ući u pregovore sa trgovcima.