Evo čisto da prenesem poruku iz teme o Lidlu, koju sam objavio pre mesec dana.
viewtopic.php?p=679847#p679847
Nisam mogao, odnosno smeo, da otkrijem direktno da se radi o Sparu, s obzirom da ne znam kakav bi to rizik nosio. Informaciju sam dobio od člana porodice, pa nisam hteo da ugrozim njihovo radno mesto.
Ali kada se već zna, evo još malo informacija. "Pregovori" traju daleko duže. U to vreme kada sam ja napisao poruku, pre jedno mesec dana, informacija je bila samo kao da je najavljeno preuzimanje, a nedavno, prošle nedelje ili tako nešto, mi je rečeno da su zvanično dobili mejl da su ih preuzeli. Aman se daleko duže priprema za prodaju, s obzirom da su zatvorili mnoge male radnje, koje su u fazonu onih seoskih prodavnica, sztr i slično. Istovremeno su uveli "standard" pri otvaranju svojih radnji, tako da sada ne iznajmljuju prostor tako malih veličina, nego dovoljno većih da mogu da imaju kase sa pokretnim trakama i delikates.
Međutim, stanje u Amanu, u pogledu odnosa prema zaposlenima, je i dalje katastrofa. Vrlo često radnici ostaju duže od svog radnog vremena, idu na popis u tuđe radnje, bore se da zadrže radnike i u mnogim mestima imaju manjak radnika što stvara dodatne probleme. Za svaki dodatni rad su ili neplaćeni ili je to nešto mizerno. Plate su i dalje mnogi niže od prosečne plate u Srbiji, a količina rada je ogromna.
A s druge strane, čujem i iskustva nekih prijatelja iz Austrije da Spar nije poznat po tako sjajnom odnosu sa radnicima, mada se poštuju zakoni i sve se uredno plaća. Isto tako nisu ni najlepši sa cenama, suprotno svom imenu Spar, što je i suprotno sa Amanom, koji je ipak imao niske cene za proizvode.
U svemu ovome ostaje nejasno kako će postupiti Spar. Aman ima veliki broj prodavnica, evo samo u mojoj okolini u radijusu od par kilometara ima 5-6 Amana koji nisu ni veliki, a ni mali. Postoji i neka bojazan da će ugasiti neke radnje, kako zbog količine, tako i zbog nedostatka radnika. Mada verujem da tako velikoj kompaniji nije problem da preuzme sve radnje i da zbog svog imena privuče nove radnike. Tu je onda i trošak da se svaka radnja brendira u Spar, što uključuje i sam dizajn radnji, kao i uniforme zaposlenih, zamena brenda trgovinskog lanca sa Alloro na Budget, brendiranje dostavnih vozila, itd.
Ali, ja i zaposleni u mojoj porodici se nadamo da će ipak ovo dovesti do malo veće ozbiljnosti u radu menadžmenta i da će se barem malo poboljšati uslovi rada. A ipak, ovo je Spar, ozbiljno ime.
Ono što ja mislim jeste da je Alo samo dobio preliminarnu informaciju, jer ja ono što znam jeste da je to već gotova stvar, jer su rukovodioci dobili zvaničnu informaciju da su kupljeni.